Aah weer wat geleerdquote:Op zondag 2 april 2006 21:49 schreef DaFan het volgende:
Gelukkig hoef je niet elke snaar apart te kopen, die zitten gewoon per 6 in een pakje
Volgende les:quote:
MAAR NATUURLIJK!quote:Op zondag 2 april 2006 21:50 schreef guitarist.nl het volgende:
heeft je gitaarleraar geen gitaar waar je ff op mag spelen ?
Ja, zoals ik al zei in de OP:quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef crackhead het volgende:
Een beetje gitarist heeft altijd nog wel een pakje snaren liggen.
Hoeft niet. Die pakt gewoon zijn 2e, 3e of 4e gitaar tot de tijd dat ie een keer een pakje snaren voor zijn 1e gitaar gaat halen...quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef crackhead het volgende:
Een beetje gitarist heeft altijd nog wel een pakje snaren liggen.
Staat er in de opquote:Natuurlijk niet slim om reservesnaren te hebben
Je bespeeld een rijkeluis instrument, dan betaal je de snaren ook maarquote:Op zondag 2 april 2006 22:04 schreef Philosocles het volgende:
Mazzelpik
Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*.
Het was gelukkig 'maar' de C-snaar. Ik heb een 6-snarig instrument; als de lage F was gebroken had ik er drie weken op mogen wachten - die zijn zo'n beetje alleen in Amerika te koop. Daar ga ik er dus toch maar alvast een paar van bestellen denk ik.De hele set was overigens 300 euro, afzetters.
Ja maar ik speel er armeluismuziek opquote:Op zondag 2 april 2006 22:06 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Je bespeeld een rijkeluis instrument, dan betaal je de snaren ook maar![]()
![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 22:04 schreef Philosocles het volgende:
Mazzelpik
Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*.Net zoiets als bij jou dus, alleen ik stond erbij toen het gebeurde.
Het was gelukkig 'maar' de C-snaar. Ik heb een 6-snarig instrument; als de lage F was gebroken had ik er drie weken op mogen wachten - die zijn zo'n beetje alleen in Amerika te koop. Daar ga ik er dus toch maar alvast een paar van bestellen denk ik.De hele set was overigens 300 euro, afzetters.
Draai er dan een stel gitaarsnaren op. Dat is veel goedkoper.quote:Op zondag 2 april 2006 22:04 schreef Philosocles het volgende:
Mazzelpik
Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*.Net zoiets als bij jou dus, alleen ik stond erbij toen het gebeurde.
Hahaquote:Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ja maar ik speel er armeluismuziek opJazz, funk, blues & rock.
Dat doet pijn aan m'n ogenquote:Op zondag 2 april 2006 22:02 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Had je hem een lange tijd niet gebruikt? Dan moet je de snaren ontspannen. Schijnt. Maar waarom sla je je gitaar niet gewoon kapot op de grond?
Veel leuker joh[afbeelding]
Dan moet je wat verder van je af proberen te slaan, of even een beetje de andere kant op kijken zodra de gitaar de grond raakt. Succesquote:
Voor de hoge E schijnt dat een mogelijkheid te zijn maar ik heb gelukkig een adresje in GB gevonden die goedkope echte cello E-snaren heeft. Verder ga ik die dure set natuurlijk nooit meer kopen. Ik bestelde ze bij een vioolwinkel met een tegoedbon en pas toen ze binnenkwamen hoorde ik de totaalprijs. Nou dan sla je wel ff stijl achterover. En de aankoop afblazen kon dus al niet meer.quote:Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef crackhead het volgende:
[..]
Draai er dan een stel gitaarsnaren op. Dat is veel goedkoper.
Ja dat komt wel goed, heb een goed stemapparaatje die perfect aangeeft wanneer de gitaar goed gestemd isquote:Op zondag 2 april 2006 22:09 schreef Skv het volgende:
En als je een nieuwe dr op hebt gezet, elke dag even goed bijstemmen, er zit rek in nieuwe snaren
Haha.. ik moet zeggen dat je me uitgeluld hebtquote:Op zondag 2 april 2006 22:13 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Dan moet je wat verder van je af proberen te slaan, of even een beetje de andere kant op kijken zodra de gitaar de grond raakt. Succes![]()
Volgens het Nederlandse consumentenrecht wel hoorquote:Op zondag 2 april 2006 22:15 schreef Philosocles het volgende:
En de aankoop afblazen kon dus al niet meer.
Daar heb je misschien gelijk in ja.quote:Op zondag 2 april 2006 22:18 schreef crackhead het volgende:
[..]
Volgens het Nederlandse consumentenrecht wel hoor
Tip: Als je nieuwe snaren eropzet, dan moet je ze eerst 1 of anderhalve toon *hoger* stemmen dan ze moeten worden. Daarna (voorzichtig) even uitrekken: trek de snaar een paar centimeter (niet te ver!) van het fretboard af, op verschillende plekken. Dan zal de toon flink zakken omdat de snaren uitrekken. Bijstemmen, nog een keer rekken, en herhalen totdat ze niet meer ontstemmen. Sowieso, als je snaren stemt: altijd van onderaf, dus als een snaar te hoog staat gestemd, eerst een stukje lager stemmen zodat ie net te laag is, en daarna pas hoger stemmen tot ze goed zijn. Zo blijven ze veel beter gestemd.quote:Op zondag 2 april 2006 22:17 schreef renz0r het volgende:
[..]
Ja dat komt wel goed, heb een goed stemapparaatje die perfect aangeeft wanneer de gitaar goed gestemd is. Zo eentje die aan het geluid van de snaar kan horen hoe die is.
Hoeveel uur speel je gemiddeld per maand?quote:Op zondag 2 april 2006 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
Prutsers hier
Ik heb mijn akoestische gitaar al zo'n 6 jaar en daar zitten nog altijd dezelfde snaren op, die werken overigens ook nog prima
Mijn elektrische heb ik inmiddels ook al zo'n 3 jaar, ook nog nooit snaren hoeven te vervangen
Dus hoe jullie t voor elkaar krijgen om het nog geeneens een half jaar vol te houden
Pff, 6 jaar met 1 paar snaren.quote:Op zondag 2 april 2006 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
Prutsers hier
Ik heb mijn akoestische gitaar al zo'n 6 jaar en daar zitten nog altijd dezelfde snaren op, die werken overigens ook nog prima
Mijn elektrische heb ik inmiddels ook al zo'n 3 jaar, ook nog nooit snaren hoeven te vervangen
Dus hoe jullie t voor elkaar krijgen om het nog geeneens een half jaar vol te houden
Lijkt me stug, vroeger waren ze al 25 gulden, dus 15 euro zal een fatsoenlijk setje wel mogen kosten tegenwoordig.quote:Op zondag 2 april 2006 22:15 schreef vinge het volgende:
Eeh, snaren voor ene gitaar zijn zo'n vijf euro voor een setje (dus van elke snaar een)
Valt nog mee, mooiquote:Op zondag 2 april 2006 23:38 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Lijkt me stug, vroeger waren ze al 25 gulden, dus 15 euro zal een fatsoenlijk setje wel mogen kosten tegenwoordig.
Als je gitaartje altijd in je slaapkamertje blijft staan en je er een keer per week op speelt dan kan het best dat je er lang mee doet... maar ik weet zeker dat je snaren zwaar verroest zijn of iig ranzig zwart, en waarschijnlijk nauwelijks nog fatsoenlijk gestemd kunnen worden. En ze klinken zwaar kut, dat kan bijna niet anders. Maar misschien merk/hoor jij het verschil gewoon niet.quote:Op zondag 2 april 2006 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
Prutsers hier
Te weinigquote:Op zondag 2 april 2006 23:08 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hoeveel uur speel je gemiddeld per maand?
Tis dat je het niet wilt weten, anders had ik het je verteldquote:Op zondag 2 april 2006 23:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Pff, 6 jaar met 1 paar snaren.
Wil ik niet weten hoe stroef en kut die snaren van je zijn.
Geluid zal ook wel niet meer optimaal zijn.
Zie hierbovenquote:Op maandag 3 april 2006 00:03 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als je gitaartje altijd in je slaapkamertje blijft staan en je er een keer per week op speelt dan kan het best dat je er lang mee doet... maar ik weet zeker dat je snaren zwaar verroest zijn of iig ranzig zwart, en waarschijnlijk nauwelijks nog fatsoenlijk gestemd kunnen worden. En ze klinken zwaar kut, dat kan bijna niet anders. Maar misschien merk/hoor jij het verschil gewoon niet.
Ik ben idd niet bepaald zo'n punker die er als een gek op staat te raggen alsof het zo snel mogelijk stuk moetquote:En het maakt ook uit wat je speelt, van zacht fingerstyle tokkelwerk of simpel kampvuurgehark slijten je snaren minder snel dan van heavy funkslagjes of extreem getrek en gepluk aan snaren...
Ah, je kan gewoon niet met een plectrum overweg! Zeg dat dan!quote:Op maandag 3 april 2006 00:56 schreef NoBody122 het volgende:
Ik ben idd niet bepaald zo'n punker die er als een gek op staat te raggen alsof het zo snel mogelijk stuk moet
Dire Straits is met name mijn ding
Hoezo, moet je met een plectrum dan per definitie hard raggen?quote:Op maandag 3 april 2006 01:37 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ah, je kan gewoon niet met een plectrum overweg! Zeg dat dan!
Nee maar Dire Straits speel je natuurlijk zonder plectrumquote:Op maandag 3 april 2006 04:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hoezo, moet je met een plectrum dan per definitie hard raggen?
boeienquote:Op zondag 2 april 2006 21:48 schreef renz0r het volgende:
Grrrrr daar baal ik dus ontzettend van
Morgen weer mn wekelijkse gitaarles dus ik wilde vanavond ff uitgebreid oefenen. Tref ik mn geliefde gitaar aan met een gesprongen snaar...WTF hoe kan dat nou! Vanmiddag was die nog in een normale toestand en nu opeens gesprongen
Heb geen extra snaren dus daar ben ik klaar mee. Speel ook nog maar een klein half jaartje, dus ditheb ik nog nooit meegemaakt. Morgen gaan de winkels om 13.00u open en dan zit ik precies op school. En nee, dat skip ik niet, laat geen tentamen daarvoor skippen. Hopelijk heeft mn leraar een extra snaar, anders kan ik dus morgen niet lessen....Het is al fuking duur maar toch.
Gelijk de eerstvolgende les inplannen hoe je gitaarsnaren moet spannen. Handig om te weten. Tevens van de week van iedere snaar ff reserves kopen.
Natuurlijk niet slim om geen reservesnaren te hebben, domweg nooit aan gedacht. Lesje nu wel geleerd.
Nu ga ik mn leraar niet meer bellen, beetje asotijd voor een zondag.
Ik zie morgen wel wat er gebeurt
Je bent een goede verliezer.quote:Op zondag 2 april 2006 22:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Haha.. ik moet zeggen dat je me uitgeluld hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |