Ik heb gisteren toen ik bij m`n moeder op visite was de DVD meegenomen en in haar speler getest. Zij heeft een heel ander merk/type speler dan ik maar daarin deed disc 4 het ook niet en de andere discs wel. Het ligt dus echt aan het schijfje, heb dat ook gezegd bij de V&D en gevraagd of ze hem daar in de winkel ff wilden testen maar dat weigerden zequote:Op zondag 2 april 2006 16:16 schreef Xanthe het volgende:
Vreemde gang van zaken. Misschien eens navragen bij iemand anders of hij het daar wel doet?
En ik zou zeker geen genoegen nemen met dit antwoord en het hoger op zoeken bij de V&D. Zij hebben jou een produkt verkocht dat niet werkt, dus ook verplicht om te zorgen dat je een prdukt hebt dat wel werkt of je geld terug te geven.
Dat wilden ze niet want ze zijn er daar van overtuigd dat het schijfje goed is, anders dan lag hij niet te koop in de winkel zeiden ze.quote:Op zondag 2 april 2006 16:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Hebben ze bij de V&D geen DVD speler staan waarin hij getest kon worden?
Klantvriendelijkheid ten top. Ze moeten hem gewoon terug nemen, ze horen een deugdelijk product te leveren. De V&D zit dus fout.quote:Op zondag 2 april 2006 16:18 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren toen ik bij m`n moeder op visite was de DVD meegenomen en in haar speler getest. Zij heeft een heel ander merk/type speler dan ik maar daarin deed disc 4 het ook niet en de andere discs wel. Het ligt dus echt aan het schijfje, heb dat ook gezegd bij de V&D en gevraagd of ze hem daar in de winkel ff wilden testen maar dat weigerden ze![]()
Slechte zaak van die winkel en je moet het er zeker niet bij laten zitten.quote:Op zondag 2 april 2006 16:20 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Dat wilden ze niet want ze zijn er daar van overtuigd dat het schijfje goed is, anders dan lag hij niet te koop in de winkel zeiden ze.
Precies, ik ga er morgen dus weer naartoe en hopen dat er dan een andere verkoper aan het werk is. Ik vind gewoon dat ze die DVDbox terug moeten nemen en mij dan een nieuwe moeten geven.quote:Op zondag 2 april 2006 16:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Klantvriendelijkheid ten top. Ze moeten hem gewoon terug nemen, ze horen een deugdelijk product te leveren. De V&D zit dus fout.
correc.tquote:Op zondag 2 april 2006 16:18 schreef __Saviour__ het volgende:
laat ze het dan testen daar.
en laat je niet afschepen door zo'n junior-verkopertje.
dat dus. gewoon boos gaan worden en ze overbluffenquote:Op zondag 2 april 2006 16:18 schreef __Saviour__ het volgende:
laat ze het dan testen daar.
en laat je niet afschepen door zo'n junior-verkopertje.
Die was vandaag niet aanwezig, en ze wilden zijn assistent er niet bijhalen. Morgenochtend om 10.00u is de V&D weer open en ik zorg ervoor dat ik er dan ben, blijf gewoon net zolang totdat ze me een nieuwe geven.quote:Op zondag 2 april 2006 16:23 schreef __Saviour__ het volgende:
vraag naar de leidinggevende van die verkoper, als die niet wil helpen
Niks mee te schoffelen. Zelfs zonder reden kun jij je DVD-box ruilen. Je hebt je laten overbluffen.quote:Op zondag 2 april 2006 16:20 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Dat wilden ze niet want ze zijn er daar van overtuigd dat het schijfje goed is, anders dan lag hij niet te koop in de winkel zeiden ze.
Dan zullen ze die bij de V&D niet hebben denk ik, of ze hebben er nog geen klachten van andere klanten over gehad.quote:Op zondag 2 april 2006 16:31 schreef Duimstok het volgende:
Is een bekend geval. Ik werk ook in een winkel, en verkoop ook deze box. CD4 doet het inderdaad niet, daar hebben wij een keer vervangende DVDtjes voor gekregen, om in de box te doen ipv degene die erin zat.
Hoe dan ook jij staat in je recht. Het produkt is ondeugdelijk en moet dus geruild worden voor een goed werkend exemplaar of geld terug.quote:Op zondag 2 april 2006 16:36 schreef Alieda1984 het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat ze het wel weten dat disc 4 het niet doet, dat ze daarom me geen nieuwe box wilden geven omdat misschien in alle exemplaren wel een fout zit.
Volgens hun kan dat niet omdat de prijs sticker er niet meer op zit. Ik heb de kassabon nog wel maar volgens die verkopers die er vanmorgen waren is alleen de kassabon niet genoeg.quote:Op zondag 2 april 2006 16:42 schreef simonsvision het volgende:
ze zijn wettelijk verplicht het product terug te nemen en te testen of terug te sturen.
je kassabon is je garantiebewijs. die verkoper probeert je te overbluffen door met hun 'regeltjes' aan te komen.quote:Op zondag 2 april 2006 16:44 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Volgens hun kan dat niet omdat de prijs sticker er niet meer op zit. Ik heb de kassabon nog wel maar volgens die verkopers die er vanmorgen waren is alleen de kassabon niet genoeg.
Idd. Jij betaalt voor een box van 5 werkende dvd's. Als er eentje niet werkt maakt dat in feite de hele product ondeugdelijk. Er is aan de aankoopvoorwaarden niet voldaan (product is ondeugdelijk). De winkel heeft nu volgens mij 2 opties:quote:Op zondag 2 april 2006 16:51 schreef __Saviour__ het volgende:
maar dat doet er niet toe. of het nu gedeeltelijk werkt of geheel niet, het is een ondeugdelijk product.
Heb net even onder een lamp gekeken en ik heb dus ook iets ontdekt wat bij daglicht niet te zien is. Het hele schijfje zit toch vol met krasjes. Allerlij rare kronkels. Dat zal ik ze morgen ook laten zien daar, het is alleen te zien onder een felle lamp.quote:Op zondag 2 april 2006 16:51 schreef __Saviour__ het volgende:
maar dat doet er niet toe. of het nu gedeeltelijk werkt of geheel niet, het is een ondeugdelijk product.
Dat is het allerdomste argument ooit. Gewoon teruggaan, je kunt tot een bepaalde periode na aankoop zelfs de koop ontbinden meen ik.quote:Op zondag 2 april 2006 16:20 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Dat wilden ze niet want ze zijn er daar van overtuigd dat het schijfje goed is, anders dan lag hij niet te koop in de winkel zeiden ze.
quote:Op zondag 2 april 2006 16:57 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dat is het allerdomste argument ooit. Gewoon teruggaan, je kunt tot een bepaalde periode na aankoop zelfs de koop ontbinden meen ik.
Sommige bedrijven hanteren inderdaad andere regels, maar volgens mij geld voor alle artikelen de standaard van 8 werkdagen omruilgarantie.quote:Op zondag 2 april 2006 17:52 schreef Duimstok het volgende:
Bij software mag je andere regels toepassen. Bij ons mag je het ook alleen maar ruilen binnen 24 uur, tegen andere software en geen geld of tegoedbon
Dat is onder normale omstandigheden ook geen probleem. Maar als het prudukt niet in orde is (en het ook nog een bekend probleem is) moet het gewoon geruild of geld terug gegeven worden.quote:Op zondag 2 april 2006 17:52 schreef Duimstok het volgende:
[..]
Bij software mag je andere regels toepassen. Bij ons mag je het ook alleen maar ruilen binnen 24 uur, tegen andere software en geen geld of tegoedbon
Surequote:Op zondag 2 april 2006 16:38 schreef Roskoo het volgende:
Nou dan maar naar Kassa met deze dvd. Die verkoper kan fluiten naar z'n baan.
Uhm de verkoper handelt juist volgens de regels van zijn werkgever.quote:Op zondag 2 april 2006 16:38 schreef Roskoo het volgende:
Nou dan maar naar Kassa met deze dvd. Die verkoper kan fluiten naar z'n baan.
Moest ineens denken aan een probleem dat ik van de zomer had. Totaal ander produkt maar liep wel tegen de regels van het bedrijf aan;quote:Op zondag 2 april 2006 17:52 schreef Duimstok het volgende:
[..]
Bij software mag je andere regels toepassen. Bij ons mag je het ook alleen maar ruilen binnen 24 uur, tegen andere software en geen geld of tegoedbon
Een bedrijf mag wel vanalles eisen. Als ik nu een clausule opstel waarin staat dat ik je huis en je auto mag hebben en je moeder in elkaar mag slaan als je een DVD terug brengt, denk je dat een rechter me dan niet hartelijk uitlacht? Iets wat niet deugt, deugt niet. Ook voor V&D is dat zo.quote:Op zondag 2 april 2006 17:52 schreef Duimstok het volgende:
[..]
Bij software mag je andere regels toepassen. Bij ons mag je het ook alleen maar ruilen binnen 24 uur, tegen andere software en geen geld of tegoedbon
24 uur is meer dan genoeg om even een backup te makenquote:Op zondag 2 april 2006 17:52 schreef Duimstok het volgende:
[..]
Bij software mag je andere regels toepassen. Bij ons mag je het ook alleen maar ruilen binnen 24 uur, tegen andere software en geen geld of tegoedbon
De wet koop op afstand (BW7:46a-j) m (ok, die is hier niet van toepassing, maar toch) stelt dat je binnen 7 dagen zonder opgaaf van redenen de koop ongedaan mag maken, maar maakt daarbij een expliciete uitzondering voor oa. audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper de verzegeling heeft verbroken.quote:Op zondag 2 april 2006 18:08 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Een bedrijf mag wel vanalles eisen. Als ik nu een clausule opstel waarin staat dat ik je huis en je auto mag hebben en je moeder in elkaar mag slaan als je een DVD terug brengt, denk je dat een rechter me dan niet hartelijk uitlacht? Iets wat niet deugt, deugt niet. Ook voor V&D is dat zo.
Hm daar is wat voor te zeggen, maar het lijkt me toch dat het hier wel belangrijker is dat het een ondeugelijk product is. Ze wil hem niet terugbrengen, ze wil alleen iets wat werkt. Wat natuurlijk ook gewoon normaal is.quote:Op zondag 2 april 2006 18:21 schreef Light het volgende:
[..]
De wet koop op afstand (BW7:46a-j) m (ok, die is hier niet van toepassing, maar toch) stelt dat je binnen 7 dagen zonder opgaaf van redenen de koop ongedaan mag maken, maar maakt daarbij een expliciete uitzondering voor oa. audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper de verzegeling heeft verbroken.
Met dat in het achterhoofd is het niet onlogisch dat ook gewone winkels aparte regels hanteren voor het terugnemen van audio- en video-opnamen en software.
Maar naar mijn mening zou dat geen invloed mogen hebben op garantie waarop je aanspraak kunt doen bij levering van een ondeugdelijk product, zoals een onleesbare cd of dvd.
quote:Op maandag 3 april 2006 12:36 schreef Alieda1984 het volgende:
Ben net weer naar V&D gegaan maar weer geen afdelings chef aan gewezig. Vanmiddag dus maar weer ff heen.
Ik accepteer het juist niet, wil zelf die chef even spreken, kan ik meteen klagen over zijn personeel.quote:Op maandag 3 april 2006 12:37 schreef zwelgje81 het volgende:
dat je het sowiezo accepteert, afdelingchef of niet, zij nemen dat gewoon terug en jij krijgt je geld terug of een vervangende goeie dvd
Idd, maak daarbij flink wat stampij, begin met een subtiele stemverheffing en je merkt al dat het werkt!quote:Op maandag 3 april 2006 12:41 schreef zwelgje81 het volgende:
afdelingchef, iemand die boven die persoon staat, anders iemand daarboven, en anders ter plekke met je mobiel naar hoofdkantoor bellen waar die persoon bij is en zeggen dat je verschrikkelijk onbeschoft behandeld word en dit niet pikt....moet je kijken hoe snel je geholpen word![]()
Bij deze mensen kun je meestal het meeste bereikenquote:Op maandag 3 april 2006 12:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Vraag dan naar een andere superieur van dat verkopertje. De bedrijfsleider van het filiaal bijvoorbeeld.
Ach TS is gewoon erg netjes. (Te netjes als het om dit soort zaken gaat). Ze leert er wel van en je word er uiteindelijk alleen maar harder van.quote:Op maandag 3 april 2006 12:46 schreef __Saviour__ het volgende:
misschien is het een goed idee om iemand mee te nemen die wat sterker in zijn schoenen staat (no offense richting jou hoor), die zich niet laat wegsturen totdat het geld teruggegeven is.
Ja, dat heb ik maar even buiten beschouwing gelatenquote:Op maandag 3 april 2006 14:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Wie koop er dan ook een DVD box van vrouwenvleugel![]()
Precies, kom op ze moeten je een deugend product verkopen en anders geld retour geven!quote:Op zondag 2 april 2006 16:18 schreef __Saviour__ het volgende:
laat ze het dan testen daar.
en laat je niet afschepen door zo'n junior-verkopertje.
Als er geen sticker opzit, maar je hebt wel de bon (wat het geval is) is het gewoon een aantoonbaar feit dat je de betreffende box daar gekocht hebt. Ook V&D heeft zich aan de consumenten wetten te houdenquote:Op zondag 2 april 2006 16:44 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Volgens hun kan dat niet omdat de prijs sticker er niet meer op zit. Ik heb de kassabon nog wel maar volgens die verkopers die er vanmorgen waren is alleen de kassabon niet genoeg.
Mooi! Hoe heb je het nu voor elkaar gekregen dan?quote:Op maandag 3 april 2006 18:16 schreef Alieda1984 het volgende:
Heb een nieuw exemplaar gekregen, net meteen getest en die is wel goed!!!
Stond een andere verkoper op de afdeling en die deed niet moeilijk, die ging meteen een nieuwe halen.quote:Op maandag 3 april 2006 19:27 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mooi! Hoe heb je het nu voor elkaar gekregen dan?
Die verkoper zit vast op Fok!quote:Op maandag 3 april 2006 19:41 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Stond een andere verkoper op de afdeling en die deed niet moeilijk, die ging meteen een nieuwe halen.
V&D Groningen heeft geen electric city maar Dixons.quote:Op maandag 3 april 2006 21:48 schreef Alter88 het volgende:
Hmm, vaag verhaal. Ik werk bij Electric City (Bergen op Zoom) en als er op de cd/dvd afdeling een klant komt van wie de DVD/CD het niet doet komen ze het bij ons testen en aan de hand daarvan wordt er geruild of niet.
(herinnerd me aan die ene keer dat een klant terugkwam met de klacht dat ie het niet deed. De verkoper maakte het doosje open, blijkt daar de kopie in te zitten. Die klant was heel snel weg)
Oh?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:53 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
V&D Groningen heeft geen electric city maar Dixons.
Pwned!!!1quote:Op maandag 3 april 2006 21:48 schreef Alter88 het volgende:
(herinnerd me aan die ene keer dat een klant terugkwam met de klacht dat ie het niet deed. De verkoper maakte het doosje open, blijkt daar de kopie in te zitten. Die klant was heel snel weg)
Klopt, maar die afdeling is helemaal verbouwd en veranderd en heet nu Dixons. Tenminste de afdeling waar ook tv`s, pc`s en dergelijke worden verkocht.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:09 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Oh?Dan ben ik al lang niet meer bij de V&D hier geweest denk ik, er is wel ooit een Electric City geweest namelijk
Nu je het zegt, ik vind de V&D lang niet meer zo druk dan aantal jaar geleden.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:51 schreef Halfgedraaide het volgende:
Heel simpel manager erbij roepen. Overal kun je zo'n dvd wel ruilen als hij het niet doet. Dus of je geld terug of nieuwe DVD.
En dan vinden ze het gek dat ze bij V&D geen klanten meer hebben.
V&D heeft een hele grote crisis gehad. In erg veel plaatsen in NL zijn er een hoop V&D's gesloten de afgelopen jaren. Was breed in het nieuws paar jaar terug.quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:18 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik vind de V&D lang niet meer zo druk dan aantal jaar geleden.
Ik kom er eigenlijk alleen maar voor DVD`s. Kan hier in Hoogezand wel naar Free Record Shop of naar Evelyn Novacek gaan maar die zijn veel te duur. Daar betaal je per DVD gemiddels zo`n 5 euro meer dan bij de V&D.
V&D was ook best duur, kwam er weleens op de kleding afdeling maar het meeste was voor mij niet te betalen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:45 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
V&D heeft een hele grote crisis gehad. In erg veel plaatsen in NL zijn er een hoop V&D's gesloten de afgelopen jaren. Was breed in het nieuws paar jaar terug.
V&D duur en Bijenkorf veels te duurquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:52 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
V&D was ook best duur, kwam er weleens op de kleding afdeling maar het meeste was voor mij niet te betalen.
Maar tegenwoordig zijn de prijzen daar flink omlaag gegaan.
Wat ik nu een veel te dure winkel vind is de Bijenkorf.
V&D heeft veel precies dezelfde kleding als de C&A, alleen staat er bij V&D het merk Yes Or No in en bij C&A het merk Clockhouse. Maar de C&A is weer goedkoper.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
V&D duur en Bijenkorf veels te duurZal wel weer aan mij liggen maar ik vind zelfs de Bijenkorf cheapass
V&D kleding wil ik niet in gezien worden.
Maar even om terug ontopic te komen. Bijenkorf liep wel altijd als een trein. V&D is gewoon echt in de vergetelheid geraakt. Marketing technisch een zooitje.
Tja als het precies hetzelfde is dan moet je het zeker elders kopen idd vooral met een krap budget.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:12 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
V&D heeft veel precies dezelfde kleding als de C&A, alleen staat er bij V&D het merk Yes Or No in en bij C&A het merk Clockhouse. Maar de C&A is weer goedkoper.
Had laatst ook zoiets met mijn nieuwe laarzen. Ik heb ze bij Van Haren voor ongeveer 20 euro gekocht (50% korting). precies dezelfde kosten bij de Schoenenreus 29 euro, schoenkampioen 10 euro en bij Sale Shoes 25 euro. Staat wel overal een ander merk in maar ze zijn precies hetzelfde. Heel verneukeratief.
precies, niet af laten bekken door de eerste de beste verkoper. Je hebt gewoon recht op een nieuwe.quote:Op zondag 2 april 2006 16:26 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Die was vandaag niet aanwezig, en ze wilden zijn assistent er niet bijhalen. Morgenochtend om 10.00u is de V&D weer open en ik zorg ervoor dat ik er dan ben, blijf gewoon net zolang totdat ze me een nieuwe geven.
Heb hem gisteren geruild hoor? Die ik nu heb is wel goed, alleen ziet er wat anders uit. De bovenkant van de originele dvd is donkerblauw en van die vervangende dvd die ik heb gekregen lichtblauw, maar deze doet het wel perfect en daar gaat het om.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:14 schreef tiez het volgende:
zet je strot open en ga schreeuwen want ze moeten hem teru nemen das de polisie! (heb 2 jaar dvd's en cd's verkocht daar!)
precies, dat zie je toch niet als hij in de DVD speler zit...quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:17 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
Heb hem gisteren geruild hoor? Die ik nu heb is wel goed, alleen ziet er wat anders uit. De bovenkant van de originele dvd is donkerblauw en van die vervangende dvd die ik heb gekregen lichtblauw, maar deze doet het wel perfect en daar gaat het om.
Precies... met een beetje scene maken krijg je vandaag de dag alles gedaan...quote:Op maandag 3 april 2006 12:41 schreef zwelgje81 het volgende:
afdelingchef, iemand die boven die persoon staat, anders iemand daarboven, en anders ter plekke met je mobiel naar hoofdkantoor bellen waar die persoon bij is en zeggen dat je verschrikkelijk onbeschoft behandeld word en dit niet pikt....moet je kijken hoe snel je geholpen word![]()
Weet jou wel te vinden als ik een dvd nodig heeftquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:29 schreef Camplo het volgende:
* Camplo Psssssssst DVD 4 hebben
Nee doe maar niet hè
Sorry Tim Kuik
En btw, nooit DVD's kopen bij de V&D, daar ligt alles al pauperig in de winkel.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:42 schreef Salsagirl het volgende:
[..]
Weet jou wel te vinden als ik een dvd nodig heeft![]()
En als de DVD het niet doet, omdat die beschadigd in de (verzegelde) verpakking zat? Het lijkt me dat de V&D het dan moet terugnemen, de wet staat boven de huisregels van de V&D.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef MathijsvdHurk het volgende:
Ik werk zelf bij V&D, en helaas mogen wij geen dvd's zonder verzegeling terug nemen. Dat zijn de regels van elke V&D. En DVD's en cd's worden alleen maar verzegeld verkocht..
Dus als de V&D een ondeugelijk product verkoopt nemen ze het niet terug? Right!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef MathijsvdHurk het volgende:
Ik werk zelf bij V&D, en helaas mogen wij geen dvd's zonder verzegeling terug nemen. Dat zijn de regels van elke V&D. En DVD's en cd's worden alleen maar verzegeld verkocht..
De regels van de wet gaan boven die van de V&D.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef MathijsvdHurk het volgende:
Ik werk zelf bij V&D, en helaas mogen wij geen dvd's zonder verzegeling terug nemen. Dat zijn de regels van elke V&D. En DVD's en cd's worden alleen maar verzegeld verkocht..
Lekker zinloos, die kick. Vooral omdat TS allang een complete set heeftquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef MathijsvdHurk het volgende:
Ik werk zelf bij V&D, en helaas mogen wij geen dvd's zonder verzegeling terug nemen. Dat zijn de regels van elke V&D. En DVD's en cd's worden alleen maar verzegeld verkocht..
0900, betalen om wat te vragen, wat de fout van V&D is.quote:Op zondag 2 april 2006 16:35 schreef Xanthe het volgende:
Je kan eventueel ook overwegen om telefonisch kontakt op te nemen met de V&D en daar ook meteen een klacht neer te leggen om trent de service.
0900-235 83 63
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |