abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36580429
Ik heb vrijdag de DVDbox (5 DVD`s) van Vrouwenvleugel gekocht bij de V&D in Groningen maar disc 4 doet het niet de dvd speler geeft aan dat er een disc fout is. Krassen en/of vlekken zitten er niet op.

Vandaag was het koopzondag in Groningen dus ik ben terug gegaan naar de V&D om de DVD`s te ruilen. Maar dat willen ze niet, ze zeggen dat disc 4 het gewoon moet doen en dat het aan mijn dvd speler ligt. Daar geloof ik dus niks van want mijn dvd speler is nog vrij nieuw en hij leest verder alles, alleen disc 4 doet het niet. Volgens mij ligt dat dus echt aan het schijfje, kan haast niet anders.

Maar nu kan ik het dus niet ruilen. Ik heb dus 25 euro betaald voor een DVDbox met 5 dvd`s waarvan maar 4 het doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Alieda1984 op 02-04-2006 21:04:04 ]
pi_36580516
Vreemde gang van zaken. Misschien eens navragen bij iemand anders of hij het daar wel doet?
En ik zou zeker geen genoegen nemen met dit antwoord en het hoger op zoeken bij de V&D. Zij hebben jou een produkt verkocht dat niet werkt, dus ook verplicht om te zorgen dat je een prdukt hebt dat wel werkt of je geld terug te geven.
  Donald Duck held zondag 2 april 2006 @ 16:18:47 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36580559
laat ze het dan testen daar.
en laat je niet afschepen door zo'n junior-verkopertje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36580565
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:16 schreef Xanthe het volgende:
Vreemde gang van zaken. Misschien eens navragen bij iemand anders of hij het daar wel doet?
En ik zou zeker geen genoegen nemen met dit antwoord en het hoger op zoeken bij de V&D. Zij hebben jou een produkt verkocht dat niet werkt, dus ook verplicht om te zorgen dat je een prdukt hebt dat wel werkt of je geld terug te geven.
Ik heb gisteren toen ik bij m`n moeder op visite was de DVD meegenomen en in haar speler getest. Zij heeft een heel ander merk/type speler dan ik maar daarin deed disc 4 het ook niet en de andere discs wel. Het ligt dus echt aan het schijfje, heb dat ook gezegd bij de V&D en gevraagd of ze hem daar in de winkel ff wilden testen maar dat weigerden ze
pi_36580578
Hebben ze bij de V&D geen DVD speler staan waarin hij getest kon worden?
pi_36580596
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Hebben ze bij de V&D geen DVD speler staan waarin hij getest kon worden?
Dat wilden ze niet want ze zijn er daar van overtuigd dat het schijfje goed is, anders dan lag hij niet te koop in de winkel zeiden ze.
pi_36580614
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:18 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren toen ik bij m`n moeder op visite was de DVD meegenomen en in haar speler getest. Zij heeft een heel ander merk/type speler dan ik maar daarin deed disc 4 het ook niet en de andere discs wel. Het ligt dus echt aan het schijfje, heb dat ook gezegd bij de V&D en gevraagd of ze hem daar in de winkel ff wilden testen maar dat weigerden ze
Klantvriendelijkheid ten top. Ze moeten hem gewoon terug nemen, ze horen een deugdelijk product te leveren. De V&D zit dus fout.
pi_36580650
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:20 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

Dat wilden ze niet want ze zijn er daar van overtuigd dat het schijfje goed is, anders dan lag hij niet te koop in de winkel zeiden ze.
Slechte zaak van die winkel en je moet het er zeker niet bij laten zitten.
pi_36580651
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:20 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klantvriendelijkheid ten top. Ze moeten hem gewoon terug nemen, ze horen een deugdelijk product te leveren. De V&D zit dus fout.
Precies, ik ga er morgen dus weer naartoe en hopen dat er dan een andere verkoper aan het werk is. Ik vind gewoon dat ze die DVDbox terug moeten nemen en mij dan een nieuwe moeten geven.
  Donald Duck held zondag 2 april 2006 @ 16:23:48 #10
46149 __Saviour__
pi_36580693
vraag naar de leidinggevende van die verkoper, als die niet wil helpen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_36580729
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:18 schreef __Saviour__ het volgende:
correc.t
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_36580735
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:18 schreef __Saviour__ het volgende:
dat dus. gewoon boos gaan worden en ze overbluffen
pi_36580758
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:23 schreef __Saviour__ het volgende:
vraag naar de leidinggevende van die verkoper, als die niet wil helpen
Die was vandaag niet aanwezig, en ze wilden zijn assistent er niet bijhalen. Morgenochtend om 10.00u is de V&D weer open en ik zorg ervoor dat ik er dan ben, blijf gewoon net zolang totdat ze me een nieuwe geven.
pi_36580810
Wat een service weer

Vinden ze het gek dat mensen steeds vaker in het buitenland kopen omdat het personeel hier ronduit kut is *

*Uitzonderingen uitgesloten.
  zondag 2 april 2006 @ 16:28:23 #15
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_36580814
quote:

[..]

Niks mee te schoffelen. Zelfs zonder reden kun jij je DVD-box ruilen. Je hebt je laten overbluffen.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  zondag 2 april 2006 @ 16:29:31 #16
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36580851
Ik zou even naar een ander filiaal van V&D gaan, als ze hier zo moeilijk doen. Wel een vreemde gang van zaken, je hebt toch recht op een goed product?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_36580912
Is een bekend geval. Ik werk ook in een winkel, en verkoop ook deze box. CD4 doet het inderdaad niet, daar hebben wij een keer vervangende DVDtjes voor gekregen, om in de box te doen ipv degene die erin zat.
  zondag 2 april 2006 @ 16:32:49 #18
141482 Q.
JurassiQ
pi_36580962
Wat een arrogante kutwinkel.
For great justice!
pi_36580975
kwierozzz
pi_36580995
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:31 schreef Duimstok het volgende:
Is een bekend geval. Ik werk ook in een winkel, en verkoop ook deze box. CD4 doet het inderdaad niet, daar hebben wij een keer vervangende DVDtjes voor gekregen, om in de box te doen ipv degene die erin zat.
Dan zullen ze die bij de V&D niet hebben denk ik, of ze hebben er nog geen klachten van andere klanten over gehad.
pi_36581023
Je kan eventueel ook overwegen om telefonisch kontakt op te nemen met de V&D en daar ook meteen een klacht neer te leggen om trent de service.
0900-235 83 63
pi_36581060
Kan natuurlijk ook zijn dat ze het wel weten dat disc 4 het niet doet, dat ze daarom me geen nieuwe box wilden geven omdat misschien in alle exemplaren wel een fout zit.
pi_36581112
Nou dan maar naar Kassa met deze dvd. Die verkoper kan fluiten naar z'n baan.
Alle televisie's de wereld uit, radio's aan de macht.
pi_36581138
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:36 schreef Alieda1984 het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat ze het wel weten dat disc 4 het niet doet, dat ze daarom me geen nieuwe box wilden geven omdat misschien in alle exemplaren wel een fout zit.
Hoe dan ook jij staat in je recht. Het produkt is ondeugdelijk en moet dus geruild worden voor een goed werkend exemplaar of geld terug.
Zou anders toch hetzelfde zijn als bv. een defecte dvd speler verkopen. Daar ga je als klant ook niet mee akkoord en breng je ook terug.
Nu er ook al gezegd is dat het een bekend probleem is , sta je helemaal sterk en dat moet je dus zeker meenemen als men je weer probeerd te overbluffen.
pi_36581198
ze zijn wettelijk verplicht het product terug te nemen en te testen of terug te sturen.
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_36581230
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:42 schreef simonsvision het volgende:
ze zijn wettelijk verplicht het product terug te nemen en te testen of terug te sturen.
Volgens hun kan dat niet omdat de prijs sticker er niet meer op zit. Ik heb de kassabon nog wel maar volgens die verkopers die er vanmorgen waren is alleen de kassabon niet genoeg.
  Donald Duck held zondag 2 april 2006 @ 16:45:42 #27
46149 __Saviour__
pi_36581262
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:44 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

Volgens hun kan dat niet omdat de prijs sticker er niet meer op zit. Ik heb de kassabon nog wel maar volgens die verkopers die er vanmorgen waren is alleen de kassabon niet genoeg.
je kassabon is je garantiebewijs. die verkoper probeert je te overbluffen door met hun 'regeltjes' aan te komen.
En bewijs dat je niet de enige bent: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=vrouwenvleugel+disc+4+dvd+fout&btnG=Google+zoeken&meta=
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_36581345
Er staat in die berichten dat aflevering 16 niet compleet is, maar dat de dvd het dus wel doet. Ik heb het probleem dat mijn dvd speler het schijfje helemaal niet kan lezen.
  Donald Duck held zondag 2 april 2006 @ 16:51:07 #29
46149 __Saviour__
pi_36581390
maar dat doet er niet toe. of het nu gedeeltelijk werkt of geheel niet, het is een ondeugdelijk product.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 2 april 2006 @ 16:53:10 #30
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_36581434
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:51 schreef __Saviour__ het volgende:
maar dat doet er niet toe. of het nu gedeeltelijk werkt of geheel niet, het is een ondeugdelijk product.
Idd. Jij betaalt voor een box van 5 werkende dvd's. Als er eentje niet werkt maakt dat in feite de hele product ondeugdelijk. Er is aan de aankoopvoorwaarden niet voldaan (product is ondeugdelijk). De winkel heeft nu volgens mij 2 opties:
1) Vervangen voor werkend exemplaar
2) Geld teruggeven
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_36581455
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Heb net even onder een lamp gekeken en ik heb dus ook iets ontdekt wat bij daglicht niet te zien is. Het hele schijfje zit toch vol met krasjes. Allerlij rare kronkels. Dat zal ik ze morgen ook laten zien daar, het is alleen te zien onder een felle lamp.
  zondag 2 april 2006 @ 16:57:27 #32
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36581546
quote:

[..]

Dat is het allerdomste argument ooit. Gewoon teruggaan, je kunt tot een bepaalde periode na aankoop zelfs de koop ontbinden meen ik.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_36583079
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:57 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat is het allerdomste argument ooit. Gewoon teruggaan, je kunt tot een bepaalde periode na aankoop zelfs de koop ontbinden meen ik.

Bij software mag je andere regels toepassen. Bij ons mag je het ook alleen maar ruilen binnen 24 uur, tegen andere software en geen geld of tegoedbon
  zondag 2 april 2006 @ 17:56:25 #34
3185 Adelante
To let it go now
pi_36583187
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:52 schreef Duimstok het volgende:

Bij software mag je andere regels toepassen. Bij ons mag je het ook alleen maar ruilen binnen 24 uur, tegen andere software en geen geld of tegoedbon
Sommige bedrijven hanteren inderdaad andere regels, maar volgens mij geld voor alle artikelen de standaard van 8 werkdagen omruilgarantie.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_36583200
quote:

[..]

Dat is onder normale omstandigheden ook geen probleem. Maar als het prudukt niet in orde is (en het ook nog een bekend probleem is) moet het gewoon geruild of geld terug gegeven worden.
In zo'n geval gaat die 24 uurs regel niet op.
pi_36583255
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:38 schreef Roskoo het volgende:
Sure
pi_36583315
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:38 schreef Roskoo het volgende:
Uhm de verkoper handelt juist volgens de regels van zijn werkgever.
Hij zal eerder een schouderklopje krijgen dan ontslag.
pi_36583384
quote:

[..]

Moest ineens denken aan een probleem dat ik van de zomer had. Totaal ander produkt maar liep wel tegen de regels van het bedrijf aan;
Ik had een aantal kleding stukken gekocht voor mijn dochter. 1 van de broekjes was wit met roze biesjes. Na de 1e wasbeurt was de roze kleur van die biesjes uitgelopen in het wit van het broekje.
Terug naar de winkel waar men mij vertelde niets voor mij te kunnen doen omdat het kleding stuk gewassen was. Nou ben ik niet iemand die zich snel met een kluitje het riet in laat sturen en ben er flink tegen in gegaan. Te meer omdat als het broekje niet gewassen was het probleem zich niet had voor gedaan. Uiteindelijk wel mijn gelijk gekregen. Ik mocht een ander produkt uitkiezen.
Erg leuk als de winkel middenin een uitverkoop zit en alle leuke kleding in de juiste maten al verkocht was. Toen heb ik toch nog mijn geld terug gekregen.
  zondag 2 april 2006 @ 18:08:01 #39
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36583446
quote:

[..]

Een bedrijf mag wel vanalles eisen. Als ik nu een clausule opstel waarin staat dat ik je huis en je auto mag hebben en je moeder in elkaar mag slaan als je een DVD terug brengt, denk je dat een rechter me dan niet hartelijk uitlacht? Iets wat niet deugt, deugt niet. Ook voor V&D is dat zo.
pi_36583529
quote:

[..]

24 uur is meer dan genoeg om even een backup te maken

Maar als een schijf beschadigd is en daardoor niet leesbaar is, dan is dat een ondeugdelijk product. En dan moet dat product gewoon worden vervangen door een goede versie. Garantie, enzo. Da's iets heel anders dan een in principe goed product ruilen omdat het niet bevalt ofzo.
pi_36583860
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:08 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Een bedrijf mag wel vanalles eisen. Als ik nu een clausule opstel waarin staat dat ik je huis en je auto mag hebben en je moeder in elkaar mag slaan als je een DVD terug brengt, denk je dat een rechter me dan niet hartelijk uitlacht? Iets wat niet deugt, deugt niet. Ook voor V&D is dat zo.
De wet koop op afstand (BW7:46a-j) m (ok, die is hier niet van toepassing, maar toch) stelt dat je binnen 7 dagen zonder opgaaf van redenen de koop ongedaan mag maken, maar maakt daarbij een expliciete uitzondering voor oa. audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper de verzegeling heeft verbroken.

Met dat in het achterhoofd is het niet onlogisch dat ook gewone winkels aparte regels hanteren voor het terugnemen van audio- en video-opnamen en software.

Maar naar mijn mening zou dat geen invloed mogen hebben op garantie waarop je aanspraak kunt doen bij levering van een ondeugdelijk product, zoals een onleesbare cd of dvd.
pi_36583941
En jij je bek dichthoudenz eker?

Laat je niet zo afwimpelen mietje !
  zondag 2 april 2006 @ 18:27:42 #43
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36584085
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:21 schreef Light het volgende:

[..]

De wet koop op afstand (BW7:46a-j) m (ok, die is hier niet van toepassing, maar toch) stelt dat je binnen 7 dagen zonder opgaaf van redenen de koop ongedaan mag maken, maar maakt daarbij een expliciete uitzondering voor oa. audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper de verzegeling heeft verbroken.

Met dat in het achterhoofd is het niet onlogisch dat ook gewone winkels aparte regels hanteren voor het terugnemen van audio- en video-opnamen en software.

Maar naar mijn mening zou dat geen invloed mogen hebben op garantie waarop je aanspraak kunt doen bij levering van een ondeugdelijk product, zoals een onleesbare cd of dvd.
Hm daar is wat voor te zeggen, maar het lijkt me toch dat het hier wel belangrijker is dat het een ondeugelijk product is. Ze wil hem niet terugbrengen, ze wil alleen iets wat werkt. Wat natuurlijk ook gewoon normaal is.
pi_36604260
Ben net weer naar V&D gegaan maar weer geen afdelings chef aan gewezig. Vanmiddag dus maar weer ff heen.
  maandag 3 april 2006 @ 12:37:32 #45
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_36604278
dat je het sowiezo accepteert, afdelingchef of niet, zij nemen dat gewoon terug en jij krijgt je geld terug of een vervangende goeie dvd
pi_36604294
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:36 schreef Alieda1984 het volgende:
Ben net weer naar V&D gegaan maar weer geen afdelings chef aan gewezig. Vanmiddag dus maar weer ff heen.

pi_36604304
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:37 schreef zwelgje81 het volgende:
dat je het sowiezo accepteert, afdelingchef of niet, zij nemen dat gewoon terug en jij krijgt je geld terug of een vervangende goeie dvd
Ik accepteer het juist niet, wil zelf die chef even spreken, kan ik meteen klagen over zijn personeel.
  Donald Duck held maandag 3 april 2006 @ 12:39:16 #48
46149 __Saviour__
pi_36604323
Vraag dan naar een andere superieur van dat verkopertje. De bedrijfsleider van het filiaal bijvoorbeeld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 3 april 2006 @ 12:40:26 #49
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_36604352
nou dan weet je iig voor de volgende keer waar je niet je dvd's moet halen
  maandag 3 april 2006 @ 12:41:03 #50
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_36604365
afdelingchef, iemand die boven die persoon staat, anders iemand daarboven, en anders ter plekke met je mobiel naar hoofdkantoor bellen waar die persoon bij is en zeggen dat je verschrikkelijk onbeschoft behandeld word en dit niet pikt....moet je kijken hoe snel je geholpen word
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')