ik vraag het me ook al afquote:Op zondag 2 april 2006 13:00 schreef Thrilled het volgende:
nou ik houd mijn lijstje al bij, hoeveel scheldwoorden zullen er nu in dit topic komen..?
quote:Op zondag 2 april 2006 13:00 schreef CrazyPhunk het volgende:
(nog maar een keer proberen dan)
ik vind mensen die schelden met ziektes dus zeer zielig omdat het toch vaak mensen zijn (denk Ik) die er nog niet meer in contact mee zijn gekomen. waarom word er zo gescholden? vinden ze/jullie het grappig, of denken ze/jullie dat het soms stoer is? daar ben ik dus echt benieuwd naar
Schelden vloeken en slaan is een teken van zwakheid en pure onmachtquote:Op zondag 2 april 2006 13:00 schreef CrazyPhunk het volgende:
ik vind mensen die schelden met ziektes dus zeer zielig omdat het toch vaak mensen zijn (denk Ik) die er nog niet meer in contact mee zijn gekomen. waarom word er zo gescholden? vinden ze/jullie het grappig, of denken ze/jullie dat het soms stoer is? daar ben ik dus echt benieuwd naar
weet ik veel. naam is toeval denk ik, maar deze avatar heb ik zelf gemaaktquote:Op zondag 2 april 2006 13:03 schreef tonks het volgende:
Mag ik vragen waarom je dezelfde avatar en ongeveer dezelfde nick hebt als Crazy Dutch Punk?
Maar het lucht wel op.quote:Op zondag 2 april 2006 13:05 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Schelden vloeken en slaan is een teken van zwakheid en pure onmacht
ik denk het ook ja, die mensen kunnen gewoon niet met andere woorden hun punt makenquote:Op zondag 2 april 2006 13:05 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk wel, maar ik vind wel dat ziektes tegenwoordig té snel in scheldwoorden gepropt worden. Neem nou 'kanker', het is gewoon een mode-woord aan het worden. Zie daarvoor ook eens de kankerkachel rage. Vooral hier op fok merk ik dat het als stoer/creatief wordt gezien om het zoveel mogelijk gebruiken, terwijl na één of twee keer de échte creativiteit er natuurlijk wel vanaf is... (zelfde als met dat pwned en lolller !!111!!1111) Het wordt niet meer gebruikt als krachtterm, maar zuiver als middel om zo makkelijk mogelijk te provoceren of omdat het nu eenmaal ín is om het woord te gebruiken.quote:Op zondag 2 april 2006 13:05 schreef wolferl het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind het ook niet goed, maar als je onbewust iets overkomt (bijv: je takken verbanden of je krijgt een belasting aanslag) dan roep je wel eens een ziekte.![]()
ja! vooral op Fok! word het nogal veel gebruiktquote:Op zondag 2 april 2006 13:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk wel, maar ik vind wel dat ziektes tegenwoordig té snel in scheldwoorden gepropt worden. Neem nou 'kanker', het is gewoon een mode-woord aan het worden. Zie daarvoor ook eens de kankerkachel rage. Vooral hier op fok merk ik dat het als stoer/creatief wordt gezien om het zoveel mogelijk gebruiken, terwijl na één of twee keer de échte creativiteit er natuurlijk wel vanaf is... (zelfde als met dat pwned en lolller !!111!!1111) Het wordt niet meer gebruikt als krachtterm, maar zuiver als middel om zo makkelijk mogelijk te provoceren of omdat het nu eenmaal ín is om het woord te gebruiken.
Hoewel m'n vader aan kanker overleden is heb ik geen problemen met het woord als échte krachtterm. Maar de rage om het te pas en te onpas te gebruiken gaat me gewoon wat ver.
en wie bepaalt dat schelden een teken is van pur eonmacht?quote:Op zondag 2 april 2006 13:05 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
dat valt dus wel af te leren?quote:Op zondag 2 april 2006 13:17 schreef JosvG het volgende:
Als er onverwacht een keer iets gebeurd waar ik niet blij mee ben (klein ongelukje, iets wat finaal misgaat) dan wil ik wel eens een ziekte roepen, normaal doe ik het niet voor elk klein dingetje.
Tuurlijk lucht schelden enorm op. Het is alleen een trend geworden om steeds groffer te schelden. Ik vind GVD nog steeds een behoorlijke krachtterm voor mezelf. Terwijl verdomme al behoorlijk ingeburgerd is en hetzelfde effect heeft als potverdriedubbeltjes zeg maar.quote:Op zondag 2 april 2006 13:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
en wie bepaalt dat schelden een teken is van pur eonmacht?
voor sommige mensen lucht het op.... ik vind wel dat r verschil is tussen schelden op iemand of schelden als er iets mis gaat
noem er 1 die lekker bekt......quote:Op zondag 2 april 2006 13:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Tuurlijk lucht schelden enorm op. Het is alleen een trend geworden om steeds groffer te schelden. Ik vind GVD nog steeds een behoorlijke krachtterm voor mezelf. Terwijl verdomme al behoorlijk ingeburgerd is en hetzelfde effect heeft als potverdriedubbeltjes zeg maar.
Ik betrap mezelf er ook op dat ik in de overtreffende trap meega. En dat terwijl er nog 1001 andere manieren zijn om je onvrede verbaal te uiten.
In mijn geval is godverdomme nog steeds een lekkere krachtterm. Je kunt de klemtoon leggen waar je wilt en hij komt er altijd goed uit. Zoals gezegd betrap ik mezelf er ook op dat ik de overtreffende trap opzoek. Als iemand je kankerwijf noemt kun je natuurlijk niet meer aankomen met godverdommese nare persoonlijkheid.... Dan zit je al snel aan tyfesteringpersoon...quote:
Klopt dat GVD voor sommigen ook kwetsend is, maar volgens mij niet in dezelfde mate als kanker. Zelfs tyfes en tering vind ik nog minder heftig overkomen, maar dat is dan alleen in míjn ogen natuuriljk. En dat maakt het extra lastig, je hebt geen zicht op het referentiekader van de ander. Wanneer ga je nu echt té ver?quote:Op zondag 2 april 2006 13:29 schreef PeZu het volgende:
voor sommig emensne is godverdomme net zo kwetsend als kenker
en tja idd schelden om het schelden...het gebeurt kenker veel ja
wat jij hebt met het woor djosti heb ik met het woord sletje... maar verders heb je helemaal gelijkquote:Op zondag 2 april 2006 13:34 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Klopt dat GVD voor sommigen ook kwetsend is, maar volgens mij niet in dezelfde mate als kanker. Zelfs tyfes en tering vind ik nog minder heftig overkomen, maar dat is dan alleen in míjn ogen natuuriljk. En dat maakt het extra lastig, je hebt geen zicht op het referentiekader van de ander. Wanneer ga je nu echt té ver?
Daarnaast krijgen sommige woorden die van oorsprong geen scheldwoord zijn een negatieve betekenis als ze ineens als scheldwoord gebruikt worden. Neem nou 'josti' Dat vond ik van oorsprong eigenlijk wel een lievig woordje. "wat ben je toch een josti"Tegenwoordig is de betekenis heel anders.... "wat ben je toch een enorme josti"
![]()
Sletje is idd ook zo'n woord. Bij een vriendinnetje die een avondje lol heeft gehad met een leuke knul heeft het een heel andere lading dan bij een willekeurige voorbijganger....quote:Op zondag 2 april 2006 13:35 schreef PeZu het volgende:
[..]
wat jij hebt met het woor djosti heb ik met het woord sletje... maar verders heb je helemaal gelijk
Mij doet kanker als krachtterm ook niets hoor... Het gaat mij vooral over het schelden óm het schelden. Daar zit een heel groot verschil in.... Overigens wordt 'kanker' beneden de rivieren minder frequent gebruikt als daarboven. Daarom ligt de lading van het woord op zich boven de rivieren al heel anders dan eronder.quote:Op zondag 2 april 2006 13:38 schreef oelewappers het volgende:
altijd zo zielig mensen die niet tegen kanker kunnen, omdat ze dan weer denken aan die personen die het hebben gehad?
live goes on
Kijk en dát is nu precies wat ik bedoelquote:Op zondag 2 april 2006 13:41 schreef Forcefuzz het volgende:
Mén wat word ik toch schijtziek van alle mensen die zitten te zeuren als ik met een ziekte scheld dat ik "het nooi van dichtbij heb meegemaakt". Allebei m'n opa's en oma's zijn overleden aan kanker, maar dat wil niet zeggen dat ik het woord niet gebruik. Ik gebruik het ook alleen maar als ik iets klote vind. Ik zou het wel kunnen begrijpen als je dan zegt van: "zo! dat is kankervet!"
weet ikquote:Op zondag 2 april 2006 13:41 schreef oelewappers het volgende:
waarom mag het dan niet?
bovendien staat er oelewappers dan heb ik het over andere niet over mezelf![]()
je zei doodquote:Op zondag 2 april 2006 13:45 schreef oelewappers het volgende:
bij zinnen als "ik schrok me dood" wordt je ook herinert aan mensen die dood zijn, wie zeurt daar over?
Ik erger me altijd aan moraalridders die denken dat ze de enige zijn die iemand kennen die aan kanker is overledenquote:Op zondag 2 april 2006 13:00 schreef CrazyPhunk het volgende:
amenquote:Op zondag 2 april 2006 14:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik erger me altijd aan moraalridders die denken dat ze de enige zijn die iemand kennen die aan kanker is overleden![]()
Een woord is maar een woord, hoe je het ook wendt of keert. Van een woord zelf gaat geen enkele kracht uit, slechts van de context waarin en wijze waarop het wordt gebruikt.
Dat je je beledigd voelt door het gebruik van een woord, op een heel andere manier dan de associatie die jij bij dat woord maakt... dat vind ik hoogst irrationeel. Een armlastige vorm van aandachtstrekkerij.
Nu jij weer.
afhankelijk van de situatiequote:Op zondag 2 april 2006 13:05 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |