Ik vond het te theoretisch, te saai, teveel zelfstudie. Had maar 8 contacturen per week, op zich ideaal maar wel voor 40 uur aan leeswerk. Daarnaast vind ik het belangrijk om praktijkervaring op te doen. Uni was een (foute) opwelling.quote:Op zondag 2 april 2006 14:21 schreef nickybol het volgende:
Waarom is pedagogiek aan de uni niets?
Tja, ik weet niet hoe pedagogiek is, maar kan je wel wat voer SPH vertellen, maar dat is ook weer op elke Hogeschool anders geregeld, ene Hogeschool is wat theoretischer dan de andere Hogeschoolquote:Op zondag 2 april 2006 13:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Je vindt het vast niet erg als ik even een zooi vragen stel over de studie he?
Ik twijfel namelijk heel erg over of ik SPH of Pedagogiek aan de HBO ga studeren. Heb Pedagogiek aan de uni gedaan, maar dat is niets. Ik wil later in ieder geval met probleemkinderen/jongeren werken. Heb jij tips, en wat zijn de verschillen bijvoorbeeld, weet je dat?
Ah ok, klinkt erg leuk. Las zojuist al het een en ander over SPH op de site van Hogeschool Rotterdam, dat klonk ook al heel aardig. Over ruim 2 weken hebben ze een open dag, ik ga er dan naartoe. Handig is dat je na je eerste jaar altijd over kan stappen op pedagogiek.quote:Op zondag 2 april 2006 19:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoe pedagogiek is, maar kan je wel wat voer SPH vertellen, maar dat is ook weer op elke Hogeschool anders geregeld, ene Hogeschool is wat theoretischer dan de andere Hogeschool
Bij mij heb je wel wat theorie, wel elke week zo'n 4-6 uur aan hoorcolleges over doelgroepen, instellingen, pedagogiek, psychologie, stoornissen enzo, maar verder heb je veel vakken zoals drama, gespreksvaardigheden, sport, spel, tekenen, handvaardigheid, en daarnaast heb je heel veel projecten, die je individueel of in groepsverband moet maken en in de projecten integreer je dus wat je hebt geleerd tijdens de hoorcolleges en tijdens de praktische lessen. Dus het is niet alleen de theorie leren en er een tentamen over maken, maar ook er actief meewerken in een project
Ook liep je in het eerste jaar gelijk al 1 middag in de week stage, bijvoorbeeld in een wijkcentrum dus, het tweede jaar loop je of 2 periodes 2 dagen in de week stage, of 1 periode fulltime stage en het derde jaar is het hele jaar stagelopen
Je kunt beter een meeloopdag doen, dan zie je veel beter hoe alles gaat dan op een Open Dag waar ze zich zo goed mogelijk proberen voor te doen. Aan een meeloopdag heb je echt veel meer vind ikquote:Op zondag 2 april 2006 21:15 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ah ok, klinkt erg leuk. Las zojuist al het een en ander over SPH op de site van Hogeschool Rotterdam, dat klonk ook al heel aardig. Over ruim 2 weken hebben ze een open dag, ik ga er dan naartoe. Handig is dat je na je eerste jaar altijd over kan stappen op pedagogiek.
Waar studeer jij?
Ik heb deze 'opleiding' ook gedaan!quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:33 schreef Sylvana het volgende:
Wie doet deze studie
het ligt er maar net aan waar je hem doet, ik heb gehoord dat hij op de HAN erg simpel is, ik vind hem in Zwolle wel erg pittig en uitdagendquote:Op zondag 7 mei 2006 14:33 schreef miss.cutie4you het volgende:
[..]
Ik heb deze 'opleiding' ook gedaan!
Opleiding tussen ''....damn, wat een flutzooi zeg!![]()
De opleiding tikkeltje te simpel, wat mij betreft!![]()
Heb hem echter wel afgerond......Heerlijke jaren waren dat!![]()
Ik herken me precies in jouw verhaal!!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:20 schreef m.gluteus het volgende:
Het is een flutopleiding omdat het de diepgang mist en je heel gemakkelijk kunt meeliften met de rest. Pas in de stage vallen diegene af en dat is bij ons pas in het derde jaar. Ik kan best makkelijk leren en ik heb alle vakken gehaald zonder er iets voor te doen.
Ik loop nu stage en ik vind dat ik niks uit de opleiding echt kan gebruiken voor deze stage, daarvoor is de stage te specifiek en de opleiding veel te breed en wat ik al zei, te weinig diepgang. Ik heb dan wel al een HBO opleiding gedaan, misschoen dat het daar ook wel aan ligt.
Ik herken me hier dus helemaal niet inquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:20 schreef m.gluteus het volgende:
Het is een flutopleiding omdat het de diepgang mist en je heel gemakkelijk kunt meeliften met de rest. Pas in de stage vallen diegene af en dat is bij ons pas in het derde jaar. Ik kan best makkelijk leren en ik heb alle vakken gehaald zonder er iets voor te doen.
Ik loop nu stage en ik vind dat ik niks uit de opleiding echt kan gebruiken voor deze stage, daarvoor is de stage te specifiek en de opleiding veel te breed en wat ik al zei, te weinig diepgang. Ik heb dan wel al een HBO opleiding gedaan, misschoen dat het daar ook wel aan ligt.
Ik herken dit wel. Ik studeer nu met SPH af en ik moet zeggen dat het doel van de opleiding soms wat vaag blijft. Het blijft moeilijk om tijdens een sollicitatie uit te leggen wat SPH precies inhoud.quote:Het is een flutopleiding omdat het de diepgang mist en je heel gemakkelijk kunt meeliften met de rest. Pas in de stage vallen diegene af en dat is bij ons pas in het derde jaar. Ik kan best makkelijk leren en ik heb alle vakken gehaald zonder er iets voor te doen.
Dat is volgens mij nu ook bij de HHS (komt door de SW gebeuren).quote:Bij ons zijn de stages anders verdeeld. 1e jaar 1 dag in de week, 2 jaar half jaar 2 dagen in de week, 3e jaar 10 maanden ( wel hetzelfde dus).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |