abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36544254
Bizar!
Ik word vanochtend wakker merk ik dat alle stroom er af ligt (geen wekkers en licht).
Ik naar beneden, ruik ik een enorme verbrande koper lucht. Deze lucht kwam uit mijn 6 jaar oude Philips breedbeeld TV (model:28PW9502/12)!

Dus ik denk dat devoeding ontploft is o.i.d (ik weet niet meer zeker of hij op standby stond ja of nee) waardoor de stop er uit knalt.

Maar ik vind dit zelf wel een beetje vroeg (na 6jaar) het was destijds een vrij dure tv kan ik me herinneren (matchline, breedbeeld, 100 hz etc etc)....

Zou ik nog iets van coulance of garantie kunnen claimen? En zo ja waar te beginnen? Bij de verkoper of bij Philips...

pi_36544281
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:00 schreef tinny het volgende:
Bizar!
Ik word vanochtend wakker merk ik dat alle stroom er af ligt (geen wekkers en licht).
Ik naar beneden, ruik ik een enorme verbrande koper lucht. Deze lucht kwam uit mijn 6 jaar oude Philips breedbeeld TV (model:28PW9502/12)!

Dus ik denk dat devoeding ontploft is o.i.d (ik weet niet meer zeker of hij op standby stond ja of nee) waardoor de stop er uit knalt.

Maar ik vind dit zelf wel een beetje vroeg (na 6jaar) het was destijds een vrij dure tv kan ik me herinneren (matchline, breedbeeld, 100 hz etc etc)....

Zou ik nog iets van coulance of garantie kunnen claimen? En zo ja waar te beginnen? Bij de verkoper of bij Philips...

Begin eens bij de verkoper.
Het is idd niet normaal dat dit na 6 jr gebeurd. Zo'n apparaatje zou langer mee moeten kunnen.
Maarruhhh... niet te veel stof er in? Kan nl ook leuke reacties geven. Of misschien zelfs vocht?
  zaterdag 1 april 2006 @ 09:03:32 #3
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_36544284
Ga er maar wel van uit dat hij stand by stond en dat je mazzel hebt gehad dat je huis niet afgefikt is.

Na 6 jaar garantie claimen wordt wel erg moeilijk, meestal is dit 2 a 3 jaar met een enkele uitloper van een half jaar extra wegens coulantie.
Ik ben lelijk.
pi_36544373
De wetgeving waarmee de garantie verlengd is, dateert van 1 mei 2003; ik zou persoonlijk contact opnemen met Philips, want er is een tijdje geleden iets geweest over brandgevaarlijke Philips TV's.

Daarbij zou ik ook foto's maken enzo en gewoon dreigen met Telegraaf...
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 1 april 2006 @ 09:18:20 #5
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_36544388
Er is een paar jaar geleden een terugroepactie geweest van Philips breedbeeld tv's vanwege ontploffende standby knoppen.

Dit kwam omdat er stof in kwam. Van mijn tv is toen de standbyknop kostenloos vervangen.

type: 2895PW03/12

Het enige wat er kapot is aan je tv is dus de standby knop. Kleine reparatie en dan doet ie het weer gewoon als het goed is.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 april 2006 @ 09:19:38 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36544402
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:00 schreef tinny het volgende:
Bizar!
Je huisgenoten hebben de stoppen eruit gehaald zeker, 1 april
pi_36544513
mhhh het bonnetje van de tv is na een aantal verhuisacties zoekgeraakt...
dus de verkoper valt af... dan maar even philips een mailtje sturen
pi_36545251
Hij stond dus wel degelijk op stand-by... realiseer je je wel ff dat het ook je huis had kunnen kosten...
pi_36545298
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:14 schreef _-rally-_ het volgende:
De wetgeving waarmee de garantie verlengd is, dateert van 1 mei 2003; ik zou persoonlijk contact opnemen met Philips, want er is een tijdje geleden iets geweest over brandgevaarlijke Philips TV's.

Daarbij zou ik ook foto's maken enzo en gewoon dreigen met Telegraaf...
Voor 1 mei 2003 bestond de non-conformiteitsregel ook al hoor.
citaat: "Artikel 21
1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a.
aflevering van het ontbrekende;
b.
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c.
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2.
Indien bij een consumentenkoop de koper van een voor vervanging vatbare zaak herstel of vervanging daarvan overeenkomstig lid 1 onder b of c vordert, is de verkoper bevoegd tussen vervanging of teruggave van de koopprijs te kiezen. De verkoper is gehouden deze keuze binnen korte tijd te doen en vervolgens zijn verplichting binnen redelijke tijd na te komen; bij gebreke hiervan kan de koper zijn rechten op herstel of vervanging doen gelden.
3.
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen. " (uit Burgerlijk wetboek boek 7 geldig van 1-1-1992 tot 1-5-2003)

Voor TV's (welke langer dan de 2 jaar van de europese richtlijn dienen mee te gaan) is er dus alleen misschien het in rekening brengen van kosten (huidige 2de lid van 7:21) verbeterd op 1-1-03
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:42:07 #10
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_36545352
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:36 schreef Tim2005 het volgende:
Hij stond dus wel degelijk op stand-by... realiseer je je wel ff dat het ook je huis had kunnen kosten...
Nee, dat kan niet.
Dat knopje zit zo ingebouwd dat er geen gevaar voor brand is.
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:52:44 #11
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_36546620
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:42 schreef Mauro het volgende:
Nee, dat kan niet.
Misschien niet in dit specifieke geval, maar in het algemeen geldt weldegelijk dat een tv in de standby-stand een risico vormt wat betreft brandgevaar.
pi_36559959
Ik zou idd gewoon even contact opnemen met Philips. Gewoon een beleefd briefje. Dat je er erg van geschrokken bent, en dit niet had verwacht van een merk als dit. En dat je je afvraagt of dit vaker voorkomt, (misschien zelfs dat je je niet zeker weet of je het dan wel aandurft om opnieuw een Philips te kopen). Dat je ook snapt dat de garantie verlopen is inmiddels, maar dat je het op prijs zou stellen als ze je in de kosten tegemoet kunnen komen. Het WK komt er weer aan, en ja, dat wil je toch niet op het zwart-witje in je slaapkamer kijken :-)

Ik heb het nog nooit met echt grote dingen gehad, maar mijn ervaring is dat 'goede' bedrijven er alles aan doen om een goede naam te houden. En dus hun klanten sterk tegemoet komen.
LaMarije's weblog - de belevenissen van een gewoon bijzonder meisje, met een knipoog!
  zondag 2 april 2006 @ 13:26:17 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36574930
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:33 schreef tinny het volgende:
mhhh het bonnetje van de tv is na een aantal verhuisacties zoekgeraakt...
dus de verkoper valt af... dan maar even philips een mailtje sturen
Dan hangt het volgens mij van de coulance van Philips af want je kunt niet aantonen wanneer en of jij die TV gekocht hebt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36575034
Als de stroom in jouw buurt heeft afgelegen, dan zou je het kunnen verhalen op je stroomleverancier. Hoeft niet eens zo zeer Philips te zijn.
pi_36575244
zo'n TV heb ik ook volgens mij
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zondag 2 april 2006 @ 13:40:07 #16
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_36575365
SONY
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zondag 2 april 2006 @ 14:19:21 #17
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36576631
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 11:52 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Misschien niet in dit specifieke geval, maar in het algemeen geldt weldegelijk dat een tv in de standby-stand een risico vormt wat betreft brandgevaar.
Zeker als er in huis ook gerookt wordt en/of het altijd erg stoffig is
pi_36589741
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:19 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Zeker als er in huis ook gerookt wordt en/of het altijd erg stoffig is
Pcies. En als je je tv schoonmaakt, stof dan ook de boven en achterkant goed af om te zorgen dat er zo weinig mogelijk stof in de TV terecht komt.
pi_36832927
Voor de mensen die het interessant vinden:

Heb reaktie van Philips gehad....ze zijn zeer teleurgesteld ...echter ik moet de tv eerst aanbieden bij een philips verkooppunt ter reparatie...als uit onderzoek blijkt dat het gebrek aan onderdelen te wijten is dan kan philips deze misschien vergoeden
Echter het arbeidsloon is altijd voor eigen rekening.....

maar goed heb geen bonnetjes meer dus geen één electrozaak wil dit bakbeest van mij hebben..
of ik moet weer betalen...

Dus toen heb ik maar besloten afscheid te nemen van het bakbeest

Heb nu een mooie "platte" staan en iets groter...
pi_36846504
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:52 schreef tinny het volgende:
Voor de mensen die het interessant vinden:

Dus toen heb ik maar besloten afscheid te nemen van het bakbeest

Heb nu een mooie "platte" staan en iets groter...
En, is het een philips geworden?
pi_36847399
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:42 schreef Mauro het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet.
Daar heeft het knopje toch niets mee te maken. Het gaat erom dat als de TV op de standby staat, er spanning op het apparaat staat. Stof of andere zooi kunnen dan kortsluiting veroorzaken en er kan brand ontstaan. Dit schijnt zelfs een van de hoofdoorzaken van brand te zijn.

Ik heb thuis gewoon verlengsnoeren met een aan/uit knop erop. Aangezien sommige apparaten zelfs stroom verbruiken als ze helemaal uit staan. Scheelt geld, en dus ook dit soort problemen.
pi_36848110
Gemiddelde levensduur van een tv is tegenwoordig 7jaar, dus garantie of coulance lijkt me niet van toepassing.

Als je je tv altijd op standby laat staan en heb dan ineens er vanaf haalt, dan heb je indd kans op brand.
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:38:58 #23
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_36852018
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:52 schreef tinny het volgende:
als uit onderzoek blijkt dat het gebrek aan onderdelen te wijten is dan kan philips deze misschien vergoeden
Echter het arbeidsloon is altijd voor eigen rekening.....
Slechte deal van Philips. Ik heb dat ook eens gehad bij de reparatie van een monitor, maar dan andersom. Ik moest de onderdelen betalen en zij (de winkel) de arbeidskosten. Bleek achteraf dat, behalve de beeldbuis en de trafo, de meeste onderdelen niet meer dan een paar dubbeltjes kosten terwijl het arbeidsloon ongeveer 40 EUR/uur was.
Someone you trust is one of us...
pi_36860424
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:34 schreef Slasher het volgende:

[..]

En, is het een philips geworden?
Nee...
dat merk trok me ineens niet zo meer...
het is een DiBoss geworden (LT-32Q5)
pi_36877571
Je nieuwe is veel beter

Maaruh, na 6 jaar nog geld of zo terug willen? Dat kan echt niet hoor, dat is wel zo Tokkie-achtig. Je hebt een garantietermijn en die is al lang en breed verstreken.

Standby laten staan is trouwens oliedom, want het apparaat blijft veel stroom verbruiken en staat in feite nog aan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 12 april 2006 @ 09:51:39 #26
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_36879327
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:26 schreef tinny het volgende:

[..]

Nee...
dat merk trok me ineens niet zo meer...
het is een DiBoss geworden (LT-32Q5)
[afbeelding]
Is wel een HDTV hoop ik?
anders kan je over 2 jaar weer kijken naar wat nieuws.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_36893216
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:51 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Is wel een HDTV hoop ik?
anders kan je over 2 jaar weer kijken naar wat nieuws.
ja, HD ready...
echter het grappige van deze is dat hij GEEN "helemaal-uit-stand" eeft...hij blijft dus altijd stand-by...dus maar even schakelaartje bouwen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')