Begin eens bij de verkoper.quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:00 schreef tinny het volgende:
Bizar!
Ik word vanochtend wakker merk ik dat alle stroom er af ligt (geen wekkers en licht).
Ik naar beneden, ruik ik een enorme verbrande koper lucht. Deze lucht kwam uit mijn 6 jaar oude Philips breedbeeld TV (model:28PW9502/12)!
Dus ik denk dat devoeding ontploft is o.i.d (ik weet niet meer zeker of hij op standby stond ja of nee) waardoor de stop er uit knalt.
Maar ik vind dit zelf wel een beetje vroeg (na 6jaar) het was destijds een vrij dure tv kan ik me herinneren (matchline, breedbeeld, 100 hz etc etc)....
Zou ik nog iets van coulance of garantie kunnen claimen? En zo ja waar te beginnen? Bij de verkoper of bij Philips...
Je huisgenoten hebben de stoppen eruit gehaald zeker, 1 aprilquote:Op zaterdag 1 april 2006 09:00 schreef tinny het volgende:
Bizar!
Ik word vanochtend wakker merk ik dat alle stroom er af ligt (geen wekkers en licht).
Voor 1 mei 2003 bestond de non-conformiteitsregel ook al hoor.quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:14 schreef _-rally-_ het volgende:
De wetgeving waarmee de garantie verlengd is, dateert van 1 mei 2003; ik zou persoonlijk contact opnemen met Philips, want er is een tijdje geleden iets geweest over brandgevaarlijke Philips TV's.
Daarbij zou ik ook foto's maken enzo en gewoon dreigen met Telegraaf...
Nee, dat kan niet.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:36 schreef Tim2005 het volgende:
Hij stond dus wel degelijk op stand-by... realiseer je je wel ff dat het ook je huis had kunnen kosten...
Misschien niet in dit specifieke geval, maar in het algemeen geldt weldegelijk dat een tv in de standby-stand een risico vormt wat betreft brandgevaar.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:42 schreef Mauro het volgende:
Nee, dat kan niet.
Dat knopje zit zo ingebouwd dat er geen gevaar voor brand is.
Dan hangt het volgens mij van de coulance van Philips af want je kunt niet aantonen wanneer en of jij die TV gekocht hebt.quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:33 schreef tinny het volgende:
mhhh het bonnetje van de tv is na een aantal verhuisacties zoekgeraakt...
dus de verkoper valt af... dan maar even philips een mailtje sturen
Zeker als er in huis ook gerookt wordt en/of het altijd erg stoffig isquote:Op zaterdag 1 april 2006 11:52 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Misschien niet in dit specifieke geval, maar in het algemeen geldt weldegelijk dat een tv in de standby-stand een risico vormt wat betreft brandgevaar.
Pcies. En als je je tv schoonmaakt, stof dan ook de boven en achterkant goed af om te zorgen dat er zo weinig mogelijk stof in de TV terecht komt.quote:Op zondag 2 april 2006 14:19 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Zeker als er in huis ook gerookt wordt en/of het altijd erg stoffig is
En, is het een philips geworden?quote:Op maandag 10 april 2006 19:52 schreef tinny het volgende:
Voor de mensen die het interessant vinden:
Dus toen heb ik maar besloten afscheid te nemen van het bakbeest![]()
Heb nu een mooie "platte" staan en iets groter...
Daar heeft het knopje toch niets mee te maken. Het gaat erom dat als de TV op de standby staat, er spanning op het apparaat staat. Stof of andere zooi kunnen dan kortsluiting veroorzaken en er kan brand ontstaan. Dit schijnt zelfs een van de hoofdoorzaken van brand te zijn.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:42 schreef Mauro het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.
Dat knopje zit zo ingebouwd dat er geen gevaar voor brand is.
Slechte deal van Philips. Ik heb dat ook eens gehad bij de reparatie van een monitor, maar dan andersom. Ik moest de onderdelen betalen en zij (de winkel) de arbeidskosten. Bleek achteraf dat, behalve de beeldbuis en de trafo, de meeste onderdelen niet meer dan een paar dubbeltjes kosten terwijl het arbeidsloon ongeveer 40 EUR/uur was.quote:Op maandag 10 april 2006 19:52 schreef tinny het volgende:
als uit onderzoek blijkt dat het gebrek aan onderdelen te wijten is dan kan philips deze misschien vergoeden![]()
Echter het arbeidsloon is altijd voor eigen rekening.....
Is wel een HDTV hoop ik?quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:26 schreef tinny het volgende:
[..]
Nee...![]()
dat merk trok me ineens niet zo meer...
het is een DiBoss geworden (LT-32Q5)
[afbeelding]
ja, HD ready...quote:Op woensdag 12 april 2006 09:51 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Is wel een HDTV hoop ik?
anders kan je over 2 jaar weer kijken naar wat nieuws.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |