vandaag veeeeeel geschilderd, door zowel m'n pa als een beetje door mij, de trapopgang zit nu eindelijk goed in de verf, laat de vloerbedekking maar komen (maandag)
De schroten in de gang zelf zijn nog een keer gebeits en hoeven nu nog maar 1 maal gebeitst te worden volgende week ofzo.
ff klein agenda'tje voor de komende dagen
* morgen (woensdag) wordt de vloer bezorgd (zodat we er fijn een aantal dagen naar mogen gluren
![]()
)
Mijn vader gaat morgen verder met de schouw, moet nog iets aan gemetseld worden om wat meer diepte te krijgen voor de inzet/inbouwhaard. En we gaan de tuin leegbaggeren en ontdoen van het grof vuil, anders ken donderdag niemand zijn kont daar keren, want
* donderdag en vrijdag komen de tuindeuren en worden alle enkele beglazingen die nog gedaan moesten worden vervangen
In het weekend gaat het toilet onderhanden genomen worden (de vloer wordt betegeld) en ga ik lekker een paar dagen naar r'dam (inpakken
![]()
)
Maandag wordt dan eindelijk de lang verwachte vloer gelegd en de trap bekleed
![]()
en dan mogen we er een paar dagen niet op.
woensdag na Danny's verjaardag is het over met luieren en gaan we weer vlug verder, de schuur moet met pasen weg zijn. Terwijl Danny zich dan lekker in het zweet werkt ga ik vast en zeker weer verven
Er moet nog een woonkamer muur gestructuurd worden, plafond moet nogmaals gewit worden en dat zal allemaal helaas pas gebeuren als de vloer er al in ligt, maar dat is niet anders, verder nog wat stukkie behang die geplakt moeten worden
smaandag net na de pasen gaan ze beginnen met de douche (die we er ook nog voor die tijd uit moeten slopen) en komen ze het rookkanaal inspecteren.
rond begin mei zal de douche dan werken en mogen de katten eindelijk ook meeverhuizen
(en dan rest ons nog onze slaapkamer (wachten is op de vergunning voor de dakopbouw) bijkeuken, tuin/dakterras en de overige buitenboel nog om op te knappen/te verbouwen)
(als ik het zo opschrijf schat ik dat we nog wel een half jaartje flink druk zijn en dan zal het daarna hopelijk gaan afnemen en meer naar onderhoud neigen dan verbouwen)