Vorige generaties zeggen zo weinig.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:21 schreef InsertCredit het volgende:
In Japan sowiezo.
Europa is een beetje MS-minded, maar ook hier gaat de ps3 weer veruit de meestverkochte console worden.
Er is geen enkele indicatie dat het deze generatie anders gaat zijn dan de vorige(n).
Geweldig ding was die DreamCast idd. Om de een of andere reden helaas enorm geflopt.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef piet_pelle het volgende:
Kwalitatief was de Dreamcast meer dan genoeg concurrentie voor de ps2. Maar kwaliteit alleen is niet genoeg, en marketing wel dus is het logisch dat Microsoft een grotere dreiging is.
Zolang er pas 1 next-gen console uit is valt er ook geen zinnig woord over te zeggen wie hoeveel marktaandeel gaat krijgen.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:21 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
In Japan sowiezo.
Europa is een beetje MS-minded, maar ook hier gaat de ps3 weer veruit de meestverkochte console worden.
Er is geen enkele indicatie dat het deze generatie anders gaat zijn dan de vorige(n).
De N-64 positie, je bedoeld de console met verreweg de minste games?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vorige generaties zeggen zo weinig.
De PS3 zit min of meer in de N64 positie, als je het mij vraagt
Na de eerste 2 maanden van de PS2 was de Euro nog niet eens een wettig betaalmiddel!quote:Op woensdag 5 april 2006 16:19 schreef Xrenity het volgende:
Lees net dat er na de eerste 2 maanden van de PS2 zo'n 100 euro van de prijs is gegaan
Maar Sony is anders eigenwijs dan Nintendo. Ze kiezen immers wel voor het nieuwste opslagmedium, iets dat Nintendo destijds niet deed...quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
[..]
Geweldig ding was die DreamCast idd. Om de een of andere reden helaas enorm geflopt.
Maar idd, daarom is MS een grotere dreiging.
200 gulden dus, bijdehandjequote:Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Na de eerste 2 maanden van de PS2 was de Euro nog niet eens een wettig betaalmiddel!
Ik bedoel die console van de marktleider, die het onderspit moest delven.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef piet_pelle het volgende:
De N-64 positie, je bedoeld de console met verreweg de minste games?
Wat ze wel gelijk hebben is dat door de cartridges je veel meer betaalde voor de games, en door de BR je nu veel meer betaald voor de console.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar Sony is anders eigenwijs dan Nintendo. Ze kiezen immers wel voor het nieuwste opslagmedium, iets dat Nintendo destijds niet deed...
Nou, ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik kocht mijn PS2 in mei 2001 (half jaar na launch) en toen was net de eerste prijsverlaging van fl.1149,- naar fl.999.-quote:
We hebben het over de ps1quote:Op woensdag 5 april 2006 16:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik kocht mijn PS2 in mei 2001 (half jaar na launch) en toen was net de eerste prijsverlaging van fl.1149,- naar fl.999.-
Exact.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
De N-64 positie, je bedoeld de console met verreweg de minste games?
Vast, maar de vraag is of ze genoeg verkopenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:28 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Exact.
Games verkopen consoles.
FFVII deed het voor de ps1,
MGS, gran turismo, etc voor de ps2
En de grote franchises gaan het doen voor de ps3.
Duur dingquote:Op woensdag 5 april 2006 16:27 schreef P-Style het volgende:
Nou, ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik kocht mijn PS2 in mei 2001 (half jaar na launch) en toen was net de eerste prijsverlaging van fl.1149,- naar fl.999.-
Sony heeft best een obsessie om nieuwere/andere opslagmedia te gebruiken en soms pakt dat goed uit en soms niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar Sony is anders eigenwijs dan Nintendo. Ze kiezen immers wel voor het nieuwste opslagmedium, iets dat Nintendo destijds niet deed...
Zolang de franchises er zijn kopen de mensen vanzelf. Er is een periode van een berg jaar om een heleboel winst te maken. Dat hoeft niet op de eerste dagquote:Op woensdag 5 april 2006 16:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vast, maar de vraag is of ze genoeg verkopen
Iig meer dan de reeksen waar de 360 het van moet hebben.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vast, maar de vraag is of ze genoeg verkopen
UMD is idd niet zo geslaagd...quote:Op woensdag 5 april 2006 16:29 schreef Tain het volgende:
[..]
Sony heeft best een obsessie om nieuwere/andere opslagmedia te gebruiken en soms pakt dat goed uit en soms niet.
De 360 heeft @ PS3 launch Gears of War, GRAW, Oblivion, PGR... als enkele grote titels die ik zo even opnoem.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:30 schreef InsertCredit het volgende:
Iig meer dan de reeksen waar de 360 het van moet hebben.
Enkel de Halo-franchise is de moeite waard.
Das natuurlijk onzin. Games als Oblivion, PGR3 en GRAW vallen natuurlijk in het niet bij alles wat Sony te bieden heeft.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:30 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Iig meer dan de reeksen waar de 360 het van moet hebben.
Enkel de Halo-franchise is de moeite waard.
N64 had minder games, N64 had (bijna) geen gewelddadige games, N64 gebruikte de verouderde cartridges........quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar de psp is nog niet mislukt. Dus het was wel een leuk experiment.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
UMD is idd niet zo geslaagd...
GRAW draait anders fantastisch in mijn PS2......quote:Op woensdag 5 april 2006 16:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Das natuurlijk onzin. Games als Oblivion, PGR3 en GRAW vallen natuurlijk in het niet bij alles wat Sony te bieden heeft.
Oke, oke, ik was wat te stellig.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Das natuurlijk onzin. Games als Oblivion, PGR3 en GRAW vallen natuurlijk in het niet bij alles wat Sony te bieden heeft.
Dat weet je dus nog helemaaaal niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:35 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Oke, oke, ik was wat te stellig.
Maar het punt blijft dat reeksen als mgs, gran turismo, en ff nu eenmaal vele malen meer verkopen dan de titels die de 360 te bieden heeft.
Als ff13 in Japan uitkomt wordt het echt wel een systemseller, evenals mgs4 in de States.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat weet je dus nog helemaaaal niet.
De 360 raakt uitverkocht zonder systemseller of uberhaupt toffe gamesquote:Op woensdag 5 april 2006 16:37 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Als ff13 in Japan uitkomt wordt het echt wel een systemseller, evenals mgs4 in de States.
quote:Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De 360 raakt uitverkocht zonder systemseller of uberhaupt toffe games
quote:Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De drang om een next gen console te hebben verkocht de360. De ps3 zal dus wel leuke spellen moeten uitbrengen denk ik. Aangezien dat soort mensen al een 360 in de kast hebben liggenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Volgens die logica zou die ene FF game op de cube dus ook moeten scoren.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:40 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens die logica zou die ene FF game op de 360 dus ook moeten scoren.
Volgens die logica zou die ene FF game op de 360 dus ook moeten scoren.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:39 schreef SocialDisorder het volgende:
de naam Final Fantasy alleen al is een seller. Kijk alleen maar naar "Spirits Within". Misschien niet het succes dat ervan verwacht werd, maar toch trokken miljoenen erop uit om het te aanschouwen.
Als hij niet al jaren op zowel de ps2 als de pc te verkrijgen zou zijnquote:Op woensdag 5 april 2006 16:40 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens die logica zou die ene FF game op de 360 dus ook moeten scoren.
Crystal Chronicles voor de Gamecube dan?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:41 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Als hij niet al jaren op zowel de ps2 als de pc te verkrijgen zou zijn
en FFXII onderhand niet alweer uit zou zijn......quote:Op woensdag 5 april 2006 16:41 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Als hij niet al jaren op zowel de ps2 als de pc te verkrijgen zou zijn
MGS4 wordt absuloot geen launchgame. Kojima neemt er rustig de tijd voor.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:55 schreef twi het volgende:
Welke systemsellers staan er als launchgames in de planning voor de PS3 eigenlijk? Alleen MGS4 toch?
DMC4, Tekken, Killzone en Motorstorm zouden bij launch klaar staan, of in elk geval de zomer.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:55 schreef twi het volgende:
Inderdaad, heel erg weinig mensen zitten te wachten op die FF voor de 360. Maar de RPG community die een X360 bezit hoor je op 't moment nauwelijks klagen, nu Oblivion uit is. Ook niet over een FF.
Welke systemsellers staan er als launchgames in de planning voor de PS3 eigenlijk? Alleen MGS4 toch?
Nee... hij was dan ook niet bijster goed.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:00 schreef twi het volgende:
Die eerste Killzone was niet bijster succesvol, geloof ik?
ik denk dat je DMC onderschat: http://www.gamerankings.c(...)evil%20may%20cry%203quote:Op woensdag 5 april 2006 17:00 schreef twi het volgende:
Waarvan eigenlijk alleen Tekken in mijn ogen een system seller is met een echt grote naam. Maar dan zou ik DMC kunnen onderschatten.
Die eerste Killzone was niet bijster succesvol, geloof ik?
Dat is gewoon een kutspel, net zoals FFXI eigenlijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:50 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Crystal Chronicles voor de Gamecube dan?
FFXI bedoel je?quote:Op woensdag 5 april 2006 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kutspel, net zoals FFIX eigenlijk.
Euh ja, typo. IX is mijn favoriet.quote:
quote:Op woensdag 5 april 2006 17:02 schreef SocialDisorder het volgende:
maar als ze de impressie van E3-2005 kunnen waarmaken
quote:Speculation over the price of Sony's Playstation 3 has been running rampent, and many supposed promises and rumors have already made the rounds. But, in a radio interview with the French program Générations Europe 1, Sony Computer Entertainment Europe vice president George Fornay stated that the PS3 would cost between 499 and 599 euros. That's 350 to 420 pounds and 612 to 735 American dollars. Fornay quickly explained that this would be cheap for a Blu-ray compatible device. Whether that's the case or not gamers have been historically reluctant to swollow so high a price, regardless of quality.
Whether this will be close to the actual price or not is still a matter of speculation. We probably won't know for sure until E3.
Voor zover ik weet hebben hardcore games en early adopters nooit moeilijk gedaan over hoge launch-prijzen.quote:Whether that's the case or not gamers have been historically reluctant to swollow so high a price, regardless of quality.
Maar wat gaat er kort daarna gebeuren als er een sterke concurrent is met een veel lagere prijs?quote:Op woensdag 5 april 2006 17:31 schreef P-Style het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben hardcore games en early adopters nooit moeilijk gedaan over hoge launch-prijzen.
Maar de naam verkoopt volgens hem.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kutspel, net zoals FFXI eigenlijk.
Als ie meer dan 400 gaat kosten laat ik um ook nog even liggen, er is dan sowieso al zat te gamen op de 360 dus ik wacht nog wel even.quote:
Idem hier, dit wordt inmiddels mijn zevende console generatie (als ik de C64 meereken), maar ik heb nooit, en ga nooit meer dan 400 euro betalen. 400 vind ik trouwens ook al best veel, het heeft me er in ieder geval tot nu toe van weerhouden de xbox te kopen.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als ie meer dan 400 gaat kosten laat ik um ook nog even liggen, er is dan sowieso al zat te gamen op de 360 dus ik wacht nog wel even.
Ik zie mezelf toch wel als hardcore gamer.. Dus iig 1 dan die um laat liggen..
Gamerankings GR:AWquote:Op woensdag 5 april 2006 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
GRAW draait anders fantastisch in mijn PS2......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |