ja dahaag alsof Pink Floyd alleen maar goede muziek heeft gemaakt.. kom nou.quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Radiohead is dan wel vernieuwend geweest, de laatste jaren is die band ook alleen nog maar groot door hun fans en niet zozeer door het vernieuwende karakter. Het is opmerkelijk dat veel bands uit de jaren negentig het maar een paar albums op absoluut topniveau (Radiohead, 2,3 albums) volhouden en daarna vervallen in pseudointellectueel geneuzel of een herhalingsoefening. Vroeger ging men langer mee. Kijk maar eens naar Pink Floyd (1967-1979). Er moet gezegd worden dat het voor bands nu wel moeilijker is om plaat na plaat baanbrekend te blijven.
Ja fair enough... muziek is een kwestie van smaak. Maar er is ook een verschil tussen muziek en britney spears en haar tmf collega's. Als je die 'muziek' waardeert weet je gewoon niet wat muziek is. Best als je er van houdt... ieder z'n eigen ding, maar dat valt gewoon niet onder het MAKEN van muziek. Muziek heeft inhoud, muziek heeft diepgang en muziek heeft principes. Ik zeg dus niet dat muziek alleen maar goed is als ík het ook goed vind, want er is zat muziek die ik bagger vind maar die wel gewoon die diepgang bevat. Al die commerciele aids die bedoelt met 'TMF' valt gewoon niet onder muziek. Het is een product om de kleine kindertjes die geld van hun ouders krijgen plaatjes te laten kopen en veel geld te verdienen... het heeft verder niks met muziek te maken.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:05 schreef zwareshag het volgende:
Ik ben het niet met je eens. Waarom is Radiohead muzikaal beter? Radiohead gaat misschien dieper en is ingewikkelder als Britney maar dat wil niet zeggen dat het muzikaal beter is, want wie zegt wat "goede" en "slechte" muziek is? Goede of slechte muziek bestaat niet, want in essentie bestaat goed en slecht niet. Wel kun je het relatief aan je eigen smaak beoordelen of het goed of slecht is, maar als je iets goed vind omdat het bijvoorbeeld diepere teksten heeft is dat universeel gezien niet beter of slechter dan iets met een simpele tekst want er is geen oerwet die zegt dat ingewikkelder beter is. Dat is gewoon hoe we muzikaal opgevoed zijn. Het is een kwestie van smaak en veel mensen houden zichzelf voor de gek door te zeggen dat de symphonische marathons van Dream Theater beter zijn dan de boeren rock van AC/DC. Het is maar net wat je raakt.
Bovendien vind ik de vergelijking Britney - Radiohead niet zo'n goede, want vaak heeft de muziek van Britney en haar TMF collega's een productie waar je u tegen zegt.
nou tussen 1967 en 1979 wel. Atom Heart Mother misschien uitgesloten en die plaat was trouwens wel vernieuwend maar vaak niet door heen te komen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:32 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
ja dahaag alsof Pink Floyd alleen maar goede muziek heeft gemaakt.. kom nou.
Ik denk dat je in dat geval op hetzelfde probleem uitkomst als met Radiohead. Want jij vind hun werk van na 2000 wellicht niks. Maar dat vind een ander misschien van veel Pink Floys werk.quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
nou tussen 1967 en 1979 wel. Atom Heart Mother misschien uitgesloten en die plaat was trouwens wel vernieuwend maar vaak niet door heen te komen.
Britney's producers bedoel je.quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vind het makkelijk om Britney zomaar weg te zetten als inwisselbaar. Ze is invloedrijk geweest voor die bubblegum popmuziek. Het zijn knappe liedjes soms die knap geschreven zijn en blijkbaar door veel mensen gewaardeerd worden. De producers zouden dan ook de grammy's moeten krijgen voor het optuigen van het product Spears. Ik denk dat ze ook niet zo snel vergeten zal zijn.
Radiohead is dan wel vernieuwend geweest, de laatste jaren is die band ook alleen nog maar groot door hun fans en niet zozeer door het vernieuwende karakter. Het is opmerkelijk dat veel bands uit de jaren negentig het maar een paar albums op absoluut topniveau (Radiohead, 2,3 albums) volhouden en daarna vervallen in pseudointellectueel geneuzel of een herhalingsoefening. Vroeger ging men langer mee. Kijk maar eens naar Pink Floyd (1967-1979). Er moet gezegd worden dat het voor bands nu wel moeilijker is om plaat na plaat baanbrekend te blijven.
Ik heb dat dus niet, dat nostalgische. Ik heb niks muzikaals van mijn ouders meegekregen waardoor ik tegelijkertijd alle muziek van voor mijn geboorte (1980) minder over mij zegt dan alles wat daarna komt. Daarom vind ik de muziek uit de jaren 80 en vooral 90 voor mij veel belangrijker. Pink Floyd is aardig, maar het doet gewoon niet zo heel veel met me. Radiohead weer meer.quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk trouwens ook dat er over 20 jaar anders tegen de goed platen van deze tijd aan wordt gekeken. Veel jonge luisteraars plaatsen alles dat oud is een beetje op een voetstukje. Vaak door het nostalgisch effect van bijvoorbeeld hun ouders.
Die gigantische herwaardering van pink floyd is wel frappant de laatste jaren, ik vraag me idd af of dit niet iets te maken heeft met het feit dat de meeste 20-ers van nu ouders hebben die in de jaren 70 zijn opgegroeid (met... pink floyd natuurlijkquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk trouwens ook dat er over 20 jaar anders tegen de goed platen van deze tijd aan wordt gekeken. Veel jonge luisteraars plaatsen alles dat oud is een beetje op een voetstukje. Vaak door het nostalgisch effect van bijvoorbeeld hun ouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |