Dit is de situatie: gisteren kocht ik een iPod van 40GB. Wist ik veel dat je verschillende generaties hebt, met videomogelijkheid, fotomogelijkheid, weet ik veel wat al niet meer. Ik koop een iPod om er muziek op af te kunnen spelen en evt als memorystick, maar voornamelijk vanwege de muziek dus.
Enkele jaren geleden had ik ook al een mp3 speler, maar toen waren de batterijen (toen nog batterijen ja) zo snel leeg. Ik was echter vergeten te vragen hoe lang de accuduur van de iPods is, waarbij ik me er wederom niet van bewust was dat er verschillen zijn tussen verschillende modellen.
Anyway. Ik zat in de trein naar huis, check de doos: 8 uur.. *wrijft in ogen* 8 uur?!! Wat is dat voor lame tijd. Ik ga toch zeker niet elke dag m'n iPod opladen
![]()
. Kom ik thuis, eens even op internet kijken. Blijkt de iPod die ik gekocht heb van een vorige generatie te zijn. Oh vandaar dat ik zo'n grote doos kreeg en het showroommodel.
Nou 8 uur vind ik dus te kort. Ik heb op internet gezocht en grotere iPods vind ik te prijzig (20 GB is zelfs al wel voldoende voor mij) en andere merken zien er niet mooi uit of krijgen matige reviews, gaan snel kapot, lopen vast oid. En uit ervaring weet ik dat al deze problemen zich ook bij mij zullen voordoen. Dus ik wil eigenlijk gewoon mijn geld terug en dan nog eens even verder kijken, evt verder sparen.
Dus ik ga vanochtend naar de Dixons in Groningen (ik heb de iPod in Leeuwarden gekocht). Staan daar twee mannetjes van middelbare leeftijd bij de balie: "Daag mevrouw!". Dus ik situatie uitleggen. Hij: "Loop maar even mee, daar kunnen we vast wel een oplossing voor bedenken". Hij wijst naar de iPod van 60 GB. En ik zeg dus: "Ik wil er één van maximaal 40 GB, liefst nog 20 GB". Hij: "Ja maar dat kan niet, want met meer gigabyte is de speelduur hoger".
Ik: "Je hebt ook mp3 spelers met 20 GB met een speelduur van 20 uur".
Hij: "Dat kan niet."
Ik: "Mijn mp3 speler speelt 8 uur" (niet getest, maar staat op een doos)
Hij: "Dat is niet waar. Ik zal het u uitleggen... (}:|)... hij een rekensommetje maken van hoeveel nrs erop kunnen per GB en dat je dus meer muziekuren hebt bij meer GB"
Ik: "Ja maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel hoe lang je ermee kunt voordat je hem weer moet opladen".
Hij: "Ooohhh, dat is wat anders. Dat is niet de speeltijd".
Weet ik veel. Ik dacht dat ik mezelf wel duidelijk had uitgedrukt.
Iig, hij loopt naar een collegaatje van hem toe om te vragen of ze die iPod kunnen innemen. Blijkt het niet te kunnen, omdat het een verouderd model is en dus moet ik naar Leeuwarden
![]()
. Ja als ik hem voor een 60 GB had willen omwisselen had het wel gekund zeker
![]()
Nou, ik laat het niet op me zitten en ga gewoon naar een ander Dixons filiaal
![]()
Er zijn er drie in Groningen. In nummer 2 zie ik ook een ventje van middelbare leeftijd (jaar of 55) aan de balie staan en mijn ervaring is dat die lastiger zijn, dus ik fiets door naar winkel 3. Daar staat een jong ventje achter de balie. Maar helaas, ook deze zegt dat ik naar Leeuwarden moet.
Dus, stap ik aan het eind van de middag maar op de trein. En ik hoop voor die lui in Leeuwarden dat ze hem wél willen terugnemen (niet dat ze zeggen: ja showroommodellen nemen we niet terug blaat), anders word ik pas echt kwaad
![]()
Dixons is dus een pauperwinkel. Ze zeggen dat je overal terecht kunt met je iPod, maar intussen mag je gewoon naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Godzijdank heb ik hem niet in Amsterdam gekocht
[ Bericht 1% gewijzigd door Viking84 op 31-03-2006 11:15:50 (op verzoek witregels toegevoegd :P) ]