abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 december 2001 @ 09:42:01 #1
17750 alkaholic63
Geniet, maar FOK met mate
pi_2392600
14-jarige thuis door meidenterreur
Gepost door Maurice (IndemnitY) - donderdag 6 december 2001 @ 08:41 - Bron: De Telegraaf
Na jaren pesten, geslagen en geschopt te worden heeft de 14-jarige Nicky Stamps er genoeg van. Het meisje uit Hoorn durft niet meer naar school doordat ze constant wordt geterroriseerd door een groepje Antilliaanse meiden.

Het begon zo'n twee jaar geleden volgens haar. Een vriendin van haar reed per ongeluk haar fiets tegen de leidster van de meidengroep aan. Nicky was blijkbaar medeplichtig hieraan en werd vanaf toen constant door de Antilliaanse meidengroep opgezocht en mishandeld. Vorig jaar werd ze nog zonder reden tegen de muur aangegooid, waardoor ze oog- en ribletsel opliep.

Nicky is al eens eerder 3 weken thuisgebleven maar ging weer naar school nadat de schoolleiding had toegezegd het gedrag van de meidengroep niet meer te tollereren. Na aangifte bij de politie, de bemiddeling van een leerplichtambtenaar van de gemeente en een tijdelijke schorsing van de hoofdverdachte bleek alles weer als vanouds te gaan. Maar niets is minder waar. Na enkele weken begon alles weer opnieuw. "De eerste vier weken na de vakantie verscheen de leidster van de groep om onbekende redenen niet op school. Nadat ze haar opwachting had gemaakt, begonnen de problemen opnieuw", aldus mevrouw Stamps.

De ouders zijn ten einde raad. Huilend vertelt de moeder: "Nicky zit thuis omdat de schoolleiding weigert op te treden. Mijn man en ik staan machteloos. Ik lig er 's nachts wakker van. Ik ben voortdurend bang dat er vandaag of morgen iets heel ernstigs gebeurt met onze dochter".

Coördinator Van de Peet van scholengemeenschap Tabor vindt het een slechte keuze van de ouders om Nicky thuis te houden. "Overal waar veel kinderen samen zijn, is wel eens sprake van sociale onhandigheid. Maar dat hoort bij het leven". De school ziet geen reden verder te bemiddelen. Wel is bij de leerplichtambtenaar gemeld dat de leerplichtige Nicky thuiszit.

Gister stond toevallig een stuk in de krant dat leerlingen liever naar vrieden gaan dan naar de schoolleiding, decaan/mentor of school arts.

Vind je het gek als je zo voor lul wordt gezet en gewoon aan je lot wordt overgelaten. SCHANDALIG. Het schoolbestuur is gewoon te bang om zelf actie te onder nemen. E ndan wel tegen de leerplichtambtenaar doorspelen dat ze thuis zit! sjonge jonge wat ben je dan voor een eikel!!!

Dip me in chocolate and throw me to the lesbians
pi_2392604
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:42 schreef alkaholic63 het volgende:
Het meisje uit Hoorn durft niet meer naar school doordat ze constant wordt geterroriseerd door een groepje Antilliaanse meiden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2392613
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:43 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

En dus en wat?
ik ken zat mensen die zo geterrord worden door NEDERLANDERS
En het is ook nutteloos om in dat verhaaltje dus ANITLIAANSE zovaak terug te laten komen.
  donderdag 6 december 2001 @ 09:47:00 #4
3767 Herald
Come get some
pi_2392620
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:45 schreef WcB0rSt3l het volgende:
en jij helpt die niet? Jemig wat een Antilliaanse kutmentaliteit heb jij
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_2392629
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:47 schreef Herald het volgende:

[..]

en jij helpt die niet? Jemig wat een Antilliaanse kutmentaliteit heb jij

Onzinnge reactie lmfd.
1. ik zeg nergens dat ik het gewoon laat gebeuren.
2. [quote]Jemig wat een Antilliaanse kutmentaliteit heb jij[/qoute] dit soort uitspraken maken jou een gevaar voor de maatschapij.
  donderdag 6 december 2001 @ 09:50:34 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_2392640
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:48 schreef WcB0rSt3l het volgende:

[..]

Onzinnge reactie lmfd.
1. ik zeg nergens dat ik het gewoon laat gebeuren.
2. [quote]Jemig wat een Antilliaanse kutmentaliteit heb jij[/qoute] dit soort uitspraken maken jou een gevaar voor de maatschapij.

jouw gebrek aan humor maken jou ook een gevaar. Calvinistische kutmentaliteit
GNU Terry Pratchett
pi_2392645
Goh goh wat een humor.
IQloze inbreng van menig heer op dit forum.
  donderdag 6 december 2001 @ 09:54:39 #8
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_2392656
Ik heb het gehad door een paar gozers... Ik heb toen een gozer neergestoken... De "baas" van dat groepje (daar schiet je niet veel mee op maar je krijgt dan wel rust van hun)

Ik kan maar een ding zeggen zolang het toegelaten wordt en er geen straffen worden uitgedeeld zal dit blijven gebeuren. Mocht je het recht in eigen hand nemen wees bereid de prijs ervoor te betalen want daar zijn wel straffen voor

Drop you like an ill, bad habit
pi_2392664
quote:
En dus en wat?
En het is ook nutteloos om in dat verhaaltje dus ANITLIAANSE zovaak terug te laten komen.
Als er door NEDERLANDERS werd geterrorideerd dan was er al lang hard ingegrepen.

Maar nee, omdat men bang is om voor "racist" te worden uitgemaakt zodra men maar iets negatiefs over minderheden zegt doet men maar liever niks

donderdag 6 december 2001 @ 09:56:18 #10
17750 alkaholic63
pi_2392666
quote:

[..]

En dus en wat?

Je bent al precies hetzelfde als die schoolleiding!!
dat ze da gewoon toestaan!!!
pi_2392675
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:56 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als er door NEDERLANDERS werd geterrorideerd dan was er al lang hard ingegrepen.

Maar nee, omdat men bang is om voor "racist" te worden uitgemaakt zodra men maar iets negatiefs over minderheden zegt doet men maar liever niks

Hihi, jouw cursus bij R@b is met lof afgesloten he? .
Wittgenstein
pi_2392697
quote:
En dat is dus precies wat er mis is met ons veels te tolerant landje. Laten we de afkomst vergeten, dan wordt het een "gewoon" probleem. Anders zouden we wel weer eens stigmatiserend bezig kunnen zijn

Ik vind het best als ze voortaan bij nieuwsberichten de afkomst weglaten, maar dan wil ik ook dat er NET zo hard wordt opgetreden tegen allochtonen als tegen autochtonen. Regels gelden voor iedereen.

En dat dus niet eerst een dialoog aangaan, sociaal maatschappelijke werkers erbij halen, een moskee bezoeken, tolken raadplegen, etc etc etc...

pi_2392706
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:57 schreef Koekepan het volgende:
Hihi, jouw cursus bij R@b is met lof afgesloten he? .
En jij hebt met succes de workshops bij de PvdA/GL/SP afgesloten zie ik.

Heb je wel als afscheidscadeautje een roze brilletje gekregen? Of heb je toch liever gekozen voor die berg zand om je kop in te steken?

donderdag 6 december 2001 @ 10:04:57 #14
17750 alkaholic63
pi_2392713
Waarom wordt wel de naam van het slachtoffertje genoemd en niet die van de daders??
pi_2392716
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Heb je wel als afscheidscadeautje een roze brilletje gekregen? Of heb je toch liever gekozen voor die berg zand om je kop in te steken?

Hmm, je gebruikt wel veel clichés voor iemand die cum laude is afgestuurd bij R@b.
Wittgenstein
pi_2392727
Nee ik zeg nergens dat het getolereerd moet worden. Natuurlijk is het fout en moet het worden aangepakt.
maar als er een Nederlander iemand door de kop schiet wegens weet ik veel wat is het: o gut wat lullig, Klaar.
als het een Allochtoon is gaat het van: Jezus altijd maar die buitelanders blablabla.
pi_2392740
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

pi_2392749
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:04 schreef alkaholic63 het volgende:
Waarom wordt wel de naam van het slachtoffertje genoemd en niet die van de daders??
Wet op de privacy.
pi_2392751
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:06 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Nee ik zeg nergens dat het getolereerd moet worden. Natuurlijk is het fout en moet het worden aangepakt.
maar als er een Nederlander iemand door de kop schiet wegens weet ik veel wat is het: o gut wat lullig, Klaar.
als het een Allochtoon is gaat het van: Jezus altijd maar die buitelanders blablabla.
Als jij iemand door zijn kop schiet is het politie, rechter, cel (paar jaar). Klaar!

Als een allochtoon iemand door zijn kop schiet wordt er eerst naar excuses gezocht (omgeving, levensstijl, godsdienst), vervolgens verdwijnt hij voor een paar maanden de cel in.

pi_2392754
quote:

[..]

Dit is onzin dus, er wordt net zo goed geterrord door NLers
maar dat komt niet zo groot in de Media, neen de media beschermt het NLse volk sluik rascisme.
pi_2392760
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:05 schreef Koekepan het volgende:
Hmm, je gebruikt wel veel clichés voor iemand die cum laude is afgestuurd bij R@b.
Ik hoef niet bij R@b te studeren, ik hoef alleen maar om me heen te kijken en af en toe eens de krant te lezen of het nieuws te kijken.

Als je geen roze bril op hebt vorm je je vanzelf een realistisch beeld van ons landje.

pi_2392794
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:10 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als jij iemand door zijn kop schiet is het politie, rechter, cel (paar jaar). Klaar!

Als een allochtoon iemand door zijn kop schiet wordt er eerst naar excuses gezocht (omgeving, levensstijl, godsdienst), vervolgens verdwijnt hij voor een paar maanden de cel in.

Even alle gekheid op een stokje, dit is echt klinkklare onzin. Allochtonen worden net zo hard gestraft als autochtonen (en vaker ook, blijkt uit onderzoek). Maar goed, blijf maar lekker stoere mensen napraten, dan komt het allemaal wel goed. .
Wittgenstein
pi_2392802
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:16 schreef Koekepan het volgende:
en vaker ook, blijkt uit onderzoek
Dus je geeft toe dat de criminaliteit onder allochtonen veel hoger is dan onder autochtonen?

Blijf jij maar lekker met je kop in het zand, dat komt het allemaal NIET goed.

pi_2392812
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat de criminaliteit onder allochtonen veel hoger is dan onder autochtonen?

Ja, natuurlijk.
Wittgenstein
pi_2392816
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:17 schreef Strolie75 het volgende:
Blijf jij maar lekker met je kop in het zand, dat komt het allemaal NIET goed.
Waarom heb ik mijn kop in het zand?
Wittgenstein
pi_2392835
dat weet ie niet dat vind ie gewoon een mooie uitspraak.
pi_2392840
quote:

[..]

En dus en wat?

Dat is helemaal niet nutteloos, want de statistieken wijzen uit de antilliaanse jeugd veel geweldadiger is dan bijv. de Nederlandse. Dat is een feit!
Door dit soort berichten worden we dus weer met de neus op de feiten gedrukt en geconfronteerd met het probleem van de antiliaanse minderheden.

Mensen die zeggen dat het net zo goed een Nederlander had kunnen zijn, zijn dezelfde mensen als die schoolmederwerker die de feiten af doen met onwaardheden en alls bagataliseren (het had niet NET zo goed een nederlander kunnen zijn, het had wel een Nederlander kunnen zijn, maa niet NET zo goed, klein nuance verschil).

en aan bakboord zwemmen haaien......
pi_2392851
Goh jullie zijn hardhoofdig.
IK ZEG dat het niet zo moet worden opgeblazen dat het hier om allochtonen gaat. ik zeg NIET dat er niets gedaan moet worden.
  donderdag 6 december 2001 @ 10:23:46 #29
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2392854
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:12 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik hoef niet bij R@b te studeren, ik hoef alleen maar om me heen te kijken en af en toe eens de krant te lezen of het nieuws te kijken.

Als je geen roze bril op hebt vorm je je vanzelf een realistisch beeld van ons landje.

Een roze bril is net zo vertekenend als een bruin hemd.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_2392864
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:23 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Een roze bril is net zo vertekenend als een bruin hemd.

en een roze stropdas.
  donderdag 6 december 2001 @ 10:27:13 #31
17750 alkaholic63
pi_2392876
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wet op de privacy.

kom op zeg, het slachtoffer wordt met naam en toenaam genoemd. Gewoon de namen van de daders ook en als het kan een foto erbij!
pi_2392882
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:19 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Waarom heb ik mijn kop in het zand?

omdat jij niet snapt dat het wegsturen van alle buitenlanders de ideale oplossing is voor het bestrijden van criminaliteit.

(Volgens sommige leeghoofden)

k geef je overigens groot gelijk, rechters maken geen onderscheid in huidskleur of afkomst.

donderdag 6 december 2001 @ 10:29:12 #33
17750 alkaholic63
pi_2392886
Wat vinden jullie ervan hoe de schoolbestuur zich opsteld?

Die zijn toch gewoon bang ofzo? bang waarvoor? om voor rascist uitgemaakt te worden

pi_2392895
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:28 schreef SanderThomas het volgende:
omdat jij niet snapt dat het wegsturen van alle buitenlanders de ideale oplossing is voor het bestrijden van criminaliteit.
Heb ik dat gezegd? NEE dus! En trouwens, we kunnen die mensen helemaal niet wegsturen want we hebben ze zelf hierheen gehaald en Nederlander gemaakt.

Maar het feit dat er problemen zijn met minderheden negeren is ook niet de oplossing!

En rechters zijn inderdaad redelijk neutraal. Maar voordat dat die mensen eindelijk eens voor de rechter worden gebracht...sjonge jonge jonge...

pi_2392896
Overigens is de quote niet helemaal goed:
quote:
Coördinator Van de Peet van scholengemeenschap Tabor betreurt de beslissing van de ouders van het meisje om haar thuis te houden. De zegsman bevestigt de problemen, maar wil daar inhoudelijk niet op ingaan omdat er nog een justitieel onderzoek loopt.

,,Overal waar veel kinderen samen zijn, is wel eens sprake van sociale onhandigheid. Maar dat hoort bij het leven", aldus de coördinator. De school ziet geen reden verder te bemiddelen. Wel is bij de leerplichtambtenaar gemeld dat de leerplichtige Nicky thuiszit.

Dat maakt het verhaal net weer een beetje anders. Typisch FOK! om juist deze zin weg te laten! Los van het feit of de Telegraaf een betrouwbare bron is. Gelukkig kijken alle mensen die andere beschuldigen met hun kop in het zand te zitten, zelf wel verder dan hun neus lang is

[Dit bericht is gewijzigd door Swinnio op 06-12-2001 10:34]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off
pi_2392903
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:29 schreef alkaholic63 het volgende:

Die zijn toch gewoon bang ofzo? bang waarvoor? om voor rascist uitgemaakt te worden

veel schoolbesturen zijn bang voor represailles (sp?). Ze durven het niet onder ogen te zien.. struisvogelpolitiek. Gelukkig zijn er genoeg scholen waar ze het harder aanpakken.
pi_2392907
quote:

Waarschijnlijk ja. Ze moeten natuurlijk ingrijpen, maarja Schoolbesturen bakken er nooit wat van.
pi_2392926
quote:
Precies, omdat de daders een tintje hebben willen ze alles politiek correct oplossen. Daarbij verliezen ze de belangen van het slachtoffer totaal uit het oog.

Ander recent voorbeeld van zulk gedrag zijn de verkrachtingen die in een of andere Wijk in Amsterdam in de doofpot zijn gestopt.

pi_2392947
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:36 schreef Strolie75 het volgende:

[..]
Ander recent voorbeeld van zulk gedrag zijn de verkrachtingen die in een of andere Wijk in Amsterdam in de doofpot zijn gestopt.

Enig idee hoeveel er überhaupt in de doofpot verdwijnt? Dat staat los van achtergrond of huidskleur.
Enig idee hoeveel verkrachtingen er wekelijks in Nederland plaatsvinden? Hoeveel daarvan horen we iets van? Pas als de daders geen autochtonen zijn, is het opeens nieuws. Dat is stemmingmakerij die helaas maar al te goed blijkt te werken. Mensen baseren zelfs hun keus voor de verkiezing op het nieuws (en de reacties) die ze hier lezen. Te gek voor woorden...
pi_2392955
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:31 schreef Strolie75 het volgende:

Heb ik dat gezegd? NEE dus! En trouwens, we kunnen die mensen helemaal niet wegsturen want we hebben ze zelf hierheen gehaald en Nederlander gemaakt.

Ik doelde hierin niet rechtstreeks op jou. Er zijn er gewoon te veel die dat wel denken.
quote:
Maar het feit dat er problemen zijn met minderheden negeren is ook niet de oplossing!
Klopt, maar vaak wordt op Fok! de stelling zo gesteld dat het alleen dankzij de minderheden is, dat er zo veel problemen zijn. De problemen zitten doorgaans niet in het feit dat ze buitenlander zijn.
Feit is dat veel werkgevers nog steeds liever een blanke autochtone in dienst nemen dan bijvoorbeeld een Turk. Dit was ooit in een of ander programma te zien, toen meerdere mensen solliciteerden, zowel de gebrekkig als goed pratende Turk kregen te horen dat de vacature vervuld was, terwijl de Nederlander werd uitgenodigd. Het bedrijf was achteraf niet voor commentaar beschikbaar. Doordat buitenlanders te vaak gediscrimineerd worden, zijn ze sneller geneigd om hun geld elders te gaan zoeken, helaas discrimineert de criminele wereld niet en ziet in werkloze buitenlanders een ideale groep 'sollicitanten'.
Snelle integratie is een must. Als je asielzoekers hier 5 jaar laat zitten wachten op een definitief antwoord over mogelijk verblijf, gaat dat ten koste van die integratie.
quote:
En rechters zijn inderdaad redelijk neutraal. Maar voordat dat die mensen eindelijk eens voor de rechter worden gebracht...sjonge jonge jonge...
Als dit al zo is, denk ik niet dat dat komt doordat het om buitenlanders gaat. Hoewel het bijvoorbeeld in Doetinchem ook geen geheim is dat mensen uit Oosseld niet zo snel opgepakt worden, aangezien de politie bang is voor kampers-reacties (om ze zo te noemen).
pi_2392961
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:40 schreef Swinnio het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel er überhaupt in de doofpot verdwijnt? Dat staat los van achtergrond of huidskleur.
Enig idee hoeveel verkrachtingen er wekelijks in Nederland plaatsvinden? Hoeveel daarvan horen we iets van? Pas als de daders geen autochtonen zijn, is het opeens nieuws. Dat is stemmingmakerij die helaas maar al te goed blijkt te werken. Mensen baseren zelfs hun keus voor de verkiezing op het nieuws (en de reacties) die ze hier lezen. Te gek voor woorden...

EN DAT IS PRECIES WAT IK PROBEER TE ZEGGEN \0/
pi_2392987
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:27 schreef alkaholic63 het volgende:

[..]

kom op zeg, het slachtoffer wordt met naam en toenaam genoemd. Gewoon de namen van de daders ook en als het kan een foto erbij!

Slachtoffer heeft toch zelf het interview ondergaan, vandaar ook de namen. Overigens, als ze niet genoemd willen worden kunnen ze zich ook beroepen op de wet privacy.
Maarja, kijk het wetboek er maar eens op na.
pi_2392994
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:40 schreef Swinnio het volgende:
Enig idee hoeveel er überhaupt in de doofpot verdwijnt? Dat staat los van achtergrond of huidskleur...enzovoorts...
Ik ben het zeker met je eens dat er ook veel criminaliteit door blanken wordt gepleegd. En die moet zeker aangepakt worden. Maar ja, politie heeft het te druk met snelheidscontroles, maar dat is een ander verhaal.

My point is (samengevat) dat ALLE criminaliteit keihard moet worden aangepakt, of de daders nu blank, bruin, wit, blauw, geel, paars, etc zijn. Maar hier in Nederland wordt het feit dat ze allochtoon zijn vaak als excuus gebruikt om niks te doen of om gedrag te verontschuldigen.

Totdat dit niet meer gebeurt en men inziet dat de problemen onder sommige bevolkingsgroepen gewoon groter zijn mag men van mij doorgaan met het vermelden van de afkomst in nieuwsberichten.

pi_2393048
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:41 schreef WcB0rSt3l het volgende:

[..]

EN DAT IS PRECIES WAT IK PROBEER TE ZEGGEN \0/

NOU ZEG HET DAN /O\
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_2393062
Om weer eens even on-topic te gaan, het gaat om dit meisje:

wat een oude strontcomputer!

donderdag 6 december 2001 @ 10:56:29 #46
3767 Herald
Come get some
pi_2393075
oeh babyvet!
pi_2393081
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:47 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik ben het zeker met je eens dat er ook veel criminaliteit door blanken wordt gepleegd. En die moet zeker aangepakt worden. Maar ja, politie heeft het te druk met snelheidscontroles, maar dat is een ander verhaal.

My point is (samengevat) dat ALLE criminaliteit keihard moet worden aangepakt, of de daders nu blank, bruin, wit, blauw, geel, paars, etc zijn. Maar hier in Nederland wordt het feit dat ze allochtoon zijn vaak als excuus gebruikt om niks te doen of om gedrag te verontschuldigen.

Totdat dit niet meer gebeurt en men inziet dat de problemen onder sommige bevolkingsgroepen gewoon groter zijn mag men van mij doorgaan met het vermelden van de afkomst in nieuwsberichten.

O ok, dan neem ik mijn R@b-verhaaltje terug. .
Wittgenstein
  donderdag 6 december 2001 @ 10:58:30 #48
17750 alkaholic63
pi_2393083
Gerum ze heeft nog steeds 2 blauwe luiken
pi_2393091
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:58 schreef alkaholic63 het volgende:
Gerum ze heeft nog steeds 2 blauwe luiken
Dat is volgens mij teveel mascara. Het is wel een beetje een Anita, maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn!
pi_2393098
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:47 schreef Strolie75 het volgende:

[..]
Maar hier in Nederland wordt het feit dat ze allochtoon zijn vaak als excuus gebruikt om niks te doen of om gedrag te verontschuldigen.

Ik denk dat dat wel meevalt. Ben het met je eens dat er veel te vaak niks wordt gedaan (of alleen een gesprek, taakstraf van 10u o.i.d.), maar dat komt niet doordat men bang is voor rascistisch aangezien te worden. Je krijgt alleen dat idee omdat je steeds bij dezelfde soort gevallen leest. Er zijn ook zat Nederlanders die er te gemakkelijk vanaf komen, maar dat lees je hier nergens.
  donderdag 6 december 2001 @ 11:02:09 #51
3767 Herald
Come get some
pi_2393110
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:59 schreef Strolie75 het volgende:
Dat is volgens mij teveel mascara. Het is wel een beetje een Anita, maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn!
nee uiteraard niet, laten we de ene bevolkingsgroep niet benadelen ten opzichte van de andere
pi_2393428
Die houding van het schoolbestuur vind ik laakbaar.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_2394468
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:52 schreef kamagurka het volgende:

[..]

NOU ZEG HET DAN /O\

DAT ZEG IK TOCH .O.
  donderdag 6 december 2001 @ 15:34:58 #54
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2395816
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:23 schreef WcB0rSt3l het volgende:
IK ZEG dat het niet zo moet worden opgeblazen dat het hier om allochtonen gaat.
Ja inderdaad. Waarom is dit gvd niet in het bekende allochtonen-doofpotje gestopt!?!?

Daar hebben we dat potje toch voor? Damned!

donderdag 6 december 2001 @ 16:19:26 #55
10152 Buffie
There is only one
pi_2396292
Wat ik eigenlijk nog het ergste vind aan dit bericht en de meeste reacties, is dat niemand lijkt te vallen over de zin 'sociale onhandigheid'. Sorry hoor, maar iemand tegen de muur kwakken zodat ze gekneusde ribben oploopt, constant treiteren en pesten, is dat 'sociale onhandigheid'?!

Ik vind het verschrikkelijk dat dit meisje nu thuis zit en niet meer naar school durft. Dat de schoolleiding niets doet en dat dit soort schoolterreur, ongeacht door wie verwoorzaakt, gewoon kan blijven doorgaan. Dát vind ik pas erg.

Als chocola een man was, dan zou ik ermee trouwen
  donderdag 6 december 2001 @ 16:35:11 #56
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2396491
quote:
Op donderdag 06 december 2001 16:19 schreef Buffie het volgende:
Dat de schoolleiding niets doet en dat dit soort schoolterreur, ongeacht door wie verwoorzaakt, gewoon kan blijven doorgaan. Dát vind ik pas erg.
Nee joh! Da's Nederlands handelsmerk : Gedogen.
pi_2397590
quote:

[..]

Is dit de schuld van buitenlanders??? Nee! Dus waarom klaag je zo over ze?? Klaag liever over al die politici
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_2397659
quote:
Op donderdag 06 december 2001 18:24 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Is dit de schuld van buitenlanders??? Nee! Dus waarom klaag je zo over ze?? Klaag liever over al die politici

Inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens; Nederland heeft een politiek die zuigt! Al die slappe politici; en daar wil ik niet mee zeggen dat ik Pim Fortuyn zo geweldig vind: IN TEGENDEEL Het wordt tijd dat Nederland fatsoenlijke politie krijgt met ruggenkracht en niet lopen de loeien dat Nederland zo druk is. Bullshit!
pi_2397689
quote:
Op donderdag 06 december 2001 18:31 schreef LadyLysah het volgende:

[..]

Inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens; Nederland heeft een politiek die zuigt! Al die slappe politici; en daar wil ik niet mee zeggen dat ik Pim Fortuyn zo geweldig vind: IN TEGENDEEL Het wordt tijd dat Nederland fatsoenlijke politie krijgt met ruggenkracht en niet lopen de loeien dat Nederland zo druk is. Bullshit!

Ja, het wordt tijd om de problemen in de Nederlandse maatschappij te erkennen en een goede oplossing te vinden om normen en waarden terug te krijgen in onze maatschappij. Maar we moeten wel iedereen gelijk behandelen. Als we allemaal onze best doen kunnen we al die problemen oplossen maar daar hebben we echt geen Pim voor nodig. Mensen als Pim gebruiken die problemen als excuus om andere maatregelen in te voeren en daarvoor moeten we oppassen.
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2001 @ 19:12:51 #60
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2397998
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:42 schreef alkaholic63 het volgende:
14-jarige thuis door meidenterreur

Het begon zo'n twee jaar geleden volgens haar. Een vriendin van haar reed per ongeluk haar fiets tegen de leidster van de meidengroep aan. Nicky was blijkbaar medeplichtig hieraan en werd vanaf toen constant door de Antilliaanse meidengroep opgezocht en mishandeld. Vorig jaar werd ze nog zonder reden tegen de muur aangegooid, waardoor ze oog- en ribletsel opliep.

Vind je het gek als je zo voor lul wordt gezet en gewoon aan je lot wordt overgelaten. SCHANDALIG. Het schoolbestuur is gewoon te bang om zelf actie te onder nemen. E ndan wel tegen de leerplichtambtenaar doorspelen dat ze thuis zit! sjonge jonge wat ben je dan voor een eikel!!!

De waarheid ligt altijd "ergens in het midden".
2Jaar geleden dachten een aantal meisjes van de groep dat Nicky achter een van de vriendjes van de groep aanzat, Nicky werd op het schoolplein letterlijk totall loss geslagen, onder het toezicht van medeleerlingen EN een aantal leerkrachten die gepaste afstand hielden en TE LAAT ingrepen.. (dit is dus het verhaal van ooggetuigen die op dezelfde school zaten)
pi_2398028
bleeeeh walgelijke school walgelijke figuren die deze terreur uitoefenen. Gewoon erg zielige meisjes met penisnijd.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2001 @ 19:20:44 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2398060
quote:
Op donderdag 06 december 2001 19:16 schreef PhalanX het volgende:
bleeeeh walgelijke school walgelijke figuren die deze terreur uitoefenen. Gewoon erg zielige meisjes met penisnijd.
Het heet in dit geval volgens mij gewoon kutnijd hoor
Nicky valt op de jongens waarover jullie struikelen in dit topic, de meidengroep pikt dat niet.
  donderdag 6 december 2001 @ 20:04:59 #63
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2398546
quote:

Nope,

heb jij wel eens gehoord van een schoolbestuur dat kinderen van school stuurde wegens pesten?

Wake up and smell the coffee lieve schat: het is makkelijker, en goedkoper voor de school om 1 leerling (de getreiterde dus) vrijwillig van school te laten gaan, dan om een groepje (de treiteraars) van school te schoppen. En dat is dus precies waar de schoolleiding op hoopt. Naar voor dat kind. Maar zo zijn d'r ieder jaar duizenden die getreitert of inelkaar geslagen worden. Jammer maar helaas. En niemand doet er iets aan. En dat heeft geen ruk met huidskleur of wat dan ook te maken.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2399356
quote:
Op donderdag 06 december 2001 20:04 schreef links234 het volgende:

[..]

Nope,

heb jij wel eens gehoord van een schoolbestuur dat kinderen van school stuurde wegens pesten?

Wake up and smell the coffee lieve schat: het is makkelijker, en goedkoper voor de school om 1 leerling (de getreiterde dus) vrijwillig van school te laten gaan, dan om een groepje (de treiteraars) van school te schoppen. En dat is dus precies waar de schoolleiding op hoopt. Naar voor dat kind. Maar zo zijn d'r ieder jaar duizenden die getreitert of inelkaar geslagen worden. Jammer maar helaas. En niemand doet er iets aan. En dat heeft geen ruk met huidskleur of wat dan ook te maken.

Sad but true.

Deze instelling van besturen daar ik op.
Btw ik zie dit net zoals Links geheel los van huidskleur e.d.

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
  vrijdag 7 december 2001 @ 05:52:03 #65
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_2403428
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:36 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Precies, omdat de daders een tintje hebben willen ze alles politiek correct oplossen. Daarbij verliezen ze de belangen van het slachtoffer totaal uit het oog.

Jezus of jij ziet gewoon precies wat je wil zien of jij bet gewoon ongelovelijk ongelovelijk dom.

Sorry hoor, maar de meeste mensen met een 'rechtse' mening heb ik zoiets van "goh, daar ben ik het nou niet mee eens punt" maar bij jou heb ik echt zoiets van "damn, wat is die, of verschrikkelijk dom, of er is iets anders aan de hand".

Ik ben nog niet door de hieropvolgende posts meer heengekomen maar dit moest ik gewoon echt effentjes kwijt voor ik ga ik slapen.

Krekker is de bom!
pi_2403583
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 05:52 schreef KreKkeR het volgende:
Jezus of jij ziet gewoon precies wat je wil zien of jij bet gewoon ongelovelijk ongelovelijk dom.
Je heb je inburgeringscursus nog niet helemaal af he?
Wat een ongelooflijk dom geneuzel!
  vrijdag 7 december 2001 @ 10:33:47 #67
19426 Postmaster
Hummer is de naam!
pi_2404413
Laten we i.d.d maar gauw vergeten dat het hier weer eens allochtonen betreft en het gewoon generaliseren naar een ongelukje o.i.d. .Sorry,maar ik heb sterk het idee dat er sankties achterwege zijn gelaten omdat het hier allochtone mensen betreft.Zo was het in Amsterdam,zo is het hier,zo zal het daar ook het geval zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Postmaster op 07-12-2001 10:39]

vrijdag 7 december 2001 @ 13:03:31 #68
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_2405968
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 08:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Je heb je inburgeringscursus nog niet helemaal af he?
Wat een ongelooflijk dom geneuzel!

Wat heeft een inburgeringscursus hiermee te maken?
Krekker is de bom!
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:22:09 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_2406880
quote:

[..]

Ik geef toe dat m'n post een beetje overbodig was, maar wat ik eigenlijk bedoelde, en waar ik een beetje te moe voor was om te zeggen, was dat jij allerlei verschillende zoals iemand eerder ook al zei, clichés omtrent allochtonen bij elkaar raapt, deze met elkaar mixt om zo een beetje een leuk klinkend verhaaltje rond te strooien. Veel mensen zullen het dan nog geloven omdat die clichés die je gebruikt wel eens of vaker voorkomen. Jammer genoeg voor jou slaan ze alleen niet op dit topic.

Waarschijnlijk ben jij het met me eens dat er allochtonen zijn die te tij en te ontij, ook wanneer het niet het geval, is schreeuwen: "discriminatie".

Zo heb je ook Nederlanders die te tij en te ontij, ook wanneer het niet het geval is, schreeuwen:
"Ze worden voorgetrokken/zeker niet gestraft/etc omdat ze allochtoon zijn" of
"Nou moe, we mogen ook niks zeggen!"

en zo als zo eentje gedroeg jij je hier.
Overigens vind ik dat je in verdere posts je 'gelul' een beetje verder nuanceert, en als je het zo brengt kan ik me er wel een beetje in vinden.

Waar het mij eerder om draaide, was vooral die mix van voorkomende situaties die jij hier als voor deze situatie geldende waarheid neerzette.

De clichés tot voor zover ik ze kon herkennen:

- Tegenwoordig mag je niks zeggen en durft ook bijna niemand dit omdat men politiek correct wil zijn.

In dit topic overbodig want op het forum zegt bijna niemand dat je moet verzwijgen dat het om Antillianen ging. Enige wat wordt gezegd is dat het een beetje overdreven vaak werd genoemd. (Wat ik zelf overigens wel vind meevallen.)

Ook op die school schijnt niks verzwegen te worden. Er werd gewoon aangifte gedaan, één van die kinderen werd gestraft, allemaal veels te weinig daar ben ik het mee eens, maar wel de gebruikelijke gang van zaken zoals die ook bij autochtonen gaat.

- Men probeert altijd maar alles goed te praten als het om allochtonen gaat.
Ik zie niet wat dat te maken heeft met dit topic. Niets wordt hier goed gepraat, men geeft alleen aan dat jou eerste reactie nergens op sloeg. Ook op die school wordt niks goedgepraat.

Op een of andere vage manier weet je trouwens dat 'goed praten' door te linken in ongelijke zachtere straffen voor allochtonen, het :

- Allochtonen worden zachter gestraft dan autochtonen cliché.

Ik weet niet hoe je erbij komt dat dit standaard zo zou voorkomen in Nederland.
Met zo'n verkeerd beeld van allochtonen kan ik haast begrijpen dat iemand een hekel aan ze zou krijgen .

In de rechtbank worden Nederlanders en allochtonen gelijk gestraft.

Dat men die kleine groep Marokkanen naar schijnt, (buiten de rechtbank om) iets minder durfde aan te pakken is achterlijk maar helemaal geen standaard voor criminele allochtonen. Daar komt bij dat ik betwijfel of ze wel zachter worden aangepakt dan Nederlandse groeps-probleem jongeren.
Ik denk dat het probleem 'm eerder zit in het niet-weten-hoe groeps probleem jongeren aan te moeten pakken. Dat dit toevallig vaker Marokkanen zijn maakt niet automatisch dat ze zo worden aangepakt omdat men allochtonen zou voortrekken oid.

Die link die je legt tussen dat 'goedpraten' en 'zachter straffen' slaat trouwens totaal nergens op. Zijn twee opzichzelf staande zaken die jij als logisch gevolg van elkaar bestempeld. Ook is het trouwens geen goedpraten, maar probeert men de oorzaken van bepaald gedrag te achterhalen. Niet omdat het allochtonen zijn, niet om zachter te mogen straffen, maar om het in de toekomst te voorkomen.
Allochtonen worden in de rechtbank helemaal niet zachter gestraft dan autochtonen en zeker niet doordat men de oorzaken van hun gedrag zou hebben onderzocht. Dit wordt door een heel andere groep onderzocht met heel andere doeleinden.

Kortom, wat jij er allemaal bij haalt komt deels (jammer genoeg) voor, maar is helemaal niet van toepassing op dit topic.
Het aanpakken van dit soort achterlijk groepsgedrag van scholieren is nou eenmaal moeilijk.
Nooit eerder gehoord van mensen die in hun jeugd dit soort klote ervaringen hebben meegemaakt?
Wat je dan vaak hoort is "de schoolleiding deed niks of te weinig". Ja en dan ging het meestal om autochtonen.
Daar komt bij dat het meisje wel is geschorst (natuurlijk te weinig) en er een politie onderzoek loopt (zal wel weer afgerond zijn als het slachtoffer over 50 jaar getraumatiseerd is).
Wat ik hiermee dus wil zeggen, is dat hier gewoon werd gehandeld naar de gebruikelijke gang van zaken, zoals die ook bij autochtonen gaat.
Ik kan me meerdere kranten artikelen herinneren waar het bijna hetzelfde ging, maar dan met autochtonen kutkinderen.
Dat deze gebruikelijke gang van zaken zo verschrikkelijk slecht is is een ander verhaal, en ik denk dat de discussie beter daarover zou kunnen gaan dan het continue gezeur over allochtonen.

Vandaar mijn misschien wat overboden eerdere post. Excuses. Niet omdat ik er niet achtersta maar omdat de post niet beargumenteerd was, dus overbodig.

Krekker is de bom!
pi_2407323
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 10:33 schreef Postmaster het volgende:
Laten we i.d.d maar gauw vergeten dat het hier weer eens allochtonen betreft en het gewoon generaliseren naar een ongelukje o.i.d. .Sorry,maar ik heb sterk het idee dat er sankties achterwege zijn gelaten omdat het hier allochtone mensen betreft.Zo was het in Amsterdam,zo is het hier,zo zal het daar ook het geval zijn.
Man zit niet zo te kermen over de zielige kaaskop die nu wordt benadeeld ten koste van de medelander door een politiek te correct angsthazeclubje (wie dat dan ook in jouw ogen mogen zijn). Ik heb amper of nooit van sancties gehoord tegen bullies op school, zwart of blank. In Japan plegen jaarlijks vele tientallen kinderen zelfmoord vanwege een hoge "pestfactor" op de scholen daar. En nix sancties, dus ga dit probleem nou niet verblanken of verzwarten.
Er moet iets gedaan worden aan pestgedrag op scholen. PERIOD! Verder moet er geen kloot extra gedaan worden aan pestgedrag des aanziens des persoons, want daarmee haal je gelijk de angel uit een eventueel effectief anti-pestbeleid (als dat al mogelijk is..)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 7 december 2001 @ 18:56:34 #71
6167 WarriorNL
Life is short
pi_2409777
Natuurlijk moeten de daders, ze zijn reeds bekend, dus dat zou een kleine moeite moeten zijn voor Justitie, keihard worden aangepakt.
Tevens zou de schoolleiding ook in staat van beschuldiging moeten worden gesteld, indirecte mede-plichtigheid, oftewel wel weten en zien maar niet ingrijpen >>> LAFFAARDS
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 december 2001 @ 20:23:08 #72
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_2410501
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 18:56 schreef WarriorNL het volgende:
Natuurlijk moeten de daders, ze zijn reeds bekend, dus dat zou een kleine moeite moeten zijn voor Justitie, keihard worden aangepakt.
Tevens zou de schoolleiding ook in staat van beschuldiging moeten worden gesteld, indirecte mede-plichtigheid, oftewel wel weten en zien maar niet ingrijpen >>> LAFFAARDS
Pffft,

als je alle treiteraars en opzijkijkende leraren en leerlingen en goedpratende ouders wilt straffen kun je de rechterlijke macht wel vertienvoudigen.

Helaas. Het zit er niet in.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_2411079
Van school afsturen die wijven!!!
Dit is gvd toch te gek voor woorden........
  zaterdag 8 december 2001 @ 17:42:52 #74
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_2418780
school aanklagen: zei zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van het kind tijdens school uren.
R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_2419890
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 17:42 schreef Tha_Mav het volgende:
school aanklagen: zei zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van het kind tijdens school uren.
Dat zeg ik: school aanklagen dat ze die wijven niet van school sturen.
  zondag 9 december 2001 @ 01:22:48 #76
19096 Soul_Rebel
All you have is your soul
pi_2423386
humm om het simpel op te lossen moet ze gewoon een vriendje nemen ... ( eentje van't kamp

en als die ziet wat er gebeurt haalt tie z'n zus erbij en al haar vriendinnen .. dan worden de drollen in elkaar gemept en dan gaan de drollen hun hele familie erbij halen ... en worden bla bla bla bla bla ...

meisje met familie verhuisd naar een veilig oord en de kampers en antillianen vechten mekaar het kot uit

nou iedereen happy of niet ?

en als het niet zo loopt moet pa lief gewoon een pistool kopen en de antillianse troelas afschieten want hij krijgt er toch maar een paar jaar voor

waarom niet ouders hebben toch zo veel over voor hun kinderen ?

A crisis is when you can't say "lets forget about it "
weblog
pi_2453715
Waarom gaat dat meisje (wel een lekkertje trouwens) niet gewoon naar een andere school?

Ik snap dat dat niet de ideale oplossing is, maar als blijkt dat het schoolbestuur niets kan of wil doen, dan kom je toch zelf in actie.

Thuisblijven is wel heel makkelijk...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')