Hoi.
Ik heb een tijdje terug een iPod bij V&D gekocht. Na een tijdje was deze kapot en ben ik terug gegaan. Dit ging ongeveer als volgt:
Ik kwam daar en de man zei dat de iPod binnen de V&D-garantie kapot was gegaan en dus naar een onafhankelijke reparateur oid opgestuurd moest worden. Ze gaven me een nummer van een bedrijf wat niet bleek te bestaan. Vervolgens heb ik V&D gebeld en weer een nieuw, verkeerd nummer gekregen. Daarna heb ik Apple gebeld, die me een goed nummer gaven. Vervolgens heb ik dat gebeld en zij hebben bij V&D lopen regelen dat het gerepareerd wordt. Veel gezeik iig.
Nadat ik mijn kPod bij V&D had ingeleverd, werd hij dus opgestuurd. Ik had hem gewoon in een suf doosje gedaan, omdat hij toch kapot was en ik er vanuit ging dat ze hem daar dan wel wegmikken ofzo. Daarna zeiden ze dat ik een nieuw exemplaar kreeg. Wat schetste mijn verbazing: Toen ik hem terug kreeg, zat hij in hetzelfde doosje, zonder beschermingsmateriaal oid, gewoon helemaal los erin
![]()
.
Nu, 5 maanden later, begint mijn harde schijf kuren te krijgen. Ik had er al eerder last van, maar dacht: Ja, zoiets kan gebeuren, volgde de tips van de Apple site op en het was verholpen. Nu is dat niet zo en is hij weer kapot, maar dan echt. Ik heb zelf zo'n vermoeden dat dit door de manier van verzenden komt, harde schijven zijn namelijk redelijk gevoelig voor trillingen en postbedrijven gaan soms niet zo voorzichtig met pakketten om. Vooral niet als er géén fragile sticker op zit
![]()
.
Nou, ik dus vandaag weer naar V&D. Die gasten zo: "Ja, je garantie is afgelopen, we kunnen niks voor je doen."
Ik: "Ja, alleen nu heb ik een vervangend product gekregen, waarbij ik dan automatisch een nieuwe garantietermijn krijg, zo is dat in de wet geregeld."
V&D pauper: "Kan wel zijn, maar we zijn al coulant geweest om je de eerste keer een nieuw exemplaar op te sturen."
Ik: "Nou nee, dat waren jullie me verplicht, dus dat lijkt me niets meer dan normaal"
Vervolgens vertelde hij nog wat bagger over dat ik contact op moet nemen met Apple, zoals de vorige keer en zei dat hij echt niks voor me kon doen
![]()
.
Nu ben ik redelijk boos op de V&D met hun gare garantieregeling. Zondag nog maar eens er langs, dit keer met wetboek
![]()
en dan even stennis schoppen op koopzondag
![]()
. Ik hoop dat ze er dan een keer wat op uit doen.