abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:47:46 #101
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_53709332
kijk tijdrekken kan je oplossen door een klok in het stadion van 0 tot 90 minuten te laten lopen en de bediening bij de scheids te leggen. gewoon soort horloge aan zn arm waarmee hij de tijd kan stilzetten en een doelpunt erbij kan doen. simpel toch?
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:05:20 #102
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53709729
Mijn fietsband is van het merk Schwälbe.

Anyway, het is totaal onsportief gedrag wat de eerlijkheid uit het spel haalt.
Geel is zeker op zn plaats en mogenlijk later 1 wedstrijd schorsen vind ik een goed plan.

Fair Play is Fair Play en niet Fair Play EN Schwälbe.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:08:04 #103
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54113584
Dida uiteindelijk geschorst voor 1 wedstrijd in de CL.

Ik zag heel vluchtig de actie van Luis Suarez voorbij komen. Eerst maakte hij een schwalbe in de 16, en toen een NEC-er hem een duwtje in de rug gaf deed hij of hij op het hoofd was geslagen.

Ik hoor/lees niets over een onderzoek van de aanklager van de KNVB? Ik neem aan dat die dezelfde regelementen als de UEFA hebben en daarmee Suarez voor exact hetzelfde vergrijp als Dida kunnen schorsen.
pi_54116770
Ik dacht: Mooi, die Uefa doet er wat aan. Maar nu brengen ze het toch weer terug naar 1 wedstrijd. Zonde.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_54123451
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:08 schreef Stpan het volgende:
Dida uiteindelijk geschorst voor 1 wedstrijd in de CL.

Ik zag heel vluchtig de actie van Luis Suarez voorbij komen. Eerst maakte hij een schwalbe in de 16, en toen een NEC-er hem een duwtje in de rug gaf deed hij of hij op het hoofd was geslagen.

Ik hoor/lees niets over een onderzoek van de aanklager van de KNVB? Ik neem aan dat die dezelfde regelementen als de UEFA hebben en daarmee Suarez voor exact hetzelfde vergrijp als Dida kunnen schorsen.
Over Hofs hebben we ook niks meer gehoord, dus reken er maar niet op

Misschien dat onze eigen Edwin van der Sar nog met terugwerkende kracht kan worden bestraft wegens zijn schandalige theater in nogwel de halve finale van het WK'98(!) toen hij Ortega naaide met een rode kaart
pi_54126057
Halve finale? Suarez maakt het ook wel iets bonter dan Hofs he
  woensdag 24 oktober 2007 @ 09:16:10 #107
73305 Stpan
pi_54128109
Wat een onzin MrSleep, alsof het niet bestraffen van Van der Sar 10 jaar terug ook maar enig invloed zou moeten hebben op het wel/niet bestraffen van die matennaaierij van Suarez.

Maar als je het toch wilt vergelijken: Van der Sar ging liggen na een 'beweging met het hoofd' van Ortega. Suarez probeert eerst een penalty te versieren, en doet bij een duwtje in de rug alsof hij zojuist met een hamer op het hoofd is geslagen.
pi_54130037
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik dacht: Mooi, die Uefa doet er wat aan. Maar nu brengen ze het toch weer terug naar 1 wedstrijd. Zonde.
Vind het sowieso belacheljik, die schorsing. UEFA gaat gewoon mee met de waan van het moment.

Vorig jaar bijvoorbeeld heb ik ze niet gehoord na de schwalbe van Gilardino uit bij Celtic ...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_54130287
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
De UEFA doet op het hoogtepunt van de media-aandacht altijd heel stoer met forse straffen, maar als de storm is gaan liggen worden heel veel straffen verlaagd in hoger beroep. Ook voor clubs waarvan de fans zich misdragen hebben. (behalve Feyenoord ).

Overigens vind ik de straf voor Dida (en die Letse speler) belachelijk. Waarom deze selectieve schorsingen? Omdat het uitgebreid in de krant staat? Schors dan elke schwalbekoning die door de scheids over het hoofd is gezien, of schors niemand. Ik haat deze willekeur.
pi_54130934
Het zijn de slechte schwalbes waaraan de eigenlijke hekel bestaat..

De Dida's, de Arjen Robben's.. van die overdreven stervende zwanen die hun gebrek aan talent voor een schwalbe maskeren met een overmaat aan 'over-acting' die vooral pijnlijk is voor de toeschouwers en minder voor de speler zelf.

Een goede nette en vooral slimme schwalbe... daarop is niks tegen vooral omdat het voor veel spitsen ook een zelfverdedigingstrucje kan zijn tegen handtastelijke verdedigers:
wat laten we eerlijk zijn, de verdedigers zelf zijn ook geen lieverdjes en die gebruiken ook volop de randjes van de regels, die de scheidsrechter niet ziet (of hoort).

Overigens vind ik het vreemd dat veel nederlanders altijd zo 'principieel' menen 'dat ze niet willen winnen dankzij een schwalbe'... imho hangt dat een beetje samen met de neiging van nederlanders om het vaak 'net niet' te halen; tweede te worden, meestal achter een team dat wél bereid _alles_ te doen voor de overwinning (goed voorbeeld zijn daarin de duitsers, die gaan er altijd voor en geven ook alles voor de overwinning, omdat de tweede plek voor hen niks is, zelf al kunnen ze bogen op die 'heel netjes en eerlijk bereikt te hebben')

De enige daadwerkelijke winst van nederland, tijdens het EK in 1988, kwam ook tot stand na een uiterst omstreden penalty, nadat van Basten tegen Kohler zich makkelijk liet vallen, nadat Kohler eventjes op zn hak was gaan staan.
http://www.youtube.com/watch?v=m68ASDvCIak (rond 7 minuten) Van basten was natuurlijk wel gewoon een goed, deed niet 'dramatisch' en speelde geen 'stervende zwaan' maar liet zich gewoon ook na een zeer kleine overtreding snel naar de grond vallen, zonder veel theater, het voorbeeld van en 'schwalbe' zoals die het meest efficient en weinig opvallend uitgevoerd moet worden...
dat maakt de winst van NL echter geenszins 'ongeldig', integendeel. het beste team is ook het team dat gebruik weet te maken van de mazen in de regeltjes en dingen die de scheidsrechter niet ziet (en boy, tegen duitsland zag de scheids een verdomde hoop niet, had hij alles gezien waren er misschien meer gele kaarten gegeven dan tegen Portugal in 2006)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54132849
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:16 schreef Stpan het volgende:
Wat een onzin MrSleep, alsof het niet bestraffen van Van der Sar 10 jaar terug ook maar enig invloed zou moeten hebben op het wel/niet bestraffen van die matennaaierij van Suarez.

Maar als je het toch wilt vergelijken: Van der Sar ing liggen na een 'beweging met het hoofd' van Ortega. Suarez probeert eerst een penalty te versieren, en doet bij een duwtje in de rug alsof hij zojuist met een hamer op het hoofd is geslagen.
Ik vind het verschil tussen iemand naaien in een eredivisiewedstrijd en een halve finale van het WK iets zwaarder tellen dan de manier van naaien
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:26:22 #112
73305 Stpan
pi_54133434
De schwalbe zelf zat toch een behoorlijk verschil in. Ortega wil zogenaamd perongeluk express Van der Sar raken, die voor de zekerheid maar gaat liggen en doet alsof hij hard geraakt is op z'n kin door het hoofd van Ortega, terwijl het in werkelijkheid net wel/niet raak was.

Suarez krijgt een duwtje in de rug en doet alsof hij voor z'n hoofd geslagen is. Dat is niet het overdrijven van een feit, maar een actie van je tegenstander simuleren die nooit heeft plaats gevonden.

Overdrijven vs. simuleren lijkt mij heel wat anders.
pi_54133600
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:26 schreef Stpan het volgende:
De schwalbe zelf zat toch een behoorlijk verschil in.
jaja hoor ... zo kun je dus altijd wel met excuses en uitvluchten komen....
het komt er dus op neer dat je enkel de schwalbes van de tegenpartij wilt verbieden of keihard bestraffen, valt een speler van je eigen team, is het natuurlijk altijd 'net wat anders' ... dubbele moraal van-heb-ik-jou-daar
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:40:24 #114
73305 Stpan
pi_54135064
?

Ik zeg dat als de UEFA klaarblijkelijk achteraf schwalbes gaat bestraffen die van Suarez een hele mooie is om namens de KNVB mee te beginnen.

Ik beschrijf volgens mij duidelijk het technische verschil tussen de schwalbe van Van der Sar en die van Suarez, maar geef nergens aan die van Van der Sar goed te keuren noch bagataliseer ik die.
Zoals jij het verschil in jouw betoog aangeeft tussen over-acting en dramatisch doen en snel liggen bij enig contact maak ik een onderscheid in schwalbes en schwalbes.

Waar jouw beschuldiging van dubbele moraal vandaan komt is me dan ook geheel onduidelijk. Of mag ik de ene schwalbe niet een hoger matennaaier gehalte vinden hebben dan de ander, alleen maar omdat iemand in de topic met een Oranje speler op de proppen kwam?
pi_54138090
tegen een goede schwalbe heb ik niks, wél als je net als Robben slechte blijft maken, zodat je gelijk 'nooit' meereen vrije trap/penalty mee krijgt.
in het ergste geval dat je net als afgelopen weekend dat een enkel breekt, en niemand het gelooft.
Listen to the Music.
pi_54154708
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:58 schreef CaliforniaJunkie het volgende:
tegen een goede schwalbe heb ik niks, wél als je net als Robben slechte blijft maken, zodat je gelijk 'nooit' meereen vrije trap/penalty mee krijgt.
in het ergste geval dat je net als afgelopen weekend dat een enkel breekt, en niemand het gelooft.
Dat vind ik ook goede straffen. Zo vaak dingen simuleren, dat wanneer je echt een keer goed geraakt wordt niet meer kan opstaan, maar de scheids er dit keer ook geen behoefte aan hebt. Leer je het snel genoeg af.
pi_54156370
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:06 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Overigens vind ik de straf voor Dida (en die Letse speler) belachelijk. Waarom deze selectieve schorsingen? Omdat het uitgebreid in de krant staat? Schors dan elke schwalbekoning die door de scheids over het hoofd is gezien, of schors niemand. Ik haat deze willekeur.
Ik hoop dat ze daar gewoon naar toe gaan, dat ze schwalbes sowieso zwaarder gaan bestraffen. Veel of weinig media-aandacht.
pi_54250602
quote:
Marcelo Zalayeta, die tegen zijn oude club een overduidelijke 'Schwalbe' liet zien waar Bergonzi met open ogen instonk, kreeg voor dat theater twee wedstrijden schorsing.
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:24:27 #119
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54253695
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:10 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
wsl vind DIGGER dit natuurlijk ronduit belachelijk!
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_54263105
Ze waren wel heel erg trouwens .

Beide schwalbes.
pi_54263301
Lol, die van Zalayeta is wel heel erg.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:36:30 #122
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54271185
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:11 schreef zjroentje het volgende:
Lol, die van Zalayeta is wel heel erg.
en de schorsing is alweer ingetrokken.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_54271543
Het Calciopoli topic maar weer omhoog schoppen?
pi_54271585
Bij die van Zalayeta snap ik niet dat de grensrechter niet ingrijpt, deze is echt smerig.
pi_54271672
Die laatste, dan heb je toch ook een dramatische scheidsrechter en grensrechter.
Waarom wordt die schorsing ingetrokken?
Die eerste zet ook extra af om hoger te springen ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')