abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36489156
De Schwalbe heeft zich de laatste seizoen erg ontwikkeld, steeds meer spelers laten zich zonder enig contact vallen om een vrije trap te krijgen of de tegenstander een kaart aan te smeren. Geweldig wanneer het een speler van jouw team betreft, de doodstraf voor de speler die het tegen jouw club doet. We hebben er ook veel in Nederland voorbij zien komen; die van Machlas bij Ajax - Feyenoord, Farfan bij PSV - Ajax. Ook andere spelers zijn er niet vies van. De 'aanslag' op het gezicht van Rivaldo tijdens het WK, terwijl de bal niet eens boven zijn knie kwam.

Afgelopen weekend versprak Drogba zich door te zeggen dat hij zich wel eens liet vallen. Daarna herstelde hij zich snel en werd het op de taalbarriere gegooid dat hij het helemaal niet zo bedoeld is. Er is dus weer discussie over hoe dit probleem aangepakt moet worden. Momenteel kun je er geel voor krijgen. De FA wil zelfs dat de FIFA gaat ingrijpen:
quote:
FA urges Fifa to pass diving rule

The Football Association has asked Fifa to pass a rule allowing divers to be punished retrospectively.

"We're in discussions with Fifa on retrospective disciplinary action," FA chief executive Brian Barwick told The Times newspaper. "We have raised diving as a priority area where video evidence may be used. "We also stressed the need to tackle the issue by insisting that clamping down on diving should be a priority at this summer's World Cup." However, Barwick said making diving a red card offence would be difficult.

"I have seen the suggestion that diving should be penalised by a red card," he said. "This would require a major change to the laws, which are universal and cannot be amended without Fifa's support." The issue of diving has been highlighted recently, with Chelsea striker Didier Drogba appearing to admit to it before later retracting his comments. Manchester United boss Sir Alex Ferguson has claimed referees do not have enough of a deterrent at their disposal to deal with diving.

Barwick expressed his sympathy for referees, while asking everyone involved in the game to take responsibility for the problem. "There is a definite need for close co-operation and self-policing," he said. "It is essential that managers, players and clubs are closely involved as they are the ones who suffer the most directly from it.

"It is about players cutting it out of their game, managers refusing to tolerate it among their players, referees spotting it and punishing it when it happens and governing bodies supporting them."
Er zou dus harder tegenop getreden moeten worden en zorgen dat de Schwalbe zal verdwijnen. Wat vinden jullie van de Schwalbe en zou er zelfs rood voor gegeven moeten worden? Of achteraf nog straffen? Of zijn er mensen die het zien als een onderdeel van het spelletje en alles er aan gedaan mag worden om te winnen?

Persoonlijk heb ik er echt een schijthekel aan. Ik zal tuurlijk niet blijven zitten wanneer er daardoor een penalty gegeven wordt, maar toch heb ik er dan geen lekker gevoel bij. Het is gewoon een vorm van cheaten wanneer je doelbewust je tegenstander een kaart aan gaat smeren. Uiteindelijk zal het ook alleen maar tegen je werken. Scheidsrechters krijgen door dat een speler zich vaak laat vallen, zullen daardoor minder snel geneigd zijn je het voordeel van de twijfel te geven wanneer er wel wat aan de hand is.

Van mij mag er dus een strengere aanpak komen.
pi_36489229
Wat nou als Mark van Bommel in de 94e minuut van de WK finale tegen Duitsland met een stand van 0-0 een schwalbe maakt en Nederland krijgt een penalty, zou je er dan ook een schijthekel aan hebben?

Ik niet
pi_36489350
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:44 schreef kreischer2000 het volgende:
Wat nou als Mark van Bommel in de 94e minuut van de WK finale tegen Duitsland met een stand van 0-0 een schwalbe maakt en Nederland krijgt een penalty, zou je er dan ook een schijthekel aan hebben?

Ik niet
Op dat moment niet. Achteraf wel. Wanneer Ballack in de 94ste minuut van de WK finale tegen Nederland met een stand van 0-0 een schwalbe maakt en Duitsland krijgt een penalty, hoeveel doodsverwensingen zal je op dat moment Ballack toewensen?

Ik win liever op een normale eerlijke manier dan op een manier met valsspelen. Het doet toch iets af aan de overwinning en de prestatie. Wanneer je ze met 4-0 van de mat speelt, zal niemand zeggen dat het onverdiend is. Op die manier met een schwalbe zal er altijd een luchtje aan hangen en voelt als minder verdiend.

Maar het gaat er mij om dat de Schwalbe opzich gewoon verbannen moet worden uit het voetballen.
pi_36489364
Ik heb geen hekel aan schwalbes en ben niet voor een strengere aanpak. Pak je het strenger aan dan zullen ook niet-cheaters de dupe zijn. Ze zitten er strak genoeg op. In het spel mag je de grens opzoeken en erover gaan, een goede schwalbe heb ik geen problemen mee. Het is een eigen keuze van de speler.
That's all folks!
pi_36489523
Ik vind het alleen kut als de tegenparty een schwalbe meekrijgt. Als mijn clubje de schwalbe meekrijgt...dan vind ik dat mooi
pi_36489644
Hoe onsportief het ook is, een goed uitgevoerde schwalbe (dus dat de scheidsrechter er geen idee van heeft), kan ik toch enigzins waarderen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_36489684
Ik heb het al eerder gezegd: ben een voorstander van de functionele schwalbe. Met functioneel bedoel ik het versieren van een strafschop. Voor het aannaaien van een (tweede) gele kaart ben ik absoluut niet, maar als je met een schwalbe een gelijkspel of overwinning uit het vuur sleept, heb je het goed gedaan.

Overigens moet je niet gaan zeiken als je door een mislukte schwalbe een gelekaart krijgt: risico van het vak.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:13:29 #8
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_36490035
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:44 schreef kreischer2000 het volgende:

Ik niet
Penalty op een beslissend moment voor het Nederlands Elftal?
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:20:34 #9
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_36490220
gewoon geel voor een duidelijke schwalbe. Een niet-duidelijke schwalbe, hulde, je krijgt een vrije trap mee..

en soms gaan spelers makkelijk liggen omdat er toch echt fysiek contact is.. tja, dat kan gebeuren.

Ga eerst het kaartvragen maar eens bestraffen. Scheids, geef geel geef geel! Ja hier, alstublieft. Wil je het nog een keer doen, dan kun je meteen op kk-en! Inter-Villarreal ook weer aan de lopende band - gadverdamme.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_36490428
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:20 schreef Reddiablo het volgende:
gewoon geel voor een duidelijke schwalbe. Een niet-duidelijke schwalbe, hulde, je krijgt een vrije trap mee..

en soms gaan spelers makkelijk liggen omdat er toch echt fysiek contact is.. tja, dat kan gebeuren.

Ga eerst het kaartvragen maar eens bestraffen. Scheids, geef geel geef geel! Ja hier, alstublieft. Wil je het nog een keer doen, dan kun je meteen op kk-en! Inter-Villarreal ook weer aan de lopende band - gadverdamme.
Ja, dat kaartenvragen is nog irritanter. Gisteren was het inderdaad weer erg.
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:33:25 #11
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_36494430
Schwalbes hoort gewoon bij het voetbal.. houden zo.. al heb ik nogsteeds een hekel aan Machlas >P
  Trouwste user 2022 donderdag 30 maart 2006 @ 18:38:04 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_36499914
De moffen wonnen in 74 en 90 het WK door een schwalbe. Niemand die daar schande over spreekt in Duitsland.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36500280
Wij in Nederland spreken ook geen schande van de rode kaart die Van der Sar Ariel Ortega aannaaide tijdens Nederland - Argentinie in '98.
  Trouwste user 2022 donderdag 30 maart 2006 @ 19:13:35 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_36500964
Dat bedoel ik

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:16:37 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36501074
alleen gedaan door voetballers die niet goed genoeg kunnen voetballen. vals, onsportief en gedaan om geld te verdienen inplaats van een mooie eerlijke wedstrijd te spelen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 maart 2006 @ 19:18:49 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_36501145
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:16 schreef zoalshetis het volgende:
alleen gedaan door voetballers die niet goed genoeg kunnen voetballen. vals, onsportief en gedaan om geld te verdienen inplaats van een mooie eerlijke wedstrijd te spelen.
Niks meer aan toe te voegen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Trouwste user 2022 donderdag 30 maart 2006 @ 19:22:43 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_36501254
Bull shit. Het is niet uit te roeien en iedereen doet het. Jammer natuurlijk maar wel de realiteit.

Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2006 @ 19:25:32 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_36501321
de regel wie een kaart vraagt kan hem ook krijgen moet snel worden ingevoerd internationaal. Neem real betis - az die spelers bleven maar zeuren.

en (overdreven) vallen moet met geel worden bestraft
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:26:52 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36501356
als hunnie het doen mag de stervende zwaan daadwerkelijk sterven, liefst langzaam, pijnlijk en in het afgrijselijke besef van de onafwendbaarheid van het naderend einde.

Als wij het doen is het gewoon slim gedaan.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36501452
Ik vind het selectief irritant.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:30:30 #21
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_36501472
Mwah domme antivoetballende verdedigers mag je best een keer naaien met een mooie schwalbe..
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  Trouwste user 2022 donderdag 30 maart 2006 @ 19:32:49 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_36501542

DE schwalbe der schwalbes

pi_36501599
Op zich is het een goede zaak dat schwalbes worden aangepakt, zeker als dat betekent dat er meer terchte strafschoppen worden gegeven. Niets irritanter dan een scheids die iets ziet als schwalbe, terwijl het gewoon een keiharde tackle was.
Big dick.
pi_36501632
Waar komt het woord 'schwalbe' eigenlijk vandaan?
Big dick.
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:37:20 #25
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36501673
Straffen met terugwerkende kracht -> daarmee bedoel ik niet dat er schorsingen moeten komen, maar dat iemand die lag te kronkelen van de pijn zonder dat er iets gebeurde, na de wedstrijd een snoeiharde trap tegen zijn schenen en/of bek mag krijgen van de gedupeerde verdediger. Om het in evenwicht te houden, want die pijn had hij dus nog te goed.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36501714
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Straffen met terugwerkende kracht -> daarmee bedoel ik niet dat er schorsingen moeten komen, maar dat iemand die lag te kronkelen van de pijn zonder dat er iets gebeurde, na de wedstrijd een snoeiharde trap tegen zijn schenen en/of bek mag krijgen van de gedupeerde verdediger. Om het in evenwicht te houden, want die pijn had hij dus nog te goed.

Goed idee.
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:46:15 #27
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_36506296
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:29 schreef Suijk het volgende:
idd,zolang het maar niet tegen mijn team is
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:52:50 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36506545
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:29 schreef Suijk het volgende:

da's ook weer waar

nee, serieus, ik zou het doelpunt dat met een schwalbe bereikt is, nooit in mijn favorietenlijstje zetten. hoe mooi die ook gemaakt is. heb ik ook met die van maradonna.

ik hou niet van sport die onsportief is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:14:19 #29
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_36507331
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:48 schreef Radegast het volgende:
Wij in Nederland spreken ook geen schande van de rode kaart die Van der Sar Ariel Ortega aannaaide tijdens Nederland - Argentinie in '98.
Pff, dat was terecht!!!! Tegenwoordig kun je daar spelers voor aanklagen!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_36507525
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet tot hoever terug je dat in zou voeren met terugwerkende kracht, maar sommigen zouden dan nog heel wat tegoed hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')