Reed ik vandaag weer uiterst relaxed in mijn bolide door Hengelo heen.
Zonnetje brak even door en mijn muziek ging wat harder.
De afspraak die ik had staan was een half uur later dan gepland.
Rustig rijden was dus mijn motto.
Geniet van je omgeving en van alles wat Hengelo jou te bieden had.
Hetgeen wat mij na goed 10 min rondrijden stoorde was die scooterpuist die telkens achter mij tot 1 meter afstand optrok.
Deze gehelmde vlegel liet zich telkens terugzakken om vervolgens weer op te trekken naar snelheden ver boven zijn limiet.
Bij elke bocht dat ik het idee had dat hij af zou slaan probeerde hij z'n banden als een f1 auto op te warmen door te zigzaggen.
Hengelo stad naderde en het warme gevoel wat ik normaliter krijg bleef weg. Mijn bloed kookte al door die puber met zijn spastische gashendelhand.
De maat was vol en ik ging recht op zitten.
Toen hij op me af sprintte ,voor de zoveelste keer, tikte ik zacht op de rem zodat mijn remlicht boos en rood van afkeuring oplichtte. De beste knul hield zich luttele meters braaf aan de juiste afstand en wist het ''gaspedaal'' even normaal te hanteren.
Naar 5 minuten schetste mijn verbazing dat de beste knaap nu zijn normale gedraag niet meer kon naleven en wederom wou hij mijn trekhaak tikken.
Toen zag ik dat hij door het mooie weer zijn vizier wat had open gedaan en dit gaf mij een heerlijck idee.
Met mijn ruitenwissersproeier ,die mij al vaker geholpen had, vol aan het spuiten reed ik vol genoegdoening nog wat meters.
Ik zag in mijn achteruitkijk spiegel hoe deze kutpuber zijn hele mik vol met zeep en antivries kreeg. Vizier dicht en gashendel op toegestane snelheid wist deze puber dan eindelijk wat wél de bedoeling was.
Testoronnies bah !
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.