Dus vandaar mijn vraag: mag je als ware gelovige eigenlijk wel leven?
snap zowiezo niet dat mensen in een tijd als deze kunnnen geloven in een "god"
maar ieder zijn eigen hobbyz.....
Hmm misschien is dit dan toch nog een antwoord op jouw vraag? Maar ja ik kan je vraag niet beantwoorden vanuit het referentiekader van een gelovige.
quote:Spijker/kop...
Op donderdag 06 december 2001 01:14 schreef DuchessX het volgende:
Ik vind het geloof veel te streng. Je mag dit niet, je mag dat niet, je moet zus doen, je moet zo doen. Ik leef mijn leven liever op de manier zoals ik dat prettig en goed vind.
quote:de theoloog die het alternatief, het actief eindigen van je leven, toestaat, is geloof ik nog niet geboren.
Op donderdag 06 december 2001 01:08 schreef RaininGirl het volgende:
quote:Volgens mij is er wel zo'n mafkees (theoloog kun je het moeilijk noemen) in de US. Chris Korda dacht ik
Op donderdag 06 december 2001 02:22 schreef don_quichot het volgende:[..]
de theoloog die het alternatief, het actief eindigen van je leven, toestaat, is geloof ik nog niet geboren.
[Dit bericht is gewijzigd door FrigFrag op 06-12-2001 04:13]
quote:ik had het doelde meer op geschoolde theologen die niet van de kudde zijn afgedwaald, beetje type Luther. de hoofdstromingen binnen de christelijke religie zeg maar.
Op donderdag 06 december 2001 02:58 schreef FrigFrag het volgende:
Volgens mij is er wel zo'n mafkees (theoloog kun je het moeilijk noemen) in de US. Chris Korda dacht ik, van de church of euthenesia, kun je alleen niet erg serieus nemen. Ze keuren nl. pedofilie ook goed omdat dat meestal niet tot voortplanting lijdt. Zelfmoord is volgens hem een soort vorm van liefdadigheid. Al met al een persoon met een zeer twisted mindset.
quote:Wat een bijbels standpunt! Inderdaad zouden we niet mogen leven. We zijn het paradijs uitgesmeten, uitgekotst toen we de stenen tafelen aan gruzelementen hielpen, en we hebben zelfs een zondvloed gehad die zo'n beetje de mensheid destijds heeft gedecimeerd. Toch heeft die God het behaagd om ons te laten leven. Dus het antwoord op je vraag is: nee, we zouden niet moeten leven, maar op de een of andere manier is er een addertje onder het gras geslopen
Ik bedacht mij dat het eigenlijk Gods bedoeling is dat 'alles voltooiing moet zijn van God'. Maar wij mensen zijn zondig en eigenlijk dienen wij God niet door zondig te zijn dus zouden we ook niet moeten leven.Dus vandaar mijn vraag: mag je als ware gelovige eigenlijk wel leven?
quote:lol
Op donderdag 06 december 2001 10:34 schreef Kangaroo het volgende:
maar op de een of andere manier is er een addertje onder het gras geslopen
quote:Goede vraag, had ik kunnen bedenken.
Ik bedacht mij dat het eigenlijk Gods bedoeling is dat 'alles voltooiing moet zijn van God'. Maar wij mensen zijn zondig en eigenlijk dienen wij God niet door zondig te zijn dus zouden we ook niet moeten leven.Dus vandaar mijn vraag: mag je als ware gelovige eigenlijk wel leven?
[Dit bericht is gewijzigd door RaisinGirl op 06-12-2001 11:48]
quote:Tja inderdaad... Nix mis met geloven hoor, maar wat heeft God, of iemand, eraan als wij met z'n allen bijv. maagd blijven tot het huwelijk, of geen vrouwelijke pastoor mogen hebben ofzo? Dat heeft God echt niet zelf bedacht want dat doen niet alle geloven.
Op donderdag 06 december 2001 01:14 schreef DuchessX het volgende:
Ik vind het geloof veel te streng. Je mag dit niet, je mag dat niet, je moet zus doen, je moet zo doen. Ik leef mijn leven liever op de manier zoals ik dat prettig en goed vind.
quote:Een interessante vraag. Uit je verhaaltje over 'zonde' concludeer ik (hopelijk terecht) dat je een Christen bent, en er is inderdaad veel voor te zeggen om het Christendom als onwaardigverklaring van het leven te zien. In het Christendom is de mens per definitie zondig en dus slecht, zijn alle deugden passief en van het leven afgekeerd (maar gericht op een 'hiernamaals'), en staat het genieten van het leven gelijk aan zonde. Het lichaam, de aarde en alles wat daarmee te maken heeft is ondergeschikt aan 'de ziel' en al het 'bovenaardse'. Het Christendom is dus een religie die sterk tegen het leven is. Dat is mijns insziens dan ook direct een van de sterkste argumenten tegen haar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |