abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:35:49 #151
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36516083
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ijzeren rita, wat een geweldig objectieve kwaliteitskrant is de Volkskrant toch
Ja, de positieve associatie naar the Iron Lady vind ik ook erg subjectief, samen met de melding dat ze rechtlijnig de klus heeft geklaard. Rechts medium.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 maart 2006 @ 09:42:38 #152
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36516197
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:24 schreef Tref het volgende:

[..]

Oke, ik deel je redenering niet.
Er is een enorm gat op rechts en de diverse zetels worden op dit moment verdeeld tussen Wilders, de VVD en nog wat losse leefbare flodders. Verdonk is de populairste minister uit dit kabinet. Waar het kabinet (voornamelijk vanwege de sociale maatregelen) op veel verzet kan rekenen, kan Verdonk op veel steun onder de bevolking rekenen: hier valt dus nog een wereld te winnen aan kiezers die welliswaar een streng migratiebeleid willen, maar de huidige sociale maatregelen niet zien zitten en dus nu voor links opteren. Een mogelijk volgend rechts kabinet zal niet gaan bezuinigen, maar de oogst binnen halen van wat afgelopen jaren gezaaid is. Dat gegeven, i.c.m de populariteit van Verdonk, kan heel veel zetels opleveren.

Rutte zal geen andere kiezers naar rechts trekken omdat de hij ze niks te bieden heeft. De nieuwe groep kiezers zouden PvdA''ers moeten zijn en die vinden bij Rutte niks wat voor hen gunstiger is ten opzichte van hun eigen sociaal-democratische partij. Hierbij geholpen door de overwinningsroes van de PvdA.
IK ben het met je eens dat Rutte waarschijnlijk niet veel meer zetels naar rechts zal halen dan Verdonk. Maar ik denk niet dat de keuze voor Verdonk als lijstrekker niet veel meer rechts zal halen - dit wordt min of meer ondersteund door de polls die laten zien dat de extra (potentiel) VVD stemmers met name van de rechterkant komen en amper van links.

Maar uit eindelijk zulen we het wel zien (als ze ook daadwerkelijk lijsttrekker zal worden): mijn hypothese is als zij het wordt: toename voor de VVD, maar niet voor rechts als geheel. De volgende verkiezingen zal wel blijken of dat klopt of niet.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_36516211
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Zie je wel, Rita pakt ook stemmers van SP/GL/PvdA
pi_36516255
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ijzeren rita, wat een geweldig objectieve kwaliteitskrant is de Volkskrant toch
Dat is niet bepaald een begrip dat van de Volkskrant afkomstig is: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-22,GGLD:nl&q=%22IJzeren+Rita%22
pi_36516353
Met Verdonk aan het roer van de VVD voorzie ik wellicht een Rotterdam-scenario; een polariserende tweestrijd tussen VVD (ipv Leefbaar dan) en PvdA, waarin CDA, SP, GroenLinks, Wilders/Pastors en D66 worden geminimaliseerd. Nahja, misschien is dat laatste een groot woord, maar ik denk dat het best wel een effect kan hebben op die partijen. Als het CDA zich uitspreekt voor voortzetting van de samenwerking met de VVD (onder Verdonk) dan zal dat de linkervleugel naar de PvdA en wellicht ChristenUnie jagen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:53:37 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36516420
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:35 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, de positieve associatie naar the Iron Lady vind ik ook erg subjectief, samen met de melding dat ze rechtlijnig de klus heeft geklaard. Rechts medium.
Vooral de deze krant nogal eens vergeet te vermelden wie de vreemdelingen wet heeft bedacht en er door gezet die zij uitvoert,..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:22:49 #157
33189 RM-rf
1/998001
pi_36516961
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:50 schreef Kozzmic het volgende:
Met Verdonk aan het roer van de VVD voorzie ik wellicht een Rotterdam-scenario; een polariserende tweestrijd tussen VVD (ipv Leefbaar dan) en PvdA, waarin CDA, SP, GroenLinks, Wilders/Pastors en D66 worden geminimaliseerd. Nahja, misschien is dat laatste een groot woord, maar ik denk dat het best wel een effect kan hebben op die partijen. Als het CDA zich uitspreekt voor voortzetting van de samenwerking met de VVD (onder Verdonk) dan zal dat de linkervleugel naar de PvdA en wellicht ChristenUnie jagen.
Ik denk dat dat inderdaad wel een goede analyse zou 'kunnen' zijn .... idd heeft de VVD meer te winnen op rechts, bovendien is vanuit het feit dat ze in dit kabinet zitten een 'stoot naar voren' als in 'de aanval is de beste verdediging' misschien wel slim .....:

De VVD zou zich gewoon best heel duidelijk als 'verantwoordelijk' voor de harde keuzes van dit kabinet kunnen stellen, maar daarbij kunnen aangeven dat die 'harde' aanpak gewoon nodig was (Overigens, ik vind zelf dat de 'hardheid' qua beleid eigenlijk voornamelijk de 'presentatie' is, puur analytisch gezien zou ik zoiets als de ziektekosten-hervorming ook als iets zien dat onder Paars ook gebeurd was hooguit wat 'anders' gebracht) .....

Er zijn waarschijnlijk zeer veel kiezers die daar best begrip voor zouden kunnen hebben, en zich niet laten 'afscrhikken' door een partij die aangeeft ook de durf te hebben harde en impopulaire keuzes te maken (bv. Fortuyn stelde ook bijzonder 'harde keuzes' voor, zeker op gebied gezondheidszorg en WAO, dat schok weinig kiezers af, integendeel velen zagen dat juist als een tegenwerping tegen het idee dat Fortuyn een 'populist' was).

Punt is wel dat ik eigenlijk bij Verdonk ook twijfels heb of ze de juist persoon is als 'aanvoerder' te functioneren ... enerzijds moet men bij de VVD dan weer 'verloren schapen' als Pastors en Wilders weer binnenhalen en onderwijl de linkervleugel rustig houden (of doodeenvoudig 'kaltstellen', wat echter lastig zou kunnen zijn)...
Ook zou Verdonk iemand als Wiegel duidelijk af moeten houden (zeker als de VVD op winst zou komen te staan, gaat die zich dan weer roeren en wil zich 'inmengen'), en Hirschi Ali onder haar curatele stellen (H.A. is een zeker risico, te onafhankelijk)
Ik vrees dat Verdonk toch niet genoeg persoonlijke uitstraling heeft en de kracht om dat helse karwei te volbrengen, erg veel kapers op de kust en veel interne tegenstand ...

de haatcampagne tegen haar van Radikaal-links is overigens voor haar het minste probleem, mogelijk zelfs een voordeel, maar het grootste gevaar voor Verdonk komt vanuit de eigen rijen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:37:04 #158
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_36517237
Hulde voor rita!!
pi_36517962
Ze kan nu al niet meer terug eigenlijk.
pi_36519667
MIjn stem heeft ze.

En inderdaad zoals al eerder is gezegd, de VVD heeft haar winst in het verleden telkens op de rechterflank behaald.. En die winst kwam niet alleen vandaan bij rechtse stemmers.
live life
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 maart 2006 @ 12:08:32 #161
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36519786
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:04 schreef Tharalom het volgende:
En inderdaad zoals al eerder is gezegd, de VVD heeft haar winst in het verleden telkens op de rechterflank behaald.. En die winst kwam niet alleen vandaan bij rechtse stemmers.
Waar kwam die winst dan wel vandaan?
pi_36520380
Die winst kwam mede van (voormalig) PvdA stemmers onder andere
live life
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 maart 2006 @ 12:34:49 #163
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36520505
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:30 schreef Tharalom het volgende:
Hoe meer de VVD naar rechts trekt hoe meer PvdA-stemmers op de VVD gaan stemmen? Op een of andere manier vind ik dat niet heel geloofwaardig. Kan je dat ook cijfermatig onderbouwen?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:55:04 #164
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36521052
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:34 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoe meer de VVD naar rechts trekt hoe meer PvdA-stemmers op de VVD gaan stemmen? Op een of andere manier vind ik dat niet heel geloofwaardig. Kan je dat ook cijfermatig onderbouwen?
niet cijfermatig, maar de redenering gaat ongeveer als volgt bij de genoemde groep in de (semi) achterstandswijken: we zijn arm, dus stemmen we pvda want die zijn goed voor de armen. totdat er iemand aan de rechterzijde van de VVD roept dat ze iets aan "die buitenlanders" gaan doen, dan word de VVD ineens een heel aardig alternatief, zolang de kaalkoppen maar wegblijven. "dan maakt t niet uit of je door de kat of door de hond wordt gebeten" ofwel wie je ook kiest, in je portemonnee wordt je er niet wijzer van, dus dan maar rechtse VVD'er stemmen. Voor die groep is de lijsttrekker ook heel erg belangrijk. Verdonk is voor de VVD de juiste persoon aangezien ze ook nog zo vaak aangevallen word, en dat vinden we zielig in Nederland dus zal t zetelverlies beperkt blijven. Onderschat nooit t onderbuik-gevoel van de kiezer ten aanzien van "de buitenlanders"
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_36521078
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:50 schreef Kozzmic het volgende:
Met Verdonk aan het roer bij de VVD, voorzie ik dat we in dit land rechtstreeks afstevenen op de eerste linkse regering van PvdA, SP en GroenLinks. Ik kom tot dit standpunt op basis van de peilingen. Het CDA is daarin van 44 naar ongeveer 31 zetels gekrompen. Veel extra zetels zullen ze niet meer verliezen, want tijdens hun dieptepunt, midden jaren '90, stonden ze op 28 zetels.

Met Verdonk aan het roer bij de VVD, kiest de partij overduidelijk voor een rechtse koers. Dat terwijl de concurrentie daar moordend is. Wilders, Pastors en eventueel nog een afzonderlijke partij van Eerdmans en wellicht dat zelfs de LPF nog wel een zeteltje overhoudt. Waar wil de VVD die winst weghalen?

Met Verdonk aan het roer bij de VVD, gaan sociaal-liberale kiezers MASSAAL stemmen de op de PvdA. Dat zijn ze namelijk nu ook al van plan, getuige de peilingen. Dat de PvdA daarin zo groot is, kan niet anders dan aan de sociaal-liberale kiezers liggen. De echte 'rooie rakkers' zijn namelijk SP gaan stemmen (die partij groeit namelijk ook fors in de peilingen).

Als de VVD inzet op rechts, spelen ze daarmee de PvdA geweldig in de kaart, TENZIJ er vóór de verkiezingen een krachtige, nieuwe, sociaal-liberale partij opstaat die kiezers weet te overtuigen.

Weet je wat ik nou opvallend nieuws vind, deze dagen?
quote:
Met 45 procent van de VVD'ers achter zich, laat hij Verdonk (32 procent) en Veenendaal (23 procent) nog ver achter zich. Maar de overduidelijke populariteit van IJzeren Rita zou hierin in de toekomst wel eens verandering kunnen brengen.
.

Juist, het hier vet gemaakte deel ! Een compleet onbekende VVD-politica, niet of nauwelijks in de publiciteit geweest, geen mens kent haar opvattingen of haar kwaliteiten. Toch scoort ze maar liefst 23 procent in deze enquête. Bepaald niet slecht voor iemand die alleen maar heeft geroepen: "ik wil wel kandidaat zijn, dan is er tenminste iets te kiezen."

Deze cijfers tonen eens te meer hoe verdeeld de VVD is en dat zowel kiezers als politici eigenlijk niet meer goed weten wat ze nou moeten doen. Eerst wordt Rutte als held onthaald, dan stelt Verdonk zich kandidaat en Rutte wordt ineens als schooljongetje en Bos-kloon neergezet door nota bene eigen partijleden als Weisglas. Echt, het tekent de verdeeldheid. Ik begin me onderhand af te vragen of splitsing van de VVD in een sociaal-liberale en een conservatief-liberale partij niet voor iedereen het beste is. Vooral voor eerstgenoemde partij (eventueel gefuseerd of in lijstverbinding met D66) is een redelijk groot potentieel electoraat aanwezig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2006 12:57:06 ]
pi_36521123
Dat klinkt ook niet geloofwaardig, daarom juist is er toendertijd ook veel aandacht aan besteed. Het is natuurlijk nooit in exacte aantallen uit te drukken hoeveel PvdA'ers geswitcht zijn naar de VVD, maar er was zeker een tendens. Een van de redenen daarvoor was dat er blijkbaar in Nederland een grote behoefte is aan duidelijk beleid. En dat ontbreekt nog wel eens bij de PvdA schijnt.
live life
pi_36521179
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:34 schreef Doc het volgende:

[..]

Bovenstaande tekst was dus een reactie op Doc. Ik vergat te quoten
live life
pi_36521248
Maar wie weet wint Rutte wel van Verdonk, ik sluit het niet uit.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:05:07 #169
33189 RM-rf
1/998001
pi_36521291
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:04 schreef Tharalom het volgende:

Kun je dat wat duidelijker onderbouwen?

verk 2003 VVD 28 zetels: +4
verk 2002 VVD 24 zetels -14
verk 1998 VVD 38 zetels +7
verk 1994 VVD 31 zetels +9
verk 1989 VVD 22 zetels -5
verk 1986 VVD 27 zetels -9
verk 1982 VVD 36 zetels +10
verk 1981 VVD 26 zetels -2
verk 1977 VVD 28 zetels +6
verk 1972 VVD 22zetels +6

Je ziet daar inderdaad een duidelijke verkiezingswinst in 1982, onder Wiegel, maar dat was ook een situatie waar de VVD niet in het zwakke kabinet Van Agt-Den Uyl-Terlouw had gezeten,
hun winst was vooral een protest tegen dat zwakke ruzie-kabinet.

Voor die tijd kende de VVD ook een redelijk continue groei (van iets van 10 zetels, naar 20+), maar dat was grotendeels ook veroorzaakt door de 'de-confessionalisering' steeds minder mensen stemden uit religieuze motieven (ARP, KVP en CHU) en een protest tegen de steeds sterkere opkomst van de PVDA (wiens winst eerder kwam ten kostte van de kleinere linkse partijen: PPR, DS70 en CPN).

Iedere winst van de VVD, ging gepaard met ook een winst van de PVDA (wat je stelling dat PVDA#ers veelal overstappen naar de VVD ongeloofwaardig maakt)

Enkel in 1994 leek de winst ok sterk veroorzaakt door de opstelling van Bolkestein, een erg goede redenaar, debater en bepalende politicus, die toen duidelijk het debat bepaalde en met kritiek tov. de allochtonen kwam en een gematigd rechts beleid voorstond (maar in 1994 had hij het voordeel dat Lubbers III impopulaire en zware maatregelen al doorgevoerd had, waartegen hij zich lichtelijk kon afzetten al was het ook eigenlijk precies datgene waarvoor hij wilde staan, Paars I kon echter het werkelijke impopulaire beleid omgaan omdat Lubbers III dat al gedaan had).....

Ik denk zeker niet dat je _zo_ envoudig kunt stellen dat een verrechtsing bij de VVD veel zin heeft ... hun winst lijkt vooral plaats te vinden als ze in de oppositie zitten (1977, 1982, 1994) en juist ook als de PVDA erg veel sterker en linsker wordt (dat laatste bied natuurlijk wel mogelijkheden) en ze een charismatische en toonaangevende lijsttrekker hebben die sterk is in het debat (Wiegel, Bolkestein)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_36521455
Ik heb het dus niet alleen over de PvdA gehad, ik schreef "onder andere". Toch wel gek dat dan direct de PvdA als uitgangspunt wordt genomen.
En ik snap je redenering wel, die ondermijn ik ook niet. Ik geef alleen aan dat er toen een zekere tendens viel waar te nemen.
live life
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:17:48 #171
33189 RM-rf
1/998001
pi_36521653
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:11 schreef Tharalom het volgende:
Ik heb het dus niet alleen over de PvdA gehad, ik schreef "onder andere". Toch wel gek dat dan direct de PvdA als uitgangspunt wordt genomen.
sorry, maar als je serieus genomen wilt worden, mag ik dan even je woorden duidelijk maken?
je schreef:
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:30 schreef Tharalom het volgende:
Wat blijft er precies van je post over als je nu wilt dat we die vermelding dat de winst van de VVD zou komen van met name genoemde PVDA'ers, de 'PVDA' niet beachten?
Dat 'winst van de VVD' altijd zou komen doordat kiezers van andere partijen op VVD gestemd hebben ...?
Bedankt voor je mededeling dan

Er blijft een feit staan en dat is dat bij alle verkiezingen sinds 1972, als de VVD winst boekte, ook de PVDA zetelwinst boekte, en andersom, bij verlies VVD en PVDA samen verlies boekten .....
(met als enige uitzondering 1994, en 1986, beide situatie waar een redelijk hard hervormend kabinet zat Lubbers I & II, waarin één partij als coalitiegenoot zat en de ander uit de oppositie kon aanvallen, eigenlijk net zoals in 2007 het geval zal zijn)

natuurlijk, het is _altijd_ zo dat er kiezers van de ene partij overstappen naar een andere, domweg omdat de motieven van kiezers _nooit_ in termen van 'links' en 'rechts' te plaatsen zijn (op de radikalen na, maar die switchen nu juist _niet_ tussen VVD en PVDA, maar bv tussen VVD en LPF; of tussen PVDA en Groenlinks/SP)

Vergeleken met 1986, zal de VVD nu eerder angst moeten hebben kiezers te verliezen aan de PVDA, dan dat er direkt een kans lijkt te liggen kiezers van de PVDA af te pakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 31-03-2006 13:29:30 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 maart 2006 @ 14:22:20 #172
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36523612
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:55 schreef slaveloos het volgende:

[..]

niet cijfermatig, maar de redenering gaat ongeveer als volgt bij de genoemde groep in de (semi) achterstandswijken: we zijn arm, dus stemmen we pvda want die zijn goed voor de armen. totdat er iemand aan de rechterzijde van de VVD roept dat ze iets aan "die buitenlanders" gaan doen, dan word de VVD ineens een heel aardig alternatief, zolang de kaalkoppen maar wegblijven. "dan maakt t niet uit of je door de kat of door de hond wordt gebeten" ofwel wie je ook kiest, in je portemonnee wordt je er niet wijzer van, dus dan maar rechtse VVD'er stemmen. Voor die groep is de lijsttrekker ook heel erg belangrijk. Verdonk is voor de VVD de juiste persoon aangezien ze ook nog zo vaak aangevallen word, en dat vinden we zielig in Nederland dus zal t zetelverlies beperkt blijven. Onderschat nooit t onderbuik-gevoel van de kiezer ten aanzien van "de buitenlanders"
Dat zijn de kiezers die nu voor Wilders (dan wel Pastors) zouden kiezen, die nu de keuze Wilders vs Verdonk maken. Het punt is dat bij voorgaande keren de VVD het meest rechtse (niet kaalkoppen) alternatief was. Dat is nu met Wilders niet meer het geval. Vroeger was de VVD door een duidelijk rechts verhaal te houden een specifiek alternatief, maar nu staan Wilders en Pastors daar al. Het enige waar het nu met Verdonk een alternatief voor zou zijn is voor die twee.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 maart 2006 @ 14:28:06 #173
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36523789
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:55 schreef dVTB het volgende:
...

Met Verdonk aan het roer bij de VVD, gaan sociaal-liberale kiezers MASSAAL stemmen de op de PvdA. Dat zijn ze namelijk nu ook al van plan, getuige de peilingen. Dat de PvdA daarin zo groot is, kan niet anders dan aan de sociaal-liberale kiezers liggen. De echte 'rooie rakkers' zijn namelijk SP gaan stemmen (die partij groeit namelijk ook fors in de peilingen).

Als de VVD inzet op rechts, spelen ze daarmee de PvdA geweldig in de kaart, TENZIJ er vóór de verkiezingen een krachtige, nieuwe, sociaal-liberale partij opstaat die kiezers weet te overtuigen.
Dat denk ik dus ook (en wat ik ook naar voren wilde laten komen). Vandaar dat ik iemand's opmerking eerder in dit topic dat door Verdonk naast Wilders en Pastors een rechtse meerderheid voorzag niet logisch.

Enig nadeel van Rutte is zwevende kiezers wellicht eerder Bos zullen kiezen dan Rutte terwijl Verdonk wel echt specifiek mensen over de streep kan trekken om VVD te gaan stemmen. Maar zoals ik al zei, dat zal naar alle wslheid ten koste gaan van Wilders /Pastors, terwijl de VVD ook kiezers aan de linkerkant van de VVD kwijtraakt richting PvdA/D66.
pi_36532152
Mevrouw Verdonk, wat vindt u van (vul in: buitenlands beleid, sociale zekerheid, het milieu, de werkgelegenheidsplannen etc. etc. etc.):.......

"Waar het om gaat is duidelijkheid, daadkracht en afspraak is afspraak!"

Hoe denkt u over euthanasie?

"Afspraak is afspraak"

De verkiezingen in Israel?

"Ik zeg duidelijkheid en daadkracht"

De Betuwelijn?

"Afspraak is daadkracht"

Hoe met het verder met de verpleegzorg?

"Afkracht, duidelijkspraak en heid is heid"

Bent u een voorstander van nieuwe kerncentrales?

"Duidelijkafheidspraakiskrachtdaadheidaf"

Trouwste user 2022 vrijdag 31 maart 2006 @ 19:31:12 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_36532188

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36532222
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:29 schreef SCH het volgende:
pi_36544701
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 1 april 2006 @ 09:58:26 #178
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36544731
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:45:01 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36546432
Wat een slechte 1 april grap dit.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36550817
Rutte mikt op 35 zetels - op 1 april kan je alles zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties