abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36482050
Er was een paar jaar terug een leuk Pacino vs. DeNiro topic. Ook op andere plekken is dat een eeuwigdurende discussie.

Ik heb toch wel het idee dat van de nieuwe generatie acteurs, er twee overduidelijk deze heldenstatus gaan bereiken als ze zo doorgaan. Edward Norton en Christian Bale.
En aangezien ik waarschijnlijk dood of dement ben tegen de tijd dat ze de leeftijd van Pacino en DeNiro bereikt hebben, lijkt het me wel leuk om em nu alvast op te gooien.

Ikzelf kies voor Christian Bale (wat mij betreft de Pacino van dit stel, voor zover het te vergelijken valt), hij kiest zijn rollen zorgvuldig, heeft wel iets minder diversiteit getoond dan Norton, maar is wat mij betreft rauwer in zijn acteerprestaties, en de vleeswording van Method acting.

Misschien ben ik een paar jaar te vroeg met dit topic, maar ik dacht ik gooi em alvast op.
pi_36482144
Ik kies ook voor Christian Bale. Zijn performance in 'The Machinist' is gewoon iets wat je altijd bij blijft als je die film hebt gezien en zeker als je de overgang naar de volgende film waarin hij speelde 'Batman Begins' kijkt is dat een top prestatie. Ook noemenswaardig in zijn repertoire zijn Empire of the Sun (met een stuk jongere Bale), American Psycho en Equilibrium.
pi_36482766
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:09 schreef Shogo het volgende:
Ik kies ook voor Christian Bale. Zijn performance in 'The Machinist' is gewoon iets wat je altijd bij blijft als je die film hebt gezien en zeker als je de overgang naar de volgende film waarin hij speelde 'Batman Begins' kijkt is dat een top prestatie. Ook noemenswaardig in zijn repertoire zijn Empire of the Sun (met een stuk jongere Bale), American Psycho en Equilibrium.
Inderdaad! Wat een machtige performance van bale in THe Machinst. Ik kon eerst niet geloven dat het echt Bale was, had een dag of 2 daarvoor namelijk Batman begins gezien waar Bale ook heel goed presteerde. En natuurlijk die laatste 2 niet vergeten. (Empire of the sun heb ik niet gezien denk ik)

Echter heeft Norton ook zeer goede films op z'n naam waaronder American History X, een zeeeeer sterke film. En dan ook nog Fight Club en The Score en natuurlijk nog veel meer.

Ik kan in ieder geval geen favoriet aanwijzen, ze zijn beiden namelijk steengoed.
Ze de hedendaagse Pacino en De Niro noemen vind ik zeker terecht.
pi_36482812
Equilibrium, wat een kutfilm was dat.

Hoewel beiden begadigd acteurs zijn, ga ik toch voor Norton.
pi_36482841
Christian Bale all the way! Empire of the sun moet ik ook nog steeds een keer zien, Ik leerde bale kennen in American Psycho, paar jaar daarna in Equiliberium en daarna in The Machinist, daar is hij gewoon echt te mager voor woorden maar zet desondanks een prima rol neer, en tja batman begins, een super film, met de perfecte rol voor bale,

Norton is ook zeker weten een goeie acteur, mijn eerste ervaring met hem was primal fears, uiteraard heb ik bijna alle films gezien waar hij in speelt, maar ik denk toch dat Bale meer in zijn mars heeft dan norton
  donderdag 30 maart 2006 @ 08:52:04 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36484283
Hm. Method actors . Ik vind ze beiden wel goed, maar ben hoegenaamd geen fan. Norton dan maar. Dat hyper-intense gedoe van Bale spreekt me niet zo aan. Ik denk dan altijd aan die Laurence Olivier-uitspaak: "You should try acting, my boy. It's much easier."

Okay, dat schijnt een fake quote te zijn, maar ik vind 'm treffend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 30 maart 2006 @ 08:55:20 #7
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_36484320
ik vind beiden best goed maar laatste tijd doet Norton me weinig. dus kies ik voor Bale vooral vanwege Machinist, Batman en uiteraard American Psycho

al komen ze beiden niet in de buurt van Bruce "god" Campbell moge dat duidelijk wezen
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:29:05 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36501429
Beide erg goed, maar ik ga toch voor Christian Bale

Heeft een hoop geweldige rollen geweest. Z`n beste vond ik American Psycho, The Machinist en Batman Begins
pi_36502020
Christian 'I just had to kill alot of people' Bale all the way, ik vind Norton 'aardig' maar verder niets. De tour de force die Bale tentoonstelt in AMERICAN PSYCHO' is bijna ongeevenaard
pi_36567642
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 08:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hm. Method actors . Ik vind ze beiden wel goed, maar ben hoegenaamd geen fan. Norton dan maar. Dat hyper-intense gedoe van Bale spreekt me niet zo aan. Ik denk dan altijd aan die Laurence Olivier-uitspaak: "You should try acting, my boy. It's much easier."

Ik niet.
Dat natuurlijke talent is natuurlijk heel leuk voor de gezegenden die dat hebben en er ook nog hun beroep van willen maken, maar de mensen die dat talent hebben en tegelijkertijd hun prestaties toch nog willen verbeteren en verdiepen op alle mogelijke manieren zijn voor mij de mensen met de grootste passie. En dat mag ik wel, dat be all you can be concept.

Misschien is het idee, maar ik heb dan ook het gevoel dat ik dat op het scherm terugzie.
Vandaar ook mijn voorkeur voor Bale boven Norton, Pacino boven DeNiro, enz..

De acteur met het meest bij toeval aangeboren talent is voor mij niet altijd de meest aangename om te bekijken.
Laat ze die extra mijl maar lopen, of ze het perse nodig hebben of niet.
  zondag 2 april 2006 @ 01:54:00 #11
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_36567789
Norton was ook erg goed in The People versus Larry Flint en Primal Fear. Met Bales oeuvre ben ik minder bekend, maar wat ik van hem gezien heb is erg sterk. Overigens denk ik dat PSH ook zeker een heldenstatus gaat verwerven.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_42664684
Misschien dankzij The Illusionist en The Prestige weer schopwaardig, omdat de films een beetje in elkaars vaarwater zitten.

Of ben ik nog steeds een paar jaartjes te vroeg?
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:20:11 #13
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42665777
Bale
in ongeveer iedere film die ik met `m heb gezien is ie geweldig en speelt ie ongeveer iedereen van het scherm
Beste film van Bale die ik heb gezien tot nu is American Psycho
Ben ook erg benieuwd naar The Prestige
pi_45719637
Edward Norton
Neee ik kan neit echt vergelijken, kan me niet herinneren dat ik iets van Bale heb gezien.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 17:05:33 #15
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_45728945
Allebei geweldige acteurs
pi_45729407
Bale
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_45729868
Ik heb te weinig films gezien van Bale om goed te kunnen vergelijken. Maar Norton is echt een geweldige acteur.
pi_45735038
De enige rol van Norton die me echt is bijgebleven is die in Primal Fear. Ik vind Bale een fijne acteur en zie hem graag in films. American Psycho heb ik nog niet gezien, dus bedankt voor de tip

Toch vind ik Leonardo di Caprio, wat betreft 'acteurs van de nieuwe generatie', echt schitterend in zowat elke rol die hij speelt - en hij wordt echt alleen maar beter lijkt het wel.
Ik doe hier niet aan mee.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:25:31 #19
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45735230
Bale overdrijft, ik denk zelfs dat hij een bipolaire stoornis heeft, hij gaat helemaal op in zijn rollen en geeft er alles voor. Maar juist daarom kies ik wel voor Bale, hij heeft de gave om een film echt veel beter te maken.

Norton is aardig, maar doet altijd hetzelfde. En fight club is een kutfilm.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 23:27:11 #20
22273 Dizer
Save the beard!
pi_45741492
Uiteraard is het voor mij Edward Norton, maar Cristian Bale is wel een goede acteur.

Waarom ik kies voor Edward Norton is omdat zijn acteerprestatie in Primal Fear buitengewoon geweldig was en zijn rol heeft hij ernstig creepy neergezet. Op zo een jonge leeftijd, je eerste filmrol zo geloofwaardig neerzetten dat je Richard Gere wegspeelt is gewoon prachtig. Daarna flikt hij het weer om Brad Pitt gewoon weg te spelen in zijn rol in Fight Club. Die man is gewoon geschikt voro die rol en niemand anders. Wat je normaal van zo een gast absoluut niet verwacht om een daadwerkelijk zo een prestatie neer te zetten in American History X, dat je hem echt gaat haten in de film tot zijn bekering.. is toch super?

Nee sorry, Christian Bale heeft het maar 1x voor elkaar gekregen om mij hem geweldig te vinden en dat was dus in American Psycho. Zijn andere rollen doet hij goed, maar niet prachtig goed. Hoewel hij als Batman zeer geloofwaardig overkwam.

Edward Norton it is .
Friends don't let friends remain beardless...
pi_45745204
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:20 schreef Off-ShoRe het volgende:
Toch vind ik Leonardo di Caprio, wat betreft 'acteurs van de nieuwe generatie', echt schitterend in zowat elke rol die hij speelt - en hij wordt echt alleen maar beter lijkt het wel.
Dat vind ik ook ja, al sinds the basketbal diaries vind ik hem een erg goed acteur.
pi_45745439
ik ga voor Norton.

toevallig spelen ze allebei een magican in The Illusionist (Norton) en The Prestige (Bale).
The Illussionist vond ik ook beter.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_45745788
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:07 schreef Caesu het volgende:
The Illussionist vond ik ook beter.
Ik ook.
Maar toch vind ik Bale nog steeds beter dan Norton, het gaat mij niet om de films maar de acteurs.

Ik vind overigens DiCaprio ook geweldig, maar ik krijg bij DiCaprio altijd een beetje een James Dean gevoel, alsof ik hem nooit zal zien groeien als acteur, maar meer als legende ooit over hem zal horen vertellen.
Ik zie hem gewoon geen heel leven als acteur volmaken (wat wat mij betreft niet hoeft te betekenen dat hij doodgaat op jonge leeftijd overigens), en ik vind zijn rol in What's eating Gilbert Grape nog steeds de beste, en dat was toch 1 van zijn vroegere filmrollen.
pi_45746564
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 08:55 schreef AntiChrist het volgende:
al komen ze beiden niet in de buurt van Bruce "god" Campbell moge dat duidelijk wezen
Ben je nog steeds in die tijd blijven hangen .

OT: Ken niet zo veel films van Bale (Batman en American Psycho wel), dus ik neig persoonlijk al meer naar Edward Norton.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:05:28 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45806871
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:41 schreef slindenau het volgende:

[..]

Daar zal ie ook wel nooit uitkomen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 00:25:41 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45812309
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:41 schreef slindenau het volgende:

[..]

OT: Ken niet zo veel films van Bale (Batman en American Psycho wel), dus ik neig persoonlijk al meer naar Edward Norton.
Mjah voor mij geldt precies datzelfde. Edje Norton
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:18:54 #27
163688 isVuur
waar rook is,
pi_45816113
Allebei hele goede acteurs, maar ik ga voor Christian Bale
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:46:50 #28
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_45816574
Bale all the way...

Hoewel ik Norton FANTASTISCH vond in Fightclub (veruit z'n beste prestatie, en beter als Primal Fear) hield het daarna een beetje op (let wel, ik heb niet alles van hem gezien). Z'n rollen in bv. Red Dragon en The Score leken wel binnen gefaxt te zijn, ondanks de grote tegenspelers waar ie mee mocht werken. Z'n rol in Kingdom of Heaven was goed maar erg klein, en dat was jammer. The Italian Job? Laat maar...en The Illusionist moet ik nog zien.

Bale daarentegen vond ik al fantastisch in Empire of the Sun (kijk de "I can't remember what my mother looks like" scene nog maar eens) en Branagh's Henry V. En ondanks dat het tegenwoordig wel een beetje een uber-method actor is (gewicht eraf, erbij, eraf, erbij, het wordt idd een beetje uitsloverig SoK) zijn (IMO) zijn intense acteerprestaties juist fantastisch om te zien. Zelfs in de 'mindere' producties als Reign of Fire en Equilibrium (wat ik overigens wel gewoon erg goeie films vond) bracht Bale op z'n minst een geloofwaardigheid mee in de film. Iets wat ik bij Norton nogal eens mis. Als je ziet wanneer een acteur gelooft in zijn personage en wat hij doet ga je er als kijker vanzelf in mee. En daar is Bale goed in.

Ik heb laatst Harsh Times gezien (illegaal ja ), en hoewel het zeker geen Training Day was (zelfde regisseur) was Bale iig wederom geweldig. Ik kijk dan ook erg uit naar The Prestige.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2007 @ 16:33:15 #29
862 Arcee
Look closer
pi_46262260
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:17 schreef Lamon het volgende:
Ik vind overigens DiCaprio ook geweldig, maar ik krijg bij DiCaprio altijd een beetje een James Dean gevoel, alsof ik hem nooit zal zien groeien als acteur, maar meer als legende ooit over hem zal horen vertellen.
Ik zie hem gewoon geen heel leven als acteur volmaken (wat wat mij betreft niet hoeft te betekenen dat hij doodgaat op jonge leeftijd overigens)
Sympathiek.

OT: Ik heb van Norton meer gezien en ook meer goeds gezien, dus ik stem op Norton. Bale vind ik wel goed, zeker in The Machinist.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2007 @ 16:34:40 #30
862 Arcee
Look closer
pi_46262310
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 09:46 schreef japzooi het volgende:
Bale all the way...

Hoewel ik Norton FANTASTISCH vond in Fightclub (veruit z'n beste prestatie, en beter als Primal Fear)
Heb je American History X ook gezien?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:08:22 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_46263611
Ik ben ondertussen van mening veranderd en ben iets meer liefhebber van Bale geworden dan van Norton. Desalniettemin vind ik de eerder genoemde DiCaprio beter dan beiden, maar daar ging het topic dan weer niet echt over.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_46263767
Norton heeft iets wat mij echt ontzettend boeit, vooral qua acteren.
Bale vind ik ook goed, vooral door zijn rol in The machinist...
Toch is het voor mij Norton.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:46:02 #33
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_46279429
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben ondertussen van mening veranderd en ben iets meer liefhebber van Bale geworden dan van Norton. Desalniettemin vind ik de eerder genoemde DiCaprio beter dan beiden, maar daar ging het topic dan weer niet echt over.
The more debt, the better
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:47:55 #34
22273 Dizer
Save the beard!
pi_46279541
Ik vind het eigenlijk toch achteraf een stomme vergelijking. Maar Norton blijft de beste.

Ik heb vandaag The Prestige gezien, en Bale was echt ontzettend goed. Hugh Jackman overigens ook. .
Friends don't let friends remain beardless...
pi_46281235
Christian Bale
All the little animals, American Psycho, Newsies, Swing Kids

Norton is ook geweldig, Primal Fear is briljant geacteerd. Maar ik ga toch voor Bale
pi_46281434
Bale. Stiekem omdat hij Batman speelde en dat deed hij geweldig. Maar ook vooral ook om de diversiteit in zijn rollen. Harsch Times deed hij ook briljant (naar mijn mening ).
pi_46283215
Ik vind Bale wel zó enorm onaantrekkelijk, in alle opzichten. Ik weet niet eens precies waar het in zit, maar zijn aanblik, zijn stem, het leidt me altijd erg af van de rollen die hij speelt, ik kan er niet zo goed naar kijken. Ik heb geloof ik de meeste van z'n films gezien en alleen in The Machinist maakte -ie indruk op me.
Edward Norton daarentegen vind ik hartstikke goed, een acteur die met enorm veel intensiteit zijn rollen speelt.
pi_46283849
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:05 schreef minilotje het volgende:
Ik vind Bale wel zó enorm onaantrekkelijk...
Da's een invalshoek die je niet vaak hoort.

Kan er op zich nog wel in meevoelen, ik krijg als man jeuk als ik Penelope Cruz, Angelina Jolie of Salma Hayek zie, en die schijnen door vele mannen ook echt knap gevonden te worden..
  maandag 26 februari 2007 @ 15:25:28 #39
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_46696542
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:25 schreef Lamon het volgende:

[..]

Da's een invalshoek die je niet vaak hoort.

Kan er op zich nog wel in meevoelen, ik krijg als man jeuk als ik Penelope Cruz, Angelina Jolie of Salma Hayek zie, en die schijnen door vele mannen ook echt knap gevonden te worden..
Ik krijg ook jeuk als ik Penelope Cruz, Angelina Jolie of Salma Hayek zie. Maar blijkbaar niet op dezelfde plek als jij....
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_46697825
Hmm, ben eigenlijk wel fan van allebei, maar als ik zou moeten kiezen ben ik meer onder de indruk van Bale dan van Norton. Die laatste heeft net wat meer miskleunen (Keeping The Faith!??!) dan eerstgenoemde.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 26 februari 2007 @ 16:17:16 #41
32402 s0k
..............................
pi_46698257
zo'n bale of norton discussie is waardeloos. wanneer zien we gewoon bale EN norton in 1 verfilming? de niro en pacino in 1 film, Heat, pakte ook goed uit.
En nee, the godfather II telt niet mee. dat zijn eigenlijk 2 films op 1 tape gezet.
..................................................................................................................................................
pi_46707310
Bale.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:38:58 #43
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_46892624
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:24 schreef -Mo- het volgende:
Bale.
Erg balen idd.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47632004
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 08:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

Terugkoppelend naar deze post, las ik vandaag de inlay van the Machinist.
Heel toevallig en grappig, dus ik deel het even;

"At which point the Laurence Olivier quote "why not try acting?" hoves into view. But there is a balance to be struck between realism and reality, where the former contributes to a controlled reconstruction of the latter. In Bale's case one useful side effect of his weight loss was a lethargy that played a major part in his performance."

Er komen nog 3 alinea's achter dat, maar ik vind het teveel werk om die ook over te tikken, dus samenvattend komt het er op neer, dat hij door het niet eten ook sneller moe bleek te worden, en daardoor hoefde hij enkel te laten zien hoe hij zich op dat moment voelde, en werd het insomnia gedeelte van zijn karakter ook volkomen echt en overtuigend.
Tussen het filmen door viel hij steeds even in slaap, en daardoor kon hij 's nachts zelf ook niet echt meer slapen. Dus alles wat zijn karakter doormaakte gebeurde deels onverwacht bij zichzelf ook.
Hij werd dus het karakter, zonder dat hij er extra moeite voor moest doen, het ging automatisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lamon op 25-03-2007 04:00:14 ]
pi_47632030
Bale
  zondag 25 maart 2007 @ 03:56:54 #46
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_47632257
Ik ga ook voor Bale. Alhoewel Norton het goed deed in FightClub kan ik verder geen pakkend moment bedenken.

Bale was gewoonweg briljant in The Machinist, American Psycho, Batman begins en Equilibrium.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_47633646
quote:
Op zondag 25 maart 2007 03:56 schreef cerror het volgende:
Ik ga ook voor Bale. Alhoewel Norton het goed deed in FightClub kan ik verder geen pakkend moment bedenken.

Bale was gewoonweg briljant in The Machinist, American Psycho, Batman begins en Equilibrium.
American History X en Primal fear
  zondag 25 maart 2007 @ 10:13:13 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47633783
Moeilijk, maar ik ga toch voor Norton denk ik. Die is me meer opgevallen en heb meer films van hem gezien .
Niet meer actief op Fok!
pi_55313285
Oke ik ken dus iemand die denkt dat Batman Christian Bale..
Een betere acteur is dan Edward fucking Norton...
Nou weet iedereen natuurlijk dat je door zo iets te roepen eigenlijk achter slot en grendel hoort te zitten maarja zo werkt dat niet in dit land. Daarom lijkt het mij tijd voor een discussie .
Wie vinden we hier beter ?

Edward Fucking Norton !!

of Christian not to bad Bale ?

Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  zondag 16 december 2007 @ 15:00:53 #50
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_55313313
beide zijn gewoon heel erg goed.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_55313341
Ik ken iemand die ABBA beter vindt dan Queen.

Z'n mening, who gives a shit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')