abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40791220
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:54 schreef bleiblei het volgende:

Hier boven staat ergens dat daar een oplossing voor is, maar ik heb dat nooit gebruikt.
Dus ik zou niet weten hoe het werkt.
Is een speciale patch die ook op de site van SimCity zelf staat. Heel wat gebouwen die ook een nachtversie hebben geven geen licht als je deze patch niet installeert. Dus hij is toch wel redelijk essentieel.
pi_40871664
en weet je ook de naam van die speciale patch??
pi_40879073
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:29 schreef simcity het volgende:
en weet je ook de naam van die speciale patch??
Kan je hier downloaden. Al moet je dan wel eerst een andere patch downloaden voordat je deze spciale patch installeert. Deze kan je hier downloaden.

En maar weer eens wat pics uit één van mijn steden.

Onderstaande stuwdammen moeten stroom gaan leveren aan een nog nieuw te bouwen stad.

Overzicht.

Meertje waar het water van bovenstaand plaatje uiteindelijk in uitmond.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:03:20 #254
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_40882947
Geweldig spel is het!
Ik ben al een aantal dagen wat aan het klooien geweest en ga nu gestructureerd aan de gang!
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_40909284
bedankt voor de moeite é en ik heb nog 1 vraagje hoe kan je die straten zo fleurig maken allé ik bedoel zo mooi beplanten en waar kan je die meer en die beken dowloaden aub?
pi_40909399
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:49 schreef simcity het volgende:
bedankt voor de moeite é en ik heb nog 1 vraagje hoe kan je die straten zo fleurig maken allé ik bedoel zo mooi beplanten en waar kan je die meer en die beken dowloaden aub?
als je die straten van emlarO bedoelt.:
een heleboel geduld en tijd
pi_40910129
hoezo????
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:29:29 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_40910291
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:22 schreef simcity het volgende:
hoezo????
Goed oefenen, veel topics doorlezen, SC4 fora afstruinen naar tips, goed zoeken op google, geduld hebben en veel SC4 spelen. En die beken, bruggen, etc. staan zoals altijd op Simtropolis. Ff zoeken dude! Niet alles in je schoot geworpen willen krijgen!
pi_40916458
Ik kom er echt niet uit. Winst maken lukt nu na 3 potjes die zijn mislukt, vroeger, met simcity 3000 bouwde ik gewoon twee stukken van formaat, een met industrie, en de andere met huizen en bizniz, allebij de gebiedjes voorzien van brandweer en politie, en in het woon gedeelte alle voorzieningen school en ziekenhuizen enzovoort. En zo werd het volgebouwt en verdiende ik flink geld, maar dat is er nu niet meer bij. Zeker niet als je op deze manier start, nu geeft ik helemaal niks in het begin alleen water en stroom en dan langzaam meer voorzieningen, maar nog verdien ik niks.

Ook ziet mijn stad er heel leip uit, allemaal soort van woonwagens op een bruin terein, soort modder. Ik dacht dit volk is vast niet zo hoogopgeleid dus wat scholen en colleges gebouwt maar dat helpt niet. Alle gebouwen staan op van die lelijke bruine kavels in een grote leegte. Hoe komt? En hoe verander ik dat?

En hoe kun je echt goed geld gaan verdienen, ik vind het juist leuk aan simcity om een mooie stad te bouwen en vooral de infrastructuur en dergelijke, nu ben ik alleen maar aan het wachten op de tientjes die ik verdien. Tutorial gespeeld maar daar werd ik niks wijzer van. Heeft iemand tips en antwoorden? Of een site met een goede uitleg.

Alvast bedankt!
pi_40916544
Je kan een bank downloaden en dna krijg je 50.000.000, dan kun je lekker steden bouwen zoals je zelf wilt maar ja het is niet echt sim city dan.
pi_40916736
Nee inderdaad, ik vind het steden bouwen leuk als het ook werkt niet als het een verlies gevende boel is. Ik vind simcity gewoon zelf ook leuk, alleen zoals ik 4000 nu ervaren heb niet. Als ik zie wat sommige mensen hebben gebouwt lijkt het me wel vet, maar dan moet ik wel eerst weten hoe ik dat het beste aanpak.
pi_40920691
Ik heb der straks http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=11588 gedownloadt maar het staat niet in mijn spel en ik heb het al uitgepakt enzo.. maar het wilt maar niet lukken.
Kan iemand mij helpen astublieft!!!
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2006 @ 23:23:21 #263
88815 The_Emotion
98.3
pi_40921190
Heb je ook Rush Hour Uitbreiding of Simcity4 DeLuxe? Daarmee is het mogelijk om moeilijkheidsgraden in te stellen. Met makkelijk moet het wel een makkie zijn om een stad te kunnen runnen. Mocht je alsnog in geldnood komen kan je geld verdienen met de U-drive-it missies

Als je begint met een nieuwe stad en je plaats een krachtcentrale, dan hoef je die ook niet voluit te betalen. Waarom §400 uitgeven als hij in totaal voor §100 stroom levert? Hetzelfde verhaal met scholen en ziekenhuizen, gewoon lekker bezuinigen zolang de stroom/leerling/patienten-capaciteiten niet overbelast raken.
Van die vieze woonwagens is het wel de bedoeling dat ze verdwijnen als je een school in de buurt zet, maar parken en bomen willen ook goed werken.

Succes
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_40922340
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:23 schreef Remqo het volgende:
Van die vieze woonwagens is het wel de bedoeling dat ze verdwijnen als je een school in de buurt zet, maar parken en bomen willen ook goed werken.

Succes
woonwagen kampen zijn cool , waar kan ik die bouwen??
pi_40923547
Hoe zet ik trouwens de kleuren uit die worden weergegeven voor de verschillende gebieden zoals industrie enderlijke? Want nu blijft dat de grondlaag, of kan dat niet? Want op al die mooie screens zie ik die volgens mij ook niet.

Kan ik die Rush Hour uitbreiding ook voor simcity 4 downloaden of moet moet ik dan deluxe hebben of maakt dat geen verschil? Ow ik zie net dat het geen download is maar een echte versie, maar kan ik deze dan kopen zonder dat ik deluxe moet hebbem?

Bedankt,
pi_40928031
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:42 schreef neandertaler het volgende:
Hoe zet ik trouwens de kleuren uit die worden weergegeven voor de verschillende gebieden zoals industrie enderlijke? Want nu blijft dat de grondlaag, of kan dat niet? Want op al die mooie screens zie ik die volgens mij ook niet.

Kan ik die Rush Hour uitbreiding ook voor simcity 4 downloaden of moet moet ik dan deluxe hebben of maakt dat geen verschil? Ow ik zie net dat het geen download is maar een echte versie, maar kan ik deze dan kopen zonder dat ik deluxe moet hebbem?

Bedankt,
dat kan idd
de deluxe versie is een versie waar simsity 4 EN rush hour in zitten
pi_40931046
Oeh, heb gisteren Sim City 4 Deluxe Edition gekocht voor 4 euro
pi_40942307
ik heb de simcity4 deluxe edition dus normaal moet het lukken maar het downloaden lukt wel maar het komt niet te voorschijn in het spel???
pi_40943276
weet echt niemand de oplossing want ik zou die downloadt echt wel graag willen want dan kan ik die zo tussen mij villa's doen!!!
pi_40951161
ik heb die downloadt verwijder en dan terug opnieuw gedownloadt maar het helpt niet!
Wat moet ik nu doen voor dat in mijn spel te krijgen??
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:37:36 #271
88815 The_Emotion
98.3
pi_40953874
uitpakken en in je plugin-map plaatsen, dan moet hij het doen. toch
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_40996537
nee, want dat heb ik ook al gedaan maar dat lukt ni !!
pi_41013682
Kan je ook je straten in verschillende kleuren laten verven?? of heb je ook nog andere verschillende straten behalve die al in het spel zitten : zo ja waar kan je die dan downloaden??
pi_41074092
he mensen,

heb ff een vraagje over die bank mod. Heb dat "kadootje" nou op de map staan (is nog helemaal leeg, alleen water & electriciteit, en via eigenschappen gezien dat budget enabled is. vervolgens kijk ik in de budget control gebeuren in die ticker die dan verschijnt. daar kun je dus allemaal budgetten selecteren. ik druk op de 50 miljoen en dan gebeurt er niets. hoe krijg je die knaken nu bij je budget? ben al een half uurtje aant prutsen, maar kom er niet uit...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:54:13 #275
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_41075321
Zelf gebruik ik het cash park.
Gewoon een aantal parken in je veld gooien als je net begint, dan even de snelheid van het spel op zijn hoogst zetten en na een jaar heb je genoeg geld wat je niet op krijgt.
Daarna de parken weer verwijderen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_41076340
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:17 schreef IJsmuts het volgende:
he mensen,

heb ff een vraagje over die bank mod. Heb dat "kadootje" nou op de map staan (is nog helemaal leeg, alleen water & electriciteit, en via eigenschappen gezien dat budget enabled is. vervolgens kijk ik in de budget control gebeuren in die ticker die dan verschijnt. daar kun je dus allemaal budgetten selecteren. ik druk op de 50 miljoen en dan gebeurt er niets. hoe krijg je die knaken nu bij je budget? ben al een half uurtje aant prutsen, maar kom er niet uit...
kadootje??
als je i.p.v. een bank een kadoverpakking ziet mis je textures
en je moet met de ? toets (was als of ctrl volgens mij) op je bank drukken
dat venster wegklikken
dan in je niuewsbalk op budget menu klikken en het gewenste bedrag aan klikken, dat moet werken...
pi_41076568
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:25 schreef mschol het volgende:

[..]

kadootje??
als je i.p.v. een bank een kadoverpakking ziet mis je textures
en je moet met de ? toets (was als of ctrl volgens mij) op je bank drukken
dat venster wegklikken
dan in je niuewsbalk op budget menu klikken en het gewenste bedrag aan klikken, dat moet werken...
ga ik ff op zoek naar textures, wat dat ook moge zijn

dat vraagtekentje eb scherm etc krijg ik wel gewoon
pi_41076979
in dat plugin topique staan echt fantastische mods om je stad op te sieren, morgen maar eens wat gaan downloaden alleen dat texture package snap ik niet wat dat is. kan je dat via simtropolis donwloaden? en zit het niet standaard in de zipfile? de file die ik trouwens heb gedownload heb ik in mn D&S-plugins gecopieerd, maar er zat geen .exe file bij, klopt dat?

alvast bedankt!
pi_41090155
Ik heb wat problemen met de plugins;
Sommige gebouwen krijg ik niet zoals ze horen te zien, bijvoorbeeld;
Airport 3 Linear Terminal Satellite
Philadelphia Style Airport Terminals
Zo zien ze er bij mij uit:

Terwijl het zo hoort;

Wie weet waardoor dit komt?
(Klik op de mislukte thumbs!)
@ IJsmuts; Misschien heb ik dat texture package ook wel nodig, ik kan het alleen niet vinden op de site van Simtropolis! Dus waar staat dat dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door sakasaa op 23-08-2006 12:40:10 ]
pi_41090788
hewel leuk een gele kikker

(note Gebruik geen imageshack meer )
pi_41090866
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:27 schreef sakasaa het volgende:
@ IJsmuts; Misschien heb ik dat texture package ook wel nodig, ik kan het alleen niet vinden op de site van Simtropolis! Dus waar staat dat dan?
Als je texture packages nodig hebt staat dat meestal onderaan bij de beschrijving.
pi_41092072
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:27 schreef sakasaa het volgende:

ja ik ben ook al wezen zoeken op simtropolis naar die texture packs, maar heb ze ook nog niet kunnen vinden. laat het hier wel weten als ik de boel aan de praat krijg!
pi_41092304
Hier: http://sc4files.simszone.de/details.php?file=54 kan je er een downloaden maar het helpt bij mij niks!
pi_41094056
Ik ben er achter dat ik het RH Prop pack nodig heb, dit is hier te downloaden: http://simcity.ea.com/dow(...)me=bldgprop_vol2.dat
Echter kan ik mijn product niet registreren dus weet iemand waar ik dit kan downloaden, zonder de orginene website?
pi_41101868
Simcity 4 doet ut niet meer bij mij....

zodra ik een plugin in de plugin map plaats en ik het spel opstart krijg ik eeuweig het opstart logo te zien en vervolgens crasht me simcity4.exe
waarna ik vervolgens het spel opnieuw moet installeren om nog een keer iets te proberen...
pi_41107595
kut spel...
ik installeer em
start em op..
werkt top...
draai de patches
start em op
werkt top
doe 1 plugin in document & settings map
start op..
doet een tijd niks (laad het laad scherm zien, in windows alsof hij cd leest)
vervolgens crasht hij op een tmp bestand..
en dan is de install dood en kan ik em opnieuw installeren
De error:
quote:
Faulting application simcity 4.exe, version 1.1.640.0, faulting module ~df394b.tmp, version 0.0.0.0, fault address 0x000548ed.
ik zou nu niet meer weten wat het zou kunnen zijn
enige wat ik zo nog ga proberen is om de plugin in de install folder te zetten en niet onder my documents

dat werkt ook niet
maar het lijkt erop als ik een verse install heb en ik laat em niet crashen de exe moet ik telkens als ik een plugin erbij plaats de pc herstarten
dit heb ik vroeger nooit gehad..
draait iemand anders hier toevallig Deamon tools 4.03HE ??? (en ook simcity 4)

--edit2--

het open en dicht doen van de cd lade lijkt voldoende te zijn om het spel weer werkende te krijgen als ik een plugin heb geplaatst...
WTF is hier aan de hand ?????

[ Bericht 10% gewijzigd door mschol op 23-08-2006 22:14:32 ]
pi_41108722
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:29 schreef sakasaa het volgende:
Ik ben er achter dat ik het RH Prop pack nodig heb, dit is hier te downloaden: http://simcity.ea.com/dow(...)me=bldgprop_vol2.dat
Echter kan ik mijn product niet registreren dus weet iemand waar ik dit kan downloaden, zonder de orginene website?
heb hem net gedownload en kan hem je wel mailen. waar moet ik dit nu neerzetten? gewoon in de plugins folder? heb ik nu gedaan en eens kijken of het lukt....
pi_41109040
nou, heb die file in mn plugins gezet maar nog steeds een kadootje en de budgetcontrol werkt nog steeds niet. gewoon 50 miljoen aanklikken en nix krijgen.

zie avatar
pi_41122154
Lol, mail maar ff naar forumzooi@gmail.com dan probeer ik het ook ff...
pi_41122578
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:44 schreef sakasaa het volgende:
Lol, mail maar ff naar forumzooi@gmail.com dan probeer ik het ook ff...
done
pi_41123028
Helpt bij mij ook niet... :S
pi_41123663
bij mij werkt die bank zonder problemen ..

hebben jullie wel ook de subfolders uitgepakt
pi_41125252
Nee met die bank heb ik ook geen problemen, maar wel dat sommige gebouwen een cadeautje zijn (met strik er omheen!) en dat sommige gebouwen gewoon niet werken; zie ander bericht op deze pagina...
pi_41125503
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:24 schreef sakasaa het volgende:
Nee met die bank heb ik ook geen problemen, maar wel dat sommige gebouwen een cadeautje zijn (met strik er omheen!) en dat sommige gebouwen gewoon niet werken; zie ander bericht op deze pagina...
nou ik heb wel een probleem met die bank. ziet er uit als een postpakketje en budget control is wel toegangkelijk, maar doet niets na selectie van het bedrag
pi_41125538
-dubbel-

[ Bericht 98% gewijzigd door IJsmuts op 24-08-2006 12:45:20 ]
pi_41125702
hmm vreemd
ik heb mijn probleem op simtropolis gepost:
http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=24&threadid=81137
en daar kreeg ik een url van een help guide:
http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=110&threadid=58510
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:37:32 #297
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41136727
Ik ben hem nu ook aan het installeren. Is het beter om direct de mods erin te zetten, of dat later te doen?
From feudal serf to spender.
pi_41136918
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik ben hem nu ook aan het installeren. Is het beter om direct de mods erin te zetten, of dat later te doen?
ligt er helemaal aan wat voor mods

als het echte mods zijn die dingen als geld en verkeerscapaciteit veranderen aan het spel dan misschien niet
anders om bijvoorbeeld fietpaden of kanalen te krijgen, gewoon down..
je hoeft het immers niet te gebruiken die mods..
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:47:17 #299
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41136965
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ligt er helemaal aan wat voor mods

als het echte mods zijn die dingen als geld en verkeerscapaciteit veranderen aan het spel dan misschien niet
anders om bijvoorbeeld fietpaden of kanalen te krijgen, gewoon down..
je hoeft het immers niet te gebruiken die mods..
ja het gaat me vooral om dat soort dingen. nieuwe gebouwen, ander soort wegen, treinen.
als steden groter werden had ik altijd last van lag, is dta nu nog zo? en verergeren de mods dat ook?
From feudal serf to spender.
pi_41137114
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:47 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ja het gaat me vooral om dat soort dingen. nieuwe gebouwen, ander soort wegen, treinen.
als steden groter werden had ik altijd last van lag, is dta nu nog zo? en verergeren de mods dat ook?
ik zelf heb er niet al te veel van gemerkt, het renderen en simuleren van een enorm grote stad is gewoon erg veel reken werk, iets waar zelfs de huidige processoren nog moeite mee kunnen hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')