Hebben jullie misschien een idee wat ik het beste kan doen?
Ik ben sinds mei vorig jaar bezig met een cursus secretaresse via de LOI. Deze cursus duurt 18 maanden dus ik ga ervanuit dat ik in september dit jaar m'n diploma zal halen.
Gister kreeg ik een brief dat ik kan overstappen naar een combi LOI/Schoevers. Dit houdt dus in dat ik een schoeversdiploma Secretaresse kan krijgen. Schoevers staat hier in Nederland heel hoog aangeschreven, waardoor ik veel makkelijker een baan als secretaresse kan krijgen
Probleem is dus dat ik als ik die Schoevers ga doen 2034 euro moet betalen (excl. examengeld) terwijl ik nu 855 euro kwijt ben (excl. examengeld) Aan de opleiding veranderd helemaal niets. Dus dan zal ik 1179 extra betalen puur voor de naam.
Daarnaast wil ik in januari 2007 naar Schotland emigreren. Daar maakt het werkelijk geen zak uit waar ik m'n diploma heb gehaald, maar er kunnen altijd dingen verkeerd gaan waardoor ik alsnog naar Nederland terugkom....en dan zal ik waarschijnlijk toch een Schoeversdiploma willen hebben... maar als ik in Schotland blijf dan heb ik dus 1179 voor jan lul betaald en sowieso is het eigenlijk belachelijk dat je voor een naam zoveel moet betalen.... maar toch....
Nou ja.... wat zullen jullie doen in mijn geval?