quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:00 schreef mgerben het volgende:[..]
Is dat niet een spel met woorden?
Zoals ik de OP lees is dit precies de situatie die de werkgever van TS probeert te voorkomen; dat zijn dure inspanningen als detacheringsbureau gratis worden weggekaapt door iemand die zijn werknemers in dienst neemt.
Tip voor TS: Vaak is zoiets in goed overleg te doen. Het detacheringsbureau beseft ook dat ze jou niet kunnen verplichten om in dienst te blijven.
Maar zij zijn natuurlijk geen arbeidsbureau. Vaak wordt er een constructie opgezet waarbij je 1 jaar (in jou geval misschien een half jaar) gedetacheerd wordt waarna de klant het recht heeft om jou een aanbieding te doen.
Helemaal gratis is niet netjes en je moet je ook even achter het oor krabben: Wil je wel voor een werkgever werken die eigenlijk niets voor jou wil betalen?
ik ben het gedeeltelijk met je eens, in mijn geval vroeg mij detacheringsbureau een onevenredig grote overname som voor mij. Het feit dat ze niet willen betalen voor me blijkt niet uit het feit dat ze me een riante salaris verhoging hebben aangeboden.
Ook de functie is uitdagender dan dat ik gem. bij mn detacheringsbureau heb. Ik ga bijv naar singapore en zuid afrika met deze functie best cool dus.
En ik vraag me verder af hoeverre zei een relatie cq klant zijn van mn huidige werkgever. Ze hebben het verleden zaken gedaan nu niet meer.
Wel is het zo dat ik via hen in contact met dit bedrijf ben gekomen
ik heb ff een stukje van mn contract gescant
"Bij beëindiging van het dienstverband op verzoek van Werknemer of als gevolg van een
Werknemer toe te rekenen dringende of gewichtige reden, is het Werknemer verboden om:
Gedurende zes (6) maanden na het einde van het dienstverband om welke reden dan ook, direct
of indirect te bevorderen of te bewerkstelligen dat klanten/opdrachtgevers van de Werkgever in
relatie treden en /of een zakelijke relatie aangaan met de nieuwe werkgever of opdrachtgever
van Werknemer ofwel rechtstreeks klant/opdrachtgever van Werknemer c.q. zijn/haar
onderneming worden of anderszins een zakelijk relatie met Werknemer c.q. zijn/haar
onderneming aangaan, indien Werknemer zelf in enigerlei vorm een onderneming, gelijksoortig
of aanverwant aan die van Werkgever vestigt, overneemt of bij een dergelijke onderneming op
enige wijze een (financieel) belang heeft of verwerft;
Na beëindiging van het dienstverband om welke reden dan ook gedurende zes (6) maanden op
enigerlei wijze, direct of indirect te bevorderen of te bewerkstelligen dat Werknemers van de
Werkgever een dienstverband aangaan met een nieuwe werkgever of opdrachtgever van
Werknemer, dan wel enige andere derde, als wel in dienst treden bij de Werknemer zelf c.q.
zijn/haar onderneming, indien Werknemer zelf een onderneming gelijk of gelijksoortig of
aanverwant aan die van de Werkgever vestigt, overneemt of hierin een (financieel) belang heeft
of verwerft.
Binnen zes (6) maanden na beëindiging van het dienstverband in dienst te treden of op enige
wijze werkzaam te zijn of opdrachten uit te voeren bij een klant/opdrachtgever van Werkgever,
waar Werknemer in de zes maanden voorafgaande aan het tijdstip van beëindiging van de
Arbeidsovereenkomst, in directe of indirecte opdracht van Werkgever zakelijke contacten mee
heeft onderhouden, opdrachten heeft aangenomen of werkzaamheden heeft uitgevoerd.
Werknemer zal gedurende de looptijd en de eventueelovereengekomen verlenging van de
Arbeidsovereenkomst alsmede gedurende zes maanden (6) na afloop daarvan, niet in dienst
treden of een zakelijke relatie aangaan met een onderneming, gelijk of aanverwant aan de
onderneming van Werkgever, om vervolgens de uitvoering van door Werkgever verstrekte
opdracht of werkzaamheden op dezelfde of sterk gelijkende plaats en wijze voort te zetten in
opdracht of dienst van deze onderneming."