Zo was de Citrix opdracht ook begonnen. Dat ging alleen via detacheering waarbij vaste overname niet mogelijk was. Heb daarnaast bij andere bedrijven nog gesolliciteerd, maar deze ketsen allemaal af omdat de papieren niet aanwezig zijnquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:30 schreef Lucille het volgende:
Mijn ervaring is dat je met relevante werkervaring zonder specifieke ICT papieren toch redelijk aan de bak kan komen in de ICT wereld. Mits je er redelijk goed ik bent. Op die manier kan je dan bij bedrijven binnenkomen en zo eventueel via een intern opleidingstraject je papieren gaan behalen.
Ben zelf 21 jaar en heb ook zoiets als jou gedaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:27 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Ben 22 jaar oud, afgestudeerd in de Electrotechnische Installatietechniek (niv.4). Heb allang gezien dat dit precies is, wat ik later niet wil doen. Heb systemen/pc's er altijd naast gedaan, alleen nooit de papieren ingedoken. Uiteindelijk besloten, ik wil me daarin verder ontwikkelen. Heb wel wat werkervaring in de ICT (lees: hobbymatig 8 jaar, 3 jaar winkelverkoop ervaring, 9 maanden in een Citrix omgeving gewerkt)
Wat zou een verstandig traject zijn om uiteindelijk toch papieren te verzamelen om zo vakkundig de ICT in te duiken?
Heb begrepen dat MCSA, MCSE. Exchange, TCP/IP en SQL goeie stappen zijn om te doen (gaat er ook om welke volgorde het beste aan te houden is als je wilt beginnen met leren)
Dat is juist het moeilijke eraan. Kan moeilijk een systeem meenemen en deze met m'n ogen dicht voor de klant in elkaar zetten en af installerenquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Nouja welke richting in de ICT wil je in? Wil je bijvoorbeeld de design kant in, dan kun je bijvoorbeeld een mooie website maken en die gebruiken bij je sollicitatie.
Noem zo maar iets, je moet zonder diploma's gewoon op een andere manier aan kunnen tonen dat je het wel kan
Daar heb ik ook gesolliciteerd. Het overleg is alleen stuk gelopen op het salaris (wat ook logisch is zonder papieren)quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:41 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Ben zelf 21 jaar en heb ook zoiets als jou gedaan.
Nu aan het werk bij Peak-IT om via hun MCDST, MCSA e.d. te halen en de nodige werkervaring te krijgen.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:41 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Ben zelf 21 jaar en heb ook zoiets als jou gedaan.
Nu aan het werk bij Peak-IT om via hun MCDST, MCSA e.d. te halen en de nodige werkervaring te krijgen.
Stuk gelopen op het salaris? verwacht je niet teveel dan?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:43 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Daar heb ik ook gesolliciteerd. Het overleg is alleen stuk gelopen op het salaris (wat ook logisch is zonder papieren)
Je zou ook eens bij call2 ( www.call2.nl ) kunnen proberen. Daaar kun je allemaal opleidingen halen op hun kosten en is ook net iets beter geregeld dan peak-it schijnt het. Ik ben er gister allleen afgewezen bij de selectie procedurequote:Op woensdag 29 maart 2006 11:43 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Daar heb ik ook gesolliciteerd. Het overleg is alleen stuk gelopen op het salaris (wat ook logisch is zonder papieren)
is die opleiding een HBO of MBO?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:43 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
? vertelquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
.
.
TS, ik ben zelf ook zonder ervaring (echt met niks) de IT ingerold. Mail me anders effe, wellicht kan ik wat voor je betekenen.
Wat zoek je dan?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:50 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
? vertel
de reden dat ik trouwens bij call2 ging solliciteren was omdat peak-it niet erg zorgvuldig met me omging
Ik werd op een gegeven moment door mijn huidige werkgever apart genomen met de vraag of ik het niet naar mijn zin had. Vervolgens kreeg ik een folder van Peak onder mijn neus geduwd waar de pasfoto die bij mijn sollicitatie (ergens vorig jaar) gemaakt was op de voorkant prijktequote:Op woensdag 29 maart 2006 11:50 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
? vertel
de reden dat ik trouwens bij call2 ging solliciteren was omdat peak-it niet erg zorgvuldig met me omging
Mail verstuurdquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
.
.
TS, ik ben zelf ook zonder ervaring (echt met niks) de IT ingerold. Mail me anders effe, wellicht kan ik wat voor je betekenen.
En nee, verwacht zkr niet teveel. Zal absoluut achteruit gaan in salaris dan wat ik nu verdien, ik moet alleen wel rond kunnen komen, en dat ging toen nietquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Stuk gelopen op het salaris? verwacht je niet teveel dan?
kijk inderdaad eens bij de grote detacheerders Call2 (onderdeel van PinkRoccade/Getronics) bijvoorbeeld neemt ook mensen aan zonder relevante ervaring en vooropleiding.
Is het geen idee om een 2 jarige HBO opleiding te gaan doen?
Ervaringen met werkgevers binnen de ICT [deel 2]quote:
Ik had ook gesolliciteerd bij Peak-IT. Kreeg arbeidsvoorwaarden voorgeschoteld waar de honden nog geen brood van lusten en een hongerloontje waar een arme oerwoudneger nog niet eens jaloers op zou worden. Mooi afgezegd.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:50 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
? vertel
die fotos zag ik idd ook op internet. GElukkig sta ik er zelf nog niet bij, maar nogal lomp om dat te doen zonder eerst aan jou te vragenquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik werd op een gegeven moment door mijn huidige werkgever apart genomen met de vraag of ik het niet naar mijn zin had. Vervolgens kreeg ik een folder van Peak onder mijn neus geduwd waar de pasfoto die bij mijn sollicitatie (ergens vorig jaar) gemaakt was op de voorkant prijkte.
Peak, bedankt!
Ik zal ooks even kijken naar dat bedrijf. Wie weet dat dat wel wat is...quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
je kan mij trouwens ook mailen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |