Volgens mij ben je vergeten de gemiste rente inkomsten te vermelden. Als je 26000 op je spaarrekening hebt staan, dan krijg je elk jaar ongeveer 780 euro rente. Deze loop je mis als je de auto met spaargeld hebt betaald.quote:Op woensdag 29 maart 2006 06:37 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik neem even als voorbeeld de volgende auto,
Peugeot 307 SW 2.0 16V Premium uit laten we zeggen mei 2005
¤ 25.890 nieuwprijs.
Gewicht 1330 kg
huidige km stand 10000
20000 km per jaar wordt er gereden onderhoud bij de dealer en vol casco verzekering.
provincie Noord-Holland 8 jaar schadevrij tanken bij de shell.
Ik kom dan uit op schrik niet,
Overzicht van uw autokosten per jaar
Motorrijtuigenbelasting 4 kwartalen maal ¤ 117 ¤ 468 ,--
Verzekering 70% no-claim korting - 891 ,--
Brandstof - 2272 ,--
Afschrijving - 3329 ,--
Onderhoud - 422 ,--
Rente financiering - 0 ,--
Totale autokosten per jaar ¤ 7382 ,--
dus ruim 615 euro per maand aan vaste kosten
* Dit is nog zonder kosten als parkeergeld vandalisme diefstal ed..
Klopt, en als je het echt goed doen neem je de inflatie ook mee.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:17 schreef fortunate_son het volgende:
[..]
Volgens mij ben je vergeten de gemiste rente inkomsten te vermelden. Als je 26000 op je spaarrekening hebt staan, dan krijg je elk jaar ongeveer 780 euro rente. Deze loop je mis als je de auto met spaargeld hebt betaald.
Volgens zalm hebben we geen inflatiequote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:29 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Klopt, en als je het echt goed doen neem je de inflatie ook mee.
Zo kun je jezelf wel rijk rekenen ja. Als jij je kosten gaat vergelijken met iemand die een leasebak rijdt, dan zul je toch die afschrijving mee moeten tellen. Want ook jouw auto is een keer aan vervanging toe en dan zul je geld opzij gezet moeten hebben voor een nieuwe. Bij iemand die leasewagens rijdt is dat niet aan de orde, maar die zal weer een veel hoger maandbedrag moeten betalen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:52 schreef Rejgun het volgende:
Waarom?
wellicht kan hij het makkelijk betalen en is het dus geen enkel probleem.
Persoonlijk interesseert mij de afschrijving van m'n auto geen ene moer, net als het mislopen van rente omdat je geld nu niet meer op een spaarrekening staat maar in de auto zit. Zo reken je toch ook niet de kosten van je PC/TV/koelkast/wasmachine uit. Of hebben jullie van elke gebruiksvoorwerp in en rond het huis een heel boekwerk met betrekking tot de maandelijkse kosten, afschrijving en rentederving?
Ik koop een auto waarvan ik de aanschaf (eenmalig en geen lening!) kan betalen en weet dat ik de gebruikskosten als verzekering/wegenbelasting/onderhoud/benzine kan betalen.
Nieuwwaarde van m'n auto is 34K
wegenbelasting: 43 p/m
verzekering: 45p/m (wa casco)
onderhoud: gesteld op 100 p/m (tot op heden veel te hoog gebleken, maar beter te hoog geschat als te laag)
benzine: vergoed door werkgever
Voor mij kost het gebruik van m'n auto me dan ook 200 p/m
Dingen als afschrijving zie ik gelukkig niet als gebruikskosten.
Voor dat bedrag kun je misschien net een fiets leasen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:26 schreef BoukeF het volgende:
ga leasen a 130 euro per maand,
heb je alle kosten exclusief boetes en parkeergeld
Heb jij elke maand voor 100 euro reparaties? 1200 in t jaar (of dat nou per maand is of totaal over het hele jaar) vind ik wel n boel..quote:Op zondag 9 april 2006 00:11 schreef YebCar het volgende:
ach ik reken gewoon 350 per maand.
en dat is zonder afschrijving (2de hands) en met 100 euro reparatiekosten inbegrepen
Als ik een Toyota Aygo 1.4D4D Plus 3d van ¤ 14.188,98 lease krijg ik zelfs geld toe om in deze auto te rijdenquote:Op zondag 9 april 2006 12:41 schreef korenwolfje het volgende:
Lease:
Nieuwwaarde auto 17.500
Betaal per maand aan bijtelling 130¤. Dus leasen voor die prijs gaat wel, moet je het alleen je baas laten doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |