abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 maart 2006 @ 01:37:53 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36452896
De seksuele revolutie is een ommekeer in de kijk op seksualiteit die in de jaren 60 van de 20e eeuw plaatsvond. De seksuele revolutie is vooral een fenomeen uit de westerse industriële samenleving.

In deze revolutie werd beoogd seksualiteit los te koppelen van het algemeen kader van de menselijke voortplanting. Belangrijke elementen voor deze revolutie waren de introductie van de pil als effectief contraceptie-middel en de opkomst van de NVSH met allerlei consultatiebureau's. Ook de provo en hippie beweging heeft belangrijk bijgedragen geleverd aan deze revolutie. Daarnaast is er de invloed geweest van de televisie als massa-medium. Tevens kan gewezen worden op het functieverlies van de kerken in de Nederlandse samenleving. (Secularisatie). Door dit alles werd de pil al gauw een groot succes. Door contraceptie kon de vrouw zelf aan effectieve gezinsplanning doen. Seks en voortplanting kwamen daarmee verder van elkaar af te staan.

De seksuele revolutie viel samen met een verandering in morele waarden, en was een van de grotere stappen in de emancipatie van de vrouw, en speelde een grote rol in de vrouwenbeweging.

Vanuit diverse maatschappelijke geledingen is op deze revolutie gereageerd. De vrouwenbeweging was duidelijk positief. Ook de progressieve partijen hebben zeer positief gereageerd. Vooral D'66 heeft hier de toon aangegeven. Terughouden werd gereageerd door de grote kerken. De Rooms-Katholieke heeft deze revolutie bestreden. Ook orthodoxe protestanten hebben zeer afwijzend op deze ontwikkeling gereageerd.

Over het algemeen kan worden gesteld dat sinds de seksuele revolutie:

de emancipatie van de vrouw is toegenomen
het huwelijk en het gezin als belangrijke maatschappelijke institutie zijn gedevalueerd
het aantal geslachtsziekten in aantal en vorm sterk is toegenomen
het aantal grote gezinnen is afgenomen
het aantal geboorten dramatisch is gedaald
afwijkende seksuele belevingsvormen zoals homoseksualiteit en sadomasochisme, maar ook bijvoorbeeld vreemdgaan meer geaccepteerd worden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie heeft er nog leuke anecdotes over?
Condooms vinden in de nachtkastjes van je ouders?
De Gandalf (NVSH-Blaadje) inbladeren?
Partnerruil herinneringen van jezelf of jouw ouders?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36452938
TVP, voor morgen want hier wil ik graag ff reageren
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:34:23 #3
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_36454512
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:43 schreef laffer het volgende:
TVP, voor morgen want hier wil ik graag ff reageren
een mod die een tvp plaatst, dat mag niet he
pi_36455473

Eén minuutje bloot op televisie werd bepalend voor het beeld dat Nederland nu nog heeft van Phil Bloom.

In 1967 sprak heel Nederland er schande van: een meisje liep in het VPRO-programma HOEPLA achteloos door het beeld, praktisch naakt. In een volgende aflevering zat ze in een stoel met een krant. En toen ze die liet zakken, bleek ze weer niets aan te hebben. Phil Bloom was Nederlands eerste blote vrouw op tv.

bron: http://members.lycos.nl/poph/archief/bloomphil.htm
pi_36455613
On Topic: ja ik vond ook condooms in het nachtkastje van mijn ouders. Mijn moeder werd boos toen ik haar als kleuter Barmanneke vroeg wat het was. 'Daar moet je afblijven. Dat is van Pappa'.

Het verband tussen de rare balonnetjes met extra brede opblaaskant en de lange gummi zakjes die op zondagochtend overal op de trottoirs van woonhuizen slingerden begreep ik pas een paar jaar later. Voorlijke vriendjes wisten te vertellen dat het 'kapotjes' waren waar de buurman z'n lul in had gehad gestoken.
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:53:24 #6
97745 Thorical
finding a way
pi_36471884
Daar heb ik dus niets van meegekregen zeker een jonkie.
pi_36478328
wat dit onderwerp betreft waren mijn ouders behoorlijk ouderwets..

m`n moeder vond een keer een seksboekje op m`n kamer, toen kreeg ik een hele preek dat dat toch niet voor normale mensen bedoeld was (ik was toen 15 jaar)

voor seksuele voorlichting kreeg ik boekje wat ik maar door moest lezen, ik wist die dingen al van de straat trouwens

ook homofilie werd bestempeld als niet natuurlijk..
toen ik 19 was, en al een paar maanden vaste verkering had, mocht m`n viendin niet bij mij op m`n kamer slapen, wel bij m`n zusje op haar kamer (ik ben toen maar ff een paar maanden ergens anders gaan wonen)

erg ouderwets, maar opvallend is wel dat ik op alle andere fronten wel soepel en modern ben opgevoed, ik mocht altijd de kroeg in en bepaalde zelf m`n tijden enzo
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:29:01 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36479584

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36481501
Die zijn inmiddels wel door hun uiterste houdbaarheidsdatum vrees ik
pi_36481551
Je bedoelt van die "sleutel" clubjes?
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:42:38 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36481694
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:36 schreef SuperMOM het volgende:
Grinnik, ja die ken ik ook nog.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36482081
vertel eens.....??

donderdag 30 maart 2006 @ 01:07:55 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36482127
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:04 schreef SuperMOM het volgende:
vertel eens.....??

Van horen zeggen uiteraard.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36482542
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Van horen zeggen uiteraard.

uiteraard.....
telt alleen op de gooise matras. en Amsterdam ,
zo erg was t allemaal niet, je had in die tijd weinig nieuws op TV. voor boeren en buitenlui met een TV was t schokkend, een blote borst op je zwart-wit TV,

toen spraakmakend, maar t stelde eigenlijk niks voor. een dolle mina, en Nederland stond zogenaamd op zijn\ haar kop. waar zijn ze nu?
De Puta Madre
  donderdag 30 maart 2006 @ 02:11:41 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36482802
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:43 schreef Killer_Mom het volgende:

telt alleen op de gooise matras. en Amsterdam ,
Laat ik nou toevallig in beide plaatsen gewoond hebben?
Poef.....gone! ©golfer
pi_36484152
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:43 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]. een dolle mina, en Nederland stond zogenaamd op zijn\ haar kop. waar zijn ze nu?
Phil Bloom is kunstenares.

Laat ik mij eens van mijn vrouwelijke kant tonen
Even gegoogled wie die Dolle Mina's waren en wat ze nu doen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dolle_Mina

Dolle Mina was een feministische groep en beweging, die in de jaren '70 actie voerde voor gelijke rechten voor vrouwen. Ze wilden o.a. de pil in het ziekenfondspakket, legalisering van abortus ('baas in eigen buik'), openbare toiletten voor vrouwen (die waren er niet) en overblijfregelingen en creches zodat vrouwen konden gaan werken.

Selma Leydesdorff lanceerde de benaming Dolle Mina en is auteur.
Maaike Meijer is auteur en hoogleraar.

Renate Rubinstein die voor Margriet over Dolle Mina schreef is in 1990 overleden.
De fotografe Eva Besnyö die alle DMacties vastlegde stierf in 2003.
Hennie de Swaan overleed in 1995 en er is een prijs en een zaal in het Rosa Spierhuis naar haar genoemd.
Anneke van Baalen overleed in 1997.

Wat ik mij er zelf vooral van herinner is dat het veel meer vrouwen waren dan deze paar. En dat ze, heel komisch om te zien, BH's verbranden en hun blote zwangere buiken toonden. Allebij alleen via de media gezien.
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:12:59 #17
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_36490025
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:36 schreef SuperMOM het volgende:
Leg eens uit?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_36491700
Toen we in ons vorige huis gingen wonen, een gezellig schipershuisje in een straat je met allemaal jaren '20 huizen, hoorde ik van één van de "veteranen" van de straat dat er vroeger straatfeesten waren waarbij aan het eind van de avond de mannen een sleutel uit een mandje trokken om te bepalen in wiens bed ze zouden belanden Dat heb ik allemaal weer net gemist.
"That rug really tied the room together".
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:35:44 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36498301
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:11 schreef Art_Core het volgende:
.....dat er vroeger straatfeesten waren waarbij aan het eind van de avond de mannen een sleutel uit een mandje trokken om te bepalen in wiens bed ze zouden belanden
Dat was inderdaad het idee van de sleutelclub-feesten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36504824
Dat bedoelde ik inderdaad met de sleutelclubjes
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:45:10 #21
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_36520784
Ik vond het leuk toen mên, opeens kon je met iedereen neuken! Wat een feest.

Nee ff serieus, het is eigenlijk totaal aan me voorbij gegaan. Het is meer zo van, nu ik er op terugkijk dat ik idd zie wat een 'revolutie' het was.
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:53:09 #22
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36521002
Mjah, dat heb ik mooi gemist... maar goed.

Thanks for revolting
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36534177
Hele seksuele revolutie gemist - dus geen ervaringen te delen met jullie.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_36542851
Maar nee dus geen herinneringen aan en mijn ouders vertellen er niets over (moeilijk ook aangezien mijn vader overleden is, moelijk maar niet impossible) maar ik vraag me wekl eens af............. sleutelclubjes he?
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:40:22 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36542875
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:38 schreef SuperMOM het volgende:
mar ik vraag me wekl eens af............. sleutelclubjes he?
Je wilt het fenomeen weer opnieuw leven inblazen?

In dat geval mag je je sleuteltje van je kuisheidsgordeltje in het mandje deponeren.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36543012
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Je wilt het fenomeen weer opnieuw leven inblazen?

In dat geval mag je je sleuteltje van je kuisheidsgordeltje in het mandje deponeren.
*gedeponeerd* zo... ben benieuwd wie mijn sleuteltje pakt
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:37:52 #27
97745 Thorical
finding a way
pi_36564317
Ik weet eigelijk niet of ik deze link wel mag posten maar dan toch maar,http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=Drunk_Sex_Orgy.wmv dit is voor mij een eye opener qua sexuele revolutie.
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:41:36 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36564401
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:37 schreef Thorical het volgende:
Ik weet eigelijk niet of ik deze link wel mag posten maar dan toch maar,http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=Drunk_Sex_Orgy.wmv dit is voor mij een eye opener qua sexuele revolutie.
Snap niet helemaal wat dit filmpje te maken heeft met de seksuele revolutie?
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 2 april 2006 @ 00:03:56 #29
97745 Thorical
finding a way
pi_36565015
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Snap niet helemaal wat dit filmpje te maken heeft met de seksuele revolutie?
Is ook niet nodig maar ik zag het in het kader van open sex, sleutel feestjes en swingers partys en hoe dingen evalueren.
pi_36568055
Dingen evalueren zeker, vroeger had je sleutelclubjes, tegenwoordig heb je swingers feestjes....
  zondag 2 april 2006 @ 02:13:00 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36568172
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:06 schreef SuperMOM het volgende:
Dingen evalueren zeker, vroeger had je sleutelclubjes, tegenwoordig heb je swingers feestjes....
Jakkes!
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 2 april 2006 @ 02:14:39 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_36568201
Het waren de jaren van Peter Muller en zijn sexblaadjes. Ik geloof dat de Candy destijd een half miljoen exemplaren verkocht per maand. Als kleine Tong las ik hem dus ook stiekem uit het nachtkastje van m'n ouders.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36568215
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Jakkes!
bah
  Trouwste user 2022 zondag 2 april 2006 @ 02:16:48 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_36568237
Dat noemden vroeger gewoon partnerruil

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 2 april 2006 @ 02:18:17 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36568253
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:14 schreef tong80 het volgende:
Het waren de jaren van Peter Muller en zijn sexblaadjes. Ik geloof dat de Candy destijd een half miljoen exemplaren verkocht per maand. Als kleine Tong las ik hem dus ook stiekem uit het nachtkastje van m'n ouders.

Na De Lach en de Chick.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36568382
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:16 schreef tong80 het volgende:
Dat noemden vroeger gewoon partnerruil

Nog steeds alleen vanuit Amerika is het woord swingers overgewaaid
  zondag 2 april 2006 @ 02:42:07 #37
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36568650
Ik ben nog niet 40+, maar als kind wel opgegroeid in de jaren 70. En bovendien in Amsterdam.
Op de lagere school heb ik vanaf de 2e klas t/m de 6e ELK jaar seksuele voorlichting gekregen. En niet alleen over de puur biologische kwesties van eicellen en zaadcellen, maar zeker ook over de gevoelsmatige en emotionele kant van seksualiteit. Het begon in de 2e klas (toen waren we dus 7 jaar) heel speels, met een toneelstukje met liedjes over hoe kinderen gemaakt werden, dat mensen vrijen, strelen en knuffelen fijn vonden en hoe dat ging, enz., tot er in de 6e (toen we 11/12 jaar oud waren) heel open, eerlijk en volwassen over seksualiteit gesproken werd.

Veel later heb ik pas begrepen hoe ongelooflijk bijzonder en vooruitstrevend mijn lagere school is geweest. Als ik het anderen vraag, of het nu leeftijdsgenoten zijn of mensen die veel jonger zijn, dan zeggen ze allemaal dat ze hooguit op de middelbare school wat seksuele voorlichting hebben gehad. En dan meestal nog alleen de pure biologische uitleg. Terwijl er ook op mijn middelbare school nog échte voorlichting werd gegeven, door de leraren en door mensen van de NVSH die waren uitgenodigd.

Dat is denk ik wat ik heb meegekregen van de seksuele revolutie. Dat ik op school meesters en juffen had die daar een exponent van waren, en die het belangrijk vonden om kinderen te vertellen dat seks niet vies of taboe was, maar dat het iets normaals was. En dat je niet alleen seks had om kinderen te maken, maar ook omdat je het lekker vond.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik juist in die tijd, in Amsterdam, ben opgegroeid. En dat ik juist op die scholen heb gezeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 02-04-2006 03:01:52 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36568835
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:42 schreef Jane het volgende:
Ik ben nog niet 40+, maar als kind wel opgegroeid in de jaren 70. En bovendien in Amsterdam.
Op de lagere school heb ik vanaf de 2e klas t/m de 6e ELK jaar seksuele voorlichting gekregen. En niet alleen over de puur biologische kwesties van eicellen en zaadcellen, maar zeker ook over de gevoelsmatige en emotionele kant van seksualiteit. Het begon in de 2e klas (toen waren we dus 7 jaar) heel speels, met een toneelstukje met liedjes over hoe kinderen gemaakt werden, dat mensen vrijen, strelen en knuffelen fijn vonden en hoe dat ging, enz., tot er in de 6e (toen we 11/12 jaar oud waren) heel open, eerlijk en volwassen over seksualiteit gesproken werd.

Veel later heb ik pas begrepen hoe ongelooflijk bijzonder en vooruitstrevend mijn lagere school is geweest. Als ik het anderen vraag, of het nu leeftijdsgenoten zijn of mensen die veel jonger zijn, dan zeggen ze allemaal dat ze hooguit op de middelbare school wat seksuele voorlichting hebben gehad. En dan meestal nog alleen de pure biologische uitleg. Terwijl er ook op mijn middelbare school ook nog échte voorlichting werd gegeven, door de leraren en door mensen van de NVSH die waren uitgenodigd.

Dat is denk ik wat ik heb meegekregen van de seksuele revolutie. Dat ik op school meesters en juffen had die daar een exponent van waren, en die het belangrijk vonden om kinderen te vertellen dat seks niet vies of taboe was, maar dat het iets normaals was. En dat je niet alleens seks had om kinderen te maken, maar ook omdat je het lekker vond.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik juist in die tijd, in Amsterdam, ben opgegroeid. En dat ik juist op die scholen heb gezeten.
Sjee wat vooruitstrevend voor die tijd Sex is niet vies en niet alleen om kindjes te maken zoals zovelen van ons dachten Je sliep alleen samen om een baby te maken, sex was vies, je eigen geslachtsdelen waren vies en mocht je niet aan komen..... Sjee op welke schook heb jij gezeten? Maar serieus alleen op de hogere school (ja sorry ouwe spelling ) had je een soort van voorlichting, maar ja over eitjes en zaadjes en zo......
  zondag 2 april 2006 @ 02:55:58 #39
1986 Jane
pi_36568869
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:53 schreef SuperMOM het volgende:
Sjee op welke schook heb jij gezeten?
Lagere school - Van Tienhovenschool (nu Globe)
Middelbare school - Osdorper Schoolgemeenschap (OSG)

Allebei in Amsterdam (jawel ) Osdorp.
pi_36568967
Grappig, komt mijn man vandaan maar heb hem niet gehoord over zulke vrije opvattingen
  zondag 2 april 2006 @ 03:10:38 #41
1986 Jane
pi_36569038
Overigens ben ik uit 1967, dus mijn lagere schooltijd was van 1973 t/m 1979.

Maar ook mijn ouders waren altijd zeer open-minded, moet ik zeggen. Ook al had ik ook toen al 'oude ouders'. Ik weet nog goed dat mijn tante (zus van mijn moeder) in de kast van mijn neef seksboekjes had gevonden. Hij was toen denk ik 14 en ik 13 jaar oud. Natuurlijk wist ik wel dat hij ze had (ik las ze ook als ik daar was), maar we vertelden dat uiteraard niet tegen onze ouders. Maar goed, mijn tante had dus gesnuffeld en ze gevonden, en belde in paniek mijn moeder op, want ze was er na deze vondst van overtuigd dat mijn neef minstens een lustmoordenaar zou worden.
Mijn moeder reageerde alleen heel relaxed en vertelde haar dat het allemaal niet zo erg was en dat het best normaal was voor een jongen van zijn leeftijd. En toen ze had opgehangen, zeiden mijn ouders ook nog eens nadrukkelijk tegen mij dat het helemaal niet erg was als ik zoiets wel eens las. Ik weet nog dat ik me op dat moment heel opgelaten en betrapt voelde , maar later vond ik wel juist heel tof van ze dat ze wilden laten merken aan mij dat zij iig niet zo bekrompen waren.
pi_36569087
Wauwwww ik ben uit 1966 dus scheelt niets Maar wat een verschil met jouw open minded ouders dan met die van mij Alles was preuts alles was "vies" mag je niet aankomen en zo Ik leer mijn zoon anderde dingen hoor haha Dat is van jou en jou alleen en ja normaal dat je er aan zit en ja dan kan het groeien jongen
pi_36569317
quote:
Op zondag 2 april 2006 02:25 schreef SuperMOM het volgende:

Nog steeds alleen vanuit Amerika is het woord swingers overgewaaid
Dat waren de nineties, inmiddels zijn we bij de gangbangs aanbeland - groepsgewijze hardcore porno!
  Trouwste user 2022 zondag 2 april 2006 @ 17:31:55 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_36582442
Ik las dus stiekem de Candy van mijn ouders. Lagen gewoon in het nachtkastje. Maar ik vergat één keer de blaadjes terug te leggen en liet het nachtkastje open staan. Kwam later m'n moeder naar me toe :

'Herm, Ik vind het niet erg dat je ze leest. Maar leg ze in het vervolg wel weer terug.'

Me zelden zo gegeneerd en betrapt gevoeld.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')