FOK!forum / Klaagbaak / Vodafone -> Betalen per minuut???
leolinedancedinsdag 28 maart 2006 @ 23:59
Ik vond het al vreemd dat ik meer geld per maand kwijt was dan voorheen, voor de omzetting van de gewone vertrouwde bundel naar bel&sms wat ik nu heb.

Maar wat blijkt.....een collega van me vertelde mij dat zij het ook al zo vreemd vond en eens was gaan bellen met de helpdesk. En volgend die luitjes daar betalen we voortaan per minuut.
Dus ook voor gesprekken van 10 seconden! Dus 9x 10 seconden bellen kost je geen 1,5 minuut van je tegoed, maar 9 minuten!!

En over een maand gezien kan je dat natuurlijk erg veel schelen. Ik vind het een laffe manier van geld verdienen. Stelletje zakkenvullers!
MrKickasswoensdag 29 maart 2006 @ 00:58
Stap over op Tele2! Overal bereik waar je het níet nodig hebt
En betalen per seconde

[ Bericht 31% gewijzigd door MrKickass op 29-03-2006 00:59:18 (FIPO) ]
MLFwoensdag 29 maart 2006 @ 05:08
ja dat wisten we toch al van Vodafone

Collega betaalde zelfs gebruikerskosten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pffffff

Ik heb Tele2 mobiel, in het weekend en 's avonds gratis bellen naar alle vaste nummers en Tele2 mobiel nummers
MeneerMuiswoensdag 29 maart 2006 @ 07:19
Quote uit mijn vorige topic over die kut vodafone:
quote:
Ik belde laatste tijd wat vaker dus koos voor een Vodafone ¤50 (450 belminuten). Deze werd geadviseerd door de medewerkster; omdat ik veel belde, en veel KORTE gesprekken had. Wat blijkt; als je 10sec belt met dit abonnement, betaal je meteen 1 belminuut.
Dus die medewerkster heeft me gewoon het verkeerde abonnement in mijn voeten geschoven, en zo zit ik per maand altijd lekker veel over mijn belminuten heen
MeneerMuiswoensdag 29 maart 2006 @ 07:21
Ik betaal trouwens in plaats van ¤50 meestal ¤150 per maand.
DaMookwoensdag 29 maart 2006 @ 08:20
Ha net goed dat ik per 1 april bij kpn zit (of is dat daar ook ?)

Wist dit niet eens .
cyberstalkerwoensdag 29 maart 2006 @ 08:22
Maar je kunt wél 60 minuten bellen voor de prijs van 3.
NMGN23woensdag 29 maart 2006 @ 08:28
ik meen dat je alleen de hele eerste minuut betaald en daarna per seconden.

ps tele2 belt met telfort
vodafone heeft een beter bereik maar het is afgrijselijk duur.
leolinedancewoensdag 29 maart 2006 @ 09:07
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:22 schreef cyberstalker het volgende:
Maar je kunt wél 60 minuten bellen voor de prijs van 3.
Dit snap ik niet
leolinedancewoensdag 29 maart 2006 @ 09:09
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:28 schreef NMGN23 het volgende:
ik meen dat je alleen de hele eerste minuut betaald en daarna per seconden.
Ja dan nog

Het gaat mij om de gesprekken van 10 sec. Zo van: "ik kom eraan" of "ben 5 minuten later" of iets in die richting. Die kosten mij dus voortaan meteen een minuut. Pure oplichterij

Nooit meer vodafone
Boy_Snakeyewoensdag 29 maart 2006 @ 09:38
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:20 schreef DaMook het volgende:
Ha net goed dat ik per 1 april bij kpn zit (of is dat daar ook ?)

Wist dit niet eens .
Is bij KPN ook zo!!!

althans bij Hi....maar das hetzelfde toch als KPN?
Tha_Twoensdag 29 maart 2006 @ 09:42
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 00:58 schreef MrKickass het volgende:
Stap over op Tele2! Overal bereik waar je het níet nodig hebt
En betalen per seconde
Heb je wel Telfort
M3THoD_MANwoensdag 29 maart 2006 @ 10:35
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:07 schreef leolinedance het volgende:
Dit snap ik niet
Was/is een actie van Vodafone. Als je langer dan 3 minuten belt dan bel je de rest van het uur gratis.
MLFwoensdag 29 maart 2006 @ 10:38
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:28 schreef NMGN23 het volgende:
ik meen dat je alleen de hele eerste minuut betaald en daarna per seconden.

ps tele2 belt met telfort
vodafone heeft een beter bereik maar het is afgrijselijk duur.
die tele2/telfort heb ik ook, totaal geen last met bereikbaarheid
M3THoD_MANwoensdag 29 maart 2006 @ 11:02
Heb ook Telfort, ben er uitermate tevreden over maar heb op sommige plaatsen niet altijd bereik.
S1nn3rzwoensdag 29 maart 2006 @ 11:06
Telfort hier, simonly abo met 500 belminuten naar vaste nummers en Telfort nummers.
Bevalt prima, en eigenlijk nooit een hoge rekening.
M3THoD_MANwoensdag 29 maart 2006 @ 11:21
Samenbellen of niet?
MrKickasswoensdag 29 maart 2006 @ 11:39
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:42 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Heb je wel Telfort
Ja, maar dat mag de pret niet drukken
NMGN23woensdag 29 maart 2006 @ 13:34
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dan nog

Het gaat mij om de gesprekken van 10 sec. Zo van: "ik kom eraan" of "ben 5 minuten later" of iets in die richting. Die kosten mij dus voortaan meteen een minuut. Pure oplichterij

Nooit meer vodafone
Je bekijkt van tevoren toch de tarieven voordat je tekent?
Alle abonnementen werken trouwens zo behalve tmobile en telfort.
NMGN23woensdag 29 maart 2006 @ 13:36
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Je bekijkt van tevoren toch de tarieven voordat je tekent?
Alle abonnementen werken trouwens zo behalve tmobile en telfort, de rest rekent de hele eerste minuut of een starttarief binne de bundel.
MLFwoensdag 29 maart 2006 @ 13:39
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Je bekijkt van tevoren toch de tarieven voordat je tekent?
Alle abonnementen werken trouwens zo behalve tmobile en telfort.
kan zijn dat ze de tarieven veranderen zonder het te melden
Sapstengelwoensdag 29 maart 2006 @ 13:43
Wtf, ik wist niet dat zoiets kon. Ik heb ff voor mijn abonnement nagezocht en ik heb dat dus ook . T-mobile Flex. Ga dan maar eens kijken of ik weer kan laten omzetten oid.
MarkNMGNwoensdag 29 maart 2006 @ 13:47
Dat was toch altijd al zo?
Heb ik ook, leuk als je net 1 seconde de voicemail krijgt
Jerruhwoensdag 29 maart 2006 @ 13:50
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Je bekijkt van tevoren toch de tarieven voordat je tekent?
Alle abonnementen werken trouwens zo behalve tmobile en telfort.
ik had dat ook niet, en toen ik WERD gebeld voor een aanbieding, zei die vent aan de telefoon ook dat ik niet per minuut zou betalen....
Allan24woensdag 29 maart 2006 @ 14:13
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Je bekijkt van tevoren toch de tarieven voordat je tekent?
Alle abonnementen werken trouwens zo behalve tmobile en telfort.
In de 'oude' T-Mobile abonnementen betaal je per seconde met een minimum van 30 seconden.
Bij het nieuwe Flex abonnement, eveneens per seconde maar met een minimum van 1 minuut.
leolinedancewoensdag 29 maart 2006 @ 14:38
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Je bekijkt van tevoren toch de tarieven voordat je tekent?
Alle abonnementen werken trouwens zo behalve tmobile en telfort.
Ik zat te wachten totdat de eerste wijsneus zou komen met zo'n opmerking

Ja natuurlijk, maar je gaat toch niet kijken naar dingen die totaal niet logisch zijn? Voorheen was vodafone wel betalen per seconde, dus waarom nu niet meer? Dit slaat gewoon nergens op
Agiathwoensdag 29 maart 2006 @ 14:40
Dat is toch overal zo?
leolinedancewoensdag 29 maart 2006 @ 14:42
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:40 schreef Agiath het volgende:
Dat is toch overal zo?
Vorig jaar bij vodafone niet En nu opeens wel, zonder dat dat ergens duidelijk staat vermeld, of erbij wordt gezegd als er een aanbieding is.
Tunemanwoensdag 29 maart 2006 @ 14:44
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:20 schreef DaMook het volgende:
Ha net goed dat ik per 1 april bij kpn zit (of is dat daar ook ?)

Wist dit niet eens .
Bij KPN dus ook!
PeZuwoensdag 29 maart 2006 @ 15:23
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:50 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik had dat ook niet, en toen ik WERD gebeld voor een aanbieding, zei die vent aan de telefoon ook dat ik niet per minuut zou betalen....
helaas is het je eigen verantwoording omd ealg voorwaarden te lezen alvorens een overeenkomst aan te gaan...... kut oplichters
buzzerwoensdag 29 maart 2006 @ 15:59
Ik heb Vodafone al een tjidje de deur uitgedaan, en ik ben daar nog steeds blij mee. Ik werd ook kriegel van die kut smsjes van ze op de meest onmogelijke tijden. Telfort werkt prima
Allan24woensdag 29 maart 2006 @ 16:35
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:23 schreef PeZu het volgende:

[..]

helaas is het je eigen verantwoording omd ealg voorwaarden te lezen alvorens een overeenkomst aan te gaan...... kut oplichters
Hoe tegenstrijdig... wel aangeven "het is je eigen verantwoordelijkheid" en vervolgens moord en brand roepen omdat je er zelf je handtekening onder zet
PeZuwoensdag 29 maart 2006 @ 16:36
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:35 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Hoe tegenstrijdig... wel aangeven "het is je eigen verantwoordelijkheid" en vervolgens moord en brand roepen omdat je er zelf je handtekening onder zet
dat zou ik nooit doen, ik pleeg moord en brand
tijnzzwoensdag 29 maart 2006 @ 16:56
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit snap ik niet
Das prepaid
NMGN23woensdag 29 maart 2006 @ 17:23
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zat te wachten totdat de eerste wijsneus zou komen met zo'n opmerking

Ja natuurlijk, maar je gaat toch niet kijken naar dingen die totaal niet logisch zijn? Voorheen was vodafone wel betalen per seconde, dus waarom nu niet meer? Dit slaat gewoon nergens op
Je vind dus de voorwaarden niet logisch terwijl dit al jaren zo is bij meerdere profiders.
Vodafone heeft deze voorwaarde al jaren.

PS ik vind het trouwens prima dat providers klanten hebben die te veel betalen omdat ze de voorwaarden half lezen, daarom bel (en fok) ik nog steeds gratis met mijn gratis telefoons...

[ Bericht 1% gewijzigd door NMGN23 op 29-03-2006 17:51:17 ]
__droogkloot__woensdag 29 maart 2006 @ 17:49
Je wilt toch niet zeggen dat je dit niet wist of wel?
leolinedancewoensdag 29 maart 2006 @ 19:54
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:23 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Je vind dus de voorwaarden niet logisch terwijl dit al jaren zo is bij meerdere profiders.
Vodafone heeft deze voorwaarde al jaren.

PS ik vind het trouwens prima dat providers klanten hebben die te veel betalen omdat ze de voorwaarden half lezen, daarom bel (en fok) ik nog steeds gratis met mijn gratis telefoons...
Ik heb ook jaaaren gratis of voor heel weinig gebeld. Maar deze telefoon wilde ik heel graag en met vodafone abo was ie heel goedkoop bijde vodashop. Dus vandaar. Maar daar trap ik dus ook niet meer in
leolinedancewoensdag 29 maart 2006 @ 19:55
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:49 schreef __droogkloot__ het volgende:
Je wilt toch niet zeggen dat je dit niet wist of wel?
Nee, ik heb dit topic voor jan lul geopend
erikkllwoensdag 29 maart 2006 @ 20:33
heeft orange dit ook? dat zou mijn hoge rekeningen verklaren
yosanderwoensdag 29 maart 2006 @ 20:37
Daarom ben ik ook over gestapt naar Symio....
NMGN23woensdag 29 maart 2006 @ 20:51
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:33 schreef erikkll het volgende:
heeft orange dit ook? dat zou mijn hoge rekeningen verklaren
Nee, Orange heeft wel een starttarief (Simyo ook)
Jou hoge rekeningen zijn een combinatie van een dure provider en een ongeschikte bundel denk ik

Ennuh, Simyo is duurder per minuut dan elke willekeurige abonnement van een provider.
gebrokenglasdonderdag 30 maart 2006 @ 00:06
Wel kut dit. Ik heb mijn dure abo poos geleden opgezegd, met het idee van nou dan neem ik ff snel een goedkope SIM-only abo van de vodafone. KPN komt er bij mij uit principe nooit meer in.
Maarja als je alleen maar dit soort 'minimaal 1 minuut bellen' fratsen hebt met de nieuwe abo's allemaal, wordt het nog een hele klus om een goede abo te vinden. Kep helemaal geen zin in om alles bij langs te moeten en te moeten vergelijken. Gedoe.
erikklldonderdag 30 maart 2006 @ 02:00
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:51 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Nee, Orange heeft wel een starttarief (Simyo ook)
Jou hoge rekeningen zijn een combinatie van een dure provider en een ongeschikte bundel denk ik

Ennuh, Simyo is duurder per minuut dan elke willekeurige abonnement van een provider.
Ik had eerst een abonnement van 22,50 per maand. daar was ik snel overheen. mijn rekeningen liepen in de 40/50 euro.

nu heb ik een abonnement van 32,50 en blijf binnen de bundel.

terwijl buiten de bundel bellen bij orange niet duurder is dan binnen de bundel
Radjeshdonderdag 30 maart 2006 @ 02:02
tvp
yosanderdonderdag 30 maart 2006 @ 08:10
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:51 schreef NMGN23 het volgende:


Ennuh, Simyo is duurder per minuut dan elke willekeurige abonnement van een provider.
Maar aangezien ik met Vodafone ook prepaid belde is Symio goedkoper, en ik bel niet zoveel dat ik een abbo zal nemen!
Boy_Snakeyedonderdag 30 maart 2006 @ 09:47
Ook zoiets.....voicemails

Als iemand de telefoon uit heeft staan of geen bereik heeft dan krijg je meteen de voicemail....als je dan meteen weer ophangt kost het je weer een belminuut
Gajesdonderdag 30 maart 2006 @ 09:58
Inderdaad kut geregeld. Ik heb T-mobile en KPN en met beiden word even vaak gebeld! KPN rekening 150 en t-mobile 50. Klantenservice van t-mobile is ook goed en vergoedingen voor verlenging en nieuw zijn gelijk! Randstad is goed dekkend met t-mobile. Er loopt ook een onderzoek naar indoor dekking en zal binnenkort bekend gemaakt worden, en volgens inside info gaat t-mobile over vodafone heen en net achter KPN. ALs je bang bent dat je ergens geen dekking hebt en je wil overstappen dan zou ik eerst een prepaid kaart kopen om het te testen of je in je directe omgeving dekking heb.
Pizzakoppodonderdag 30 maart 2006 @ 10:30
Mijn vader betaald 1,50 per maand voor 200 belminuten+ 100 belminuten na 8 uur s´avonds
SamStardonderdag 30 maart 2006 @ 11:09
ik werk bij vodafone, en zal het even uitleggen

de eerste minuut wordt altijd afgetrokken voor "start tarrief" of het gesprek nu 5 of 59 seconden duurt je betaald dan altijd 1 minuut..
na die minuut, betaal je per seconde, en aangezien het gros toch wel iets langer beld dan 1 minuut is dit een eerlijkere manier dan een "start tarief" in te voeren, dan gaan mensen daar weer over klagen... en btw bij de meeste providers zit het zo...
Loontjahdonderdag 30 maart 2006 @ 11:11
OHHHHHHHHHH dan
Skvdonderdag 30 maart 2006 @ 11:28
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:59 schreef leolinedance het volgende:
Ik vond het al vreemd dat ik meer geld per maand kwijt was dan voorheen, voor de omzetting van de gewone vertrouwde bundel naar bel&sms wat ik nu heb.

Maar wat blijkt.....een collega van me vertelde mij dat zij het ook al zo vreemd vond en eens was gaan bellen met de helpdesk. En volgend die luitjes daar betalen we voortaan per minuut.
Dus ook voor gesprekken van 10 seconden! Dus 9x 10 seconden bellen kost je geen 1,5 minuut van je tegoed, maar 9 minuten!!

En over een maand gezien kan je dat natuurlijk erg veel schelen. Ik vind het een laffe manier van geld verdienen. Stelletje zakkenvullers!
Is altijd al zo geweest hoor. Ik heb een gewoon Vodafone abo, en minder dan 1 minuut bellen telt als 1 minuut.
Furiadonderdag 30 maart 2006 @ 11:42
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:09 schreef SamStar het volgende:
ik werk bij vodafone, en zal het even uitleggen

de eerste minuut wordt altijd afgetrokken voor "start tarrief" of het gesprek nu 5 of 59 seconden duurt je betaald dan altijd 1 minuut..
na die minuut, betaal je per seconde, en aangezien het gros toch wel iets langer beld dan 1 minuut is dit een eerlijkere manier dan een "start tarief" in te voeren, dan gaan mensen daar weer over klagen... en btw bij de meeste providers zit het zo...
De mensen hier snappen wel hoe het werkt, ze stellen alleen geen prijs op deze "eerlijke manier", aangezien zij regelmatig NIET gebruik maken van de volle minuut waarvoor zij wel moeten betalen. Daarnaast maak ik uit de reacties op dat er ook veel mensen zijn waarbij dit zonder hun medeweten gewijzigd is.
jagermasterdonderdag 30 maart 2006 @ 12:24
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:42 schreef Furia het volgende:

[..]

De mensen hier snappen wel hoe het werkt, ze stellen alleen geen prijs op deze "eerlijke manier", aangezien zij regelmatig NIET gebruik maken van de volle minuut waarvoor zij wel moeten betalen. Daarnaast maak ik uit de reacties op dat er ook veel mensen zijn waarbij dit zonder hun medeweten gewijzigd is.
het is dat ik dit hier lees, verklaard ook meteen waarom soms me rekening hoger is dan voor me gevoel mogelijk is. Sinds wanneer is dit veranderd?
leolinedancedonderdag 30 maart 2006 @ 13:27
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:09 schreef SamStar het volgende:
ik werk bij vodafone, en zal het even uitleggen

de eerste minuut wordt altijd afgetrokken voor "start tarrief" of het gesprek nu 5 of 59 seconden duurt je betaald dan altijd 1 minuut..
na die minuut, betaal je per seconde, en aangezien het gros toch wel iets langer beld dan 1 minuut is dit een eerlijkere manier dan een "start tarief" in te voeren, dan gaan mensen daar weer over klagen... en btw bij de meeste providers zit het zo...
Ik vind het echt een achterlijke manier. Als ik 1 seconde per ongeluk iemand zijn voicemail krijg, hoppakee 1 minuut. Even 'ik kom eraan' wat hooguit 10 seconden duurt kost 1 minuut Reken er maar op dat de helft van mijn gesprekken korter dan 1 minuut duren. Dus we worden gewoon genaait waar we bij staan

Reken maar even na, ik heb 275 minuten en smsjes, waarvan ik er ongeveer 200 verbel. Laten we van het beste geval uitgaan, dat ik 50 gesprekken heb van korter dan een minuut. (dat zullen er in werkelijkheid meer zijn)

50 gesprekken van gemiddeld 20 seconden. Dan gooi ik dus 50 x 40 seconden weg. Dat is 33,3 minuten. Bellen buiten de bundel kost 0.25 per minuut. 33 * 0,25 = ¤ 8,33 die ze elke maand kado krijgen. Dat x 12 = 100 euro per jaar exact wat ze kado krijgen

En dat is nog in het meest gunstige geval voor mij

[ Bericht 14% gewijzigd door leolinedance op 30-03-2006 13:34:22 ]
roedeledokiedonderdag 30 maart 2006 @ 18:22
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind het echt een achterlijke manier. Als ik 1 seconde per ongeluk iemand zijn voicemail krijg, hoppakee 1 minuut. Even 'ik kom eraan' wat hooguit 10 seconden duurt kost 1 minuut Reken er maar op dat de helft van mijn gesprekken korter dan 1 minuut duren. Dus we worden gewoon genaait waar we bij staan

Reken maar even na, ik heb 275 minuten en smsjes, waarvan ik er ongeveer 200 verbel. Laten we van het beste geval uitgaan, dat ik 50 gesprekken heb van korter dan een minuut. (dat zullen er in werkelijkheid meer zijn)

50 gesprekken van gemiddeld 20 seconden. Dan gooi ik dus 50 x 40 seconden weg. Dat is 33,3 minuten. Bellen buiten de bundel kost 0.25 per minuut. 33 * 0,25 = ¤ 8,33 die ze elke maand kado krijgen. Dat x 12 = 100 euro per jaar exact wat ze kado krijgen

En dat is nog in het meest gunstige geval voor mij
Leuk is ook dat je geen enkel overzicht krijgt van de kosten met zo'n sim only abbonement.

een smsje van 4 uur oud?????????

'S nachts geen tegoed beluisteren???

Al die telecomaanbieders zuigen,

Ze hebben niet voor niks palijzen ipv kantoren
Brentmeisterdonderdag 30 maart 2006 @ 20:26
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:51 schreef NMGN23 het volgende:

Ennuh, Simyo is duurder per minuut dan elke willekeurige abonnement van een provider.
Klopt, maar Simyo is dan ook pre-paid, kan je niet vergelijken. Ik heb zelf LowCall (ook prepaid) nog goedkoper dan Simyo. Bellen met LowCall
leolinedancedonderdag 30 maart 2006 @ 22:36
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:26 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Klopt, maar Simyo is dan ook pre-paid, kan je niet vergelijken. Ik heb zelf LowCall (ook prepaid) nog goedkoper dan Simyo. Bellen met LowCall
Aha, ik heb het even vergeleken. Lowcall ziet er inderdaad interessant uit Maar als je gaat rekenen valt het zat mee. Want wanneer je een Vodafone abo neemt van 35 euro mag je 275 minuten bellen. Voor 35 euro kun je bij Lowcall 250 minuten bellen. En dit onder dezelfde voorwaarden qua starttarief (:r)

En bij een abonnement krijg je er een telefoon bij kado. Dus een abonnement lijkt me altijd voordeliger dan zo'n bundel. En als je geen telefoon wilt nee je een sim-only abonnement, en ben je stukken goedkoper uit dan bij Lowcall.

Het enige nadeel is dat je er maandelijks aan vast zit
Brentmeisterdonderdag 30 maart 2006 @ 22:42
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha, ik heb het even vergeleken. Lowcall ziet er inderdaad interessant uit Maar als je gaat rekenen valt het zat mee. Want wanneer je een Vodafone abo neemt van 35 euro mag je 275 minuten bellen. Voor 35 euro kun je bij Lowcall 250 minuten bellen. En dit onder dezelfde voorwaarden qua starttarief (:r)

En bij een abonnement krijg je er een telefoon bij kado. Dus een abonnement lijkt me altijd voordeliger dan zo'n bundel. En als je geen telefoon wilt nee je een sim-only abonnement, en ben je stukken goedkoper uit dan bij Lowcall.

Het enige nadeel is dat je er maandelijks aan vast zit
Ik zeg dus net, dat is niet te vergelijken. Bij LowCall pre-paid kan ik 2 jaar 1 keertje bellen voor een paar euro tegen een aantrekkelijk tarief. Bij een abo heb ik dan ¤20,- per maand moeten betalen. Een abo is eigenlijk altijd goedkoper qua bel- en sms-tarieven dan pre-paid, dat hoef je niet eens te berekenen. Je bent per minuut goedkoper uit, maar je betaalt misschien wel veel meer! Dus als je veel belt -> abo, anders pre-paid.
leolinedancedonderdag 30 maart 2006 @ 22:44
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:42 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ik zeg dus net, dat is niet te vergelijken. Bij LowCall pre-paid kan ik 2 jaar 1 keertje bellen voor een paar euro tegen een aantrekkelijk tarief. Bij een abo heb ik dan ¤20,- per maand moeten betalen. Een abo is eigenlijk altijd goedkoper qua bel- en sms-tarieven dan pre-paid, dat hoef je niet eens te berekenen. Dus als je veel belt -> abo, anders pre-paid.
En zo is het

Maar als je telefoon gaar is en je moet een nieuwe kopen a la ¤200 euro ofzo dan is een abonnement dus altijd goedkoper. Dan heb je de telefoon nl. voor niks, en kun je meer bellen voor je geld.
Brentmeisterdonderdag 30 maart 2006 @ 22:50
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En zo is het

Maar als je telefoon gaar is en je moet een nieuwe kopen a la ¤200 euro ofzo dan is een abonnement dus altijd goedkoper. Dan heb je de telefoon nl. voor niks, en kun je meer bellen voor je geld.
Ja dat is lastig te zeggen, hangt er ook heel erg van af wat voor telefoon je wil en nog steeds hoeveel je belt. Ik heb ook net een andere telefoon gekocht. Een 2e hands Nokia 6630 voor ¤150,- en ik ben nu overgeschakeld van Orange naar LowCall. Dus nu heb ik voor ¤150,- een erg leuke telefoon en ik betaal nu verder niets meer, behalve voor de minuten dat ik echt bel en daar betaal ik voor pre-paid termen een heel laag bedrag voor. 't Is maar net wat je wilt.
leolinedancedonderdag 30 maart 2006 @ 22:52
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:50 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja dat is lastig te zeggen, hangt er ook heel erg van af wat voor telefoon je wil en nog steeds hoeveel je belt. Ik heb ook net een andere telefoon gekocht. Een 2e hands Nokia 6630 voor ¤150,- en ik ben nu overgeschakeld van Orange naar LowCall. Dus nu heb ik voor ¤150,- een erg leuke telefoon en ik betaal nu verder niets meer, behalve voor de minuten dat ik echt bel. Tis maar net wat je wilt.
Precies

Maar dat wil nog niet zeggen dat dat 1e minuut starttarief oké is

Brentmeisterdonderdag 30 maart 2006 @ 22:56
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Precies

Maar dat wil nog niet zeggen dat dat 1e minuut starttarief oké is



Je hebt idd geen starttarief maar belt wel de eerste minuut altijd, dus in feite wel een soort starttarief. Bij langer dan een minuut betaal je bij andere providers het startarief + het tarief per minuut. Dan is dit dus goedkoper.
leolinedancedonderdag 30 maart 2006 @ 23:09
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:56 schreef Brentmeister het volgende:

[..]



Je hebt idd geen starttarief maar belt wel de eerste minuut altijd, dus in feite wel een soort starttarief. Bij langer dan een minuut betaal je bij andere providers het startarief + het tarief per minuut. Dan is dit dus goedkoper.
Starttarief is gewoon sowiezo kut. Ik mag 275 minuten bellen met mijn abo. Maar ik kom netto maar op 175 ofzo. Pure oplichterij toch?
Brentmeisterdonderdag 30 maart 2006 @ 23:42
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Starttarief is gewoon sowiezo kut. Ik mag 275 minuten bellen met mijn abo. Maar ik kom netto maar op 175 ofzo. Pure oplichterij toch?
Ja, als je per minuut moet betalen en je zit net over de hele minuut dan kost dat je steeds een minuut extra voor niets, gek dat ze dat opeens veranderd hebben. Ik zou overstappen
leolinedancedonderdag 30 maart 2006 @ 23:47
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja, als je per minuut moet betalen en je zit net over de hele minuut dan kost dat je steeds een minuut extra voor niets, gek dat ze dat opeens veranderd hebben. Ik zou overstappen
Alle gesprekken van 1 seconde en 10 seconden kosten mij een euro. Je kunt zeggen wat je wilt, maar goedpraten kun jij het ook niet 275 minuten zijn 275 minuten. En geen 100 halve minuten
Brentmeistervrijdag 31 maart 2006 @ 00:00
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Alle gesprekken van 1 seconde en 10 seconden kosten mij een euro. Je kunt zeggen wat je wilt, maar goedpraten kun jij het ook niet 275 minuten zijn 275 minuten. En geen 100 halve minuten
Hmm, ik begrijp niet helemaal wat je daarmee wil zeggen. Dat is precies wat ik zei toch? Ik ben het absoluut niet aan het goedpraten Ik zou naar een andere provider gaan dus
ChRoNiCvrijdag 31 maart 2006 @ 00:01
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Is bij KPN ook zo!!!

althans bij Hi....maar das hetzelfde toch als KPN?
Dat is niet helemaal waar, bij Hi telt het 1e minuut altijd volledig. De minuten daarna worden wel gewoon per seconde afgerekend.

edit

Ik zie dat dit ook de regel is bij Vodafone.. Nou ja ik kan er wel mee leven. Beetje vervelend maar goed.
leolinedancevrijdag 31 maart 2006 @ 00:04
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:00 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hmm, ik begrijp niet helemaal wat je daarmee wil zeggen. Dat is precies wat ik zei toch? Ik ben het absoluut niet aan het goedpraten Ik zou naar een andere provider gaan dus
Oh, ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde
Brentmeistervrijdag 31 maart 2006 @ 00:10
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde
Nee! Was heel serieus. De ' ' deed 't hem waarschijnlijk
__droogkloot__vrijdag 31 maart 2006 @ 09:18
quote:
Even 'ik kom eraan' wat hooguit 10 seconden duurt kost 1 minuut
Wat is dat dan voor munteenheid, de minuut