abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36011865
Ik ben aan het zoeken naar providers om zo goedkoop mogelijk te bellen en te smsen. Zo kwam ik bij LowCall terecht. Ik bel niet zoveel, ik sms vooral. Wellicht dat ik meer ga bellen als ik een goedkope provider vind Je betaalt bij LowCall achteraf voor je telefoontjes/smsjes maar je bent niet verplicht maandelijks een bepaald bedrag neer te tellen. Zijn er hier mensen bekend met deze provider en zo ja, wat zijn jullie meningen hierover?

http://www.lowcall.nl
Oh, and that's a bad miss!
pi_36016329

Ik ben dan vooral benieuwd naar ervaringen met het netwerk, bereik enzo. En ook de wijze van betalen.
pi_36019880
Ik ben er wel bekend mee, maar ik kan er voor de rest niet veel over zeggen. Ze zitten op het Telfort netwerk. Ik heb nu Tele2 via Telfort en af en toe heb ik wel eens dat het bereik niet super is, maar over het algemeen wel te doen.
Binnenkort stap ik over naar Simyo, vergelijkbare aanbieder, maar dan op het netwerk van KPN (KPN dochter). Op de site van simyo staat ook een vergelijkingsvakje, daar kan je de andere goedkope (prepayed-) aanbieders ook vinden.
pi_36020717
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:09 schreef -aad- het volgende:
Ik ben er wel bekend mee, maar ik kan er voor de rest niet veel over zeggen. Ze zitten op het Telfort netwerk. Ik heb nu Tele2 via Telfort en af en toe heb ik wel eens dat het bereik niet super is, maar over het algemeen wel te doen.
Binnenkort stap ik over naar Simyo, vergelijkbare aanbieder, maar dan op het netwerk van KPN (KPN dochter). Op de site van simyo staat ook een vergelijkingsvakje, daar kan je de andere goedkope (prepayed-) aanbieders ook vinden.
Kijk, daar kan ik wat mee Op die site staan idd meerdere aanbieders. Dat Simyo zelf ziet er ook wel goed uit.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:57:00 #5
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36023397
het klinkt egt low budget.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_36023668
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:57 schreef B_BOY het volgende:
het klinkt egt low budget.
Dat is het ook. Het draait namelijk puur om het bellen/smsen. Je krijgt geen telefoon, er is geen abbonnement en je regelt alles op internet. Komt dus weinig bij kijken.
pi_36040422
Ik heb ook Lowcall. Ik bel niet zoveel, maar prepaid vond ik erg lastig worden omdat het duur is en het beltegoed altijd net op is als ik moest bellen enzo. Met Lowcall heb je gewoon een soort 'abonnement' waarbij je geen beltegoed hebt en waar je ook weer niet aan vast zit. Je betaalt achteraf alleen wat je gebeld hebt. Bij echte abonnementen betaal ja altijd nog een vast bedrag per maand. Bovendien is het ook veel goedkoper dan prepaid. Ik gebruik ook nog wel eesn GPRS en dat is ook goedkoper (1,50 per MB itt T-Mobile prepaid 15,00 per MB...).

Ze gebruiken het telfort-netwerk. Over het bereik heb ik weinig te klagen. ALs je twijfelt kun je van te voren even een telfort prepaidkaartje kopen en testen hoe het bereik is op plaatsen waar je vak komt.

Verder heb ik er nog weinig over te klagen. Elke maand komt er netjes een gespecificeerde factuur op de website (PDF). Enige nadeel is dat ze alleen bereikbaar zijn via een duur telefoonnummer. Je kunt via de website zelf veel regelen (adres/bankgegevens, GPRS activeren etc.), maar mocht je de helpdesk nodig zijn dan kan dat niet gratis via de mail ofzo. Daarom is de rest ook zo goedkoop.
pi_36040626
Dat is goeie info Palomar GPRS is dus wel mogelijk begrijp ik, dat vroeg ik me al af. Voor welke zaken gebruik je GPRS dan?
pi_36040727
E-mail checken of internetten (met opera java browser). Niet zo extreem veel hoor, maar met mn prepaid-kaartje kostte me dat al snel een paar euro per sessie. Met lowcall is het extreem goedkoper.

GPRS activeren kost overigens wel eenmalig 8 euro oid (staat ook wel op hun site bij vraag en antwoord).
pi_36040791
Offtopic troep weer weg.
En het mag ook weg blijven.
Dank u
pi_36041350
Bedankt Godlike En weer verder
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:59 schreef Palomar het volgende:
E-mail checken of internetten (met opera java browser). Niet zo extreem veel hoor, maar met mn prepaid-kaartje kostte me dat al snel een paar euro per sessie. Met lowcall is het extreem goedkoper.

GPRS activeren kost overigens wel eenmalig 8 euro oid (staat ook wel op hun site bij vraag en antwoord).
Dat zijn idd dingen die ik dus ook wil gaan doen aangezien ik nu een nokia 6630 heb met Orange prepaid wat erg duur is. Dan is dit wel aantrekkelijk dus
pi_36074292
Weet iemand of je bij simyo voor GPRS verkeer kan aanmelden? Ik kan er niets over vinden op de site, bij LowCall zie ik het idd wel staan.
pi_36074558
GPRS kan niet met Simyo.
pi_36074658
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:17 schreef Palomar het volgende:
GPRS kan niet met Simyo.
Hmm, dat is jammer. Ik twijfel namelijk aan de kwaliteit van het netwerk bij LowCall.
pi_36094977
Ik lees net dit op de site van LowCall:
quote:
Klanten bellen met debitel via de netwerken van Vodafone, KPN en Telfort.
Kwam er ook net achter dat m'n vader Telfort heeft, en die heeft hier nog nooit problemen ermee gehad. Ik denk dus dat ik voor LowCall ga, ook omdat ze GPRS diensten aanbieden. En ze zijn zelfs goedkoper dan Simyo.
pi_36095926
Waar zie je staan dat ze ook via KPN en Vodafone opereren? Ik zie alleen nog maar telfort staan op hun site...

[edit]
Ik zie het al. Dit staat in een algemeen stukje: ( https://www.lowcall.nl/lowcall?waxtrapp=jxbxwCsHyRpWbDKqCxCkD )
quote:
Over debitel
debitel Nederland B.V., opgericht in 1993 en onderdeel van debitel AG, is met 1,3 miljoen mobiele bellers de grootste onafhankelijke mobiele telecomaanbieder in Nederland. Klanten bellen met debitel via de netwerken van Vodafone, KPN en Telfort. debitel biedt mobiele telecomdiensten en mobiele internetdiensten voor de consumenten en zakelijke markt. debitel Nederland B.V. heeft 400 medewerkers bij het hoofdkantoor in Hoofddorp en bij de 34 eigen debitel winkels.
Dat gaat dus over debitel in het algemeen. Lowcall is alleen via telfort.

[ Bericht 40% gewijzigd door Palomar op 16-03-2006 20:17:32 ]
pi_36096623
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:12 schreef Palomar het volgende:
Waar zie je staan dat ze ook via KPN en Vodafone opereren? Ik zie alleen nog maar telfort staan op hun site...

[edit]
Ik zie het al. Dit staat in een algemeen stukje: ( https://www.lowcall.nl/lowcall?waxtrapp=jxbxwCsHyRpWbDKqCxCkD )
[..]

Dat gaat dus over debitel in het algemeen. Lowcall is alleen via telfort.
Oh, ik zie nu pas dat dat over Debitel in het algemeen gaat Maar dat geeft niet, Telfort heeft hier dus blijkbaar goed bereik en dat vind ik wel best Ik heb me echt net aangemeld en geld overgemaakt. Nu is het wachten op de sim-kaart en het overdragen van m'n telefoonnummer. Dat kon namelijk op z'n vroegst over 10 dagen Dus dat heb ik maar gedaan
pi_36279747
En ik heb vandaag m'n nieuwe simkaart met gegevens ontvangen en bevestigd via de site M'n telefoonnummer kon pas komende maandag overgezet worden, dus het wachten is nu daarop Ben benieuwd.
pi_36386651
Hmm...
pi_36402145
Ah! Ik zie net dat m'n bereik van Orange weg is gevallen en ik heb een mailtje binnen van LowCall dat de aansluiting voltooid is! Ik heb dus m'n sim (Dutchtone nog zelfs ) nu vervangen door de nieuwe sim van LowCall en het werkt! Ik heb hier vooralsnog vol bereik. Ik zal m'n verdere praktijkervaringen hier posten

[ Bericht 14% gewijzigd door Brentmeister op 27-03-2006 13:18:38 ]
pi_36529029
Inmiddels is mijn aanvraag voor GRPS ook verwerkt. Ik moet nu m'n telefoon nog zo instellen dat het werkt. Dit is me nog niet gelukt. Verder gaat het bellen en sms'en prima, nog geen problemen met bereik gehad. Weet iemand hier misschien ook of het mogelijk is om op te vragen hoeveel je al gebeld en gesmst hebt?
pi_36534105
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:20 schreef Brentmeister het volgende:
Inmiddels is mijn aanvraag voor GRPS ook verwerkt. Ik moet nu m'n telefoon nog zo instellen dat het werkt. Dit is me nog niet gelukt. Verder gaat het bellen en sms'en prima, nog geen problemen met bereik gehad. Weet iemand hier misschien ook of het mogelijk is om op te vragen hoeveel je al gebeld en gesmst hebt?
Ik neem aan dat je gewoon via de website het saldo en verbruik kan opvragen.
Ik heb even op de website gekeken en daar zeggen ze dat er een gespreksspecificatie bij de facturen zit, maar ik weet niet wat ze met facturen bedoelen aangezien het natuurlijk prepaid is

Bij simyo is het in ieder geval zo dat je per telefoontje nummer, duur en bedrag kan zien. Per bedrag dat je pre-betaald krijg je een factuur, verbruik word gewoon in bijna "real-time" op de website bijgehouden, los van de facturen.
pi_36534564
Ik bedoel dus idd dat "real-time" bijhouden, en niet de facturen. Zodat je op elk moment kan zien hoeveel je gebeld hebt. Dat heb ik bij LowCall nog niet gezien namelijk.
pi_36535848
Vreemd dat dat er niet zou zijn, want ik neem aan dat ze zoiets niet gaan wegstoppen op de website. Het is denk ik een van de voordelen die je als online provider kan bieden.

Maar hoe zit het precies met die facturen dan? Krijg je gewoon periodiek dan een "factuur" van je verbruik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')