*kick
Ik doe dit niet snel, maar ik zou eenieder willen adviseren om nooit en te nimmer in zee te gaan met Lowcall. Ik heb hier UITERMATE slechte ervaringen mee.
In oktober 2006 heb ik lowcall, op advies van een collega genomen, omdat ik een nieuwe zakelijke aansluiting nodig had, maar de tegenbevoegde collega zat in het buitenland. Bij lowcall zou je makkelijk weg kunnen porteren.
De eerste 2 maanden heb ik er zonder al te veel problemen gebruik van gemaakt. Gemiddelde belkosten lagen rond de ¤ 250. M'n bellimiet stond ingesteld op het max van ¤ 100. Als dit op begon te raken kreeg ik een sms met een blokkeringswaarschuwing, en verhoogde ik snel via de site door een extra betaling met ideal, soms meerdere malen per maand.
Op een gegeven moment kreeg ik deze SMS/Mail waarschuwingen niet maar, enkel een mail dat ik geblokkeerd was. Ik heb toen snel extra betalingen verricht, om te kunnen blijven bellen. Echter, m'n toestel werd niet automatisch ge-heractiveerd. Ik moest bellen met de helpdesk, waarna m'n toestel binnen 24 uur opnieuw aangesloten zou zijn. Bij de helpdesk had ik telkens gemiddeld 6 wachtenden, circa 15 minuten voor me.
Tot mijn grote verbazing herhaalde dit probleem zich structureel. Mijn ideal bij-betalingen ziet men op de helpdesk, maar worden binnen de account quota niet bijgewerkt.
Ik ben nu in 3 maanden tijd, zo'n 15 keer afgesloten geweest. Telkens bleek de reden hun fout te zijn. Telkens heeft het me minimaal 25 minuten bellen met het 0900 nummer gekost, en telkens gemiddeld 3 dagen tot ik weer in de lucht was. Een regelrechte ramp. Als zoiets 1, 2 of zelfs 3 keer gebeurd kan ik er nog mee inkomen als er beterschap beloofd wordt, omdat men het probleem erkende.
Na deze keren ben ik me harder op gaan stellen bij de helpdesk. De actie die vanuit hier werd uitgezet was wisselend, de meeste medewerkers deden alles volgens het 'boekje', en wilden hier perse niet van afwijken. Ene Wesley op de helpdesk heeft lijkt de enige persoon te zijn die klantvriendelijkheid begrijpt, en heeft geen e-mail naar het hoofdkantoor van Debitel gestuurd met een heraansluitverzoek, maar bleef ze bellen en zorgde er voor dat ik tijdens het gesprek weer aangesloten werd. Andere medewerkers zeiden me toe dezelfde dag nog met updates terug te bellen, nooit wat van gehoord.
Vorige week ben ik naar Spanje op vakantie geweest. In de week vantevoren heb ik voor de zekerheid met zo'n 300 euro bijgestort, de helpdesk wederom gebeld en gevraagd of het probleem opgelost was, dit werd bevestigd, ik zou niet meer afgesloten worden om niet. Tot mijn allergrote verbazing was ik ineens in Spanje onbereikbaar geworden, en kon ik ook niet meer bellen. Het zelfde probleem weer.
Ik heb vanuit daar de grootste trucendoos open moeten halen om het probleem bij Lowcall onder de aandacht te brengen, een 0900 nummer is vanuit het buitenland immers niet bereikbaar, en ze accepteerde mijn collega niet als beller namens mij, ook al legde hij alles uit. Uiteindelijk heeft een collega mij via de bedrijfscentrale doorverbonden. Ik werd 2 dagen later aangesloten met wederom geen tekst, uitleg, excuus of wat dan ook.
Vanmorgen zag ik in mijn mailbox wederom een bericht dat ik afgesloten ben. Terwijl ik circa 200 euro in de plus sta. Ik heb wederom gebeld, heb geprobeerd beschaafd te blijven, maar mevrouw wilde alles volgens het boekje doen, wilde me geen manager aan de lijn geven en vond het ook maar wat brutaal van mij dat ik daar geen genoegen mee nam na 17 keer hetzelfde probleem te hebben mogen melden.
Ik heb via de KVK het kantoornummer van Debitel achterhaald, en naar de eindverantwoordelijke gevraagd voor dit product. Ik zou in de ochtend nog terug gebeld worden, maar heb zoals ik al aannam niets meer vernomen.
Technische problemen, a la, het gaat er om hoe je hier mee om gaat, en hoe je de klant tevreden houdt. Ik zou iedereen willen adviseren om nooit en te nimmer met deze organisatie Lowcall/Debitel zaken te doen, ze hebben LETTERLIJK maling aan hun klachten getuige bovenstaande.
Dit gaat wat mij betreft absoluut een vervolg krijgen. Bij debitel zelf wordt ik niet serieus genomen, ik zal het vanaf nu dus zeker niet laten om alle andere kanalen in te zetten om er voor te zorgen dat ze naar mij met een passende oplossing komen, en anderen te behoeden voor deze praktijken.
Groet,
Simon