quote:Ik belde laatste tijd wat vaker dus koos voor een Vodafone ¤50 (450 belminuten). Deze werd geadviseerd door de medewerkster; omdat ik veel belde, en veel KORTE gesprekken had. Wat blijkt; als je 10sec belt met dit abonnement, betaal je meteen 1 belminuut.
Dus die medewerkster heeft me gewoon het verkeerde abonnement in mijn voeten geschoven, en zo zit ik per maand altijd lekker veel over mijn belminuten heen
Dit snap ik nietquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:22 schreef cyberstalker het volgende:
Maar je kunt wél 60 minuten bellen voor de prijs van 3.
Ja dan nogquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:28 schreef NMGN23 het volgende:
ik meen dat je alleen de hele eerste minuut betaald en daarna per seconden.
Is bij KPN ook zo!!!quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:20 schreef DaMook het volgende:
Ha net goed dat ik per 1 april bij kpn zit(of is dat daar ook ?)
Wist dit niet eens.
Heb je wel Telfortquote:Op woensdag 29 maart 2006 00:58 schreef MrKickass het volgende:
Stap over op Tele2! Overal bereik waar je het níet nodig hebt
En betalen per seconde![]()
Was/is een actie van Vodafone. Als je langer dan 3 minuten belt dan bel je de rest van het uur gratis.quote:
die tele2/telfort heb ik ook, totaal geen last met bereikbaarheidquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:28 schreef NMGN23 het volgende:
ik meen dat je alleen de hele eerste minuut betaald en daarna per seconden.
ps tele2 belt met telfort
vodafone heeft een beter bereik maar het is afgrijselijk duur.
Ja, maar dat mag de pret niet drukkenquote:
Je bekijkt van tevoren toch de tarieven voordat je tekent?quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dan nog![]()
Het gaat mij om de gesprekken van 10 sec. Zo van: "ik kom eraan" of "ben 5 minuten later" of iets in die richting. Die kosten mij dus voortaan meteen een minuut. Pure oplichterij![]()
Nooit meer vodafone![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Je bekijkt van tevoren toch de tarieven voordat je tekent?
Alle abonnementen werken trouwens zo behalve tmobile en telfort, de rest rekent de hele eerste minuut of een starttarief binne de bundel.
kan zijn dat ze de tarieven veranderen zonder het te meldenquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Alle abonnementen werken trouwens zo behalve tmobile en telfort.
ik had dat ook niet, en toen ik WERD gebeld voor een aanbieding, zei die vent aan de telefoon ook dat ik niet per minuut zou betalen....quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
In de 'oude' T-Mobile abonnementen betaal je per seconde met een minimum van 30 seconden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Ik zat te wachten totdat de eerste wijsneus zou komen met zo'n opmerkingquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:34 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Vorig jaar bij vodafone nietquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:40 schreef Agiath het volgende:
Dat is toch overal zo?
Bij KPN dus ook!quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:20 schreef DaMook het volgende:
Ha net goed dat ik per 1 april bij kpn zit(of is dat daar ook ?)
Wist dit niet eens.
helaas is het je eigen verantwoording omd ealg voorwaarden te lezen alvorens een overeenkomst aan te gaan...... kut oplichtersquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:50 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik had dat ook niet, en toen ik WERD gebeld voor een aanbieding, zei die vent aan de telefoon ook dat ik niet per minuut zou betalen....
Hoe tegenstrijdig... wel aangeven "het is je eigen verantwoordelijkheid" en vervolgens moord en brand roepen omdat je er zelf je handtekening onder zetquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
helaas is het je eigen verantwoording omd ealg voorwaarden te lezen alvorens een overeenkomst aan te gaan...... kut oplichters
dat zou ik nooit doen, ik pleeg moord en brandquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:35 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Hoe tegenstrijdig... wel aangeven "het is je eigen verantwoordelijkheid" en vervolgens moord en brand roepen omdat je er zelf je handtekening onder zet
Je vind dus de voorwaarden niet logisch terwijl dit al jaren zo is bij meerdere profiders.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zat te wachten totdat de eerste wijsneus zou komen met zo'n opmerking![]()
Ja natuurlijk, maar je gaat toch niet kijken naar dingen die totaal niet logisch zijn? Voorheen was vodafone wel betalen per seconde, dus waarom nu niet meer? Dit slaat gewoon nergens op![]()
Ik heb ook jaaaren gratis of voor heel weinig gebeld. Maar deze telefoon wilde ik heel graag en met vodafone abo was ie heel goedkoop bijde vodashop. Dus vandaar. Maar daar trap ik dus ook niet meer inquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:23 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Je vind dus de voorwaarden niet logisch terwijl dit al jaren zo is bij meerdere profiders.
Vodafone heeft deze voorwaarde al jaren.
PS ik vind het trouwens prima dat providers klanten hebben die te veel betalen omdat ze de voorwaarden half lezen, daarom bel (en fok) ik nog steeds gratis met mijn gratis telefoons...
Nee, ik heb dit topic voor jan lul geopendquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:49 schreef __droogkloot__ het volgende:
Je wilt toch niet zeggen dat je dit niet wist of wel?
Nee, Orange heeft wel een starttarief (Simyo ook)quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:33 schreef erikkll het volgende:
heeft orange dit ook? dat zou mijn hoge rekeningen verklaren
Ik had eerst een abonnement van 22,50 per maand. daar was ik snel overheen. mijn rekeningen liepen in de 40/50 euro.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:51 schreef NMGN23 het volgende:
[..]
Nee, Orange heeft wel een starttarief (Simyo ook)
Jou hoge rekeningen zijn een combinatie van een dure provider en een ongeschikte bundel denk ik
Ennuh, Simyo is duurder per minuut dan elke willekeurige abonnement van een provider.
Maar aangezien ik met Vodafone ook prepaid belde is Symio goedkoper, en ik bel niet zoveel dat ik een abbo zal nemen!quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:51 schreef NMGN23 het volgende:
Ennuh, Simyo is duurder per minuut dan elke willekeurige abonnement van een provider.
Is altijd al zo geweest hoor. Ik heb een gewoon Vodafone abo, en minder dan 1 minuut bellen telt als 1 minuut.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:59 schreef leolinedance het volgende:
Ik vond het al vreemd dat ik meer geld per maand kwijt was dan voorheen, voor de omzetting van de gewone vertrouwde bundel naar bel&sms wat ik nu heb.
Maar wat blijkt.....een collega van me vertelde mij dat zij het ook al zo vreemd vond en eens was gaan bellen met de helpdesk. En volgend die luitjes daar betalen we voortaan per minuut.
Dus ook voor gesprekken van 10 seconden! Dus 9x 10 seconden bellen kost je geen 1,5 minuut van je tegoed, maar 9 minuten!!
En over een maand gezien kan je dat natuurlijk erg veel schelen. Ik vind het een laffe manier van geld verdienen. Stelletje zakkenvullers!![]()
![]()
![]()
De mensen hier snappen wel hoe het werkt, ze stellen alleen geen prijs op deze "eerlijke manier", aangezien zij regelmatig NIET gebruik maken van de volle minuut waarvoor zij wel moeten betalen. Daarnaast maak ik uit de reacties op dat er ook veel mensen zijn waarbij dit zonder hun medeweten gewijzigd is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:09 schreef SamStar het volgende:
ik werk bij vodafone, en zal het even uitleggen
de eerste minuut wordt altijd afgetrokken voor "start tarrief" of het gesprek nu 5 of 59 seconden duurt je betaald dan altijd 1 minuut..
na die minuut, betaal je per seconde, en aangezien het gros toch wel iets langer beld dan 1 minuut is dit een eerlijkere manier dan een "start tarief" in te voeren, dan gaan mensen daar weer over klagen... en btw bij de meeste providers zit het zo...
het is dat ik dit hier lees, verklaard ook meteen waarom soms me rekening hoger is dan voor me gevoel mogelijk is. Sinds wanneer is dit veranderd?quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:42 schreef Furia het volgende:
[..]
De mensen hier snappen wel hoe het werkt, ze stellen alleen geen prijs op deze "eerlijke manier", aangezien zij regelmatig NIET gebruik maken van de volle minuut waarvoor zij wel moeten betalen. Daarnaast maak ik uit de reacties op dat er ook veel mensen zijn waarbij dit zonder hun medeweten gewijzigd is.
Ik vind het echt een achterlijke manier. Als ik 1 seconde per ongeluk iemand zijn voicemail krijg, hoppakee 1 minuut. Even 'ik kom eraan' wat hooguit 10 seconden duurt kost 1 minuutquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:09 schreef SamStar het volgende:
ik werk bij vodafone, en zal het even uitleggen
de eerste minuut wordt altijd afgetrokken voor "start tarrief" of het gesprek nu 5 of 59 seconden duurt je betaald dan altijd 1 minuut..
na die minuut, betaal je per seconde, en aangezien het gros toch wel iets langer beld dan 1 minuut is dit een eerlijkere manier dan een "start tarief" in te voeren, dan gaan mensen daar weer over klagen... en btw bij de meeste providers zit het zo...
Leuk is ook dat je geen enkel overzicht krijgt van de kosten met zo'n sim only abbonement.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind het echt een achterlijke manier. Als ik 1 seconde per ongeluk iemand zijn voicemail krijg, hoppakee 1 minuut. Even 'ik kom eraan' wat hooguit 10 seconden duurt kost 1 minuutReken er maar op dat de helft van mijn gesprekken korter dan 1 minuut duren. Dus we worden gewoon genaait waar we bij staan
Reken maar even na, ik heb 275 minuten en smsjes, waarvan ik er ongeveer 200 verbel. Laten we van het beste geval uitgaan, dat ik 50 gesprekken heb van korter dan een minuut. (dat zullen er in werkelijkheid meer zijn)
50 gesprekken van gemiddeld 20 seconden. Dan gooi ik dus 50 x 40 seconden weg. Dat is 33,3 minuten. Bellen buiten de bundel kost 0.25 per minuut. 33 * 0,25 = ¤ 8,33 die ze elke maand kado krijgen. Dat x 12 = 100 euro per jaar exact wat ze kado krijgen![]()
![]()
En dat is nog in het meest gunstige geval voor mij![]()
Klopt, maar Simyo is dan ook pre-paid, kan je niet vergelijken. Ik heb zelf LowCall (ook prepaid) nog goedkoper dan Simyo. Bellen met LowCallquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:51 schreef NMGN23 het volgende:
Aha, ik heb het even vergeleken. Lowcall ziet er inderdaad interessant uitquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:26 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Klopt, maar Simyo is dan ook pre-paid, kan je niet vergelijken. Ik heb zelf LowCall (ook prepaid) nog goedkoper dan Simyo. Bellen met LowCall
Ik zeg dus net, dat is niet te vergelijken. Bij LowCall pre-paid kan ik 2 jaar 1 keertje bellen voor een paar euro tegen een aantrekkelijk tarief. Bij een abo heb ik dan ¤20,- per maand moeten betalen. Een abo is eigenlijk altijd goedkoper qua bel- en sms-tarieven dan pre-paid, dat hoef je niet eens te berekenen. Je bent per minuut goedkoper uit, maar je betaalt misschien wel veel meer! Dus als je veel belt -> abo, anders pre-paid.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha, ik heb het even vergeleken. Lowcall ziet er inderdaad interessant uitMaar als je gaat rekenen valt het zat mee. Want wanneer je een Vodafone abo neemt van 35 euro mag je 275 minuten bellen. Voor 35 euro kun je bij Lowcall 250 minuten bellen. En dit onder dezelfde voorwaarden qua starttarief (:r)
En bij een abonnement krijg je er een telefoon bij kado. Dus een abonnement lijkt me altijd voordeliger dan zo'n bundel. En als je geen telefoon wilt nee je een sim-only abonnement, en ben je stukken goedkoper uit dan bij Lowcall.
Het enige nadeel is dat je er maandelijks aan vast zit
En zo is hetquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:42 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik zeg dus net, dat is niet te vergelijken. Bij LowCall pre-paid kan ik 2 jaar 1 keertje bellen voor een paar euro tegen een aantrekkelijk tarief. Bij een abo heb ik dan ¤20,- per maand moeten betalen. Een abo is eigenlijk altijd goedkoper qua bel- en sms-tarieven dan pre-paid, dat hoef je niet eens te berekenen. Dus als je veel belt -> abo, anders pre-paid.
Ja dat is lastig te zeggen, hangt er ook heel erg van af wat voor telefoon je wil en nog steeds hoeveel je belt. Ik heb ook net een andere telefoon gekocht. Een 2e hands Nokia 6630 voor ¤150,- en ik ben nu overgeschakeld van Orange naar LowCall. Dus nu heb ik voor ¤150,- een erg leuke telefoon en ik betaal nu verder niets meer, behalve voor de minuten dat ik echt bel en daar betaal ik voor pre-paid termen een heel laag bedrag voor. 't Is maar net wat je wilt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En zo is het
Maar als je telefoon gaar is en je moet een nieuwe kopen a la ¤200 euro ofzo dan is een abonnement dus altijd goedkoper. Dan heb je de telefoon nl. voor niks, en kun je meer bellen voor je geld.
Preciesquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:50 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja dat is lastig te zeggen, hangt er ook heel erg van af wat voor telefoon je wil en nog steeds hoeveel je belt. Ik heb ook net een andere telefoon gekocht. Een 2e hands Nokia 6630 voor ¤150,- en ik ben nu overgeschakeld van Orange naar LowCall. Dus nu heb ik voor ¤150,- een erg leuke telefoon en ik betaal nu verder niets meer, behalve voor de minuten dat ik echt bel. Tis maar net wat je wilt.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Precies
Maar dat wil nog niet zeggen dat dat 1e minuut starttarief oké is![]()
![]()
![]()
Starttarief is gewoon sowiezo kut. Ik mag 275 minuten bellen met mijn abo. Maar ik kom netto maar op 175 ofzo. Pure oplichterij toch?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:56 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
![]()
Je hebt idd geen starttarief maar belt wel de eerste minuut altijd, dus in feite wel een soort starttarief. Bij langer dan een minuut betaal je bij andere providers het startarief + het tarief per minuut. Dan is dit dus goedkoper.![]()
Ja, als je per minuut moet betalen en je zit net over de hele minuut dan kost dat je steeds een minuut extra voor niets, gek dat ze dat opeens veranderd hebben. Ik zou overstappenquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Starttarief is gewoon sowiezo kut. Ik mag 275 minuten bellen met mijn abo. Maar ik kom netto maar op 175 ofzo. Pure oplichterij toch?
Alle gesprekken van 1 seconde en 10 seconden kosten mij een euro. Je kunt zeggen wat je wilt, maar goedpraten kun jij het ook nietquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja, als je per minuut moet betalen en je zit net over de hele minuut dan kost dat je steeds een minuut extra voor niets, gek dat ze dat opeens veranderd hebben. Ik zou overstappen
Hmm, ik begrijp niet helemaal wat je daarmee wil zeggen. Dat is precies wat ik zei toch? Ik ben het absoluut niet aan het goedpratenquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alle gesprekken van 1 seconde en 10 seconden kosten mij een euro. Je kunt zeggen wat je wilt, maar goedpraten kun jij het ook niet275 minuten zijn 275 minuten. En geen 100 halve minuten
Dat is niet helemaal waar, bij Hi telt het 1e minuut altijd volledig. De minuten daarna worden wel gewoon per seconde afgerekend.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Is bij KPN ook zo!!!
althans bij Hi....maar das hetzelfde toch als KPN?
Oh, ik dacht dat je het sarcastisch bedoeldequote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:00 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Hmm, ik begrijp niet helemaal wat je daarmee wil zeggen. Dat is precies wat ik zei toch? Ik ben het absoluut niet aan het goedpratenIk zou naar een andere provider gaan dus
![]()
Nee! Was heel serieus. De 'quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde
Wat is dat dan voor munteenheid, de minuutquote:Even 'ik kom eraan' wat hooguit 10 seconden duurt kost 1 minuut
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |