Mijn lieve beschermengeltjes. Ik kan er niet over uit, dat zoveel mensen zich inzetten voor mij! Mijn baasje is dan wel degene die met me opgezadeld zit, zonder jullie zou ze een veel grotere kluif aan me hebben gekregen.
![]()
.
Er zijn sinds mijn vorige bericht twee pakjes voor mij gekomen!
Ploing... Ondeugend stuurde een voedselrantsoen om mijn pootjes bij af te likken. Kleine zakjes met de heerlijkste maaltijden, die we als tussendoortje mogen delen, en een grote zak brokjes die geweldig smaken, het vrouwtje doet ze wel eens door onze gewone brokjes zodat onze gewone maaltijden net wat lekkerder smaken.
![]()
.
Wat er vandaag binnen kwam... Ik heb even tijd nodig gehad om bij te komen hoor. Het is dat lady-wrb het al zo druk heeft met haar kipjes, anders had ik mijn biezen gepakt om bij haar te gaan wonen. CHOCOLA! Hoe verzint ze het. Ik had me er al bij neergelegd dat de heerlijk geurige repen die het vrouwtje soms met jaloersmakende gulzigheid naar binnen zit te werken, niet voor mij weggelegd waren. Giftig, zegt het baasje, maar ik denk eerder dat ze het allemaal voor zichzelf wil houden,
![]()
. Toch kwam er uit de blije doos van lady-wrb een zak met chocolaatjes, speciaal voor ons, en we kregen meteen een stukje, want ook ons baasje was blij verrast met deze traktatie! Ik vind het zo lekker, dat het me niet eens kan schelen dat Herman het balletje, wat ook in de doos zat, meteen inpikte. Het kauwstaafje wat ik daarna kreeg heb ik zelfs even apart gelegd, zodat ik nog wat langer van de smaak in mijn mond kan nagenieten.
![]()
!
Dit ben ik, ongeveer een seconde voor ik de bosjes in schiet, gezien ik graag mijn doofheid aanwendt om even lekker van het pad te kunnen wijken.Ik wil ook even vertellen over mijn eerste wankele stappen op het pad der liefde. Eigenlijk wilde ik het geheim houden, want ik weet al hoe mensen zullen reageren. Mijn geliefde kan rechtop onder mijn buik door lopen en ik ben me heel erg bewust van wat mensen zullen zeggen, als ze ons samen zien! Toch, ik vind haar zo lief. Ze is zo lekker zacht en het voelt heerlijk om door haar mooie witte krulhaartjes te snuffen. Het schept een band, weet je wel, zij heeft het ook niet leuk gehad vroeger. Vandaar dat ik haar al meteen mocht. In het begin ging ze wel eens zomaar in mijn bed liggen, en durfde ik er niet bij te kruipen, want ja, ik wilde haar niet meteen het verkeerde idee geven natuurlijk, het gaat me niet alleen maar om dat ene... Daarbij was ik ook bang wat het vrouwtje ervan zou vinden, zo'n vreemde hond in huis, geadopteerd vanuit de beste bedoelingen, die dan meteen haar kleine engeltje begint te versieren...?
Echte liefde laat zich niet sturen. Mijn baasje was niet thuis en ik besloot, toen mijn lief weer eens in mijn bed lag, de stoute schoenen aan te trekken. Mijn hart klopte in mijn keel toen ik me voor het eerst naast haar in bed neerlegde. Gelukkig stond ze niet afwijzend tegenover mijn toenadering. Zo zijn we de hele ochtend blijven liggen, dicht tegen elkaar, lekker in het zonnetje, genietend. Toen het vrouwtje plots thuiskwam en ons betrapte in die innige omhelzing, konden we niet meer doen alsof er niks aan de hand was. Gelukkig liet ze duidelijk weten dat ze het fantastisch vond. Afgezien van de vraag of ik wel voorzichtig wilde zijn met haar kleine meid, geeft ze ons alle ruimte om van elkaars aanwezigheid te genieten.
![]()
.
Zo liggen we het liefst. Lekker lui in de zon.Ik heb gemerkt dat mijn baasje wel eens erg verdrietig kan worden... Dan baalt ze van alles wat er mis is in de (dieren)wereld en doet ze net alsof zij daar verantwoordelijk voor is.
. Wat mij betreft doet ze meer dan genoeg, en ik probeer dat ook duidelijk te maken, dan leg ik mijn kop op haar knie en hoop dat ze in mijn ogen ziet hoe blij ik ben met haar. Volgens mij voelt ze dat wel hoor. Toch wil ze meer doen, zegt ze. Ik inspireer haar daartoe, blijkbaar. *trots is*
.
Haar bedoeling is om, ter ere van mij, maar ook Herman en Vicky, een soort online dagboek te starten, waar ze verhalen zoals het mijne, en die van minder gelukkige dieren, kan verzamelen en hopelijk mensen kan motiveren om iets te betekenen voor ons. Wat dan ook. Er wordt aan gewerkt.