abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36539397
Ik heb altijd een schoon shirt en deo bij me. Kleed me gewoon even snel om als ik op mijn werk aankom.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 1 april 2006 @ 00:03:20 #27
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_36539489
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:57 schreef Alicey het volgende:
Voel je je ook warm na die 15 a 20 minuten? In dat geval zou je bijvoorbeeld een jas uit kunnen trekken. Het kan ook gewoon zijn dat het onderdeel is van conditie opbouwen, en dat het moment waarop je gaat transpireren gaandeweg later wordt.
Dus niet....Mensen met een hele goede conditie transpireren juist sneller..
Begin bij het begin en eindig nooit!
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:40:31 #28
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_36550673
klopt, het lichaam begint al eerder met koelen zeg maar
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_36550790
conditie heeft met effectiever gebruik van zuurstof in het lichaam te maken(betere opname, betere distributie naar de spieren, betere afvoer van koolstof), met als gevolg dat je algemene temperatuur ook vlugger stijgt(zuurstof is nodig voor verbranding, hoe meer zuurstof hoe meer je kunt verbranden en dus meer energie je hebt), en om dit weer af te koelen zweet je.

Ook als je meer spieren hebt zweet je meer, want dan heb je ook meer verbranding

De enigste hint die ik kan geven om minder te zweten is niet te drinken voor je gaat fietsen(werkt voor mij), want als je minder water in je hebt kun je niet zweten

EDIT: eh? ik kreeg net na deze post een "je bent gebanned"-scherm
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_36558083
Ik heb een behoorlijke conditie, dus zou volgens de theorie veel moeten zweten... Ik zweet juist nauwelijks, maar heb wel altijd koppijn. Misschien dat dit een verband kan hebben?
pi_36558321
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:03 schreef Letterman het volgende:

[..]

Dan zou ik echt een waanzinnige conditie hebben
pi_36558614
tvp'tje, zal straks alles eens lezen.

Ik fiets elke dag ca. half uur naar m'n werk en probleem is dat ik altijd de Tour de France naspeel oftewel ik fiets keihard. Maar veel zou het niet uitmaken als ik wat in vaart probeerde te minderen. Ik woon namelijk in Nederland en daar heb je nu eenmaal altijd tegenwind

Ik kom dus altijd badend in het zweet aan op het werk, niet echt lekker is dat.
pi_36558712
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:41 schreef Soul79 het volgende:
tvp'tje, zal straks alles eens lezen.

Ik fiets elke dag ca. half uur naar m'n werk en probleem is dat ik altijd de Tour de France naspeel oftewel ik fiets keihard. Maar veel zou het niet uitmaken als ik wat in vaart probeerde te minderen. Ik woon namelijk in Nederland en daar heb je nu eenmaal altijd tegenwind

Ik kom dus altijd badend in het zweet aan op het werk, niet echt lekker is dat.
Soms ook wind mee hoor
pi_36565123
Na de zoveelste keer fietsen werd het zweet toch wel minder bij mij hoor, heb zelf ook een (zowat) topconditie , rusthartslag van slechts 34 dus dat zegt misschien wel wat over mijn conditie in het bijzonder.
  zondag 2 april 2006 @ 02:36:46 #35
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_36568567
Nou de meeste mensen die ik ken zijn juist makkelijker, meer en eerder gaan zweten nadat hun conditiue was opgebouwt!
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_36572359
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:08 schreef bloodyserious het volgende:
Na de zoveelste keer fietsen werd het zweet toch wel minder bij mij hoor, heb zelf ook een (zowat) topconditie , rusthartslag van slechts 34 dus dat zegt misschien wel wat over mijn conditie in het bijzonder.
Ik heb geen idee wat mijn rusthartslag is, maar het was genoeg reden voor een medisch onderzoekje waaruit uiteindelijk bleek dat ik teveel sportte .

En zweten dat ik deed
  zondag 2 april 2006 @ 12:45:25 #37
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_36573666
De ene persoon zweet heel veel en de ander zweet heel weinig.
Als je een zweterig persoon bent, dan kun je het beste een schoon shirt meenemen en je even omkleden op school of op je werk.
Ik fiets nu een paar jaar (bijna) iedere dag 20 km naar mijn werk en ook als ik wind mee heb, kom ik bezweet aan. Valt weinig aan te doen, behalve dan schone kleding meenemen en douchen op mijn werk.
  zondag 2 april 2006 @ 12:46:32 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36573705
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:03 schreef Letterman het volgende:

[..]

Dan zal het bij mij wel door iets anders komen.
pi_36575858
quote:
Op zondag 2 april 2006 12:45 schreef Liejannuh het volgende:
De ene persoon zweet heel veel en de ander zweet heel weinig.
Als je een zweterig persoon bent, dan kun je het beste een schoon shirt meenemen en je even omkleden op school of op je werk.
Ik fiets nu een paar jaar (bijna) iedere dag 20 km naar mijn werk en ook als ik wind mee heb, kom ik bezweet aan. Valt weinig aan te doen, behalve dan schone kleding meenemen en douchen op mijn werk.
Even douchen op school
  zondag 2 april 2006 @ 15:22:37 #40
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_36578907
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:55 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Even douchen op school
Ik douche altijd op mn werk. Is beter dan de hele dag in je zweterige fietskleding rondwandelen.
Maar ik kan me voorstellen dat niet alle werkgevers dergelijke faciliteiten bieden en dan is een schoon shirt en wat deo vaak wel voldoende.
pi_36579478
Je werkt in een zwembad?
  zondag 2 april 2006 @ 15:45:13 #42
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_36579610
Nee, ik ben ambtenaar.
En er zijn douches beschikbaar. Wel zo fijn ook voor mensen die in hun lunchpauze gaan hardlopen enzo.
pi_36580008
Ah wat lijkt me dat relax zeg! Ik heb met stage een half jaar kantoorwerk gedaan, had soms echt even de neiging om een rondje te gaan hardlopen .
pi_36581000
Ik ben trouwens liever nat van het zweet dan van de regen
pi_36581668
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:34 schreef Soul79 het volgende:
Ik ben trouwens liever nat van het zweet dan van de regen
Waarom dat? Regen stinkt niet en is niet plakkerig.
  zondag 2 april 2006 @ 17:54:06 #46
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36583121
Ik heb lange tijd ook dagelijks 2 x 10 km per dag gefietst (nu 2 x per week ongeveer) en daarnaast doe ik spinning. Ik zweet eigenlijk nauwelijks, hoogstens wat klammetjes, maar nooit druppels of dat je me ziet glimmen van de zweet. De meeste mensen op spinnen hebben dit wel, terwijl ik even hard fiets (en ook het verzet aandraai ).
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_36598436
Dat is idd een irritant probleem. Wat kleding betreft had ik altijd het probleem dat ik super koude handen en gezicht had en een super warm bovenlichaam. Dat is nu dus met de lente (hopelijk) snel op komst niet meer zo maar het is toch lastig. Meestal ga ik een stukje rustiger fietsen wanneer ik voel dat het zweten begint. Werkt niet altijd maar wel een klein beetje.

Wanneer het buiten echt warm begint te worden stap ik overigens liever op de fiets dan dat ik in een super hete stinkende bus ga zitten.
pi_36599023
dan moet je gewoon anti transpirant deo opspuiten
pi_36607243
quote:
Op maandag 3 april 2006 07:55 schreef mic_forever het volgende:
dan moet je gewoon anti transpirant deo opspuiten
Welk merk heeft dat??
  maandag 3 april 2006 @ 14:21:53 #50
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36607304
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:19 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Welk merk heeft dat??
Je kan beter vragen welke merk dat niet heeft. Tegenwoordig zijn praktisch alle mannendeo's anti-tranparant deo's. Maar zelf vind ik Rexona de beste.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')