Oke het zit zo, altijd als ik naar bed ga krijgen mn chinchilla's een snoepje. Dit zit zo diep ingebakken bij ze dat ze tussen half 11 en 12 constant bij de tralies zitten. Wanneer ik ( of mn ma) langsloop dan gaan ze tegen de tralies op staan om aandacht te vragen...en een snoepje.
Nu krijgen doordeweeks vaak een knabbelstaafje of een kleinbeetje zonnebloempitten. Weekend vaak een lekkere pinda.
Vannacht ging ik dus naar bed en ik zag hun glunderende oogjes alweer schijnen terwijl ze tegen de stralies aanleunde. Ach, ze hebben de laatse 2 dagen geen snoepje gehad dus nu maar wel. Ik trakteerde ze op een pinda, die hadden ze van het weekend niet gehad.
Ik zei meteen: Stil aan doen hé?
Ze knikte ja en ze kregen de pinda in ontvangst.
Ik was de trap nog niet af richting de badkamer of een hels kabaal kwam uit de kooi. Leek wel of ze de pinda's met een heipaal aan het openbreken waren, Daarna braken ze luidruchtig de pinda uit de schil en aten het luidsmakkend op. Dit allemaal hoorde ik door mn electrische tandenborstel heen. Lekker dan! Zowat het hele huis wakker én de buren.
Vertrouw dus nooit je eigen beesten
![]()
en