me·ta·foor (de ~, -foren)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:18 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
sthi wat is ook alweer een metafoor
dankje. ik ook nietquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:22 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
me·ta·foor (de ~, -foren)
1 stijlfiguur waarbij een begrip vervangen wordt door een beeld
Ik ben er overigens niet goed in
De verticale verleiding naar het horizontaal verlangen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:47 schreef jpg97 het volgende:
Droogneuken op de dansvloer![]()
opgelost; slotje
String hoort toch in je reet te zitten?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:00 schreef Monocultuur het volgende:
Stel je de beweging voor die je maakt als je string in je reet zit.
Dat is salsa dansen.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
De verticale verleiding naar het horizontaal verlangen.![]()
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
De zin is iid wel erg mooi! Maar dan heb ik nog geen metafoor, want die moet uitgebeeld zijn in een vorm van een beeld.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:22 schreef buzzer het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
deze kan op slot, we hebben een winnaar
Metafoor kan ook gewoon tekstueel zijn hoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:32 schreef Miss_Candy het volgende:
[..]
De zin is iid wel erg mooi! Maar dan heb ik nog geen metafoor, want die moet uitgebeeld zijn in een vorm van een beeld.
Dat is waar, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Metafoor kan ook gewoon tekstueel zijn hoor.
"Shall I compare thee to a summer's day? Thou art more lovely and more temperate" etc.
is ook een metafoor
Kan aan mij liggen, maar is het niet "Verticale uiting van een horizontaal verlangen"?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |