Whahaha, das wel een leuke trucquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:30 schreef Klonk het volgende:
Ik had een klein onderdeeltje nodig (een schroefje) van een ikea ding, dus ik bel voor 10 cent per minuut de infolijn, en kom al knoppendrukkend bij de optie ''onderdeel bestellen'' en krijg een paar minuten later iemand aan de telefoon, leg uit wat ik wil, krijg ik als antwoord, voor het bestellen van onderdelen moet u altijd terug naar de winkel, dat kan niet telefonisch![]()
daar komt het wel op neer jaquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:41 schreef Paulusch het volgende:
Voor de telefoonkosten had je bij de gemiddelde dhz zaak een kilo schroeven kunnen halen. :p
ze klonk als een of ander 50+ huisvrouw geval, nu heb ik niet al te hogen eisen, maar er zijn grenzenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:56 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
vroeg je niet wat ze aan had en of ze geil was?![]()
laat je je niet misleiden door haar stemquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
ze klonk als een of ander 50+ huisvrouw geval, nu heb ik niet al te hogen eisen, maar er zijn grenzen![]()
Hahaha, het was alvast 1 april daar bij IKEAquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:30 schreef Klonk het volgende:
Ik had een klein onderdeeltje nodig (een schroefje) van een ikea ding, dus ik bel voor 10 cent per minuut de infolijn, en kom al knoppendrukkend bij de optie ''onderdeel bestellen'' en krijg een paar minuten later iemand aan de telefoon, leg uit wat ik wil, krijg ik als antwoord, voor het bestellen van onderdelen moet u altijd terug naar de winkel, dat kan niet telefonisch![]()
en waarom niet, als het een specifiek schroefje is, wat bij dat meubeldingetje hoort dan is er toch vrij duidelijk sprake van een onderdeelquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:59 schreef 700MB het volgende:
Een schroefje kwalificeert ook niet echt als onderdeel.
Nee, een plank van een kast of een kussen van een bank is een onderdeel. Een schroefje is enkel een hulpstuk.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
en waarom niet, als het een specifiek schroefje is, wat bij dat meubeldingetje hoort dan is er toch vrij duidelijk sprake van een onderdeel![]()
Een hulpstuk impliceert dat je zonder dat schroefje een complete kast hebt. Dat waag ik te betwijfelen als het schroefje in kwestie van essentieel belang is voor de stevigheid van de kast. In dat geval is het schroefje toch echt een onderdeel van de kast.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:04 schreef 700MB het volgende:
Nee, een plank van een kast of een kussen van een bank is een onderdeel. Een schroefje is enkel een hulpstuk.
het is anders erg lastig als je schroefjes tekortkomtquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:08 schreef RedFever007 het volgende:
Bij IKEA is het toch altijd zo dat je de helft van je schroeven overhoud na het bouwen?
en TS mist 1 klein klote schroevje, en daardoor is hij dusdanig overstuur dat hij de de IKEA pechdienst gaat bellen![]()
Stumper![]()
Het voordeel is dat Ikea niet de enige is met schroefjesquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
het is anders erg lastig als je schroefjes tekortkomt
Nee, in het geval van schroefjes, en dat geldt eigenlijk voor alle soorten schroefjes die de IKEA meelevert, zijn dat standaard je-kan-ze-bij-elke-bouwmarkt-kopen terwijl de onderdelen van de kast dat niet zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:08 schreef r_one het volgende:
Een hulpstuk impliceert dat je zonder dat schroefje een complete kast hebt. Dat waag ik te betwijfelen als het schroefje in kwestie van essentieel belang is voor de stevigheid van de kast. In dat geval is het schroefje toch echt een onderdeel van de kast.
but of course, ik ga er wel van uit dat die dingen algemeen verkrijgbaar zijn?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:12 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Het voordeel is dat Ikea niet de enige is met schroefjes
Nee, een hamer is noch een onderdeel, noch een hulpstuk, maar een hulpmiddel of gereedschap. Deze kan nodig zijn om in het proces van een kast in elkaar zetten te gebruiken maar maakt geen deel uit van het eindproduct en heeft ook geen enkele meerwaarde om deze als zodanig aan het eindproduct toe te voegen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:12 schreef 700MB het volgende:
Zonder hamer kan je die kast ook niet in elkaar zetten, dat zou volgens jouw redenering dus ook een onderdeel zijn.
ten eerste klopt al niet wat je zegt, dit is voor het allereerst dat ik een schroefje tekort komquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:08 schreef RedFever007 het volgende:
Bij IKEA is het toch altijd zo dat je de helft van je schroeven overhoud na het bouwen?
en TS mist 1 klein klote schroevje, en daardoor is hij dusdanig overstuur dat hij de de IKEA pechdienst gaat bellen![]()
Stumper![]()
niet waarquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:55 schreef PonyLover het volgende:
je moet de ANWB bellen die komen dan je kast repareren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |