Dat was jij toch al ?quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:16 schreef Evil_Jur het volgende:
...
Je zou toch zo racist worden, of niet?
...
quote:French President Jacques Chirac has announced that the new youth employment law that sparked weeks of sometimes violent protests will be scrapped.
He said it would be replaced by other measures to tackle youth unemployment.
Millions of students and union members have taken to the streets over the last month in protest against the law, which made it easier to fire young workers.
Prime Minister Dominique de Villepin said the law's aim had been to tackle high unemployment among the young.
The law, known as the First Employment Contract or CPE, introduced a new work contract for under-26s.
FIRST JOB CONTRACT
Contrat Premiere Embauche (CPE): A new work contract for under-26s allowing a two-year trial period
In that period, employers can end a contract without explanation
After two years, the CPE reverts to a standard full-time contract
Became law on 2 April
Q&A: French labour law row
It was to allow a two-year trial period, during which employers could end a contract without explanation.
The plan to replace the law was announced after a meeting between the president, Prime Minister Dominique de Villepin and other senior ministers on Monday.
'Dramatic situation'
Speaking in a live television address, Mr de Villepin said the president had accepted his proposed changes and that the new measures would be presented to the various sectors concerned during Monday.
He said he was convinced that the only way of addressing joblessness in France was a better balance between flexibility for employers and security for employees.
"For some time the action of the government had been guided by one objective, to provide thousands of young people from our society with opportunities for jobs," he said.
"I wanted to act very quickly because the dramatic situation and the despair of a number of young people warranted it.
"This was not understood by everyone, I'm sorry to say," said Mr de Villepin.
His goal now, he said, was to work for the future of the country, adding that he hoped all French people would work together.
Union leaders had given the government until Easter weekend to withdraw the law or face a repeat of the recent general strikes.
In a first reaction, the deputy leader of the country's second biggest trade union, the CGT, welcomed the announcement.
Maryse Dumas told the French news agency, AFP, that the withdrawl of the CPE was due to the "success of the joint action of workers and students, as well as union unity".
Je vooruitzict dat de demonstraties tegen CPE wel zullen doodbloeden is toch uitgekomen. Er zullen geen CPE demonstraties meer zijnquote:Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan me internationale bedrijven zo goed voorstellen die nadenken over waar in europa ze een nieuwe plant gaan neerzetten...
Dat is in de afgelopen jaren heus wel geprobeerd hoor. Alleen zijn de Nederlandse studenten veel passiever en banger dan de Franse studenten. Daarom faalt het in Nederland altijd binnen twee dagen.quote:Op maandag 10 april 2006 13:09 schreef Slayage het volgende:
Misschien moeten we hier ook wat vaker rellen, als er iets dreigt te gebeuren dat ons niet zint![]()
Sure, goed idee, Nooit meer maatregelen accepteren die pijn doen. Waarom ook, de politiek doet dat alleen maar om het leven zuur te maken.quote:Op maandag 10 april 2006 13:09 schreef Slayage het volgende:
Misschien moeten we hier ook wat vaker rellen, als er iets dreigt te gebeuren dat ons niet zint![]()
Lekker kortzichtig. Waarom mag je niet opkomen voor je eigen rechten als je het idee hebt dat de volksvertegenwoordigers dit niet doen?quote:Op maandag 10 april 2006 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure, goed idee, Nooit meer maatregelen accepteren die pijn doen. Waarom ook, de politiek doet dat alleen maar om het leven zuur te maken.
Sukkel
Omdat het zeker in dit geval een schot in de eigen voet is. De Franse jeugd kan weer vooruitkijken naar jaren van uitsluiting op de arbeidsmarkt. Ze laten een gouden kans liggen.quote:Op maandag 10 april 2006 14:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig. Waarom mag je niet opkomen voor je eigen rechten als je het idee hebt dat de volksvertegenwoordigers dit niet doen?
Daar denken die jongeren, en ik ook, dus heel anders over.quote:Op maandag 10 april 2006 14:47 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Omdat het zeker in dit geval een schot in de eigen voet is. De Franse jeugd kan weer vooruitkijken naar jaren van uitsluiting op de arbeidsmarkt. Ze laten een gouden kans liggen.
quote:
Dat is uitermate kortzichtig, maar niet onlogisch. Verandering wordt altijd gezien als gevaarlijk. Je weet wat je hebt en je weet nooit precies wat de gevolgen van verandering zullen zijn. Er zijn altijd groeperingen die deze angst op slimme wijze uitbuiten, wat dus leidt tot dit soort protesten.quote:Daar denken die jongeren, en ik ook, dus heel anders over.
FNV ook met hun "Wij verdienen beter" spotjes over "oneerlijke concurentie uit oosteuropa"quote:Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef Dwersdriever het volgende:
Conservatisme wordt vaak als een rechtse eigenschap gezien, in werkelijkheid zijn het vakbonden en linkse politieke partijen die zich tegen iedere verandering keren. In Nederland zie je dat bijvoorbeeld bij de SP.
Gooi je het nu op 'weerstand tegen verandering'? Wat een onzin. Ik vind het een slecht plan, mijn onderbouwing staat elders in dit topic. Pffff...quote:Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat is uitermate kortzichtig, maar niet onlogisch. Verandering wordt altijd gezien als gevaarlijk. Je weet wat je hebt en je weet nooit precies wat de gevolgen van verandering zullen zijn. Er zijn altijd groeperingen die deze angst op slimme wijze uitbuiten, wat dus leidt tot dit soort protesten.
Conservatisme wordt vaak als een rechtse eigenschap gezien, in werkelijkheid zijn het vakbonden en linkse politieke partijen die zich tegen iedere verandering keren. In Nederland zie je dat bijvoorbeeld bij de SP.
Ik heb jouw mening elders in dit topic ook al weerlegd. Helaas kom jij daarna meestal niet verder dan het gebruik van een term als 'onzin'. Jammer, maar ik had niet anders verwacht. Iedereen die logisch nadenkt over dit plan ziet dat het vooral in het voordeel van jongeren werkt. Nu blijven ze te maken hebben met werkgevers die bij vacatures de voorkeur geven aan andere doelgroepen. Ze gooien hun eigen ruiten in.quote:Op maandag 10 april 2006 15:28 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Gooi je het nu op 'weerstand tegen verandering'? Wat een onzin. Ik vind het een slecht plan, mijn onderbouwing staat elders in dit topic. Pffff...
quote:Op maandag 10 april 2006 15:39 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb jouw mening elders in dit topic ook al weerlegd.
Je hebt gelijk jongen, antwoord maar weer met alles behalve argumentatie. Wentel je maar in je eigen waarheid in deze rommelige wereld vol onrecht als je daar gelukkig van wordt. Hoewel je erg depressief overkomt in je postings.quote:Op maandag 10 april 2006 15:50 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Tjonge, hou idd maar op. Het woord discussie komt niet in je woordenboek voor geloof ik.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |