abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:40:50 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36426206
quote:
122 Teletekst di 28 mrt
Frankrijk staakt tegen jongerenwet

` In Frankrijk wordt vandaag op grote
schaal gestaakt.De nationale staking is
een protest tegen de wet die er voor
zorgt dat jongeren gemakkelijker kunnen
worden ontslagen.

Verwacht wordt dat de bouw,het openbaar
vervoer en de gezondheidszorg zo goed
als stil komen te liggen.Scholieren,
studenten en vakbonden doen mee aan
zeker 135 demonstraties in het land.In
Parijs wordt vanmiddag een protestmars
gelopen die op Place d'Italie begint.

Omdat het wetsvoorstel de afgelopen
tijd tot rellen heeft geleid,wordt er
rekening mee gehouden dat het vanmiddag
ook uit de hand loopt.
als dit maar lang genoeg duurt krijgen die kut stakers het uiteindelijk zelf voor hun neus. Ik hoop zo dat de Villipen zijn poot stijf houdt.

het gaat er dus om dat de eerste 2 jaar van deelnemers aan de arbeidsmarkt makkelijker op straat gezet kunnen worden. Heel goed plan natuurlijk, nu zit de arbeidsmarkt namelijk praktisch op slot.

Wat ik zou doen is die stakers "een voorstel" doen. Jullie stoppen met staken of ik maar er 3 jaar van. Als ze de volgende dag nog bezig zijn dan maken we er 4 jaar van, net zo lang totdat de arbeidsmarkt volledig geliberaliseerd is.

Stakers, ik lust ze rauw, ik zou ze helemaal k a p o t maken tot ze jankend naar hun vakbondsleider gaan. Net als Reagen, die heeft bij een staking van de luchtverkeerleiding ze gewoon allemaal op straat gezet super
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_36426282
Stakers
Je kunt toch stemmen... de meerderheid beslist....
pi_36426443
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:40 schreef McCarthy het volgende:

[..]

als dit maar lang genoeg duurt krijgen die kut stakers het uiteindelijk zelf voor hun neus. Ik hoop zo dat de Villipen zijn poot stijf houdt.

het gaat er dus om dat de eerste 2 jaar van deelnemers aan de arbeidsmarkt makkelijker op straat gezet kunnen worden. Heel goed plan natuurlijk, nu zit de arbeidsmarkt namelijk praktisch op slot.

Wat ik zou doen is die stakers "een voorstel" doen. Jullie stoppen met staken of ik maar er 3 jaar van. Als ze de volgende dag nog bezig zijn dan maken we er 4 jaar van, net zo lang totdat de arbeidsmarkt volledig geliberaliseerd is.

Stakers, ik lust ze rauw, ik zou ze helemaal k a p o t maken tot ze jankend naar hun vakbondsleider gaan. Net als Reagen, die heeft bij een staking van de luchtverkeerleiding ze gewoon allemaal op straat gezet super
Ik ben het met je eens, maar civiele ongehoorzaamheid is de nieuwe hype in Frankrijk en als het zo doorgaat slepen ze Villepin en Chirac binnenkort uit hun huisjes om ze publiekelijk te stenigen. Sjeik Francoiahmed installeert zich als nieuwe dictator en wij zitten met een Islamistische staat in de achtertuin
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:02:40 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36426599
Staken is toch een democratisch recht?
The love you take is equal to the love you make.
pi_36426623
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar civiele ongehoorzaamheid is de nieuwe hype in Frankrijk en als het zo doorgaat slepen ze Villepin en Chirac binnenkort uit hun huisjes om ze publiekelijk te stenigen. Sjeik Francoiahmed installeert zich als nieuwe dictator en wij zitten met een Islamistische staat in de achtertuin
In 4 posts weet je er al een Islam topic van te maken.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:16:03 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_36426857
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:40 schreef McCarthy het volgende:

[..]

En dan zegt de bevolking "hoho, wij hebben jullie gekozen, jullie hebben te doen wat wij zeggen, luisteren of opzouten".
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_36427412
werkschuw tuig is het
I got soul, but I'm not a soldier
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:44:58 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36427464
Ga de werken van John Locke nog eens doorlezen Mac, zodat je weet hoe je écht met een liberale insteek zou moeten reageren.

Villipen's hoofd op een stok!
Ik ga naar huis.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:47:34 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36427526
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:43 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
werkschuw tuig is het
pi_36427530
Terecht dat er gestaakt wordt; het lijkt mij ook niet echt fijn om voor je 26e zonder enige reden zomaar ontslagen te kunnen worden. Zeg maar dag tegen je hypotheek.

Verder is dit pure leeftijdsdiscriminatie, maar discriminatie schijnt geen probleem te zijn als het niet om 'rassen' gaat.
Big dick.
pi_36427636
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:47 schreef HassieBassie het volgende:
Terecht dat er gestaakt wordt; het lijkt mij ook niet echt fijn om voor je 26e zonder enige reden zomaar ontslagen te kunnen worden. Zeg maar dag tegen je hypotheek.

Verder is dit pure leeftijdsdiscriminatie, maar discriminatie schijnt geen probleem te zijn als het niet om 'rassen' gaat.
Het werkt 2 kanten op. Helaas is er tegenwoordig een heel duidelijke slachtoffersmentaliteit onder het progressieve groepje jongeren. Je kan zelf ook weg bij een baas. En het is vooral bedoeld voor de onderste laag arbeiders.

Discriminatie is in mijn ogen juist er vanuit gaan dat de werkgevers iedereen na 1 jaar en 364 dagen gaat ontslaan. Dit is natuurlijk onzin. Je gaat geen ervaren medewerkers op straat zetten. Sorry, maar in slechte tijden zijn dit gewoon simpelweg onvermijdbare maatregelen. Onze ouders hebben ook zat van dit soort periodes meegemaakt.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:52:48 #12
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36427664
Frankrijk staakt al als de gemeente vergeten is een stoeptegel recht te leggen, daar zou ik me als regering al lang niks meer van aantrekken...
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36427835
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:51 schreef drugsgebruiker het volgende:
Het werkt 2 kanten op. Helaas is er tegenwoordig een heel duidelijke slachtoffersmentaliteit onder het progressieve groepje jongeren. Je kan zelf ook weg bij een baas. En het is vooral bedoeld voor de onderste laag arbeiders.
Het werkt 2 kanten op? Die nieuwe wet werkt maar 1 kant op; ontslag nemen kan een werknemer nu ook al.
quote:
Discriminatie is in mijn ogen juist er vanuit gaan dat de werkgevers iedereen na 1 jaar en 364 dagen gaat ontslaan. Dit is natuurlijk onzin. Je gaat geen ervaren medewerkers op straat zetten.
Vandaar die wet natuurlijk; zodat niemand meer ontslagen wordt binnen 2 jaar
quote:
Sorry, maar in slechte tijden zijn dit gewoon simpelweg onvermijdbare maatregelen. Onze ouders hebben ook zat van dit soort periodes meegemaakt.
En onze ouders staakten toen ook. Die mooie jaren 80
Big dick.
pi_36427860
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:51 schreef drugsgebruiker het volgende:

in slechte tijden zijn dit gewoon simpelweg onvermijdbare maatregelen.
Ja, dat cliche is nu wel uitgekauwd. Zo slecht gaat het helemaal niet. Onder dit doemscenario is ons al van alles door de strot geduwd, genoeg nu.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:02:26 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36427930
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:59 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Ja, dat cliche is nu wel uitgekauwd. Zo slecht gaat het helemaal niet. Onder dit doemscenario is ons al van alles door de strot geduwd, genoeg nu.
Het gaat over Frankrijk hoor, daar is de werkloosheid onder jongeren echt gigantisch.
pi_36427957
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:02 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Het gaat over Frankrijk hoor, daar is de werkloosheid onder jongeren echt gigantisch.
En dan verzin je een wet waardoor je jongeren makkelijker kunt ontslaan. Makes sense.
pi_36428038
Makkerlijker ontslaan is makkelijker aannemen...
pi_36428057
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:03 schreef Solopeople het volgende:

[..]

En dan verzin je een wet waardoor je jongeren makkelijker kunt ontslaan. Makes sense.
Het is dan juist aantrekkelijker om jongeren aan te nemen.
pi_36428146
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:06 schreef 14.gif het volgende:
Makkerlijker ontslaan is makkelijker aannemen...
Wat een onzin. Da's toch een enorme status quo maatregel?!

"Hey, ik ontsla een 25 jarige."

even later:

"Kom, laat ik een 26 jarige aannemen!"

En de winst is...?
pi_36428211
Neej, het is meer als:

ik wil iemand aannemen, maar ik wil er niet voor jaren aan vast zitten als het een pauper blijkt te zijn
pi_36428300
Wanneer er geen vacatures gemaakt worden, omdat het bedrijf in moeilijke tijden niet kan afslanken, blijf je werkloosheid houden. Als 25-jarige moet je dan blij zijn dat een bedrijf in een periode van opbloei (zoals nu) je aan wil nemen. Als bedrijven schuchter blijven en de werkloosheid aan blijft houden, loopt de hele economie vast. Daarbij devalueer je enorm sterk als werkzoeker. Welk bedrijf neemt nu iemand aan die een gat van 2 jaar op z'n cv heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door ThatsMeThatsRight op 28-03-2006 11:27:11 ]
pi_36428551
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:12 schreef 14.gif het volgende:
Neej, het is meer als:

ik wil iemand aannemen, maar ik wil er niet voor jaren aan vast zitten als het een pauper blijkt te zijn
Daar is de proeftijd voor uitgevonden, gevolgd door het jaarcontract.
Big dick.
pi_36428665
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:12 schreef 14.gif het volgende:
Neej, het is meer als:

Ten eerste moet je je P&O afdeling dan eens streng toespreken als dat echt structureel een probleem blijkt te zijn (waarom kijken bedrijven nooit naar zichzelf op dit vlak?) en ten tweede neem ik aan dat het zelfs in Frankrijk geen hele grote moeite mag zijn iemand te ontslaan bij totaal disfunctioneren.
pi_36428684
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:24 schreef HassieBassie het volgende:
Frankrijk is Nederland niet! Bestaat in Frankrijk wel zoiets als een proeftijd / jaarcontractconstructie zoals die in Nederland gemeengoed is?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:30:02 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36428723
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:24 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Zie het als een proeftijd van 2 jaar ipv 2 maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')