als dit maar lang genoeg duurt krijgen die kut stakers het uiteindelijk zelf voor hun neus. Ik hoop zo dat de Villipen zijn poot stijf houdt.quote:122 Teletekst di 28 mrt
Frankrijk staakt tegen jongerenwet
` In Frankrijk wordt vandaag op grote
schaal gestaakt.De nationale staking is
een protest tegen de wet die er voor
zorgt dat jongeren gemakkelijker kunnen
worden ontslagen.
Verwacht wordt dat de bouw,het openbaar
vervoer en de gezondheidszorg zo goed
als stil komen te liggen.Scholieren,
studenten en vakbonden doen mee aan
zeker 135 demonstraties in het land.In
Parijs wordt vanmiddag een protestmars
gelopen die op Place d'Italie begint.
Omdat het wetsvoorstel de afgelopen
tijd tot rellen heeft geleid,wordt er
rekening mee gehouden dat het vanmiddag
ook uit de hand loopt.
Ik ben het met je eens, maar civiele ongehoorzaamheid is de nieuwe hype in Frankrijk en als het zo doorgaat slepen ze Villepin en Chirac binnenkort uit hun huisjes om ze publiekelijk te stenigen. Sjeik Francoiahmed installeert zich als nieuwe dictator en wij zitten met een Islamistische staat in de achtertuinquote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
als dit maar lang genoeg duurt krijgen die kut stakers het uiteindelijk zelf voor hun neus. Ik hoop zo dat de Villipen zijn poot stijf houdt.
het gaat er dus om dat de eerste 2 jaar van deelnemers aan de arbeidsmarkt makkelijker op straat gezet kunnen worden. Heel goed plan natuurlijk, nu zit de arbeidsmarkt namelijk praktisch op slot.
Wat ik zou doen is die stakers "een voorstel" doen. Jullie stoppen met staken of ik maar er 3 jaar van. Als ze de volgende dag nog bezig zijn dan maken we er 4 jaar van, net zo lang totdat de arbeidsmarkt volledig geliberaliseerd is.
Stakers, ik lust ze rauw, ik zou ze helemaal k a p o t maken tot ze jankend naar hun vakbondsleider gaan. Net als Reagen, die heeft bij een staking van de luchtverkeerleiding ze gewoon allemaal op straat gezetsuper
In 4 posts weet je er al een Islam topic van te maken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:54 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar civiele ongehoorzaamheid is de nieuwe hype in Frankrijk en als het zo doorgaat slepen ze Villepin en Chirac binnenkort uit hun huisjes om ze publiekelijk te stenigen. Sjeik Francoiahmed installeert zich als nieuwe dictator en wij zitten met een Islamistische staat in de achtertuin
En dan zegt de bevolking "hoho, wij hebben jullie gekozen, jullie hebben te doen wat wij zeggen, luisteren of opzouten".quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
als dit maar lang genoeg duurt krijgen die kut stakers het uiteindelijk zelf voor hun neus. Ik hoop zo dat de Villipen zijn poot stijf houdt.
het gaat er dus om dat de eerste 2 jaar van deelnemers aan de arbeidsmarkt makkelijker op straat gezet kunnen worden. Heel goed plan natuurlijk, nu zit de arbeidsmarkt namelijk praktisch op slot.
Wat ik zou doen is die stakers "een voorstel" doen. Jullie stoppen met staken of ik maar er 3 jaar van. Als ze de volgende dag nog bezig zijn dan maken we er 4 jaar van, net zo lang totdat de arbeidsmarkt volledig geliberaliseerd is.
Stakers, ik lust ze rauw, ik zou ze helemaal k a p o t maken tot ze jankend naar hun vakbondsleider gaan. Net als Reagen, die heeft bij een staking van de luchtverkeerleiding ze gewoon allemaal op straat gezetsuper
Het werkt 2 kanten op. Helaas is er tegenwoordig een heel duidelijke slachtoffersmentaliteit onder het progressieve groepje jongeren. Je kan zelf ook weg bij een baas. En het is vooral bedoeld voor de onderste laag arbeiders.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:47 schreef HassieBassie het volgende:
Terecht dat er gestaakt wordt; het lijkt mij ook niet echt fijn om voor je 26e zonder enige reden zomaar ontslagen te kunnen worden. Zeg maar dag tegen je hypotheek.
Verder is dit pure leeftijdsdiscriminatie, maar discriminatie schijnt geen probleem te zijn als het niet om 'rassen' gaat.
Het werkt 2 kanten op? Die nieuwe wet werkt maar 1 kant op; ontslag nemen kan een werknemer nu ook al.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:51 schreef drugsgebruiker het volgende:
Het werkt 2 kanten op. Helaas is er tegenwoordig een heel duidelijke slachtoffersmentaliteit onder het progressieve groepje jongeren. Je kan zelf ook weg bij een baas. En het is vooral bedoeld voor de onderste laag arbeiders.
Vandaar die wet natuurlijk; zodat niemand meer ontslagen wordt binnen 2 jaarquote:Discriminatie is in mijn ogen juist er vanuit gaan dat de werkgevers iedereen na 1 jaar en 364 dagen gaat ontslaan. Dit is natuurlijk onzin. Je gaat geen ervaren medewerkers op straat zetten.
En onze ouders staakten toen ook. Die mooie jaren 80quote:Sorry, maar in slechte tijden zijn dit gewoon simpelweg onvermijdbare maatregelen. Onze ouders hebben ook zat van dit soort periodes meegemaakt.
Ja, dat cliche is nu wel uitgekauwd. Zo slecht gaat het helemaal niet. Onder dit doemscenario is ons al van alles door de strot geduwd, genoeg nu.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:51 schreef drugsgebruiker het volgende:
in slechte tijden zijn dit gewoon simpelweg onvermijdbare maatregelen.
Het gaat over Frankrijk hoor, daar is de werkloosheid onder jongeren echt gigantisch.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:59 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ja, dat cliche is nu wel uitgekauwd. Zo slecht gaat het helemaal niet. Onder dit doemscenario is ons al van alles door de strot geduwd, genoeg nu.
En dan verzin je een wet waardoor je jongeren makkelijker kunt ontslaan. Makes sense.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:02 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Het gaat over Frankrijk hoor, daar is de werkloosheid onder jongeren echt gigantisch.
Het is dan juist aantrekkelijker om jongeren aan te nemen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:03 schreef Solopeople het volgende:
[..]
En dan verzin je een wet waardoor je jongeren makkelijker kunt ontslaan. Makes sense.
Wat een onzin. Da's toch een enorme status quo maatregel?!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:06 schreef 14.gif het volgende:
Makkerlijker ontslaan is makkelijker aannemen...
Daar is de proeftijd voor uitgevonden, gevolgd door het jaarcontract.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:12 schreef 14.gif het volgende:
Neej, het is meer als:
ik wil iemand aannemen, maar ik wil er niet voor jaren aan vast zitten als het een pauper blijkt te zijn
Ten eerste moet je je P&O afdeling dan eens streng toespreken als dat echt structureel een probleem blijkt te zijn (waarom kijken bedrijven nooit naar zichzelf op dit vlak?) en ten tweede neem ik aan dat het zelfs in Frankrijk geen hele grote moeite mag zijn iemand te ontslaan bij totaal disfunctioneren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:12 schreef 14.gif het volgende:
Neej, het is meer als:
ik wil iemand aannemen, maar ik wil er niet voor jaren aan vast zitten als het een pauper blijkt te zijn
Frankrijk is Nederland niet! Bestaat in Frankrijk wel zoiets als een proeftijd / jaarcontractconstructie zoals die in Nederland gemeengoed is?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:24 schreef HassieBassie het volgende:
Daar is de proeftijd voor uitgevonden, gevolgd door het jaarcontract.
Zie het als een proeftijd van 2 jaar ipv 2 maanden.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:24 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Daar is de proeftijd voor uitgevonden, gevolgd door het jaarcontract.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |