Je stopt er evenveel energie in, maar in kortere tijd.quote:Op maandag 3 april 2006 11:58 schreef teigan het volgende:
Er is een bepaalde hoeveelheid energie nodig om een reactie te laten verlopen...
Op het moment dat je er meer energie dan die hoeveelheid instopt, blijft er dus energie over die niet gebruikt wordt..
Dan neemt dus het rendement af..
Oke, ik denk dat ik het begrijp jaquote:Op maandag 3 april 2006 12:17 schreef teigan het volgende:
Ik snap wat je bedoelt hoor..
Maar je moet die energie zien als verpakt in pakketjes.... Als het pakketje te groot is, gebruik je niet alles uit dat pakketje.. En wat overblijft is niet genoeg om de reactie verder te laten verlopen.. Je "verliest" dus dan een stukje energie...
quote:To split a water molecule into its components, energy of more than 1.25 eV (electron volts) is required. At this level, the efficiency factor – the quotient of electrical energy and of the chemical energy stored in the hydrogen – is exactly 1. The higher the voltage selected, the more energy is lost as heat: after all, a single electron can only split a single water molecule.
Je had mijn reactie helemaal over het hoofd gezienquote:Op maandag 3 april 2006 13:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Toch nog een vraagje, wat snap het nog niet helemaal.
Als je de spanning verhoogt, dan heeft dat toch als resultaat dat er meer elektronen per seconde vrijkomen? Of is de lading van die elektronen dan ook groter?
jaquote:Op maandag 3 april 2006 13:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Toch nog een vraagje, wat snap het nog niet helemaal.
Als je de spanning verhoogt, dan heeft dat toch als resultaat dat er meer elektronen per seconde vrijkomen?
Niet de lading, wel de energie. (edit: maar één electron zal slechts één watermolecule splitsen, die extra energie wordt niet nuttig gebruikt)quote:Of is de lading van die elektronen dan ook groter?
twee vragen in één post beantwoorden?quote:Op maandag 3 april 2006 13:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je had mijn reactie helemaal over het hoofd gezien![]()
Oopsquote:Op maandag 3 april 2006 13:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je had mijn reactie helemaal over het hoofd gezien![]()
Gewoon een toepassing van de kettingregel. Misschien kom je eruit door f om te schrijven tot f(x) = 2 * ln(x)^(-3).quote:f(x) = 2 / ((ln x) ^ 3)
ja klopt, heb ik al geprobeerd maar ik kom op een fout antwoord uit.quote:Op maandag 3 april 2006 17:55 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Gewoon een toepassing van de kettingregel. Misschien kom je eruit door f om te schrijven tot f(x) = 2 * ln(x)^(-3).
Je past de kettingregel dus niet goed toe.quote:k(x) = 2 * ln (x) ^ -3
u=ln(x) u'=1/x
y=2u^-3 y'=-6u^-4
k'(x) = -6 / ( x * -6u^4 )
ja sorry dat was ik vergeten, dat kreeg ik er op papier ook uit.quote:Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je past de kettingregel dus niet goed toe.
f(x) = 2 * ln(x)^(-3).
u = ln(x)
df/dx = (kettingregel)
df/du * du/dx = (f differentieren naar u, ofwel d(2*u^(-3))/du; u differentieren naar x, ofwel d(lnx)/dx)
-6u^-4 * 1/x = (u weer invullen)
-6*ln(x)^-4 * 1/x = (uitwerken)
-6 / (x*ln(x)^4)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |