quote:ff wachten tot Zanderr terug is van z'n avondje 'bushalte-hangen' met z'n grote koptelefoon dus.
Op woensdag 05 december 2001 22:48 schreef speknek het volgende:
Het is eigenlijk wachten totdat Zanderrr tevoorschijn komt, die weet wat meer volgens mij
quote:zie nou maar dat er zat te doen is.
Op woensdag 05 december 2001 22:52 schreef beelzebub het volgende:
ff wachten tot Zanderr terug is van z'n avondje 'bushalte-hangen' met z'n grote koptelefoon dus.
quote:inspirerende naam!
Op woensdag 05 december 2001 22:50 schreef starshine-girl het volgende:
Mijn vriend woont in Gouda en ja nou ehhh ik vind het eigenlijk best wel een saaie stadUitgaan daar is eigenlijk ook best wel saai .. je hebt de So-What dat is het enige wat een beetje leuk is ...
Verder: qua wonen valt het best mee hoor, er zijn een paar wijken (genoemd werden Oosterwei en Korte Akkeren, ik zou de Riet + Veenzoom er ook nog aan toevoegen (daar heb ik overigens zelf ook ooit nog gewoond)) als wijken die niet echt een geweldige reputatie hebben, verder valt het best mee en is het wel redelijk wonen hier. Verzakking is een telkens terugkerend probleem, om de vijf jaar moeten de straten van de buitenwijken opgehoogd worden.
Maar Gouda echt aanraden.... nou, nee eigenlijk.
tja ik ben geboren in Gouda, hou van de stad maar kan je er niet veel over vertellen omdat ik er niet(meer) woon.
Laat je niet gek maken door de semi-negatieve verhalen van Speknek en Zanderrrrr.
Ik woon al mijn hele leven in (en om) Gouda (heb een paar jaar in Bodegraven gewoond)
en ik heb het er prima naar mijn zin.
Ik heb nog nooit last gehad van 'groepen Marokkanen' etc. etc. Het is maar net wat je opzoekt en vooral wat je wilt zien.
Qua uitgaan, as in dansen, is er niet zo veel te doen, maar ja dat is zo in de meeste kleinere stadjes/dorpen.
Er zijn wel een flink aantal kroegen en een paar hele lekker restaurantjes.
Ik woon vlak bij het station dus redelijk dicht bij het centrum.
Wijken die je 'moet' mijden?
Delen van de Korte Akkeren, voornamelijk omdat er van dat absoluut volkse Gouds volk woont en die zijn nogal eigenaardig. En Oosterwei is niet echt gezellig.
Mijn mening: Goverwelle? Ik zou er nog niet begraven willen liggen!
quote:* brrrr, echte Gouwenaren *
Op donderdag 06 december 2001 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
Delen van de Korte Akkeren, voornamelijk omdat er van dat absoluut volkse Gouds volk woont en die zijn nogal eigenaardig.
ach, uitgaan zal ik toch ook in Utrecht blijven doen, en ik ben al tevreden met 'n paar leuke kroegen. het zou wel leuk zijn als er af en toe wat bandjes optreden oid. het gaat me er vooral om dat ik me wel 'n beetje thuis wil kunnen voelen in een woonplaats. en dat is lastig inschatten als je de stad helemaal niet kent. wat ik ervan gezien heb vond ik wel leuk, maar die verhalen waren wel wat afschrikwekkend.
allemaal nog heel voorbarig hoor, maar het huisje dat we op het oog hebben is aan de kant van Stolwijkersluis, dus net buiten Gouda. lekker buitenaf, maar wel met het centrum (en station) op fietsafstand.
quote:So What = http://www.so-what.nl/
Op donderdag 06 december 2001 16:11 schreef bixister het volgende:
het zou wel leuk zijn als er af en toe wat bandjes optraden oid.
Ik woonde in Mammoeth-Oost en for what`s worth it, dat was een gezellige veilige wijk (buurt).
Zelf vond hij het daar ook maar een saaie boel.
Nu woont ie weer gezellig hier in Eindhoven.
Trouwens, randgroepen jongeren heb je overal, alhoewel het in een rustig stadje natuurlijk meer opvalt. Ik voel me in Amsterdam zo veilig als het maar kan, terwijl mijn sterke broer naar Haarlem verhuisde omdat ie het hier maar onguur vond. Gevaarlijke situaties komen in ieder stadje voor, soms heb je gewoon pech en loop je er tegenaan.
Maar goed, als je echt naar Gouda wilt/moet, zou ik me eigenlijk juist meer zorgen maken dat ik me er te verdomd veilig zou voelen, en dat er geen klap te beleven is. Behalve vissen dan misschien.
FF mailen deze week?
Saaiheid is idd 1 v/d nadelen die ik vrees. Maar 't is niet aan 't eind v/d wereld, slechts 20 minuten met de trein van zowel Utrecht als Den Haag.
OK, bixmeelt je eendezerdagen wel ff!
quote:Kom ik voor je het weet ook eens opdagen!
Op vrijdag 28 december 2001 00:32 schreef bixister het volgende:
voor je 't weet is de eerste Gouda-meeting een feit!
quote:je zit zo in rotterdam, utrecht, amsterdam,, den haag
Op woensdag 05 december 2001 23:20 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, uitgaan in Gouda is niet echt een belevenis. Qua eten en cafe's is het nog wel redelijk (aan de Markt zitten wel een paar aardige tenten), maar voor dansen kun je beter in een andere (lees: grote) stad wezen. Nu ben ik zelf toch niet zo'n Travolta, dus ik zit er niet echt mee. So What en de Gonz zijn meer "alternatieve" uitgaansgelegenheden (al is die laatste best wel een donker stinkhol), verder heb je dat danscafe waar Speknek het over had. Dat wisselt om de twee jaar van naam en eigenaar, en verder heb je nog een paar boerendisco's in de buurt zitten.Verder: qua wonen valt het best mee hoor, er zijn een paar wijken (genoemd werden Oosterwei en Korte Akkeren, ik zou de Riet + Veenzoom er ook nog aan toevoegen (daar heb ik overigens zelf ook ooit nog gewoond)) als wijken die niet echt een geweldige reputatie hebben, verder valt het best mee en is het wel redelijk wonen hier. Verzakking is een telkens terugkerend probleem, om de vijf jaar moeten de straten van de buitenwijken opgehoogd worden.
Maar Gouda echt aanraden.... nou, nee eigenlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door MissHobje op 28-12-2001 01:45]
* _Osiris_ heeft 8 jaar in gouda gewoont
en gouda is opzich best grappig
t heeft nu 3 skateparken (bloemendaal vlakbij moordrecht, en de halfpipe bij me oude school goudse waarde!!!
maar s'avonds is dr geen zak te doen de so-what, heeren van gouda (ballen tent) gonz, maar je kan gezellig naar de herberg enz
maja filmpies sjekken en poolen was ook altijd leuk plus gouda heb de dopste coffeeshops (oya, angels , blue spirit en nog een paar) ik hoop alleen niet dat je vlakbij oosterwijk gaat wonen want die sjit is fout. maaar gouda heb wel lekkere chicks dat weet ik nog wel
quote:Da's waar en da's ook wel een voordeel van Gouda, maar zoals Speknek al zei: er gaat 's nachts geen trein terug...
Op vrijdag 28 december 2001 01:31 schreef MissHobje het volgende:
je zit zo in rotterdam, utrecht, amsterdam,, den haag
(al is dat voornamelijk een probleem voor sloeberige studenten zonder rijbewijs, zoals ondergetekende)
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 28-12-2001 07:28]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |