abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36484748
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:23 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wij hebben ook militairen in Afghanistan, wij zijn nu ook de kwaaie pieten in ogen van veel mensen daar, wij krijgen ook te maken met bedreigingen van Moslim fundamentalisten. We steunen de oorlog ook.
Je kunt beslissingen die in jouw ogen niet kloppen heel makkelijk afdoen als 'ze lopen de vs achterna'. Dat is te makkelijk zeggen.
Kijk, in de 2de wereldoorlog had je ook 2 kampen. Mussolini zag hitler ongetwijfeld niet zoals wij of de amerikanen hitler zagen. Had amerika dan omdat mussolini 'bevriend' was met hitler geen actie ondernemen? Hadden ze daarom nederland maar bezet moeten laten? De bevrijding heeft ontzettend veel doden gekost, maar wat was het alternatief? Hitler z'n gang laten gaan en per saldo misschien jaarlijks minder doden maar een regiem waar vrijheid slechts een woord in je dromen was?
geen
pi_36484804
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:23 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wij hebben immers ook kritiek op andere regeringen die corrupte rigiemes steunen.
Uitgaande van het feit dat de vs een corrupte regering is, en dat is een versie van jullie, niet de algemeen geldende opvatting. Dat jouw mening is dat de vs corrupt is betekent niet dat ze daadwerkelijk corrupt is. Kun je wel met allerlei haarp en weetikveel theorieen aankomen zetten, maar dat betekent nog steeds niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Bottomline is nog steeds dat het jullie vermoeden is. Voor jezelf misschien wel de waarheid, maar niet de algemeen geldende waarheid. Kun je ook wel van mening zijn dat de algemene opvatting niet goed is en een geintrodoctrineerde versie is, maar dat is enkel jouw opvatting omdat jij een andere mening bent toegedaan.
geen
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:32:38 #253
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36484854
News Flash: The Dam is Breaking on the 9/11 Cover-Up

More Stars Go Public with Demands for 9/11 Investigation, Others to Follow

UPDATE:
Infowars received an email from author and publisher Sander Hicks this afternoon indicating that the interview with Ed Asner scheduled for this evening on Showbiz Tonight has been cancelled. Hicks, a published author on the 9/11 cover-up as well as a Green Party senatorial candidate in New York was slated to appear with Asner on the program to discuss 9/11. Infowars confirmed with sources at CNN the segment was cancelled because another guest who had agreed to appear as an opposition voice to Hicks and Asner refused to participate the interview at the last moment. The CNN source further indicated that the opposition guest was none other than a former member of the Keene 9/11 whitewash Commission.

Further investigation and probing of several other CNN sources closely connected with the production of the Asner segment on Showbiz Tonight reported that high-level members of CNN management advised the producers of the show to "kill it." This statement was clearly made to stifle any further coverage of 9/11 despite the admitedly huge ratings boost and response garnered from the recent coverage of Charlie Sheen's statements on 9/11.

"I guarantee that this member of the 9/11 Commission pulled out at the last moment because they think that by simply replying to Asner and Hicks and the comments of Charlie Sheen, he would be giving credence to their statements. This is a strategic move on their part to quash debate and avoid having to actually answer the hard questions about 9/11 which the 9/11 Commission failed to do. This stonewalling technique will not work forever - there are too many people waking up to their whitewash." - Alex Jones

http://www.infowars.com/articles/sept11/asner_on_cnn.htm
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_36484855
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ja, maar weet je wat jouw internetverbinding per maand kost? Daar kun je hele families een heel jaar van laten eten.
En zo kun je wel doorgaan. Wat is jouw alternatief? Een dictator aan laten en accepteren dat er gegarandeerd een x aantal inwoners per jaar zullen sterven door deze dictator zonder kans op een betere toekomst, of drastisch het roer omgooien met de kans op een betere toekomst? Want het verschil tussen saddam en bush is dat het doel van die laatste een betere toekomst is.
een betere toekomst voor wie???(ben je zo naief te denken dat bush een zier om iraki's geeft)

de wereld is onder bush flink afgegleden, met zen leugenachtig en oorlogszuchtig gedrag.

en over die internetaansluiting: wees blij dat we nu zo snel informatie kunnen krijgen , mensen kunnen zich nu mobiliseren tegen alle onrecht.

bush is trouwens ook een dictator in mijn ogen, want als je niet voor hem bent , ben je tegen hem(die duizend dagen haalt hij volgens mij niet meer)
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36484909
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:32 schreef Hallulama het volgende:
News Flash: The Dam is Breaking on the 9/11 Cover-Up

More Stars Go Public with Demands for 9/11 Investigation, Others to Follow

UPDATE:
Infowars received an email from author and publisher Sander Hicks this afternoon indicating that the interview with Ed Asner scheduled for this evening on Showbiz Tonight has been cancelled. Hicks, a published author on the 9/11 cover-up as well as a Green Party senatorial candidate in New York was slated to appear with Asner on the program to discuss 9/11. Infowars confirmed with sources at CNN the segment was cancelled because another guest who had agreed to appear as an opposition voice to Hicks and Asner refused to participate the interview at the last moment. The CNN source further indicated that the opposition guest was none other than a former member of the Keene 9/11 whitewash Commission.

Further investigation and probing of several other CNN sources closely connected with the production of the Asner segment on Showbiz Tonight reported that high-level members of CNN management advised the producers of the show to "kill it." This statement was clearly made to stifle any further coverage of 9/11 despite the admitedly huge ratings boost and response garnered from the recent coverage of Charlie Sheen's statements on 9/11.

"I guarantee that this member of the 9/11 Commission pulled out at the last moment because they think that by simply replying to Asner and Hicks and the comments of Charlie Sheen, he would be giving credence to their statements. This is a strategic move on their part to quash debate and avoid having to actually answer the hard questions about 9/11 which the 9/11 Commission failed to do. This stonewalling technique will not work forever - there are too many people waking up to their whitewash." - Alex Jones

http://www.infowars.com/articles/sept11/asner_on_cnn.htm
cnn wordt flink onder druk gezet om haar 9/11 covers te stoppen
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36484946
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:32 schreef huupia34 het volgende:

een betere toekomst voor wie???(ben je zo naief te denken dat bush een zier om iraki's geeft)

de wereld is onder bush flink afgegleden, met zen leugenachtig en oorlogszuchtig gedrag.
Had je dat ook geroepen voordat de amerikanen hadden besloten om europa te helpen in de 2de wereld oorlog?
quote:
en over die internetaansluiting: wees blij dat we nu zo snel informatie kunnen krijgen , mensen kunnen zich nu mobiliseren tegen alle onrecht.

bush is trouwens ook een dictator in mijn ogen, want als je niet voor hem bent , ben je tegen hem(die duizend dagen haalt hij volgens mij niet meer)
Jep, en met zulke opmerkingen laat je precies zien dat je verkeerd zit met je opvattingen. Het verschil tussen bush en saddam is dat jij nu gebruik kan maken van die internetverbinding en blij kunt zijn dat je nu zo snel informatie kunt krijgen. Bij saddam was je nu of dood of gevangen geweest, minimaal zat je tegen je wil ergens waar je niet wilde zijn.
Als je dat verschil niet ziet ben je ver heen.
geen
pi_36485043
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:27 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Je kunt beslissingen die in jouw ogen niet kloppen heel makkelijk afdoen als 'ze lopen de vs achterna'. Dat is te makkelijk zeggen.
Kijk, in de 2de wereldoorlog had je ook 2 kampen. Mussolini zag hitler ongetwijfeld niet zoals wij of de amerikanen hitler zagen. Had amerika dan omdat mussolini 'bevriend' was met hitler geen actie ondernemen? Hadden ze daarom nederland maar bezet moeten laten? De bevrijding heeft ontzettend veel doden gekost, maar wat was het alternatief? Hitler z'n gang laten gaan en per saldo misschien jaarlijks minder doden maar een regiem waar vrijheid slechts een woord in je dromen was?
Ik vertel hier mijn mening en probeer het standpunt van Resonancer te verduidelijken voor zover ik het goed heb begrepen, mijn mening is gebaseerd op wat in mijn ogen goed of fout is.
De inval van Amerikan in Irak en Afghanistan had in mijn ogen vrij weinig te maken met de vrijheid van de burgers aldaar, waarom bekommeren ze zich wel ineens om die landen terwijl er veel meer onrecht is de wereld is (ook dichter bij huis) waar ze niet naar omkijken. Waarom kreeg Amerika zo weinig steun binnen de VN om Irak binnen te vallen. Waar zijn de massavernietigingswapens die Irak heeft wat toch de reden was om Irak binnen te vallen? Ook daar denk ik/weet ik bijna zeker dat er een dubbele agenda is.
Je voorbeeld van de 2e wereldoorlog is ook niet relevant (of je moet ons zien als de huidige Mussolini ), daar ging het om een bezetting te vergelijken met de oorlog om koeweit.
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:30 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Uitgaande van het feit dat de vs een corrupte regering is, en dat is een versie van jullie, niet de algemeen geldende opvatting. Dat jouw mening is dat de vs corrupt is betekent niet dat ze daadwerkelijk corrupt is. Kun je wel met allerlei haarp en weetikveel theorieen aankomen zetten, maar dat betekent nog steeds niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Bottomline is nog steeds dat het jullie vermoeden is. Voor jezelf misschien wel de waarheid, maar niet de algemeen geldende waarheid. Kun je ook wel van mening zijn dat de algemene opvatting niet goed is en een geintrodoctrineerde versie is, maar dat is enkel jouw opvatting omdat jij een andere mening bent toegedaan.
Ik zeg ook nergens dat wat hier allemaal staat inclusief HAARP's etc de waarheid is, ik probeer je gewoon een andere kant te laten zien. Dat jij dat nou meteen afdoet als jullie en onze feiten, voegt niet veel waarde toe aan deze discussie.
Het enige dat je doet is onze/mijn ideeen onderuit halen.
Wie zegt dat wat jij zegt de waarheid is? jij en nog een paar mensen toch? Waarom zou dat wel ineens de waarheid zijn?
Zeg ook even waar ik ervanuit ga dat het een feit is dat de Amerikaanse regering corrupt is, ik veronderstel alleen dat die mogelijkheid er is. Dat ze niet eerlijk en oprecht zijn hebben ze in mijn ogen allang bewezen.

Je manier van discusseren is niet erg open, jij hebt je standpunt al en staat niet open voor enige andere mening.

[ Bericht 32% gewijzigd door kareltje_de_grote op 30-03-2006 09:51:53 ]
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36485138
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:36 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Had je dat ook geroepen voordat de amerikanen hadden besloten om europa te helpen in de 2de wereld oorlog?
[..]

Jep, en met zulke opmerkingen laat je precies zien dat je verkeerd zit met je opvattingen. Het verschil tussen bush en saddam is dat jij nu gebruik kan maken van die internetverbinding en blij kunt zijn dat je nu zo snel informatie kunt krijgen. Bij saddam was je nu of dood of gevangen geweest, minimaal zat je tegen je wil ergens waar je niet wilde zijn.
Als je dat verschil niet ziet ben je ver heen.
wat een slappe argumenten.

pas in 1942 besloten de amerikanen europa te helpen(na 3 jaar dus) , ben ik evengoed dankbaar voor. maar dat heeft niets met deze tijd te maken.

jij laat het voorkomen alsof ik moet kiezen tussen saddam en bush, wat natuurlijk bollocks is.
van saddam had niemand in europa wat te vrezen ( wmd's )

van bush hebben we heel wat meer te vrezen, zijn politiek zorgt ervoor dat we nu constant in angst zijn, we geven onze burgerrechten op voor zgn. veiligheid)

deze burgerrechten krijg je nooit meer terug , lang leve de polite staat waarin ierereen verdacht is en zonder vorm van proces kan worden opgesloten(guantanamo )

of ben ik nu paranoia????
Benjamin Franklin
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:46:03 #259
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_36485150
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Je voorbeeld van de 2e wereldoorlog is ook niet relevant (of je moet ons zien als de huidige Mussolini ), daar ging het om een bezetting te vergelijken met de oorlog om koeweit.
Waarom niet? Nederland dient wel bevrijd te worden van fascistische regimes en Irak en Afghanistan niet?
Het argument van al die andere misstanden waar ze niets aan doen volg ik niet. Omdat we niet alle overtreders kunnen aanpakken laten we ze allemaal maar lopen?
De morele superioriteit van mensen die figuren als Saddam niet af willen zetten zie ik niet zo. Integendeel.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_36485177
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
waarom bekommeren ze zich wel ineens om die landen terwijl er veel meer onrecht is de wereld is (ook dichter bij huis) waar ze niet naar omkijken.
Dus wacht, jij vindt dus eigenlijk dat de vs OF in alle landen waar onrecht is moet optreden OF in niet 1 land waar onrecht is moet optreden. Zo zwart wit is het bij jou? En zodra de vs besluit om slechts in 1 land op te treden dan moet er wel iets achter zitten, ga je graven, kom je allerlei 'leugens' tegen en dat alles verklaard dan inderdaad dat jouw vermoeden dat de vs het om andere redenen te doen is correct is? Het werkt zo bij jou???
geen
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:47:50 #261
70154 klez
pi_36485188
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:45 schreef huupia34 het volgende:

deze burgerrechten krijg je nooit meer terug , lang leve de polite staat waarin ierereen verdacht is en zonder vorm van proces kan worden opgesloten(guantanamo )

Nogal ja imo.
pi_36485238
quote:
pas in 1942 besloten de amerikanen europa te helpen(na 3 jaar dus) , ben ik evengoed dankbaar voor. maar dat heeft niets met deze tijd te maken.
Het heeft er alles mee te maken. Onze bevrijding heeft heel veel energie en doden gekost. Doel was om ons te bevrijden van een dictator regime. Precies hetzelfde als wat daar nu in irak aan de hand is. Daar werden mensen vermoord om wat ze dachten. Wetten schreven daar voor wat mensen moesten denken.
Denk je dat het een vredelievende insteek was van de vs om ons te bevrijden? Denk je niet dat de vs minimaal op de lange baan baat had bij een vrij europa?? Denk je niet dat het puur uit eigen belang was van de vs om europa te bevrijden, omdat een groot duitsland te groot zou worden voor de vs en dus een bedreiging zou zijn voor de vs?
Snap je die vergelijking nou echt niet?
geen
pi_36485255
quote:
'T is dat je het zelf zegt.........
geen
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:51:25 #264
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36485277
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:36 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Je weet welke aanleiding de Amerikanen hadden om zich in WO II te mengen, hč?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36485314
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:51 schreef Verbal het volgende:

V.
Zeg het me maar.
geen
pi_36485328
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Dus wacht, jij vindt dus eigenlijk dat de vs OF in alle landen waar onrecht is moet optreden OF in niet 1 land waar onrecht is moet optreden. Zo zwart wit is het bij jou? En zodra de vs besluit om slechts in 1 land op te treden dan moet er wel iets achter zitten, ga je graven, kom je allerlei 'leugens' tegen en dat alles verklaard dan inderdaad dat jouw vermoeden dat de vs het om andere redenen te doen is correct is? Het werkt zo bij jou???
Lees even terug, dit is een mooi voorbeeld waarom discuseren met jou zo verrekte lastig is.

Ik zeg dat het voor mij duidelijk maakt dat Amerika een dubbele agenda in Irak heeft
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:46 schreef klez het volgende:

[..]

Waarom niet? Nederland dient wel bevrijd te worden van fascistische regimes en Irak en Afghanistan niet?
Het argument van al die andere misstanden waar ze niets aan doen volg ik niet. Omdat we niet alle overtreders kunnen aanpakken laten we ze allemaal maar lopen?
De morele superioriteit van mensen die figuren als Saddam niet af willen zetten zie ik niet zo. Integendeel.
Tuurlijk is het goed dat Sadam verdreven is, alleen de manier waarop en ik heb zeer veel twijfels bij het werkelijke motief van de Amerikanen.
Fiets
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:54:28 #267
70154 klez
pi_36485343
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Het voortdurende gevecht van Roosevelt met de Europese leiders om ze ervan te overtuigen dat Hitler een gevaar was, doel je daar op?
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:54:32 #268
136 V.
pi_36485344
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:53 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Zeg het me maar.
Ik neem aan dat je geschiedenisles hebt gehad, toch

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36485363
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Lees even terug, dit is een mooi voorbeeld waarom discuseren met jou zo verrekte lastig is.

Ik zeg dat het voor mij duidelijk maakt dat Amerika een dubbele agenda in Irak heeft
Wie zegt dat amerika geen dubbele agenda had bij onze bevrijding?
geen
pi_36485380
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je geschiedenisles hebt gehad, toch

V.
Oh schitterend dat je op deze manier laat zien dat ik niet inhoudelijk op de hoogte ben van bepaalde zaken. Echt hilarisch, verbal. Maar in plaats dat je nu al 2 posts vaag hebt gereageerd had je ook meteen gewoon in je eerste post duidelijk kunnen aangeven wat je bedoelt. Of blijf je op deze manier posten?
geen
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:56:47 #271
136 V.
pi_36485381
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:55 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ik niet. Het Marshall-plan heeft Europa op poten geholpen, maar de Amerikaanse economie ook geen windeieren gelegd, dunkt me.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:57:10 #272
70154 klez
pi_36485384
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Tuurlijk is het goed dat Sadam verdreven is, alleen de manier waarop en ik heb zeer veel twijfels bij het werkelijke motief van de Amerikanen.
Want? Internationale politiek mag alleen maar bedreven worden door oprechte figuren zonder dubbele agendas en verschillende motieven.
Veel succes in je eentje.
pi_36485391
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:55 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

ik niet.

je punt is?
Fiets
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:57:50 #274
70154 klez
pi_36485394
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik niet. Het Marshall-plan heeft Europa op poten geholpen, maar de Amerikaanse economie ook geen windeieren gelegd, dunkt me.

V.
So what? Hitler wilde dolgraag zaken doen met Amerikanen.
pi_36485396
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Precies. Stel je zat in die tijd, zou je dan ook fel gekant zijn tegen onze bevrijding?
geen
pi_36485437
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ik niet.

je punt is?
Mijn punt is dat wij onze vrijheid in grote mate te danken hebben aan die bevrijding. Stel je woonde in die tijd in italie en was zoon van een man die mussolini een warm hart toedroeg. Dan had je de bevrijding van europa door de amerikanen ook als iets enorms negatiefs gezien. In jouw opvatting is er immers niks mis met hitler en z'n opvattingen en daden. Je had dan de dubbele agenda van de vs ook als argument aangedragen dat amerika gewoon thuis moet blijven en zich niet moet bemoeien in zaken die in andere landen lopen.
geen
pi_36485440
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef klez het volgende:

[..]

Nogal ja imo.
ik kijk en denk iets verder dan mijn neus lang is.

patriot act werd ingevoerd na 9/11, veiligheids diensten krijgen steeds meer bevoegdheden, mensen zitten onder de war law zonder vorm van proces vast.

maw: als ze in de vs denken dat je een terrorist bent, heb je eigenlijk geen rechten meer( en wie bepaalt dan of je een terrorist bent)

wel eens gehoord van het hegeliaanse principe?

wordt veelvuldig toegepast om impopulaire maatregelen/denkbeelden tegen de wil van het volk door te drukken.

1-je creeerd een probleem (9/11)

2-je zoekt een "patsy" (zondebok) bin laden,terroristen,afghanstan)

3-je lost het probleem(wat je zelf veroorzaakt hebt ) op- inval afghanistan, war on terror

4- zonder moeite kan je nu je denkbeelden doordrukken -invoering patriot act, opgave burgelijke vrijheden,installeren puppet regering, opvoeren defensie budgetten

welkom in de wereld van de geo politiek
Benjamin Franklin
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:03:23 #278
136 V.
pi_36485487
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:56 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Oh schitterend dat je op deze manier laat zien dat ik niet inhoudelijk op de hoogte ben van bepaalde zaken. Echt hilarisch, verbal.
Dat is niet mijn insteek, jammer dat je het zo opvat. Maar ik vond de toon in deze topics de laatste dagen al vervelender dan vervelend, maar ik vond jouw opmerking over de Amerikanen in WO II enigszins ironisch. Daarnaast ga ik er inderdaad van uit dat iemand die de Amerikaanse inmenging in WO II hanteert als (drog)redenering, wel op de hoogte is van het argument dat de regering kon hanteren om mee te doen aan die oorlog.
quote:
Maar in plaats dat je nu al 2 posts vaag hebt gereageerd had je ook meteen gewoon in je eerste post duidelijk kunnen aangeven wat je bedoelt.
Ik doel op Pearl Harbor. Jeweetwel, die aanval van de Japanners, waarvan steeds duidelijker wordt dat de Amerikaanse regering die destijds ook heeft laten gebeuren om het volk achter inmenging in WO II te krijgen. Da's meteen ook de ironie waar ik op doelde.

Maar ik ga mij terugtrekken uit deze discussie. Ik heb geen zin in vijandelijk gedoe.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:05:43 #279
136 V.
pi_36485529
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:57 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Precies. Stel je zat in die tijd, zou je dan ook fel gekant zijn tegen onze bevrijding?
Ik denk het niet. Maar denk je werkelijk dat dat een op een te vergelijken is?

Zijn de Iraki's blij met de Amerikaanse 'bevrijders' denk je?

Signing off

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:06:23 #280
70154 klez
pi_36485543
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:00 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik kijk en denk iets verder dan mijn neus lang is.

patriot act werd ingevoerd na 9/11, veiligheids diensten krijgen steeds meer bevoegdheden, mensen zitten onder de war law zonder vorm van proces vast.
400 op de 300 miljoen... dat zet wel zoden aan de dijk. Dat is in de Arabische wereld wel anders geregeld. Of zelfs een aantal Europese landen.
quote:
maw: als ze in de vs denken dat je een terrorist bent, heb je eigenlijk geen rechten meer( en wie bepaalt dan of je een terrorist bent)
Zie boven.
quote:
wel eens gehoord van het hegeliaanse principe?

wordt veelvuldig toegepast om impopulaire maatregelen/denkbeelden tegen de wil van het volk door te drukken.

1-je creeerd een probleem (9/11)

2-je zoekt een "patsy" (zondebok) bin laden,terroristen,afghanstan)

3-je lost het probleem(wat je zelf veroorzaakt hebt ) op- inval afghanistan, war on terror

4- zonder moeite kan je nu je denkbeelden doordrukken -invoering patriot act, opgave burgelijke vrijheden,installeren puppet regering, opvoeren defensie budgetten

welkom in de wereld van de geo politiek
Jaja. De problemen met het moslimfundamentalisme zijn bedacht door de VS om haar agenda door te drukken. Hoe krom kan je denken? Moet je eens vragen in Indonesie en Sudan, om maar eens een paar landen te noemen.
Haat jegens vrijheid en welvaart is zeer reeel, kan ik je vertellen.
pi_36485585
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:03 schreef Verbal het volgende:
Ik doel op Pearl Harbor. Jeweetwel, die aanval van de Japanners, waarvan steeds duidelijker wordt dat de Amerikaanse regering die destijds ook heeft laten gebeuren om het volk achter inmenging in WO II te krijgen. Da's meteen ook de ironie waar ik op doelde.

Maar ik ga mij terugtrekken uit deze discussie. Ik heb geen zin in vijandelijk gedoe.

V.
Je bedoelt steeds duidelijker op de manier zoals het bij complotgelovers steeds duidelijker wordt dat de vs achter de 9/11 aanslagen zat?
geen
pi_36485599
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:06 schreef klez het volgende:

[..]

400 op de 300 miljoen... dat zet wel zoden aan de dijk. Dat is in de Arabische wereld wel anders geregeld. Of zelfs een aantal Europese landen.
[..]

Zie boven.
[..]

Jaja. De problemen met het moslimfundamentalisme zijn bedacht door de VS om haar agenda door te drukken. Hoe krom kan je denken? Moet je eens vragen in Indonesie en Sudan, om maar eens een paar landen te noemen.
Haat jegens vrijheid en welvaart is zeer reeel, kan ik je vertellen.
schijnbaar weet je niet eens wat het hegeliaans principe inhoudt(doe eerst eens wat onderzoek voordat je begint met blaaten)

moslim fundamentalisme wordt alleen maar aangewakkerd door de bush politiek)
Benjamin Franklin
pi_36485618
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:05 schreef Verbal het volgende:
Ik denk het niet. Maar denk je werkelijk dat dat een op een te vergelijken is?

Zijn de Iraki's blij met de Amerikaanse 'bevrijders' denk je?

Signing off

V.
Ja. Ik lees in bladen dat de inwoners van irak blij zijn met het feit dat saddam weg is. Dat er nu andere dingen spelen en dit een direct gevolg is van het inmengen van oa de vs zal vast niet als positief ervaren worden, maar dat betekent niet dat het feit dat saddam weg is en daarmee een pad naar een betere toekomst wordt gelegd niet goed zou zijn.
geen
pi_36485635
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:09 schreef huupia34 het volgende:

[..]

schijnbaar weet je niet eens wat het hegeliaans principe inhoudt(doe eerst eens wat onderzoek voordat je begint met blaaten)

Het heeft ermee te maken dat je vanachter je computer informatie tot je neemt en je daardoor een 1zijdig kijk op het geheel hebt. Ga eens naar buiten en kijk eens hoe de wereld echt in elkaar steekt, denk ik dan.
geen
pi_36485675
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:11 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Het heeft ermee te maken dat je vanachter je computer informatie tot je neemt en je daardoor een 1zijdig kijk op het geheel hebt. Ga eens naar buiten en kijk eens hoe de wereld echt in elkaar steekt, denk ik dan.
hahahaha wat een argumentatie, jij doet het echte "veldwerk) heh dude(ps ik lees ook nog wel eens een boek of 2 )
Benjamin Franklin
pi_36485691
laterz, ik ga ff naar buiten , de wereld verkennen
Benjamin Franklin
pi_36485748
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:00 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Mijn punt is dat wij onze vrijheid in grote mate te danken hebben aan die bevrijding. Stel je woonde in die tijd in italie en was zoon van een man die mussolini een warm hart toedroeg. Dan had je de bevrijding van europa door de amerikanen ook als iets enorms negatiefs gezien. In jouw opvatting is er immers niks mis met hitler en z'n opvattingen en daden. Je had dan de dubbele agenda van de vs ook als argument aangedragen dat amerika gewoon thuis moet blijven en zich niet moet bemoeien in zaken die in andere landen lopen.
Ik zeg nergens dat Amerika thuis had moeten blijven, ik zeg alleen dat de manier waarop ze het aanpakken niet correct is.

Je maakt de discussie er niet beter op door te zeggen dat ik de daden van Hitler niet afkeur.
Fiets
pi_36485749
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:13 schreef huupia34 het volgende:

[..]

hahahaha wat een argumentatie, jij doet het echte "veldwerk) heh dude(ps ik lees ook nog wel eens een boek of 2 )
hummm, ik beweer dan ook niet wat jij beweerd, lieve schat.
geen
pi_36485763
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Amerika thuis had moeten blijven, ik zeg alleen dat de manier waarop ze het aanpakken niet correct is.

Je maakt de discussie er niet beter op door te zeggen dat ik de daden van Hitler niet afkeur.
Nee, maar in geval saddam-bush ben jij geneigd de kant van een dictator te kiezen en de bevrijder de dictator te noemen omdat hij bevrijdt.
geen
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:18:29 #290
70154 klez
pi_36485787
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:09 schreef huupia34 het volgende:

[..]

Blaten? Beledigen en selectief reageren. Doe daar eens wat aan voor je Hegel erbij gaat halen...
pi_36485826
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:17 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, maar in geval saddam-bush ben jij geneigd de kant van een dictator te kiezen en de bevrijder de dictator te noemen omdat hij bevrijdt.
Wat is dat nou weer voor een achtelijke stelling.
Nogmaals ik zeg dat de manier waarop Amerika de bezetting van Irak heeft aangepakt niet correct is, dat wil niet zeggen dat ik achter Sadam of Hitler sta.

Je noemde mijn mening zonet zwart-wit, die van jou kan er ook wat van hoor. Ik probeer in m'n voorbeelden nog enige nuance aan te brengen maar jij maakt mij meteen uit voor iemand die Sadam of Hitler steunt.

sjapoo hoor, ik ga even in ONZ hangen ofzo denk ik want dit is geen discuseren.
Fiets
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:23:47 #292
70154 klez
pi_36485874
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een achtelijke stelling.
Nogmaals ik zeg dat de manier waarop Amerika de bezetting van Irak heeft aangepakt niet correct is, dat wil niet zeggen dat ik achter Sadam of Hitler sta.

Je noemde mijn mening zonet zwart-wit, die van jou kan er ook wat van hoor. Ik probeer in m'n voorbeelden nog enige nuance aan te brengen maar jij maakt mij meteen uit voor iemand die Sadam of Hitler steunt.

sjapoo hoor, ik ga even in ONZ hangen ofzo denk ik want dit is geen discuseren.
Je stelt vrij duidelijk dat we niet "door Amerika gestarte oorlogen" moeten steunen.
Vertel me eens, hoe had je dan Saddam af willen zetten?
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:26:42 #293
70154 klez
pi_36485933
Maar goed: ontopic.
Massouai heeft erkend dat hij betrokken is bij 9/11. Verschillende andere Al Qaida leden hebben geroepen dat hij niet betrokken is bij 9/11, maar wel aanslagen moest plegen in de VS.
Al-Qaida is dus hoe dan ook betrokken bij 9/11.
Feit.
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:35:28 #294
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36486118
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:26 schreef klez het volgende:
Massouai heeft erkend dat hij betrokken is bij 9/11. Verschillende andere Al Qaida leden hebben geroepen dat hij niet betrokken is bij 9/11, maar wel aanslagen moest plegen in de VS.
Feit.
Mensen noemen Massouai een fantast, iemand die fantaseerde over het plegen van zelfmoordaanslagen, die het plegen van zelfmoordaanslagen voor zichzelf heeft verheerlijkt, zo erg, dat hij voor zichzelf een waanwereld heeft gecreeerd waarin hij zichzelf wijs heeft gemaakt dat hij inderdaad een zelfmoordaanslag zou gaan plegen, maar even simpel gezegd, noem het een psychose.

Verder nog even definiėren wat Al-Qaida precies is, waar het vandaan komt, en wat het bestaansrecht is van die organisatie, en ook nog afvragen of die naam niet misbruikt wordt, of de impact van die organisatie niet flink overdreven wordt, etc.

Uiteindelijk zegt het niet zoveel over de zaak, dat Al-Qaida er achter zit of betrokken was, er is dan nog steeds genoeg mogelijk.

Dus, je mag het best een feit noemen, maar wat dat feit precies zegt weet ik niet.
pi_36486197
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:23 schreef klez het volgende:

[..]

Je stelt vrij duidelijk dat we niet "door Amerika gestarte oorlogen" moeten steunen.
Vertel me eens, hoe had je dan Saddam af willen zetten?
- Met bredere steun (oa van de VN)
- Tijdens de 1e golf oorlog.
- Ik heb daar te weinig inzicht in, en jah lullen vanaf de wal is inderdaad makkelijk, maar dat doen degene die het goedkeuren evengoed.
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:26 schreef klez het volgende:
Feit.
Maar waarom is het een feit? (om zinloze persoonlijke aanvallen te voorkomen, ik denk ook dat ze ermee te maken hebben ) maar dit is meer een vermoede dan gebasseerd op feiten.
Het zou mij namelijk niks verbazen als Massouai heeft bekend onder zware druk.
Fiets
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:41:00 #296
70154 klez
pi_36486244
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:35 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Mensen noemen Massouai een fantast, iemand die fantaseerde over het plegen van zelfmoordaanslagen, die het plegen van zelfmoordaanslagen voor zichzelf heeft verheerlijkt, zo erg, dat hij voor zichzelf een waanwereld heeft gecreeerd waarin hij zichzelf wijs heeft gemaakt dat hij inderdaad een zelfmoordaanslag zou gaan plegen, maar even simpel gezegd, noem het een psychose.

Verder nog even definiėren wat Al-Qaida precies is, waar het vandaan komt, en wat het bestaansrecht is van die organisatie, en ook nog afvragen of die naam niet misbruikt wordt, of de impact van die organisatie niet flink overdreven wordt, etc.

Uiteindelijk zegt het niet zoveel over de zaak, dat Al-Qaida er achter zit of betrokken was, er is dan nog steeds genoeg mogelijk.

Dus, je mag het best een feit noemen, maar wat dat feit precies zegt weet ik niet.
Bagatelliseer het maar weer. Voor mij is het een van de "hardste" feiten tot nu toe. Een nuttig doel van de discussie lijkt mij vast te stellen wat redelijk onomstreden is.
Ik doe geen uitspraken over sturing van Al-Qaida ed door Amerikaanse overheidsinstanties, waar jij op doelt. En ik niet in geloof, voor de duidelijkheid.
Dus opnieuw. Al-Qaida is betrokken.
De vragen die daar uit voort vloeien zijn oa: wat is het motief voor "controlled demolition"?
Was de vlietuigaanval niet voldoende, of er nu wel of geen complot is?
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:42:41 #297
70154 klez
pi_36486284
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Maar waarom is het een feit? (om zinloze persoonlijke aanvallen te voorkomen, ik denk ook dat ze ermee te maken hebben ) maar dit is meer een vermoede dan gebasseerd op feiten.
Het zou mij namelijk niks verbazen als Massouai heeft bekend onder zware druk.
Omdat allerlei andere Al-Qaida mensen niet in gevangenschap zich hierover hebben uitgelaten.
Als die roepen dat Massouai niet bij 911 betrokken is, wat zegt dat over hen?
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:48:08 #298
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36486390
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:42 schreef klez het volgende:

Omdat allerlei andere Al-Qaida mensen niet in gevangenschap zich hierover hebben uitgelaten.
Neem het vliegtuig naar Pakistan, reis naar het grensgebied met Afghanistan, neem daar een filmpje op, smijt met wat dwaze termen betreffende het perfide westen en het heilige oosten, noem wat namen, en stuur het naar Aljazeera.

Hoe moeilijk is dat?
pi_36486402
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:42 schreef klez het volgende:

[..]

Het zou twee dingen kunnen betekenen.
Ze spreken de waarheid, hij heeft er niets met te maken en hij liegt.
Ze spreken niet de waarheid, hij heeft er wel iets mee te maken.

Over hen (diegene die niet in gevangschap zitten) zegt het niet zoveel volgens mij. Zij hebben immers alle "vrijheid" om te roepen wat ze willen.
Fiets
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:51:21 #300
70154 klez
pi_36486445
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het zou twee dingen kunnen betekenen.
Ze spreken de waarheid, hij heeft er niets met te maken en hij liegt.
Bingo!
Dan hebben zij er dus mee te maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')