abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36414488

Welke iPod's zijn er? De iPod mini, de oudste (die nog verkocht word). In vier kleurvarianten(blauw, groen, grijs en roze) en je hebt de keuze uit 4 of 6 gig. Niet overal meer verkrijgbaar: klik.
De iPod Shuffle, eerste flash speler van Apple verkrijgbaar in een 512 mb en een 1 gig variant. De prijzen zijn respectievelijk 79 en 109 euro. klik
De iPod nano, eveneens een flash speler sinds kort ook verkrijgbaar met 1 gig intern geheugen. In totaal zijn er 3 verschillende versies van de nano, de 1 gig, de 2 gig en de 4 gig variant. Ook kun je nog kiezen tussen de 'kleuren' zwart en wit. klik
Dan is er ook nog de 'orginele' iPod. Eveneens verkrijgbaar in het zwart en in het wit. En je kunt nog kiezen tussen 30 en 60 gig. Deze speelt Video af, iets wat de andere iPod's niet kunnen. klik

Handige sites
http://www.ilounge.com
http://www.apple.com/support/
http://www.repod.nl
http://ipod.pagina.nl

Waar kan ik een iPod kopen?
http://www.apple.com/nlstore/
De nederlandse online winkel van Apple

http://www.mp3man.nl
Goede online winkel erg snel!

Help! mijn iPod start niet meer op! Probeer eerst de menu knop en de afspeel knopt tegelijkertijd ingedrukt te houden tot de iPod start.
Werkt dit niet probeer hetzelfde maar dan met de iPod aan de lichtnet adapter.
Werken deze twee dingen niet vraag dan reparatie aan bij Apple hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door tonks op 27-03-2006 20:11:05 ]
  maandag 27 maart 2006 @ 20:19:22 #2
107144 Pido
pi_36415041
iPOD's! Hum!
pi_36415070
Ik hou van mijn iPod mini.

How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_36415243
Hij ging anders nog wel zo'n 3 uur mee op 1 streepje, heb hem toch even aan de life support (oplader ) gelegd, anders zit ik morgen in de trein zonder m'n muziekjes
Tap tap tap
pi_36415262
Oja, hoe kan ik 't clickwheel het beste schoonmaken?
Tap tap tap
  maandag 27 maart 2006 @ 20:27:14 #6
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36415321
Ik Mijn iPod G3 15GB

Meteen maar ff een vraagje: Ik heb een laptop zonder FireWire, dus ik heb een merkloos USB-kabeltje gekocht, maar die werkt niet (heeel soms wel, maar verbreekt spontaan de verbinding en dan is mijn iPod ineens leeg of het bestandssysteem corrupt enzo). Alle oplossingen op apple.com werken ook niet. Het is zogezegd een beetje irritant om naar mijn ouders te moeten om mijn iPod bij te werken....

Weet iemand of het met een 'echte' kabel wel gaat werken? Zo'n ding kost namelijk 30 euro en das een beetje veel vind ik......

[edit]19 euro zie ik... Valt weer mee [/edit]

En nog iets (onbelangrijk): In het info-scherm geeft hij altijd weer dat er nog 311MB vrij is, zelfs na een firmware-update en een format.... Bekend probleem?
pi_36415521
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:27 schreef MonoSynth het volgende:
Ik Mijn iPod G3 15GB

Meteen maar ff een vraagje: Ik heb een laptop zonder FireWire, dus ik heb een merkloos USB-kabeltje gekocht, maar die werkt niet (heeel soms wel, maar verbreekt spontaan de verbinding en dan is mijn iPod ineens leeg of het bestandssysteem corrupt enzo). Alle oplossingen op apple.com werken ook niet. Het is zogezegd een beetje irritant om naar mijn ouders te moeten om mijn iPod bij te werken....

Weet iemand of het met een 'echte' kabel wel gaat werken? Zo'n ding kost namelijk 30 euro en das een beetje veel vind ik......

[edit]19 euro zie ik... Valt weer mee [/edit]

En nog iets (onbelangrijk): In het info-scherm geeft hij altijd weer dat er nog 311MB vrij is, zelfs na een firmware-update en een format.... Bekend probleem?
Dat met die kabel was bij mij ook, ik heb de standaard kabel van Apple maar ik heb ook een dock van een andermerk, als ik mijn iPod aan die kabel deed en dan weer in het muziekdock en dan weer aan de kabel moest ik hem altijd opnieuw formateren! dus ik zou het gewoon bij apple producten houden en niet bij een goedkoop ander merk.
pi_36415599
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:33 schreef tonks het volgende:

[..]

Dat met die kabel was bij mij ook, ik heb de standaard kabel van Apple maar ik heb ook een dock van een andermerk, als ik mijn iPod aan die kabel deed en dan weer in het muziekdock en dan weer aan de kabel moest ik hem altijd opnieuw formateren! dus ik zou het gewoon bij apple producten houden en niet bij een goedkoop ander merk.
Ohw, ik wilde morgen net zo'n goedkopere adapter halen bij de Mediamarkt, zo eentje van ¤15
Tap tap tap
pi_36415622
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ohw, ik wilde morgen ent zo'n goedkopere adapter halen bij de Mediamarkt, zo eentje van ¤15
Een adapter voor het opladen zal geen probleem zijn, maar een usb kabel zou ik niet doen.
pi_36415642
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:36 schreef tonks het volgende:

[..]

Een adapter voor het opladen zal geen probleem zijn, maar een usb kabel zou ik niet doen.
Ok, die heb ik nog
Tap tap tap
  maandag 27 maart 2006 @ 20:36:46 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36415645
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:20 schreef Skazminko het volgende:
Ik hou van mijn iPod mini.
Ik houd ook van de mijne. Daarom zet ik er maar weer eens wat leuke herrie op.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 27 maart 2006 @ 20:52:20 #12
107144 Pido
pi_36416211
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik houd ook van de mijne. Daarom zet ik er maar weer eens wat leuke herrie op.
Slayer! Toch?

Though nothing beats Michael.

Question: wat is je meest gespeelde nummer op je iPod?

Hier Billie Jean van Michael Jackson. Ongeveer vier keer zo vaak als nummer 2.
  maandag 27 maart 2006 @ 20:55:52 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36416346
Ook Slayer ja. En Alice in Chains (geen herrie, maar ja). Cult of Luna, Darkane, Enslaved, Geschmackverstärker, High on fire, Laibach.

Ik ben dus nog lang niet klaar, de 4 GB is nog lang niet vol.

En wat het meest gespeeld is, dat zou ik niet weten.
  maandag 27 maart 2006 @ 20:56:35 #14
107144 Pido
pi_36416371
iTunes, Top 25 Most Played naar je Podje slepen.
  maandag 27 maart 2006 @ 20:59:00 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36416456
Ja, dan zie ik dat ik sinds de vorige keer dat ik er muziek opzette het meest naar John Mayall geluisterd heb. Wel 3 keer.

Ik zet er regelmatig nieuwe muziek op.
pi_36417003
Tvp
pi_36417768
25 meest afgespeelde playlist is echt geweldig
al je favoriete nummers bij elkaar
pi_36417968
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:38 schreef Mip1988 het volgende:
25 meest afgespeelde playlist is echt geweldig
al je favoriete nummers bij elkaar
Maar als je die vaak luistert dan komen er daar nooit nieuwe nummers in en blijft die lijst ook altijd hetzelfde
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 27 maart 2006 @ 21:56:33 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36418358
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:27 schreef MonoSynth het volgende:
Ik Mijn iPod G3 15GB

Nee, gaat ook niet werken.

3rd gen iPods laden niet op via USB, dus als je hem gewoon aan je PC hangt is 'ie binnen een paar minuten leeg. Wat je nodig hebt is een duokabel met een USB en een FireWire-aansluiting, waarmee je de USBkant in je laptop propt en de FireWirekant in je iPod adapter.

Die kabels zijn alleen vrij lastig om aan te komen, ben ik bang, aangezien alleen de 3rd gen er echt nut aan heeft gehad.
Ik ga naar huis.
  maandag 27 maart 2006 @ 22:00:21 #20
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36418499
iPod
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_36419156
Heb sinds zaterd ag mijn iPod nano..
Heb zondag meteen de Invisible Shield erop gedaan, het duurde vrij lang voordat hij goed zat maar het is gelukt. Alleen de achterkant zit een luchtbelletje..
Wat mij betreft echt een aanrader..want ik merkte al meteen dat de iPod erg gevoelig is voor krassen en vette vingers. Je zit de shield bijna niet. Alleen als je goed kijkt ..ik vind het persoonlijk mooier als een hardcase..
Waarom vandaag doen wat je ook morgen kan uitstellen..?
pi_36434186
Ik heb een Ipod Shuffle gekocht.

Nu vraag ik me af het opladen van de batterij net zo werkt als bij een mobiele telefoon; eerste paar keren helemaal leeg laten gaan voordat je weer oplaad, omdat anders de batterij lui wordt.. Of maakt dat bij de Ipod niet uit?

En als dat wel uitmaakt, kan ik hem dan halverwege de batterij dus niet ergens in een pc duwen om via de pc de muziek te luisteren omdat hij dan ook gelijk oplaad? Volg je het nog???
pi_36434690
quote:
Een tip: om de levensduur te verlengen houd de iPod batterij er juist van om niet volledig ontladen te worden. U denkt vast aan het geheugen effect van Ni-Cad oplaadbare batterijen die beter werken als ze juist wel ontladen worden. De Li-Ion/Li-Poly batterijen dus niet, gewoon aansluiten en laten opladen als u weer in huis bent. De op Lithium gebaseerde batterijen's kunnen 500 keer hun lading afgeven. Bij dagelijks gebruik zal een batterij 1,5 a 2 jaar mee gaan. Het regelmatig volledig ontladen, verkort de levensduur aanzienlijk.
Dit komt rechtstreeks van repod.nl..
Waarom vandaag doen wat je ook morgen kan uitstellen..?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:00:49 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36434731
Vaak staat daarover wel iets in de handleiding. Bij nieuwe accu's (Li-ion ofzo?) is het 'lui' worden van de accu grotendeels opgelost. In ieder geval hoef je dan niet steeds de batterij leeg te maken, het wordt dan wel aangeraden het in ieder geval de eerste paar keer te doen.
pi_36436271
Oke dank je wel!!! Wel grappig dat het eigenlijk precies andersom is dan als bij mobiele telefoon batterijen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')