abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36414060
Ik vind mezelf een meegaand type. Zo eentje waar je nooit ruzie mee krijgt en die maar zeer zelden onredelijk is.

Totdat ik op vakantie ben met mijn vriend. Ik ben nu met vier verschillende vriendjes op vakantie geweest en vier keer ging dat niet goed. Of ik een weekend, een week, of 14 dagen ga, altijd is er een moment dat het bij mij *op* is en ik onredelijk doe en me gedraag als de meiden waar ik een bloedhekel aan heb, de onredelijke zeikerds.

Meestal gaat het zo dat het vriendje in kwestie iets wil gaan doen en ik van de ene op de andere minuut besluit dat ik dat NIET wil. Ik ben dan niet meer om te praten en als ze aandringen ook niet meer voor rede vatbaar. Ik verander in een vierjarige kleuter die alleen nog maar gillend NEEEEEEEEE WILLIKNIEHIEIEIEIETTTT! kan zeggen.

Zondagnamiddag wilde vriendje nog even langs het Hardrockcafé lopen in Barcelona. We zaten bij de fontein op het Playa (plaza?!) de Catalunya, en we konden het aan de overkant zien liggen. Ik had al drie dagen gelopen en flinke blaren en we zouden nog naar Casa Mila lopen (de andere kant op, zo'n 700-800 meter o.i.d.). Dus hij wilde eerst langs dat cafe en daarna naar Casa Mila.

Uit het niets hoor ik mezelf zeggen dat ik ECHT NIET nog naar de overkant ga lopen, richting Casa Mila ok, maar NIET ik herhaal NIET oversteken en naar het Hardrockcafe.

Hij dacht dat ik een geintje maakte, dus toen we opstonden zette hij vrolijk koers naar de overkant, waarop ik mokkend weer ging zitten om dringend een vriendin te sms-en. Toen ie terugkwam was ik laaiend (hij ook volgens mij) en hebben we zwijgen nog minstens drie kilometer door Barcelona gelopen. Waarbij ik hem in gedachten in duizend stukjes scheurde, zwoor om NIET mee te gaan Italie deze zomer en het a.s.a.p. uit te maken, me afvroeg waarom we zelden sex hebben, me afvroeg waarom ik zo kwaad was en wat hij nou eigenlijk misdaan had (op de sex na).

Net toen ik me begon te schamen gingen we wat eten en daarna was alles wel weer voorbij enzo, maar ben ik nu de enige die dit soort buien op vakantie heeft?! (Ik zal jullie de overige drie voorbeelden besparen trouwens nog langere verhalen)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_36414391
Met jou hield ik het nog geen dag vol volgens mij
pi_36414470
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:58 schreef Wojworshebn het volgende:
Met jou hield ik het nog geen dag vol volgens mij
Vrijdag en zaterdag heb ik me braaf gedragen! Echt!

Ik moet gewoon niet op vakantie gaan. En zeker niet deze zomer twee weken naar Italie en dan kamperen.

Of iig geen scherpe messen meenemen dan.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 27 maart 2006 @ 20:04:38 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_36414513
Je bent gewoon iemand die óók tijdens de vakantie wat tijd voor zichzelf nodig heeft. Is niets mis mee hoor, gewoon goeie afspraken over maken
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_36414658
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:04 schreef flugeltje het volgende:
Je bent gewoon iemand die óók tijdens de vakantie wat tijd voor zichzelf nodig heeft. Is niets mis mee hoor, gewoon goeie afspraken over maken
Ja dat denk ik ook, maar ik kom het beste tot rust thuis. Elke vakantie weer denk ik op de dag van aankomst: Was ik maar ff thuis....

Ik vind het allemaal wel super en ik wil zeer zeker nog eens terug naar Barcelona omdat we vast nog niet alles gezien hebben, maar ik moet een manier verzinnen om tot rust te komen op vakantie zonder mijn eigen bed en PC.

Misschien had ik toch dat Internetcafé in moeten gaan ff Fokken.
pi_36414740
Vooral dat alleen is een probleem op vakantie, je kan moeilijk tegen je reisgezel zeggen dat hij/zij ff een dag moet optiefen. Want een dagje samen zwembad en een boekje werkt ook niet.

De enige met wie ik dit soort dingen nooit had was mijn beste vriendin. Maar die is getrouwd en heeft net een kindje dus dat gaat niet meer.
  maandag 27 maart 2006 @ 20:12:14 #7
85962 ioko
I Appear Missing
pi_36414776
Wat wel grappig is, is dat je zelf wel doorhebt dat je onredelijk bent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet echt mee zou kunnen omgaan (als ik je vriend was)

Een (psychologische) uitleg is, dat je op vakantie met dit soort kleine dingen je zelfstandigheid aan wil geven. Vakanties zijn zowiezo momenten waarop stress toeslaat (onbekende situaties, je zit meer op elkaars lip) en dan worden dingen die je normaal denkt nog meer uitvergroot.

Heb je buiten vakanties nooit behoefte om je zo te gedragen?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_36414778
vreselijk volk; vrouwen.
pi_36415018
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:12 schreef ioko het volgende:
Wat wel grappig is, is dat je zelf wel doorhebt dat je onredelijk bent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet echt mee zou kunnen omgaan (als ik je vriend was)

Een (psychologische) uitleg is, dat je op vakantie met dit soort kleine dingen je zelfstandigheid aan wil geven. Vakanties zijn zowiezo momenten waarop stress toeslaat (onbekende situaties, je zit meer op elkaars lip) en dan worden dingen die je normaal denkt nog meer uitvergroot.

Heb je buiten vakanties nooit behoefte om je zo te gedragen?
Hij kan er ook niet mee omgaan denk dat ie inmiddels zo ver is dat ie weet dat ie er niet op moet ingaan. Hij was even narrig als ik op dat moment. De eerste twee kilometer was ik echt ontzettend kwaad, maar dan ga ik nadenken waarom (omdat de aanleiding zo belachelijk was) en dan kom ik wel bij grotere issues uit, maar om nou midden op de Ramblas te vragen waarom we amper sex hebben en of ik niet meer aantrekkelijk ben.....uhm. Ik heb hem niet laten blijken dat ik wel wist dat ik fout zat Ja vrouwen, nooit ongelijk bekennen net zoiets als mannen en weigeren de weg te vragen ofzo.

Buiten de vakanties heb ik dit maar zeer zelden.
  maandag 27 maart 2006 @ 20:26:46 #10
85962 ioko
I Appear Missing
pi_36415305
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:18 schreef Syrena het volgende:

[..]

Hij kan er ook niet mee omgaan denk dat ie inmiddels zo ver is dat ie weet dat ie er niet op moet ingaan. Hij was even narrig als ik op dat moment. De eerste twee kilometer was ik echt ontzettend kwaad, maar dan ga ik nadenken waarom (omdat de aanleiding zo belachelijk was) en dan kom ik wel bij grotere issues uit, maar om nou midden op de Ramblas te vragen waarom we amper sex hebben en of ik niet meer aantrekkelijk ben.....uhm. Ik heb hem niet laten blijken dat ik wel wist dat ik fout zat Ja vrouwen, nooit ongelijk bekennen net zoiets als mannen en weigeren de weg te vragen ofzo.

Buiten de vakanties heb ik dit maar zeer zelden.
Mijn tip: gooi dit maar eens voor zijn voeten, als je niet op vakantie bent. Als je echt problemen wilt, dan moet je dat idd midden op de Ramblas doen . Als je het niet doet, heb je kans dat het alsnog naar boven komt op een moment dat het je echt niet uitkomt.

p.s. Ik denk dat je gelijk hebt met je vergelijking van mannen die nooit de weg vragen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_36415483
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:26 schreef ioko het volgende:

[..]

Mijn tip: gooi dit maar eens voor zijn voeten, als je niet op vakantie bent. Als je echt problemen wilt, dan moet je dat idd midden op de Ramblas doen . Als je het niet doet, heb je kans dat het alsnog naar boven komt op een moment dat het je echt niet uitkomt.

p.s. Ik denk dat je gelijk hebt met je vergelijking van mannen die nooit de weg vragen.
Ja ik durf het topique al niet aan te snijden, laat staan op de Ramblas en als ik al kwaad ben

Overigens had HIJ zijn bui toen we op station Sans waren uitgestapt (ok, ik had gezegd dat we die trein wel konden nemen, nee dus) en toen in paniek was dat we nooooooooit meer thuis zouden komen. En dan mij niet geloven als ik vraag waar we moeten zijn

Achteraf bleek San(t)s (?) dus het knooppunt van ALLE treinverkeer te wezen, dus de kans was wel aanwezig dat we in Figueres hadden gezeten ofzo maar goed.

Nou ja, hebben we beiden onze aanstelmomenten gehad zullen we maar zeggen
  maandag 27 maart 2006 @ 20:34:32 #12
85962 ioko
I Appear Missing
pi_36415560
Je moet ook altijd een beetje evenwicht hebben in zeikmomenten, das het beste
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 27 maart 2006 @ 20:40:35 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36415781
Ik denk dat hij je gewoon eens een grote/grotere bek terug moet geven. En in de stront laten zakken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vampire Romance O+
pi_36415949
Ik denk dat je idd gewoon even tijd voor jezelf moet creëeren. Als je het met je vriend bespreekt, zal hij er wel respect voor hebben, volgens mij wil hij ook het liefste dit soort situaties ontwijken Maak gewoon af en toe een wandeling in je eentje, of laat hem dat doen en ga zelf even chillen in het hotel/de tent/ de caravan. Kun je geestelijk even bijkomen !
En dit soort situaties daarna wel aan hem doorseinen dat je weet dat jij fout zat enzo
pi_36416019
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:40 schreef MouseOver het volgende:
Ik denk dat hij je gewoon eens een grote/grotere bek terug moet geven. En in de stront laten zakken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet ie me die wel geven

Mij een grote bek geven als ik laaiend ben is geen goed idee
Ik ken iemand die nu nog met een boogje om me heen loopt

Maar goed, in het gewone leven ben ik gewoon voor rede vatbaar. Alleen op vakantie niet kennelijk. Dus OF degene waarmee ik ben moet zich daarbij neerleggen en me een uurtje laten gaarkoken in eigen sop OF ik moet een manier vinden om het te vermijden.
pi_36416126
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:45 schreef Arctica het volgende:
Ik denk dat je idd gewoon even tijd voor jezelf moet creëeren. Als je het met je vriend bespreekt, zal hij er wel respect voor hebben, volgens mij wil hij ook het liefste dit soort situaties ontwijken Maak gewoon af en toe een wandeling in je eentje, of laat hem dat doen en ga zelf even chillen in het hotel/de tent/ de caravan. Kun je geestelijk even bijkomen !
En dit soort situaties daarna wel aan hem doorseinen dat je weet dat jij fout zat enzo
Ik denk dat ik sowieso mijn moeder had moeten bellen. Die op dag 1 nog tegen me zei: En maak geen ruzie he! (de trut).

Want ik wil geen zenuwlijden zeikwijf zijn die zichzelf niet in de hand heeft

Maar ik begrijp dat ik de enige ben die dit heeft? Dammit
pi_36416158
gewoon op een rustig moment eens over hebben... ik heb het ook... als ie echt van je houd dan gaat hij heus niet zo maar weg...
  maandag 27 maart 2006 @ 20:52:44 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36416229
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:49 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik denk dat ik sowieso mijn moeder had moeten bellen. Die op dag 1 nog tegen me zei: En maak geen ruzie he! (de trut).

Want ik wil geen zenuwlijden zeikwijf zijn die zichzelf niet in de hand heeft

Maar ik begrijp dat ik de enige ben die dit heeft? Dammit
Niet de enige. Er is nog minstens een ander vrouwmensch die dit heeft. Ze wist zelf ook dat ze onredelijk was en gaf dat -achteraf- ook zelf toe. Ik heb haar toen ze weer zo'n bui had vreselijk ingepeperd dat ze aan het etteren was en dat zelf ook best wist. En heb haar toen in haar sop gaar laten koken. Ze was vreselijk laaiend maar daarna was het wel afgelopen.

Kom zeg
Vampire Romance O+
pi_36416326
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:50 schreef MssFiddler het volgende:
gewoon op een rustig moment eens over hebben... ik heb het ook... als ie echt van je houd dan gaat hij heus niet zo maar weg...
Ja weet ik, maar ik ben niet erg goed in het uiten & bepraten van dingen (goh, je meent 't ). Plus dat hij nogal is van andere mensen als minderwaardig zien (a.k.a roddelen etc. over mensen die je als vrienden beschouwt) en ik wil niet dat hij op den duur ook zo over mij gaat denken ( "ja mijn vriendin en d'r buien pppffrrttsssss"). Niet dat ik niet roddel over mijn vrienden en ik weet eigenlijk wel vrij zeker dat hij mij niet minderwaardig vindt maar.... Nou ja, ik had nogal problemen met mijn zelfbeeld en soms komt dat weer boven.

Vandaar het nooit ongelijk bekennen, want dat maakt je minder waard enzo. Wat niet zo is, zelfs de koningin heeft wel eens ongelijk, maar ja.
pi_36416465
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:52 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Niet de enige. Er is nog minstens een ander vrouwmensch die dit heeft. Ze wist zelf ook dat ze onredelijk was en gaf dat -achteraf- ook zelf toe. Ik heb haar toen ze weer zo'n bui had vreselijk ingepeperd dat ze aan het etteren was en dat zelf ook best wist. En heb haar toen in haar sop gaar laten koken. Ze was vreselijk laaiend maar daarna was het wel afgelopen.

Kom zeg
Daarom geef ik dus niks toe Omdat ik dit dus niet elke keer dat er WEL iets is op mijn bord wil krijgen. En ja, die neiging heeft ie.

Dan krijg je zo lekker kinderachtig "ja maar jij dit" en "ja maar jij toen dat" gemeut.

En daarbij heb ik dit dus zegge en spreke drie keer per jaar.
  maandag 27 maart 2006 @ 21:07:13 #21
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_36416663
Niet lief van je Maar als je daar al ruzie om krijgt Zo gemakelijk ben je niet
pi_36416776
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:07 schreef skippy22 het volgende:
Niet lief van je Maar als je daar al ruzie om krijgt Zo gemakelijk ben je niet
OP VAKANTIE! En het was geen ruzie.

En trouwens, waarom zou ik eigenlijk makkelijk moeten zijn, dat ben ik al lang genoeg geweest.
Ik denk dat ik voortaan maar wat meer onredelijk ga zijn.

De bitch in mezelf loslaten Hmmm morgen de gemeente bellen waarom ik f*king nog steeds niet gehoord heb of ik nou ingeschreven sta of niet
  maandag 27 maart 2006 @ 21:12:37 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36416832
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:59 schreef Syrena het volgende:

[..]

Daarom geef ik dus niks toe
Meen je dat hij dat zelf niet door heeft
Vampire Romance O+
pi_36417226
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:59 schreef Syrena het volgende:

[..]

Daarom geef ik dus niks toe Omdat ik dit dus niet elke keer dat er WEL iets is op mijn bord wil krijgen. En ja, die neiging heeft ie.

Dan krijg je zo lekker kinderachtig "ja maar jij dit" en "ja maar jij toen dat" gemeut.

En daarbij heb ik dit dus zegge en spreke drie keer per jaar.
Dus je gaat in ieder geval 3x per jaar op vakantie...

Vraag jezelf eens rustig af wat je wilt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36417387
Ik heb dat ook wel eens hoor dat ik uit het niets.. kan flippen..
Probeer dat wel in te dimmen,want begrijp dat het voor mijn vriendje niet leuk is

Maar op vakantie ben ik wel relaxed,,en pas ook me schoenen aan ,als ik weet dat er veel gelopen gaat worden.. en neem de nodige pauze's

Maar mijn vriendje is ook zo iemand die het liefst thuis zit.. en zich daar het lekkerst voelt

Maar misschien als je weer eens gaat ..is het leuk om te zeggen dat je het ook wel even lekker vind om een uurtje of zo voor je zelf te hebben.. of niet dingen doen waar je eerlijkheidshalve liever niet had willen doen..
Salsa Española
pi_36417638
Mensen zeggen altijd dat samenzijn tijdens vakanties een en al harmonie en romantiek is. Vakanties zijn voor mij een beproeving. Samenzijn in het dagelijkse leven gaat me aardig af: ik heb mijn eigen spullen om me heen, ik heb een ritme, en ik kan doen waar ik zin in heb. Ik weet niet waarom vakanties zo moeilijk zijn. Het zal een combinatie van factoren zijn: vermoeidheid, heimwee naar mijn vertrouwde dingen, een gebrek aan ritme, alles samen doen. Vooral dat laatste: alles samen doen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 27 maart 2006 @ 21:39:37 #27
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_36417789
Geen ruzie wat was het dan je zei zelf Dat je laaiend was
  maandag 27 maart 2006 @ 21:49:21 #28
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36418130
Ben je wel iemand die veel uit haar hart kan praten?
Era Vulgaris
pi_36418223
Inderdaad wat Claudia-x zegt, vakantie is een totaal andere manier van tijd doorbrengen samen. Ook komt er dan nog vaak de druk bij van 'we zijn op vakantie dus het moet leuk zijn' en opmerkingen zoals die van je moeder versterken dat alleen maar. Ze bedoelt het natuurlijk wel goed, maar ook met een ruzie kan een vakantie nog wel een succes zijn!

Maar wat mij eigenlijk veel meer opvalt is dat je veel meer inzit over andere dingen (hij roddelt veel, sex etc.). Het lijkt me veel belangrijker om daar eens kritisch naar te kijken en vooral dat met hem te bespreken en niet alleen maar 'gal spuwen' (niet rot bedoeld) op een forum. Aangezien je zelf ook al wel aangeeft niet altijd de makkelijkste te zijn is het volgens mij best verstandig om de dingen die je echt dwars zitten eens aan te kaarten.

Uiteindelijk gaat het volgens mij toch om een soort balans en basisvertrouwen in elkaar. Als die basis goed zit, stap je ook sneller over van die kleine (en soms grotere) gunsten heen, maar als je toch al het gevoel hebt dat je tekort gedaan wordt, dan kan het Hardrock Cafe net de druppel zijn
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  maandag 27 maart 2006 @ 21:56:44 #30
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36418362
Simpel; zorgen dat je ook tijd voor je zelf hebt, het is niet verplicht om 24 uur per dag de hand van je vriend vast te houden. Het slaat natuurlijk nergens op als je op compleet willekeurige momenten zo'n "ik wil niet!" bui krijgt, al is dat misschien ook wel te voorkomen door af en toe een eigen momentje in te bouwen.

Overigens is een vakantie wel een goede test voor de deugdelijkheid van je relatie. .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 27 maart 2006 @ 21:58:22 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36418424
ik zou willen dat ik een vriendin had die op vakantie niet elke minuut als een naaktslak tegen me been zit. heerlijk juist om op eigen houtje een stad in te trekken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36418517
ik vind het oneerlijk tegenover je vriend dat je zelf weet dat je onredelijk tegen hem bent, maar dat niet toegeeft. en hem dan maar met een rotgevoel laten zitten, omdat het anders misschien wel tegen je gebruikt kan worden. dat is misschien nog wel kinderachtiger dan het onredelijke gedrag zelf.
  maandag 27 maart 2006 @ 22:04:15 #33
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_36418616
Heeft je vriend weleens van de zgn. corrigerende tik gehoord?
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  maandag 27 maart 2006 @ 22:05:32 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36418663
ach het was toch maar een gedeelte van een dag? who fucking cares?
  maandag 27 maart 2006 @ 22:07:06 #35
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36418712
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:05 schreef zoalshetis het volgende:
ach het was toch maar een gedeelte van een dag? who fucking cares?
kun je wel lezen?
Era Vulgaris
  maandag 27 maart 2006 @ 22:08:51 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36418764
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:07 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

kun je wel lezen?
"Of ik een weekend, een week, of 14 dagen ga, altijd is er een moment dat het bij mij *op* is en ik onredelijk doe en me gedraag..."

ja ik kan lezen. jij ook?
pi_36419009
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:49 schreef Syrena het volgende:
Zondagnamiddag wilde vriendje nog even langs het Hardrockcafé lopen in Barcelona. We zaten bij de fontein op het Playa (plaza?!) de Catalunya, en we konden het aan de overkant zien liggen. Ik had al drie dagen gelopen en flinke blaren en we zouden nog naar Casa Mila lopen (de andere kant op, zo'n 700-800 meter o.i.d.). Dus hij wilde eerst langs dat cafe en daarna naar Casa Mila.

Uit het niets hoor ik mezelf zeggen dat ik ECHT NIET nog naar de overkant ga lopen, richting Casa Mila ok, maar NIET ik herhaal NIET oversteken en naar het Hardrockcafe.
Dat soort scenes kun je gemakkelijk voorkomen door gewoon niet zo aan elkaar te klitten. Als zich zo'n situatie voordoet als ik met iemand op vakantie ben is er niet de minste kans op ruzie, omdat het voor beide partijen onmiddellijk vanzelfsprekend is dat degene die niet meewil, lekker op dat bankje in het zonnetje blijft zitten met een boek, en dat degene die wel wil Hardrockcafe-en dat lekker gaat doen, en daarna de ander weer treft bij het bankje of op een andere plek. Iedereen blij.
  maandag 27 maart 2006 @ 22:23:05 #38
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36419240
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:15 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat soort scenes kun je gemakkelijk voorkomen door gewoon niet zo aan elkaar te klitten. Als zich zo'n situatie voordoet als ik met iemand op vakantie ben is er niet de minste kans op ruzie, omdat het voor beide partijen onmiddellijk vanzelfsprekend is dat degene die niet meewil, lekker op dat bankje in het zonnetje blijft zitten met een boek, en dat degene die wel wil Hardrockcafe-en dat lekker gaat doen, en daarna de ander weer treft bij het bankje of op een andere plek. Iedereen blij.
, ganz einfach.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 27 maart 2006 @ 22:24:04 #39
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36419277
en je kunt zelf net zo goed initiatief voor sex nemen btw, je bent toch zo geëmancipeerd blabla?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_36426070
En heb je al sorry gezegd en toegegeven aan je vriend dat je op dat moment onredelijk was?

Kom op de grootste irritaties ontstaan bij mij en mijn vriendin als we op vakantie zijn. Je zit in een vreemde omgeving, spreekt de taal minder, kent de weg niet, bent moe, ik vind het niet zo raar dat je een keertje onredelijk bent.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:43:43 #41
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_36426262
Je onbewuste wil iets anders dan jijzelf ofzo
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_36426400
Wat een zeikwijf ben jij zeg!

*haat zeikwijven...
pi_36426527
Als je nou de echte dingen waar je mee worstelt eerder bespreekt, dan komt het er niet zo ongecontroleerd op zo'n vaag moment eruit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ingridh007 op 28-03-2006 10:04:30 ]
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:01:12 #44
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_36426573
Ik had je ogenblikkelijk aan de straat gezet als je dit gedrag op regelmatige basis vertoont.
pi_36426650
quote:
Ik vind mezelf een meegaand type. Zo eentje waar je nooit ruzie mee krijgt en die maar zeer zelden onredelijk is.
Check.
quote:
Totdat ik op vakantie ben met mijn vriend. Ik ben nu met vier verschillende vriendjes op vakantie geweest en vier keer ging dat niet goed. Of ik een weekend, een week, of 14 dagen ga, altijd is er een moment dat het bij mij *op* is en ik onredelijk doe en me gedraag als de meiden waar ik een bloedhekel aan heb, de onredelijke zeikerds.
Okee dan.
quote:
Meestal gaat het zo dat het vriendje in kwestie iets wil gaan doen en ik van de ene op de andere minuut besluit dat ik dat NIET wil. Ik ben dan niet meer om te praten en als ze aandringen ook niet meer voor rede vatbaar. Ik verander in een vierjarige kleuter die alleen nog maar gillend NEEEEEEEEE WILLIKNIEHIEIEIEIETTTT! kan zeggen.
PMS of zo?
quote:
Stel je voor zeg. Jouw wil is wet toch?
quote:
Hij dacht dat ik een geintje maakte, dus toen we opstonden zette hij vrolijk koers naar de overkant, waarop ik mokkend weer ging zitten om dringend een vriendin te sms-en.
Zou ik ook doen. Ga jij maar lekker sms'en en pruilen als een kind dat zijn beloofde snoepje niet kreeg.
quote:
Toen ie terugkwam was ik laaiend (hij ook volgens mij) en hebben we zwijgen nog minstens drie kilometer door Barcelona gelopen
Dus die drie kilometer was verder geen probleem? Briljant die vrouwenlogica!
quote:
Waarbij ik hem in gedachten in duizend stukjes scheurde, zwoor om NIET mee te gaan Italie deze zomer en het a.s.a.p. uit te maken, me afvroeg waarom we zelden sex hebben, me afvroeg waarom ik zo kwaad was en wat hij nou eigenlijk misdaan had (op de sex na).
Tuurlijk, gaat één ding niet zoals jij wilt, dan gaan spontaan ALLE dingen in het universum niet zoals jij wilt. En jij, jij hebt natuurlijk gelijk.
quote:
Net toen ik me begon te schamen gingen we wat eten en daarna was alles wel weer voorbij enzo, maar ben ik nu de enige die dit soort buien op vakantie heeft?! (Ik zal jullie de overige drie voorbeelden besparen trouwens nog langere verhalen)
Oh je bent zeker niet de enige hoor. Misschien wel één van de beste dramaqueens aller tijden, maar zeker niet de enige.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:19:59 #46
130803 Gripper
Get a grip
pi_36426943
quote:

<vakantie verhaal>
Ik zou goed pissig worden als je zo'n stennis ging schoppen, en je uitschelden ook, ook al heeft de laatste die jou in een laaiende bui corrigeerde daar nog steeds spijt van. Als je dan nog niet redelijk wordt, zelf de andere kant op lopen, zoek het dan maar uit kapsoneswijf...

M'n eigen vriendin heeft ook eens een keer een soortgelijk momentje gehad, maar dan wel wat minder extreem: op de terugweg na 2 weken vlekkeloze fijne vakantie (met veel seks, ha! ) het regende enorm hard, ik zat erg op de weg te letten, en ik snauwde d'r op gegeven moment een beetje af toen ze me in m'n nek wilde zoenen. Toen ging ze ook heel onredelijk zitten mokken, en bij de eerstvolgende tankstop demonstratief weglopen en zo. Bleek achteraf dat ze gewoon verdrietig was dat die leuke vakantie alweer voorbij was. Dat gedoe altijd, zeg dat dan gewoon...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_36428215
Ik heb het ook wel, maar ik weet van mezelf dat het komt doordat ik dan een paar dagen te weinig momenten "alleen" heb gehad. Dus kruip ik lekker een avond vroeg in bed, om even te lezen, terwijl vriendje nog op het balkon zit ofzo, of ga ik even alleen aan 't zwembad liggen.

Andere optie is om al bij een kleinere, eerdere ergernis het er uit te gooien. Dan ben je van de frustratie af, in een paar minuten, zonder dat je bezig blijft met opvreten en het er uiteindelijk uit komt in een knalruzie... Want het komt ergens vandaan, waarschijnlijk ben je in eerste instantie iets té meegaand, en wil je ineens weer jezelf terugvinden ofzo. Beetje meer 50-50 proberen te krijgen in beslissingen.

Overigens, de houding van je vriend is volgens mij wel de beste: gewoon gaan, en jou in je sop gaar laten koken. Word je vast bozer van, maar het werkt wel, het leert jou dat deze buien geen zin hebben. Doe je ook bij kleuters, en als je je zo gedraagt, kun je een dergelijke reactie verwachten. Ik heb het iig inmiddels behoorlijk afgeleerd om onredelijk te gaan mokken oid, ik zeg het gewoon, we schreeuwen even en het is klaar.
pi_36428278
Teveel verwend vroeger.
pi_36428306
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Vooral dat laatste: alles samen doen!
Idd, twee weken lang 23 uur per dag alleen elkaar als gesprekspartner hebben (en dat overige uur de mensen in de supermarkt, op het terras of langs het zwembad, ook niet echt hoogstaand en boeiend, dus), is soms best lastig. Na een tijdje ken je elkaars levensgeschiedenis wel weer, hoef je 't daar niet meer over te hebben, en dan?

Gewoon even rust nemen, lekker even alleen weg lopen oid. Wat voor mij bijv. al helpt, is even zelf koken. Op mijn manier, even lekker mijn eigen ding doen. En dus ook leren hem zijn ding op zijn manier te laten doen, als hij bijv. kookt oid gewoon ergens anders gaan zitten en me er niet mee bemoeien, zodat we dan ook even lekker op onszelf zijn. Gaat me steeds beter af
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:19:11 #50
143815 Madski
ad-rem galore
pi_36428389
quote:

Hij dacht dat ik een geintje maakte, dus toen we opstonden zette hij vrolijk koers naar de overkant, waarop ik mokkend weer ging zitten om dringend een vriendin te sms-en. Toen ie terugkwam was ik laaiend (hij ook volgens mij) en hebben we zwijgen nog minstens drie kilometer door Barcelona gelopen. Waarbij ik hem in gedachten in duizend stukjes scheurde, zwoor om NIET mee te gaan Italie deze zomer en het a.s.a.p. uit te maken, me afvroeg waarom we zelden sex hebben, me afvroeg waarom ik zo kwaad was en wat hij nou eigenlijk misdaan had (op de sex na).

Nja 2 weken trek ik ook meestal niet. Relaxen moet ik ook een paar dagen. Steeds wandelen zou mij ook de neus uitkomen. En sowieso, steeds opgescheept met je vriend/in is nooit echt goed. Op een gegeven moment begint toch de ergenis toe te slaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')