je kan ook van dat spray kopen om een schroef los te "weken" maar dat lijkt me ook geen goed idee..quote:Op maandag 27 maart 2006 18:01 schreef Woutey het volgende:ga je niet menen?!
Die schroef zit IN de hardeschijf. Als ik ga boren kan ik t apparaat wel wegmieteren
Maar hoe gaat dat boren in zn werk dan? Want de schroef zit ook in de laptop, hoe krijg ik dat staafje er dan uit?quote:Op maandag 27 maart 2006 18:14 schreef Chaozo het volgende:
maar als ie helemaal hol geslepen is, lijkt me boren de enige optie... accuboormachine erop met kleinste boortje en langzaam draaien. moet je wel een accuboormachine hebben met variabele snelheid hebben natuurlijk. stofzuiger erbij zodat er geen schilfers in de schijf terechtkomen... en anders maar laten zitten die hap
wordt beetje offtopic maar het feit is dat ik wil updaten van mac os x86 10.4.1 naar 10.4.5 maar hij pakt de dvd niet, maar de pc wel. Dus nu ga ik met VMware een machine maken die mac os x86 op de laptopdrive installeert.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:20 schreef timmeeeh het volgende:
waarom wil je die drive eruit halen?
Prutserquote:Op maandag 27 maart 2006 18:20 schreef Woutey het volgende:
KUT! wat een Klote schroevendraaier. De kleinste iniministe die ik heb is gewoon kapotgebroken. Wat een kutpauperzooi.
Dat ziet er niet zo goed uit. Ik zal zeggen, probeer het aan een boormachine vast te maken, als je genoeg grip hebt om hem vast te maken, dan draai je hem er zo uit. Je kunt namelijk heel veel kracht op zetten bij het los draaien. Alleen moet er wel voldoende grip zijn om hem vast te maken.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:33 schreef Woutey het volgende:
http://tinypic.com/view/?pic=sdpf0k
dit is de schroef, hij zit er niet zo diep in als schroef 3, maar scroef 1 is het ook niet helemaal.
Wij hebben hier thuis zo'n boor met zon hendel aan de zijkant waarmee je em zeg maar naar beneden kunt draaien, maar ik denk dat die kop veel te groot is om aan de schroef te maken.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:41 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Dat ziet er niet zo goed uit. Ik zal zeggen, probeer het aan een boormachine vast te maken, als je genoeg grip hebt om hem vast te maken, dan draai je hem er zo uit. Je kunt namelijk heel veel kracht op zetten bij het los draaien. Alleen moet er wel voldoende grip zijn om hem vast te maken.
Ik zeg niet dat je moet boren, ik zeg dat je het vast moet maken aan een boor, en dan handmatig los draaien. Als de schroef vast zit aan de boor, dan draai je hem zo los.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:42 schreef Woutey het volgende:
hmm toch niet was de lak maar
Ik vind eht echt TE link om te gaan boren of om met vloeistoffen te gaan kloten eerlijk gezegt
Ik ga het zo wel proberen, maar dat ding is echt maar 0,3 mm hoog of zo.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:43 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je moet boren, ik zeg dat je het vast moet maken aan een boor, en dan handmatig los draaien. Als de schroef vast zit aan de boor, dan draai je hem zo los.
Wanneer je de boor verder gaat draaien, dan komen er 3 metalen stukken eruit.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:43 schreef Woutey het volgende:
[..]
Wij hebben hier thuis zo'n boor met zon hendel aan de zijkant waarmee je em zeg maar naar beneden kunt draaien, maar ik denk dat die kop veel te groot is om aan de schroef te maken.
Kun je niet een soort van kurketrekker er in boren?>
Ik wil hem zo wel proberen uit te boren, maar ik weet niet wat het nut is van diep in een schroef boren.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef Steve-O het volgende:
Dat had ik laatst ook met een hard disk
Heb hem maar weggeflikkerd ..
Jah wil ik wel doen, maar wat is het principe uitboren.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
gewoon boren met die hap, klopboortje van 't een of ander... durf te leven!!!
in een laptop? dat zal lekker gaanquote:Op maandag 27 maart 2006 18:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
misschien moet je de schroef vasthouden en aan je harddrive draaien
Electrische boor die ik hier heb liggen kan je gewoon instellen op linksom of rechtsom, schroeven er in of er uit draaien.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:40 schreef Foo_niks het volgende:
Probleem bij normaal boren is dat het rechtsom gaat en dus de schroef steeds vaster inplaats van losser draait .
Aangezien elke accuboor ook linksom draait is het enkel kwestie van boortjes met linkse spoed kopen.
Het mooiste is natuurlijk als je het met behulp van een standaard of spanraam te doen zodat je niet verloopt.
Linkse tap wil ook nog wel eens werken.
Ik kan geen voorstelling van de situatie maken (foto?) ,maar als de kop van de schroef als borging fungeert ,zou je het ook nog met een dremel en een slijpsteentje freesje kunnen doen .
Kop kwijt is toch wel prettig is de druk van de schroefdraad weg en weet je tenminste welke boor je moet gebruiken om het draadeind te verwijderen
nee,heb ik je nou verdrietig gemaakt?quote:Op maandag 27 maart 2006 19:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Electrische boor die ik hier heb liggen kan je gewoon instellen op linksom of rechtsom, schroeven er in of er uit draaien.
Of heb ik nou een superluxe ding ofzo
Gewoon je boort die schroef uit zoals het er staatquote:Op maandag 27 maart 2006 18:53 schreef Woutey het volgende:
[..]
Ik wil hem zo wel proberen uit te boren, maar ik weet niet wat het nut is van diep in een schroef boren.
Als ik op google zoek naar uitboren kan ik helemaal niets vinden behalve dat mensen de schroef wel even uitboren.
Dus mijn vraag heden luidt: Wat is uitboren.
Dus wel he, een klopboor is krachtig genoeg om een gat te boren, accuboor is waardeloos. Daarnaast kan je de klop-functie (voor beton) uitzetten, en de toerental verlagen.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:40 schreef Foo_niks het volgende:
...Geen klopboorj joh.Hoog toeretal en een HSS boortje (liefst linksom gesneden)
Zekerquote:Op maandag 27 maart 2006 19:47 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
nee,heb ik je nou verdrietig gemaakt?![]()
Dat is volgens mij ook de oplossingquote:Op maandag 27 maart 2006 20:44 schreef Ferdii het volgende:
pak een dremel, maak een gleufje en pak een normale schroevendraaier.
kan je em er zo goed halen
ja, da kan ookquote:Op maandag 27 maart 2006 23:44 schreef MrSkyline het volgende:
je kan m ook gewoon afslijpen, je hebt 4 schroefgaten, met 3 schroeven blijft hij ook wel zitten hoor...
Bison Grip jaquote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:09 schreef boem-dikkie het volgende:
je hebt bij de gamma of andere bouwmarkten toch van die soort gel waarmee je schroeven kunt opvolle zodat je ze weer kunt uitschroeven ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |