Daarover beslissen natuurlijk de ouders. Zoals dat nu dus ook al geregeld is.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:44 schreef Onderbroek het volgende:
en vanaf welke leeftijd mag je dan aangeven dat je geen donor wilt zijn?
stel die leeftijd is 16, wat gebeurd er met iemand die 15 is?
kan me ook wel vinden in de stelling van TS, worden die luilakken ook eens wakker geschud het papiertje niet eens terugsturen.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:45 schreef Sjoem het volgende:
[..]
<knip>
Dus ik vind het niet verkeerd geregeld zo. De mensen die het wel willen vullen het formuliertje toch wel in.
Er zijn meer dingen dan dat. Je huid bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:54 schreef DarkShine het volgende:
Lever = Kapot gezopen
Longen = kapot gerookt
Hart = Gebroken
En in mijn alcohol zit nog wat bloed, de weg naar mijn longen is verder ook geteerd.
Heb eczeem dus dat gaat ook niet.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:56 schreef Sjoem het volgende:
[..]
Er zijn meer dingen dan dat. Je huid bijvoorbeeld.
+ er wordt alleen gebruikt wat goed is..quote:Op maandag 27 maart 2006 15:54 schreef DarkShine het volgende:
Lever = Kapot gezopen
Longen = kapot gerookt
Hart = Gebroken
En in mijn alcohol zit nog wat bloed, de weg naar mijn longen is verder ook geteerd.
anders loop je rond als hoopje as, of met allemaal wormen in je lijfquote:Op maandag 27 maart 2006 16:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
Stel nu dat er iets is "na" het leven. Dan loop je daar rond zonder hart/lever etc. Of dat je tóch nog niet dood bent.
Dat heb ik ook. Op het moment dat je zelf geen zeggenschap hebt over je eigen lichaam dan ben ik pleitte uit dit land.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:49 schreef Megumi het volgende:
Ik ben doner. Maar zodra het verplicht wordt meld ik me gelijk af.
nu komt het veel te vaak voor dat ze erachter komen dat iemand donor is terwijl het onderhand telaat is.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Op het moment dat je zelf geen zeggenschap hebt over je eigen lichaam dan ben ik pleitte uit dit land.
Waarom automatisch donor? Wanneer iemand het niet zeker weet vult hij niets in, moet je zijn/haar lichaam dan alsnog plunderen als die is overleden?
Veel mensen vullen dat dus niet in. Al zal het wel schelen dat je het nu op je 18e automatisch toegestuurd krijgt, maar toch komen veel mensen er niet aan toe, hebben geen zin om het uit te zoeken of er over na te denken, etc. Wat dat betreft vind ik het in principe wel een goed idee om iedereen automatisch donor te maken.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:45 schreef Sjoem het volgende:
[..]
Daarover beslissen natuurlijk de ouders. Zoals dat nu dus ook al geregeld is.
Ga je dood en heb je niet beslist of je wel of geen donor wilt worden, dan beslissen je nabestaanden dat.
Dus ik vind het niet verkeerd geregeld zo. De mensen die het wel willen vullen het formuliertje toch wel in.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:48 schreef Herkauwer het volgende:
Ik denk dat mensen met bezwaren eerder een formulier invullen om geen donor te zijn dan dat mensen die wel donor willen zijn een formulier daarvoor moeten invullen.
Ik ook. Donor zijn is imho iets geven (doneren), niet dat er iets van je afgepakt wordt.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:49 schreef Megumi het volgende:
Ik ben donor. Maar zodra het verplicht wordt meld ik me gelijk af.
Bij mij heeft 't 6 jaar geduurd voor dat ding eindelijk op de post was.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:45 schreef Sjoem het volgende:
[..]
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |