Hij heet Sonnenstern. Dus, ik weet niet.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb bij wat veilingsites gekeken en daar waren twee werken van Sonnenstein (als het al om dezelfde gaat, het is wel dezelfde (foeilelijke) stijl, te koop. De eerste 392 euro en de tweede 2380 euro. Tsja...
Mag ik je links eens?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook op Sonnenstern gezocht(alleen verkeerd getypt bij het reageren)
Tsjah.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jeetje, wat een lelijke dingen...
Hij verkoopt ze ook vast niet omdat ze zo mooi zijnquote:Op maandag 27 maart 2006 14:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jeetje, wat een lelijke dingen...
Oh, dan valt het alles mee, eigenlijk.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:39 schreef martinlutherking het volgende:
Hij was trouwens een psychopathise pedofiel geloof ik.
Laat ik het zo zeggen; ik zou ze niet zo snel ophangen.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij verkoopt ze ook vast niet omdat ze zo mooi zijn
Ik vind ze ook heel erg brrrrr.
Friedrich Schröder Sonnenstern, eigentlich Friedrich Schröder, (* 11. September 1892 bei Tilsit; † 10. Mai 1982 in Berlin) war ein deutscher Zeichner und Maler. Er gilt als einer der wichtigsten Vertreter der Art Brut oder der Outsider Art.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Oh, dan valt het alles mee, eigenlijk.
Ah, even eBay checken dan.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:49 schreef dvr het volgende:
De man heet Friedrich Schröder-Sonnenstern en op eBay brengen zijn litho's 50-150 euro op.
Nou, op de veilingsite die ik had gevonden heette de goede man exact zo, maar brachten zijn werken tussen de 234 en 2925 euro op...quote:Op maandag 27 maart 2006 14:49 schreef dvr het volgende:
De man heet Friedrich Schröder-Sonnenstern en op eBay brengen zijn litho's 50-150 euro op.
Een van de vier is sowieso 350 euro waard.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, op de veilingsite die ik had gevonden heette de goede man exact zo, maar brachten zijn werken tussen de 234 en 2925 euro op...
Klopt. Daarom heb ik de druk er ook bijgezet.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:02 schreef Yozzz het volgende:
Ligt er ook helemaal aan welk volgnummer ze hebben he. Nummer 1 brengt een stuk meer op dan nummer 250 (aldus Schatgraven van TV Gelderland)
Nutige tip!quote:Op maandag 27 maart 2006 15:27 schreef dvr het volgende:
Ik zou ze gewoon houden, het lijkt me typisch een kunstenaar die ooit herontdekt zal worden en dan meer opbrengt. Bewaar ze plat op een donkere plek, met velletjes (zuurvrij) papier er tussen.
Dat de 3 laatste werken hetzelfde nummer hebben duidt er op dat ze uit een serie of portfolio komen. Ik zou ze niet zomaar los verkopen.
Dat zit tussen de oren...quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nutige tip!
Wat is eigenlijk de reden dat een eerdere druk meer waard is?
Jah, of niet en dan heb ik ze hier maar liggen. Maar goed, misschien heb je wel gelijk. Zoveel ruimte neemt het ook weer niet in.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:27 schreef dvr het volgende:
Ik zou ze gewoon houden, het lijkt me typisch een kunstenaar die ooit herontdekt zal worden en dan meer opbrengt. Bewaar ze plat op een donkere plek, met velletjes (zuurvrij) papier er tussen.
Dat de 3 laatste werken hetzelfde nummer hebben duidt er op dat ze uit een serie of portfolio komen. Ik zou ze niet zomaar los verkopen.
Origineler en betere kwaliteit dacht ik.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nutige tip!
Wat is eigenlijk de reden dat een eerdere druk meer waard is?
Bij hoge oplages gaat de kwaliteit achteruit. Dat speelt vooral bij etsen, zoals MLK al aangaf maar ook bij steendrukken (litho's, zoals hier) en zeefdrukken. Bij etsen slijt de koperplaat waarin de tekening gegraveerd is en moeten af en toe wat lijntjes bijgewerkt worden of wordt zelfs de hele plaat nogmaals geëtst (met zuur uitgebeten) waardoor de lijnen dikker en zwarter worden. Vooral gearceerde gedeeltes van de tekening kunnen dan lelijk worden. Bij zeefdrukken slijt de afbeelding in het zeefraam langzaam en bij litho's de verf- of krijttekening op de steen.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:28 schreef Isabeau het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat een eerdere druk meer waard is?
idd!quote:Op maandag 27 maart 2006 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Heel erg bedankt voor de heldere uitleg, dvr![]()
Ik heb zelf ook etsen gemaakt. Als ik het me goed herinner kras je de tekening in het zink (of koper?). Vervolgens plak je delen af die je niet met het zuur in aanraking wil laten komen. Dat wordt dus wit (als je hem goed inkt dan)quote:Op maandag 27 maart 2006 16:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Bij hoge oplages gaat de kwaliteit achteruit. Dat speelt vooral bij etsen, zoals MLK al aangaf maar ook bij steendrukken (litho's, zoals hier) en zeefdrukken. Bij etsen slijt de koperplaat waarin de tekening gegraveerd is en moeten af en toe wat lijntjes bijgewerkt worden of wordt zelfs de hele plaat nogmaals geëtst (met zuur uitgebeten) waardoor de lijnen dikker en zwarter worden. Vooral gearceerde gedeeltes van de tekening kunnen dan lelijk worden. Bij zeefdrukken slijt de afbeelding in het zeefraam langzaam en bij litho's de verf- of krijttekening op de steen.
Er is wel wat informatie op internet te vinden en ook in dit topic heb ik wat over hem gepost.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:47 schreef Manono het volgende:
[..]
vind het verschrikkelijk lelijk (op die onderste na dan misschien) maar het lijkt me wel interessant om meer van de schilder te weten
Kick.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:32 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook etsen gemaakt. Als ik het me goed herinner kras je de tekening in het zink (of koper?). Vervolgens plak je delen af die je niet met het zuur in aanraking wil laten komen. Dat wordt dus wit (als je hem goed inkt dan). Zo kan je blijven doorgaan voor tonen. Maar hoe zat het ook alweer met de krassen zelf? En hoe zou je dan opnieuw moeten zuren?
Op de plaat wordt eerst een grond aangebracht, en daar kras je doorheen in het metaal. Als de plaat daarna in het zuurbad gaat, worden de lijnen (waar door het krassen geen etsgrond meer zit) uitgebeten. Als je naderhand sommige lijnen dikker of dieper wilt maken kun je een geschikte etsgrond aanbrengen die zich niet in de lijntjes vasthecht. Daar doorheen kun je dan de gewenste lijnen weer blootkrassen en ze nogmaals aan het zuur blootstellen. Na afloop kun je de etsgrond met een verdunner verwijderen en de plaat weer beinkten en afdrukken.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:32 schreef martinlutherking het volgende:
Maar hoe zat het ook alweer met de krassen zelf? En hoe zou je dan opnieuw moeten zuren?
Dankje! Jah, die gedachte kwam ook bij mij op.quote:Op zondag 4 februari 2007 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Foto's staan ook weer in de OP. Ik zou het niet weten wat je het beste doen kunt. Misschien eerst de waarde laten taxeren (bij Tussen Kunst en Kitsch).
Het is me een raadsel waarom iemand een kloon zou nemen anders dan om te rellen en voor in R&P, maar goed, als jij er gelukkig mee bent.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:01 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat klopt.![]()
Ik ga 7 mei naar Tussen Kunst en Kitsch in Zwolle.![]()
Ik had een tijdje een ban.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het is me een raadsel waarom iemand een kloon zou nemen anders dan om te rellen en voor in R&P, maar goed, als jij er gelukkig mee bent.
K&K, spannend! Ben benieuwd of je in de uitzending komt! Uiteraard laat je dit ons weten. Toch?
Die van mij komt trouwens uit '72, dan zal de waarde ook wel weer dalen.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:36 schreef martinlutherking het volgende:
Éen is opgelost.
Lithografie, signiert und datiert
1971
Auflage:
Exemplar 19/275
Format:
79 x 56 cm
350,00 ¤
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |