Wat vinden jullie hiervan? Het concept lijkt afgeleid te zijn van een populaire constructie in Duitsland, echter daar spaart men eerst in een Baukasse om een gedeelte van de koop te financieren om daarna 90% van de EW te financieren.quote:Als u voor het eerst een woning koopt en uw netto maandlasten de eerste tijd graag zo laag mogelijk wilt houden, is de GMAC Star* een uitstekende oplossing. De GMAC Star* is de enige lening, waarbij u tot maximaal 125% van de executiewaarde financiert en daarbij een volledig aflossingsvrije periode van zeven jaar aanbiedt. Na deze eerste zeven jaar lost u in de resterende looptijd uw lening minimaal af tot 90% van de executiewaarde.
Ik heb daar al direct wat vragen bij.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat vinden jullie hiervan? Het concept lijkt afgeleid te zijn van een populaire constructie in Duitsland, echter daar spaart men eerst in een Baukasse om een gedeelte van de koop te financieren om daarna 90% van de EW te financieren.
Hier koop je eerst, kun je 125% aflosvrij krijgen om vervolgens binnen 7 jaar verplicht af te lossen tot 90% EW.
Maar 125% aflosvrij is niét normaal. Er zijn er maar weinig die zelfs maar tot 100% van de EW gaan.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:37 schreef nerd4sale het volgende:
Ik zie het verschil niet zo met een 'gewone' aflossingsvrije hypotheek, behalve dat je verplicht bent om na die 7 jaar af te gaan lossen.
125% van de executie-waarde is een vrij normaal hypotheek-bedrag.
ik vind 125% ook wel erg veel om aflosvrij te nemen. Ook voor de verstrekker.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar 125% aflosvrij is niét normaal. Er zijn er maar weinig die zelfs maar tot 100% van de EW gaan.
Die van mij deed zonder problemen -reken, reken- 123% van de EW (zal ook wel tot 125% gaan).quote:Op maandag 27 maart 2006 13:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar 125% aflosvrij is niét normaal. Er zijn er maar weinig die zelfs maar tot 100% van de EW gaan.
General Motors moet wat om wat geld binnen te halenquote:Op maandag 27 maart 2006 13:41 schreef sanger het volgende:
[..]
ik vind 125% ook wel erg veel om aflosvrij te nemen. Ook voor de verstrekker.
Aflosvrij heb ik het over. 125% aflosvrij verstrekken doet, op GMAC nu dus na, in principe niemand.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:43 schreef jjdevries het volgende:
[..]
Die van mij deed zonder problemen -reken, reken- 123% van de EW (zal ook wel tot 125% gaan).
Aflosvrij?quote:Op maandag 27 maart 2006 13:43 schreef jjdevries het volgende:
[..]
Die van mij deed zonder problemen -reken, reken- 123% van de EW (zal ook wel tot 125% gaan).
De rentepercentages:quote:Op maandag 27 maart 2006 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb daar al direct wat vragen bij.
Die 90% EW. Is dat de EW van nu of de EW van dat moment
Verder ben ik benieuwd naar de rentepercentages en de manier van aflossen binnen die 7 jaar.(knappe starter die binnen 7 jaar 35% van de EW kan ophoesten)
Uit de brochure blijkt overigens dat je na 7 jaar een begin moet maken met aflossen, tot 90% EW na het einde van de looptijd van de hypotheek. Daarbij zijn de gebruikelijke aflosvormen mogelijk: spaar, leven, beleggen, lineair, annuïteit, hybride....quote:GMAC Star Hypotheek tarieven 15-03-06
<= 60% EW 1)
15-03-06
<= 75% EW 2)
15-03-06
<= 100% EW 3)
15-03-06
<= 125% EW 4)
1) 2) 3) 4)
Variabel 3.45% 3.55% 3.65% 4.00%
1 jaar 4.00% 4.10% 4.20% 4.55%
5 jaar 4.20% 4.30% 4.40% 4.75%
6 jaar 4.25% 4.35% 4.45% 4.80%
7 jaar 4.30% 4.40% 4.50% 4.85%
10 jaar 4.45% 4.55% 4.65% 5.00%
12 jaar 4.55% 4.65% 4.75% 5.10%
15 jaar 4.55% 4.65% 4.75% 5.10%
20 jaar 4.60% 4.70% 4.80% 5.15%
25 jaar 4.65% 4.75% 4.85% 5.20%
30 jaar 4.65% 4.75% 4.85% 5.20%
Aan de percentages te zien, weet ik nu waar men het risico mee afkoopt.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De rentepercentages:
[..]
Uit de brochure blijkt overigens dat je na 7 jaar een begin moet maken met aflossen, tot 90% EW na het einde van de looptijd van de hypotheek. Daarbij zijn de gebruikelijke aflosvormen mogelijk: spaar, leven, beleggen, lineair, annuïteit, hybride....
Woonlastenbeschermer is niet verplicht blijkt uit de brochure, maar wordt wel vernoemd.
http://www.gmachypotheken.nl/Documents/GMAC_STAR.pdf
Het moet ergens vandaan komen he.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Aan de percentages te zien, weet ik nu waar men het risico mee afkoopt.
Dat klopt.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het moet ergens vandaan komen he.
quote:Ik denk persoonlijk dat het wel 'n product is wat aan kan slaan. De meeste mensen kijken toch niet verder dan hun neus lang is en de eerste 7 jaar aflosvrij kan geen enkele verstrekker tegenop natuurlijk....
Tegen wat voor rente?quote:
Ik ben benieuwd naar de verstrekker....quote:
Ik bedoelde met "er niet tegenop kunnen" de campagne naar de consument toe. 125% aflosvrij de eerste 7 jaar, weinig verstrekkers die daar de eerste 7 jaar tegenop kunnen natuurlijk, omdat je bij andere verstrekkers wel moet aflossen.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat klopt.
[..]
Totdat we lasten naast elkaar gaan leggen. Ik durf te stellen dat de gemiddelde hypotheekverstrekker die bijv. tot 100% aflosvrij gaat en dus 25% afgedekt wil zien, dat de lasten dan net zo hoog/marginaal hoger zullen zijn.(bruto, dan wel netto, door het verschil in rente)
Verder staat er in de folder wél iets vermeld over een ORV.("noodzakelijk" afhankelijk van leeftijd en financiele situatie, dus dat zal wel over woonquotes gaan)
Eerlijk gezegd weet ik dat niet meer (het is alweer even geleden, dus ook hoger dan de rente nu is, maar het was een voor toen normale rente).quote:
quote:Op maandag 27 maart 2006 14:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik bedoelde met "er niet tegenop kunnen" de campagne naar de consument toe. 125% aflosvrij de eerste 7 jaar, weinig verstrekkers die daar de eerste 7 jaar tegenop kunnen natuurlijk, omdat je bij andere verstrekkers wel moet aflossen.
quote:100% aflosvrij doen er volgens mij ook (nog) niet zo heel veel.
quote:Op de lange termijn bekeken is deze hypotheek niet voordeliger natuurlijk, maar dat is niet waar elke consument naar kijkt.
De RVS?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:05 schreef Five_Horizons het volgende:
In een ander topic was daar wat discussie over. Ik ken er twee: wij en Rabo.
Bepaalde persoonlijke omstandigheden. Die je dus niet in 30 minuten kan uitleggen.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat voor factoren dan?
Wat voor omstandigheden dan zoal?quote:Op maandag 27 maart 2006 15:07 schreef jjdevries het volgende:
[..]
Bepaalde persoonlijke omstandigheden. Die je dus niet in 30 minuten kan uitleggen.
Die gaan jou niets aanquote:Op maandag 27 maart 2006 15:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat voor omstandigheden dan zoal?
Je hebt al aangegeven dat het om een chronische ziekte gaat, dat moet genoeg zijn.quote:
Welnee, op basis daarvan zou ik het nooit krijgen zo te lezenquote:Op maandag 27 maart 2006 15:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Je hebt al aangegeven dat het om een chronische ziekte gaat, dat moet genoeg zijn.
Ik vergeet mijn oude werkgeverquote:Op maandag 27 maart 2006 15:06 schreef tinny het volgende:
[..]
De RVS?
Maar dan moet je wel zeuren (volgens mij)
Godsamme, lees nou toch eens, dat zeg ik helemaal niet!!!!!!quote:Op maandag 27 maart 2006 15:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
123% aflosvrij bij wijze van uitzondering omdat je chronisch ziek bent.
Goh, welke bank doet dat?
Dat zeg je wel:quote:Op maandag 27 maart 2006 15:46 schreef jjdevries het volgende:
[..]
Godsamme, lees nou toch eens, dat zeg ik helemaal niet!!!!!!
Leuk, een link naar dit topic?!quote:Op maandag 27 maart 2006 16:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zeg je wel:
GMAC Starhypotheek, 125% aflosvrij
Een link naar een bepaalde uitspraak van je.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:49 schreef jjdevries het volgende:
[..]
Leuk, een link naar dit topic?!
Ik heb inderdaad een chronische ziekte. Echter zeg ik nergens dat dat de reden is dat ik een 123% aflossingsvrije hypotheek krijg. ooiit gedacht dat er meer persoonlijke omstandigheden kunnen zijn?
Ik zeg werkelijk nergens dat ik die hypotheek krijg omdat ik een chronische ziekte heb. Mijn god zeg, hoe slecht kan iemand lezen.
Jij zegt toch echt: "123% aflosvrij bij wijze van uitzondering omdat je chronisch ziek bent."quote:Op maandag 27 maart 2006 16:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een link naar een bepaalde uitspraak van je.Klik bijvoorbeeld eens op die link voor dat je meteen je conclusie trekt.
Welke geldverstrekker, behalve GMAC, verstrekt 123% aflosvrij... die vraag staat nog altijd open.
In welke van die twee reacties zeg ik dan dat ik die 123% heb vanwege mijn chronische ziekte zoals jij beweert?quote:Op maandag 27 maart 2006 17:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geef nu maar gewoon antwoord....
Even mijn edit: oh, ik snap je, je wilt gewoon weten wat m'n andere omstandigheden zijn. geen idee waarom je dan "123% aflosvrij bij wijze van uitzondering omdat je chronisch ziek bent." zegt ,maar goed.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jij kraamt onzin uit. Welke bank verstrekt nu 123% als je wat persoonlijke omstandigheden inbrengt?
Jij lult wat en draait vervolgens er constant omheen.
Nou ja, gewoon.... Hoe moet ik nou weten wat je bedoeld als je "123% aflosvrij bij wijze van uitzondering omdat je chronisch ziek bent." intikt?quote:Op maandag 27 maart 2006 17:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vraag gewoon welke bank onder welke omstandigheden 123% aflosvrij verstrekt.
Ik heb echter geen behoefte om hier verder op in te gaan. Je zal het toch niet van me aan willen nemen.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan blijft de vraag welke bank daarmee akkoord gaat....
Je wilt de bank niet eens noemen. Dat komt overtuigend over.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:20 schreef jjdevries het volgende:
[..]
Ik heb echter geen behoefte om hier verder op in te gaan. Je zal het toch niet van me aan willen nemen.
Als ik het wel zeg, geloof je me toch niet, dus wat maakt het uit?quote:Op maandag 27 maart 2006 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je wilt de bank niet eens noemen. Dat komt overtuigend over.
Nee, waarom zou ik het jou zeggen? Wat is het nut daar nu van? Ik gun het jou ieder geval nietquote:Op maandag 27 maart 2006 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je wilt het gewoon niet zeggen. Ga dus maar lekker bij je adviseur spelen ofzo.
Zoals gezegd, dat zal me worst wezen richting jou. Ik geloof niet dat als ik de naam van een bank noem, je me wel overtuigend zal vinden. Dus wat is het nut ervan? Het enige is dat jij het mogelijk ook zou willen afsluiten (verder zie ik niemand hier), en dat gun ik je natuurlijk nietquote:Op maandag 27 maart 2006 21:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je komt zo niet erg overtuigend over.
Nee, ji niet zeg, lekker hoogstaande discussie wordt ditquote:Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je bent compleet uitgeluld dus, voor zover je dat al niet was.
Jij bent echt diep triest. Je ouders zullen blij zijn met jou als kind.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je bent compleet uitgeluld dus, voor zover je dat al niet was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |