quote:Op maandag 27 maart 2006 11:23 schreef bluebit het volgende:
lekkere vriend ben je, zeg gewoon dat ie maar een kratje bier moet halen, en een keertje moet koken.
Misschien doucht die vriend wel een uur per dag.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:22 schreef Blue_Sje het volgende:
Een vriend! Daar vraag je toch geen geld voor, hebberige lul!
Whahahahaha goeiekope !!!quote:Op maandag 27 maart 2006 11:19 schreef jevric het volgende:
In april blijft er een vriend bij me logeren voor twee weken. Hij zal dus gebruik gaan maken van douch, wasmachine/droger,ontbijt, lunch, diner, etc.. Hij wil een vergoeding betalen, maar hoeveel zal ik vragen?
Ik dacht aan iets van ¤100,-, dus dat is ongeveer 7 euro per dag. Een maaltijd is al iets van ¤4-,-.
Wat denken jullie?
je duh dat bied je altijd aan... maar dan hoor je te zeggen geef maar een kratje bier en het is goed.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:25 schreef HeatWave het volgende:
Mensen, die vriend wil ZELF een vergoeding betalen, lees gvd eens een OP voor je blaat.
Tja, de meeste studenten betalen huur inclusief dus dat water etc. zal het ook niet op aankomen..quote:Op maandag 27 maart 2006 11:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Als het nou een student is ofzo, dan tikt het wel aan hoor, een vriend voor twee weken over de vloer. Ik heb er verder geen mening over ofzo, maar wij weten niet hoe de situatie van TS is.
Hij wil graag een vergoeding betalen, maar als goede vriend zeg je dan gewoon dat dat niet hoeft. Blijft hij aandringen, dan zeg je maar dat hij je drankrekening mag betalen...quote:Op maandag 27 maart 2006 11:19 schreef jevric het volgende:
In april blijft er een vriend bij me logeren voor twee weken. Hij zal dus gebruik gaan maken van douch, wasmachine/droger,ontbijt, lunch, diner, etc.. Hij wil een vergoeding betalen, maar hoeveel zal ik vragen?
Ik dacht aan iets van ¤100,-, dus dat is ongeveer 7 euro per dag. Een maaltijd is al iets van ¤4-,-.
Wat denken jullie?
Ja, dat ben ik wel met je EENS, maar goed, als het nou gewoon een vage vriend is? Hij vraagt gewoon wat een redelijke vergoeding is als je iemand zo;'n tijd in huis haalt.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
je duh dat bied je altijd aan... maar dan hoor je te zeggen geef maar een kratje bier en het is goed.
Ja, om de dag voor eten zorgt.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:28 schreef big_mj het volgende:
Als ie verder niets betaald dan de vergoeding is 100e zeker niet verkeerd. Dat ben je in twee weken zeker al aan eten kwijt.
Je kunt natuurlijk ook afspreken dat hij af en toe boodschappen doet en zo de 'vergoeding' betaald.
wat bluebit zegt.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:23 schreef bluebit het volgende:
lekkere vriend ben je, zeg gewoon dat ie maar een kratje bier moet halen, en een keertje moet koken.
Kunnen dit soort niets toevoegende posts achterwege blijven aub.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:34 schreef Lexjuuuh het volgende:
Jezus wat ben jij een uitgekookte lege hond zeg....![]()
ik dus ook, maar het zou natuurlijk een kloon kunnen zijn...quote:Op maandag 27 maart 2006 11:34 schreef Freeflyer het volgende:
ik las de titel en dacht echt te maken te hebben met een onvervalst BHfH topic...
Omdat alle reacties hetzelfde zijn en zich nu verveeld.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Om de beurt boodschappen doen lijkt me inderdaad goeie optie, maar je gaat toch geen geld vragen?....
Waarom reageert TS niet meer?
quote:Op maandag 27 maart 2006 11:41 schreef DarkShine het volgende:
Laat hem gewoon meehelpen? Keertje boodschappen doen, afwas, huishouden enz enz. Boodschappen zou hij dan ook uit zichzelf kunnen betalen!
Beste oplossing tot nu toe.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:45 schreef Ciscus het volgende:
Zeg maar dat hij een keer zelf wat in je spaarvarken stopt, en dat je niet wil weten hoeveel. Als je het zelf toch niet nodig vindt.
***quote:Op maandag 27 maart 2006 11:48 schreef HeatWave het volgende:
offtopic maar weer weg...
Dan moet je maar niet schelden he?quote:Op maandag 27 maart 2006 11:49 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
die van mij was wel ontopic...
hij was wel ontopic, you're no fun, since you're blue...quote:
Dit is al 100.000 keer gezegd.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:53 schreef SHE het volgende:
Ik vind dit wel heel erg hoor..TS geeft aan dat het een vriend is. Vrienden laat je toch niet betalen voor onkosten? Mijn mama heeft me zo opgevoed dat je altijd je huis openstelt voor vrienden en familie. Er iets voor terugvragen is uit den boze en not done.
Zelfs niet vragen om boodschappen oid.
Als iemand blijft logeren, ook al is dat voor langere periode, dan ga ik er vanuit dat ze zelf ook netjes zijn opgevoed en her en der een handje meehelpen. Gebeurt dat niet, is het ook goed. Wellicht is er meer aan de hand , nood oid ..wie ben ik dan om iets terug te verwachten, dat doe je gewoon niet.
Gelukkig kies ik de mensen om me heen wel zo uit, dat we op dezelfde lijn zitten en dat er zonder woorden altijd wel iets voor een ander wordt gedaan.
Ik zou zo'n voorstel in elk geval niet uit mijn strot kunnen krijgen...echt niet![]()
wat begrijp je neit aan de replies?quote:Op maandag 27 maart 2006 11:56 schreef HeatWave het volgende:
mensen, we weten nu wel dat de meesten het maar raar vinden. Maar dat is toch lekker de zaak van de TS?
HIj wil weten wat redelijk is om iemand 2 weken onderdak te bieden.. meer niet..
quote:Op maandag 27 maart 2006 11:19 schreef jevrek het volgende:
In......
Wat een zelfreflectie.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:58 schreef SHE het volgende:
[..]
of ga jij nu ineens voor mensen bepalen wat voor mening ze erop na moeten houden?
Waar heb jij het over met je zelfreflectie?quote:Op maandag 27 maart 2006 11:59 schreef MrBean het volgende:
[..]
Wat een zelfreflectie.
HeatWave wil gewoon zeggen dat hij geen zin heeft in 3 pagina's met mensen die op de TS komen kankeren.
Volwassen.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Waar heb jij het over met je zelfreflectie?
Ga eens ontopic nerd, en Heatwave is een grote jongen, die heel goed voor zichzelf kan praten.
verkapt-mijn-vriendin-slikt-reactiequote:Op maandag 27 maart 2006 11:25 schreef boem-dikkie het volgende:
damn, dat ga ik ook doen als mn vriendin blijft slapen, eet alles op!
Hij heeft in ieder geval een vriendin. Jij durft niet eens op iemand af te stappen...quote:
Ja, dat kan ik.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Waar heb jij het over met je zelfreflectie?
Ga eens ontopic nerd, en Heatwave is een grote jongen, die heel goed voor zichzelf kan praten.
Ik heb hem ook nergens voor iets uitgemaakt toch?quote:Op maandag 27 maart 2006 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik.
En ik ben het er wel mee eens dat het wat raar is om een vriend om geld te vragen. Maar die vriend biedt het zelf aan. En wij weten toch helemaal niet WAT voor vriend het is? Als het gewoon een losse vage bekende is ofzo kan ik me best voorstellen dat hij gewoon iets terug wil.
Het gaat me inderdaad niet om dat mensen het niet raar mogen vinden, maar 300 reacties met "cheap bastard" oid is gewoon OOK niet de bedoeling.
Sorry, dat was idd niet aardig van mijquote:Op maandag 27 maart 2006 12:11 schreef MrBean het volgende:
En ik ben geen nerd.
quote:
precies, dat dusquote:Op maandag 27 maart 2006 11:23 schreef bluebit het volgende:
Waarschijnlijk wel jaquote:Op maandag 27 maart 2006 12:18 schreef Herald het volgende:
meende die vriend het eigenlijk wel? Misschien was het wel een vraag uit beleefdheid! Hoe om te gaan met vragen uit beleefdheid?
Wat zij zegt.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:12 schreef SHE het volgende:
[..]
en dat die vriend het zelf aanbied is natuurlijk heel netjes; maar in mijn optiek is het dan wel zo chique om te bedanken en aan te geven dat af en toe helpen ook voldoende is.
Als het zo moet is het makkelijk: Check eens wat een jeugdherberg oid daarvoor rekentquote:Op maandag 27 maart 2006 11:56 schreef HeatWave het volgende:
mensen, we weten nu wel dat de meesten het maar raar vinden. Maar dat is toch lekker de zaak van de TS?
HIj wil weten wat redelijk is om iemand 2 weken onderdak te bieden.. meer niet..
Hij is aan het werk denk ik, zoals de meeste mensen.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:28 schreef AngelinaJolie het volgende:
wat is de reactie van TS op dit alles, of wil hij alleen maar een topic openen en er verder niks mee doen??
Agossie, wat errugquote:Op maandag 27 maart 2006 14:11 schreef SHE het volgende:
Meeennnn...ik had al genoeg motivatie om te emigreren, maar dit soort topics bevestigen oerhollandsche gierigheid maar weer eens![]()
Ik heb nergens ' alle ' gebruikt...quote:Op maandag 27 maart 2006 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Agossie, wat errug.
Alle marokkanen zijn tuig mag niet, maar alle nederlanders zijn gierig is natuurlijk GEEN generalisatie.
Je moet wel een bezoek en logeren uit elkaar houden natuurlijk, maar goed.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:11 schreef SHE het volgende:
Dat moet een gezellige boel zijn bij jou Astrix
Dus als jij vrienden over de vloer hebt gehad, maak je een berekening van het genuttigd etens en drinkwaar en het verspilde water inzake toiletgebruik?
Misschien kun je ook het gastendoekje afschrijven, waar de handen mee worden gedroogd.
Ook hou jij je lichten aan als je gasten hebt en laten we wel wezen...ook DAT kost geld !
Meeennnn...ik had al genoeg motivatie om te emigreren, maar dit soort topics bevestigen oerhollandsche gierigheid maar weer eens![]()
Juistemquote:Op maandag 27 maart 2006 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp trouwens best dat als iemand langere tijd blijft logeren (voor werk oid) dat je wat meer vraagt, maar daar vallen 2 weken mijns inziens niet onder.
quote:Op maandag 27 maart 2006 14:11 schreef SHE het volgende:
Dat moet een gezellige boel zijn bij jou Astrix
Dus als jij vrienden over de vloer hebt gehad, maak je een berekening van het genuttigd etens en drinkwaar en het verspilde water inzake toiletgebruik?
Misschien kun je ook het gastendoekje afschrijven, waar de handen mee worden gedroogd.
Ook hou jij je lichten aan als je gasten hebt en laten we wel wezen...ook DAT kost geld !
Voor andere dislectische runderen onder ons: de vriend van de TS vraagt zelf wat hij moet betalen, de TS niet. Die is er ook niet mee gekomen.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:53 schreef SHE het volgende:
Ik zou zo'n voorstel in elk geval niet uit mijn strot kunnen krijgen...echt niet![]()
quote:Vrienden laat je toch niet betalen voor onkosten? Mijn mama heeft me zo opgevoed dat je altijd je huis openstelt voor vrienden en familie. Er iets voor terugvragen is uit den boze en not done.
Zelfs niet vragen om boodschappen oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |