Na de 3e ronde waren er nog 12 goede tot zeer goede optredens over, en eigenlijk was het vervelend om toch weer 6 optredens te moeten verliezen. maar het moest zo gebeuren, en dus werd de volgende ronde opgezet.
soms werd er meedogeloos gestemd, en op andere momenten werd er duidelijk overdacht gestemd. soms werd er duidelijk gestemd op een favoriet, en anderen hadden het doel wel goed begrepen, en stemden op het in zijn of haar ogen beste optreden.
nu is het tijd om de laatste 6 optredens bekend te maken.
Christon – Wonderwall - Ellen - Bad bad Leroy brown
7 - 16
Ellen kreeg een overweldigende meerderheid van de stemmen, en hoewel ik het persoonlijk een vervelend nummer vind (niet het optreden, maar het nummer zelf) is het toch aan mij de taak te vertellen dat Bad bad Leroy Brown, vertolkt door Ellen, door is
Ellen – Beast of burden - Raffaëla – Wereld zonder jou
10 - 13
dit was een redelijk krappe overwinning, maar uiteindelijk werd gekozen voor Raffaëla en haar solo-duet "wereld zonder jou
Christon – Every little thing she does - Angelique – Twisting the night away
8 - 15
Twisting the night away kwam, zag en overwon. met een ruime meerderheid heeft ook angelique haar plaats bij de laatste 6.
Raffaëla – Think - Raffaëla – Mijn houten hart
17 - 6
FOK! verkoos Think boven mijn houten hart. het waren beide zeer goede optredens, absoluut aan elkaar gewaagd, maar uiteindelijk moest mijn houten hart het toch afleggen tegen het eveneens briljante think
Raffaëla – Don’t cha - Floortje – Fame
14 - 8
een uitslag waar ik zelf vraagtekens bij zet, maar het is nou eenmaal zo. ik kan don't cha gewoon niet echt goed vinden, omdat ik het nummer persoonlijk vreselijk vind. maar raffaëla gaf er een draai aan die ik wel kan waarderen, en jullie hebben masaal besloten dit optreden bij de beste 6 te willen zien
Angelique – Hemel en aarde - Floortje – Why, tell me why
11 – 12
Floortje bracht een redelijk trutiig nummer (althans, zo word het gezien) ten gehore in liveshow 2, en wist hiermee in deze ronde het fantastische hemel en aarde neer te halen. ik moet zeggen dat ik dit niet zag aankomen, maar Floortje wist dit nummer dan ook super te brengen
dit zijn de laatste 6 dus, voor Christon is het over, hij verloor zijn laatste 2 optredens deze ronde, maaar heeft een prestatie geleverd, door als nummer 9 toch bij de laatste 5 kandidaten hier te komen.
de 4 dames: Angelique, Floortje, Raffaëla en Ellen gaan door, en maken nog kans om de vertolker van het beste optreden van dit jaar te worden.
de loting volgt snel.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-