Helaas heb ik de chronische variant en dan werkt zo'n zakje niet...quote:Op zondag 26 maart 2006 15:16 schreef pieter_pontiac het volgende:
Kun je dan niet gewoon een paar minuten in zo'n zakje hijgen?
Wat doe jij in zo'n geval dan? Ik heb er ook af en toe last van namelijk. Ik ga vaak ff buiten zitten (frisse lucht). Heb ook altijd het gevoel dat ik wat moet eten.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:18 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Bij mij is het voornamelijk een innerlijke onrust die onstaat, zweten, duizelig, hartkloppingen en overslaan van het hart.
Herkenbaarquote:Op zondag 26 maart 2006 15:24 schreef cosmick het volgende:
[..]
Wat doe jij in zo'n geval dan? Ik heb er ook af en toe last van namelijk. Ik ga vaak ff buiten zitten (frisse lucht). Heb ook altijd het gevoel dat ik wat moet eten.
Stoppen met roken, en eventueel overmatig alcohol nuttigen, gaat het al een stuk beter waarschijnlijk, spreek overigens uit ervaring, heb er ook veel last van gehad, gestopt met roken niks geen alcohol meer, regelmatig leven en zo gezond mogenlijk eten heeft het bij mij doen oplossen, zal een doktor ook tegen je zeggen.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:29 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Herkenbaar
Ik zit het over het algemeen uit. Probeer veel te lezen cq reageren op Fok omdat het afleidt, als je stil gaat zitten is het funest omdat je dan alleen nog bezig bent met je klachten. De trek in eten komt door de energie die je tijdens zo'n aanval verbruikt, je moet dan snel weer aanvullen.... Bovendien ben ik altijd erg moe na een aanval....
Ik heb vrijwel dagelijks twee a drie kleine aanvallen (omdat het chronisch is) en een keer of 2 per week een fikse... Lastig probleem omdat je lichaam je maar voor de gek blijft houden. Ondanks dat je al zo vaak gevoelt hebt dat je hart een slag overslaat raak je toch iedere keer weer in paniek als het gebeurd...
Haptonomie is idd iets waar ik al mee bezig ben. De ademhalingsoefeningen werken niet bij mij. Dan krijg ik alleen maar méér klachten.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:52 schreef Lunaflame het volgende:
Een kennis van mij is er vanaf gekomen door speciale ademhalingsoefeningen en een haptonoom.
Ik weet niet wat jij allemaal al geprobeerd hebt, maar misschien is het een idee.
Alcohol drink ik bijna niet meer, roken doe ik nog wel. Krijg het niet voor elkaar om te stoppenquote:Op zondag 26 maart 2006 15:48 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Stoppen met roken, en eventueel overmatig alcohol nuttigen, gaat het al een stuk beter waarschijnlijk, spreek overigens uit ervaring, heb er ook veel last van gehad, gestopt met roken niks geen alcohol meer, regelmatig leven en zo gezond mogenlijk eten heeft het bij mij doen oplossen, zal een doktor ook tegen je zeggen.
Roken ontrekt gezonde zuurtof uit je lichaam, zou er toch maar mee stoppen als je er vanaf wilt, vele rokers hebben hyperventilatieklachten, ook alcohol doet geen goed, krijg je opvliegers van, ben je dan al gevoelig voor hyperventilatie krijg je het voor zeker, keuze moet je zelf maken.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:55 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Alcohol drink ik bijna niet meer, roken doe ik nog wel. Krijg het niet voor elkaar om te stoppen
Ik weet het, de dokter heeft me er al eens op gewezen... Stoppen met roken blijkt echter een behoorlijk lastige opgave te zijn. Minderen is al wel redelijk gelukt en ook koffie/cola afbouwen gaat prima...quote:Op zondag 26 maart 2006 15:58 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Roken ontrekt gezonde zuurtof uit je lichaam, zou er toch maar mee stoppen als je er vanaf wilt, vele rokers hebben hyperventilatieklachten, ook alcohol doet geen goed, krijg je opvliegers van, ben je dan al gevoelig voor hyperventilatie krijg je het voor zeker, keuze moet je zelf maken.
Jammer dat de ademhalingsoefeningen niet werken, heb je wel baat bij de haptonoom? Toen die kennis van mij bij hem kwam, ging er een wereld voor haar open, hij confronteerde haar met een helboel spanningen die ze in haar lichaam opbouwde, waardoor ze die aanvallen had. En dat confronteren was niet op een vervelende manier.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Haptonomie is idd iets waar ik al mee bezig ben. De ademhalingsoefeningen werken niet bij mij. Dan krijg ik alleen maar méér klachten.
Haptonomie helpt wel idd. Maar ik ben pas net weer begonnen dus dan duurt het over het algemeen weer ff voor ik de echte effecten weer ga merken. Misschien moet ik na deze ronde toch maar weer in 'onderhoud' blijven, al is het wel verdullemes duur zodra de ziektekostenverzekering niet meer meebetaald.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:03 schreef Lunaflame het volgende:
[..]
Jammer dat de ademhalingsoefeningen niet werken, heb je wel baat bij de haptonoom? Toen die kennis van mij bij hem kwam, ging er een wereld voor haar open, hij confronteerde haar met een helboel spanningen die ze in haar lichaam opbouwde, waardoor ze die aanvallen had. En dat confronteren was niet op een vervelende manier.
Ze komt er nu nog steeds ongeveer 1 x per 5 of 6 weken, gewoon om weer even door hem opgepept te worden.
Misschien inderdaad beter om daar in onderhoud te blijven, ondanks dat je ziektenkostenverzekering het niet betaald. Als je nu stopt met roken, dan kun je dat geld gebruiken om je haptonoom mee te betalenquote:Op zondag 26 maart 2006 16:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Haptonomie helpt wel idd. Maar ik ben pas net weer begonnen dus dan duurt het over het algemeen weer ff voor ik de echte effecten weer ga merken. Misschien moet ik na deze ronde toch maar weer in 'onderhoud' blijven, al is het wel verdullemes duur zodra de ziektekostenverzekering niet meer meebetaald.
Wat voor middel is dat dan? Ik weiger namelijk chemische medicatie in te nemen.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:30 schreef Ole het volgende:
xanax vragen bij de dokter. Enige dat echt goed helpt!
Whaha! Het zal vást helpen, maar het lost niets op.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:30 schreef Ole het volgende:
xanax vragen bij de dokter. Enige dat echt goed helpt!
Dat is een heftig kalmeringsmiddel...quote:Op zondag 26 maart 2006 16:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat voor middel is dat dan? Ik weiger namelijk chemische medicatie in te nemen.
Ik heb eens mee zitten puffen met iemand die net op de gym geleerd had hoe het zou moeten. Ik liep binnen een paar minuten gruwelijk te hyperenquote:Op zondag 26 maart 2006 16:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Whaha! Het zal vást helpen, maar het lost niets op.![]()
Anyway, zowel mijn zus als ik hebben vroegah ernstige last gehad van chronische hyperventilatie. Toen ik door therapie beter in mijn vel zat is het eigenlijk als vanzelf over gegaan. Ik heb een aantal jaren redelijk fanatiek aan poweryoga gedaan, maar de ademhalingsoefeningen negeerde ik, want dan ging het meteen mis.
En du moment ik dit topic lees, zit ik meteen weer verkeerd te ademen.
Maar.... ik ben nu zwanger. En ik merk dat ik weer heel regelmatig verkeerd adem. En het dus benauwd krijg. En tja, er zit toch echt een bevalling aan te komen die ik op mijn ademhaling zal moeten gaan klaren.
Ik ga binnenkort even naar de huisarts om een verwijzing voor mensendiecktherapie te vragen. Ik wil individuele ademhalingsbegeleiding. Anders weet ik echt niet hoe ik tzt mijn kind ter wereld moet gaan brengen...
na 3,5 jaar vechten, fysio etc. het enige dat écht helpt. Natuurlijk niet alleen maar medicijnen. Heb ze nu altijd bij me, maar bijna nooit nodig. Het feit dat ik ze kan nemen als het nodig werkt al op zich.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Whaha! Het zal vást helpen, maar het lost niets op.![]()
Nou ja, fijn voor je dat het dus als placebo werkt.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:44 schreef Ole het volgende:
[..]
na 3,5 jaar vechten, fysio etc. het enige dat écht helpt. Natuurlijk niet alleen maar medicijnen. Heb ze nu altijd bij me, maar bijna nooit nodig. Het feit dat ik ze kan nemen als het nodig werkt al op zich.
Ga zo bowlen met 100 man. Dit was anders een kwelling geweest het eerste uur. Nu niet meer. Ook zou ik me anders vol laten lopen om me beter te voelen.. nu ook niet meer nodig.
Neuh, niet echt....quote:Op zondag 26 maart 2006 17:39 schreef -Sandstorm- het volgende:
Dus je hebt last van hyperventilatie en je gaat KLB-modden
Tegenstrijdig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |