Gisteravond wilden mijn vriend en ik naar de bioscoop in Breda gaan, maar eerst moesten we mijn zusje ergens naar toe brengen.
Wij dachten, nemen we de bus ipv een half uur lopen, dat is sneller en lekker makkelijk.
Lijn 6 richting de ijpelaar moesten we hebben. Om 8 uur kwam die bus aan, dus wij instappen.
De buschauffeur stapte uit en een andere buschauffeur stapte in. Wat wij niet doorhadden is dat later pas het nummertje op de bus veranderd werd, en blijkbaar is het veranderd in lijn 6 richting Haagse Beemden, helemaal de verkeerde kant op dus.
Na een minuut of 5 had ik al een vermoeden dat we in de verkeerde bus zaten, maar ik dacht, misschien rijdt hij wel de route waarvan we dachten dat hij die zou rijden, andersom, en komt hij pas als laatst op de plek van bestemming (we zouden er eigenlijk na ongeveer 5 minuten moeten zijn). Na een minuut of 20 belde mijn zus waarom we er nog niet waren. Toen bleek dat we dus echt in de verkeerde bus zaten. Die bus zou pas na 40 minuten weer op het station zijn (waar we een andere bus zouden kunnen nemen, of gaan lopen.)
Na bijna een uur in die bus gezeten te hebben zijn we ergens uitgestapt en maar gaan lopen, want als we naar het station moesten gaan en dan lopen of een andere bus nemen, zou het alleen maar langer duren. Toen dus nog een half uur gelopen voor we aankwamen waar we moesten zijn.
Nou, dus over een ritje van eigenlijk 5 minuten, anderhalf uur gedaan. En dat alleen door die kutbuschauffeur die het nummertje van de bus nog niet goed had gezet!
En ook hebben we de film gemist.