Welk nummer is het?quote:Op zondag 26 maart 2006 17:02 schreef Gitarist het volgende:
Goed... nieuw topic, nieuwe kansen...
Ik moet voor een jazz-nummer een solo bedenken Hoe ga ik te werk?
Met andere solo's waar geen tijdsdruk aanwezig was ging het gewoon vanzelf, maar nu moet ik binnen 2 weken met een acceptabele solo op de proppen komen...
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Woo, dit helpt mij ook veel.! thxquote:Op zondag 26 maart 2006 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
Voor no1uknow: hier een schemaatje zoals ik opneem. Ik heb precies dat Behringer-mixertje wat jij aangaf, en dat werkt prima![]()
[afbeelding]
Dat met die versterker en en boksen kan je in principe weg laten? Ik vind het geluid uit mijn computerboksjes best oké namelijkquote:Op zondag 26 maart 2006 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
Voor no1uknow: hier een schemaatje zoals ik opneem. Ik heb precies dat Behringer-mixertje wat jij aangaf, en dat werkt prima![]()
[afbeelding]
Monitortjes zijn opzich wel handig, en goede kwaliteit ook nog!quote:Op zondag 26 maart 2006 17:57 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat met die versterker en en boksen kan je in principe weg laten? Ik vind het geluid uit mijn computerboksjes best oké namelijk.
Naja, mijn pc-monitor heeft geen ingebouwde boxjes ofzo, maar in principe zou je amp + speakers weg kunnen laten op het schemaatje ja.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:57 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat met die versterker en en boksen kan je in principe weg laten? Ik vind het geluid uit mijn computerboksjes best oké namelijk.
Ik dacht dat ik dat al in het vorige topic gedaan had maar ok hier komt ie :quote:Op zondag 26 maart 2006 15:24 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
eerst voorstellen en zeggen wat voor gear je hebt![]()
voor 25 euro ben ik je man... ik weet namelijk nog wel ergens een goeie wenteltrapquote:Op zondag 26 maart 2006 17:11 schreef Sloavink het volgende:
Ik wil een Fender kopen en hem dan gaan relicen. Is dit makkelijk of kan je dat beter aan de pro's overlaten? (heeft benodigd gereedschap)
Geen fantastische gitaar, die Aria's zijn geweldig!!!quote:Op zondag 26 maart 2006 18:57 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat al in het vorige topic gedaan had maar ok hier komt ie :
Ik ben Marc, 18 jaar, heb vanaf mijn 7e tot mijn 14e les gehad op akoustisch gitaar, heb veel klassiek en spaans gespeeld. Op mijn 14e werd ik beinvloed door o.a Iron Maiden en Jimi Hendrix , en wilde ik dus elektrisch gitaar gaan spelen. Dit heb ik 2 jaar gedaan, maar door tijdgebrek ermee gestopt. 2 jaren zijn verstreken en nu begin ik weer![]()
Mijn gear:
Flamengo gitaar : Dicente Sanchiz , hand made in Spain
Elektrische gitaar: Aria Pro II
[afbeelding]
geen fantastische gitaar, maar kan ermee door.
van plan om te kopen:
Fender Stratocaster USA + een goede versterker
That's all Folks!![]()
Ziet er mooi uit, en inderdaad die Aria is wel een mooi dingentjequote:Op zondag 26 maart 2006 18:57 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat al in het vorige topic gedaan had maar ok hier komt ie :
Ik ben Marc, 18 jaar, heb vanaf mijn 7e tot mijn 14e les gehad op akoustisch gitaar, heb veel klassiek en spaans gespeeld. Op mijn 14e werd ik beinvloed door o.a Iron Maiden en Jimi Hendrix , en wilde ik dus elektrisch gitaar gaan spelen. Dit heb ik 2 jaar gedaan, maar door tijdgebrek ermee gestopt. 2 jaren zijn verstreken en nu begin ik weer![]()
Mijn gear:
Flamengo gitaar : Dicente Sanchiz , hand made in Spain
Elektrische gitaar: Aria Pro II
[afbeelding]
geen fantastische gitaar, maar kan ermee door.
van plan om te kopen:
That's all Folks!![]()
Nature boy (en hij wordt door ons gespeeld in een bossa-nova uitvoering)quote:
ben ik ook benieuwd naar... zal ze dinsdag eens allebei testen als ze die hebben in de lokale muziekwinkel. kijken hoe nauwkeurig hij is, en of het ruist of geluid weg slurpt als hij uitstaat.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:23 schreef TeleluvR het volgende:
Iemand ervaring met de Behringer TU-100 tuner-pedaal?
Hoe verhoud deze zich tot de TU-2 van Boss...?
Ze zien er nl. wel akelig hetzelfde uit en voor mishandeling hoeft een pedaal bij mij niet bang te zijn!
Wat voor kekke boxjes zijn dat?quote:Op zondag 26 maart 2006 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
[afbeelding]
Over het algemeen wel ja, maar aan deze gitaar zitten veel mankementen, moet veel onderdelen vervangen enzoquote:Op zondag 26 maart 2006 19:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geen fantastische gitaar, die Aria's zijn geweldig!!!![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 19:41 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, en inderdaad die Aria is wel een mooi dingentjeWelkom
![]()
goed idquote:Op zondag 26 maart 2006 18:57 schreef UnrealMarc het volgende:
van plan om te kopen:
Ik weet het niet, dit zijn niet de mijnequote:
Dusss als ik het goed begrijp heb je je Gitaar, Microfoon en je Keyboard ding in 'input dingen' gedaan?!!quote:Op zondag 26 maart 2006 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
[afbeelding]
Ja, de main out van het mixertje gaat naar de versterker + boxen. Daarnaast is er een tape out (twee tulpjes) die naar de pc gaan om op te nemen. Op de tape in (daaronder, ook 2 tulpjes) heb ik de line out van de pc, dus degene die je normaal gesproken rechtstreeks naar je pc-boxjes zou doen. Op het moment dat ik ga opnemen over een eerder opgenomen track, gaat het signaal van de pc door de mixer naar de versterker + boxen, maar niet weer terug de pc in (er zit een knopje op 'tape to mix' dat je aan en uit kan zetten), anders krijg je natuurlijk een vreselijke loop, omdat hij het uitgaande signaal ook weer in de line in zet, en dat wil je niet.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:56 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dusss als ik het goed begrijp heb je je Gitaar, Microfoon en je Keyboard ding in 'input dingen' gedaan?!!
En dan output naar je versterker/boxen.
En wat voor input/output is dat naar de PC dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |