Ik zou al het geld eerlijk verdelen
![]()
Ik zou alle bankrekeningen gelijk trekken aan elkaar. En dan kijken hoe mensen reageren
![]()
Hebben ze ineens geen 100 miljard maar een standaard bedrag erop staan. Bellen ze helemaal in paniek de bank op, en zegt de bank, dat het bedrag van 500 euro toch echt kloppend is
Of het verstandig is om het zo te laten staan is de vraag natuurlijk, mocht het zorgen voor grote crisis dan hef ik het allemaal wel weer op.
Ik zou stelen van de rijken en alles verdelen.
Als grap dus dan maar. Hoewel het idee helemaal zo slecht nog niet is. Wie weet zorgt gelijke welvaart wel voor positieve dingen
![]()
Gelijkheid zorgt sowieso voor positieve dingen.
Of ik zou al het geld weg toveren
![]()
Gewoon al het geld weg doen. Papieren geld en ook het girale geld op de bank. Al het geld wegtoveren. Dat er geen geld meer is.
Tover ik de economie weg
Geen economie klinkt nu ik het schrijf alsof het en verlossing is. Verlost van de economie
![]()
Mocht het tot extreme paniek leiden, dan zou ik 1 dag toekijken hoe alles in de soep loopt zonder geld en economie. En daarna zou ik alles weer in "normale" staat brengen. Normaal uitdrukkelijk tussen aanhalingstekens omdat deze economie alles behalve normaal is te noemen.
Maar waarom zou geen economie leiden tot crisis? Economie zorgt toch voor slaven? We zijn toch slaaf van ons geld en nog meer? Dus een wereld zonder economie is sowieso beter.
[ Bericht 38% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 26-03-2006 15:44:35 ]